Урок № 9
Дата 08.11.2019
Основи здоров’я 8 клас
Тема: Дієтичне харчування. Негативні наслідки незбалансованого харчування. Харчові добавки.
Мета: сформувати уявлення що таке дієтичне харчування; ознайомити з терміном харчові добавки; розглянути негативні наслідки незбалансованого харчування; сприяти формуванню в учнів стійких переконань щодо пріоритету збалансованого харчування як основної умови фізичного розвитку в підлітковому віці; розвивати аналітичне мислення, спостережливість, здоров'я зберіганні харчові звички; Виховувати концепцію конструктивного екологічного лідерства.
Тип уроку: засвоєння нових знань з основами тренінгу.
Хід роботи
І. Організаційний етап
Привітання. Перевірка присутніх та готовності до уроку.
ІІ. Актуалізація та мотивація навчання
Знайомство
Учень називає своє ім’я та продовжує фразу: «Я думаю, що правильно харчуватися – це …»
Тож запишіть у робочі зошити тему уроку.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Словом «дієта» позначають і режим харчування, і склад їжі. Головним постулатом дієтичного харчування є висновок про те, що їжа, яку людина споживає, повинна підтримувати молекулярний склад організму, відшкодовувати його енергетичні витрати й забезпечувати розвиток організму. Тобто в будь-якій дієті має бути відповідність між кількістю і якістю вжитої їжі та енергетичними витратами організму.
Лікувальне харчування, або дієтотерапія,— це метод лікування багатьох захворювань. Є група захворювань, які лікуються тільки дієтою.
Слід пам’ятати, що в кожному окремому випадку питання про необхідну дієту вирішується індивідуально. Усілякі поради в популярних виданнях треба сприймати критично. Але можна сформулювати декілька загальних правил домашньої дієтології. Ось вони:
• харчуватися різноманітно;
• харчуватися регулярно;
• не переїдати;
• проводити правильну кулінарну обробку продуктів;
• знати калорійність і хімічний склад добового раціону в цілому;
• знати особливості хімічного складу основних продуктів харчування.
Міфи і факти
Міф: Велика кількість дієт є універсальними для всіх і допомагають усім.
Факт: Усі лікарі-дієтологи стверджують, що підбір харчування повинний бути строго індивідуальним, з урахуванням захворювань. Організму кожної окремої людини притаманні свої особливості: одному певна дієта підійде добре, а іншому — ні.
Міф: Не можна снідати під час дієти, або не треба вечеряти, або взагалі для ефективності дієти краще голодувати.
Факт: У жодному разі не слід голодувати. Пропускати прийоми їжі — це найпростіший спосіб зіпсувати дієту й нашкодити собі.
Міф: Існує хороша і погана їжа.
Факт: Картопля-пюре і картопляні чіпси — геть різна їжа, хоча по суті це один і той самий продукт. Тому треба розуміти, що немає однозначно «корисних» або однозначно «шкідливих» продуктів і все залежить від способу приготування, їхнього складу, кількості.
Міф: Від жирної їжі гладшають, краще її зовсім не вживати.
Факт: 1 г жиру містить удвічі більше калорій, ніж 1 г білків або вуглеводів, що робить жирні страви калорійнішими. Саме це дозволяє.
Мозковий штурм
Іv. Узагальнення знань
Ситуативне моделювання (робота в парах)
І пара. Володимир завжди відмовляється від сніданку, проте дуже полюбляє їсти ввечері та перед сном.
ІІ пара. Оленка потай від батьків ігнорує домашні страви, замінюючи їх цукерками, тістечками, бутербродами та хотдогами
ІІІ пара. Вікторії не подобається її фігура і вона всіми силами прагне схуднути, відмовляється нормально харчуватися
V. Домашнє завдання
Відповідний параграф у підручнику, записати таблицю харчових добавок в зошит