Тренінг
Тема. Найбільше багатство – здоров’я.
Мета. Дати учням уявлення про « здоров’я», вчити називати чинники, що
впливають на здоров’я, ознаки здоров’я і хвороби; навчити дітей
порівнювати самопочуття хворої і здорової людини; удосконалювати
навички спілкування;виховувати бережливе ставлення до власного
здоров’я.
Обладнання. Бейджики з пестливими іменами дітей, плакат « Берег
сподівань», правила роботи в групах, картки із завданнями для
роботи в групах.
Хід уроку – тренінгу.
І. Вступ.
1. Привітання.
Діти стають у коло, і кожен представляє себе, продовжуючи фразу: « Мені весело, коли … .». Потім передає м’ячик чи іграшку іншому учаснику. Варіанти речень:
2. Знайомство.
Діти сидять у колі і передають один одному м’яку іграшку, говорячи: « Я – Ірина, передаю іграшку Вові».
3.Правил роботи в групах.
4. Актуалізація теми тренінгу.
- Що означає слово « здоров ‘я».
5. Повідомлення теми і мети уроку.
Сьогодні ми будемо говорити про те, що є в кожного з вас. В одних воно міцніше, у інших – слабкіше. Але для всіх воно – найдорожчий скарб. Дорожчий навіть за золото, хоч його не купиш ні за які гроші. Ви,напевно, здогадалися,що мова піде про… ( здоров’я).
6. Очікування.
- Що ви очікуєте від тренінгу?
Візьміть кораблики в руки і прикріпіть на « Берег сподівань».
(діти пишуть на корабликах,щи вони очікують від сьогоднішнього тренінгу і кріплять на «Берег сподівань»
ІІ. Основна частина.
Нормальне здоров’я – це стан фізичної рівноваги й благополуччя, відсутність хвороб та фізичних вад.
Людина почувається нездоровою, коли у неї болить, присутні певні фізичні вади ( слуху, зору ) або загальні негативні прояви ( швидка втома, кволість, запаморочення ).
Здоров’я – це найвище благо, дароване людині Природою. Без нього життя не може бути повноцінним і щасливим. На жаль, досить часто ми бездумно розтринькуємо цей подарунок, забуваючи, що втратити здоров’я легко, а повернути – дуже важко, інколи неможливо.
Як не прикро, Природа дарує здоров’я з однією умовою: його потрібно належним чином підтримувати, зміцнювати, тренувати. Якщо ж людина порушує цю умову – Природа відбирає здоров’я і дарує комусь іншому з тією ж умовою.
Лікарі стверджують: здоров’я людини на 10% залежить від спадковості, на 5% - від медицини. Решта 85% - у руках самої людини.
Отже, наше здоров’я залежить від наших звичок, від наших зусиль щодо його зміцнення.
3.Робота в групах кооперативного навчання .
Діти діляться на групи за малюнками сонечка і хмарки.
« Сонечко» - з’ясовують, що може зруйнувати здоров’я.
« Хмарки» - з’ясовують,що може зміцнити здоров’я.
4.Презентація груп.
Зміцнюють: спорт, харчування, загартування, гарний настрій, міцний сон.
Руйнують: неправильне харчування, шкідливі звички.
Підсумок: дуже важливо не зруйнувати здоров’я, а зберегти те , що маємо, зміцнити його.
5. Рухавка.
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! (Руки вгору).
Якщо хочеш бути здоровим, роби так! ( Руки вниз).
Якщо хочеш бути здоровим,
Посміхнись і будь бадьорим.
Якщо хочеш бути здоровим,роби так! ( Повороти).
6. Робота в групах.
Дітям пропонується зробити портрет здорової і хворої людини.
Висновок: гарний апетит, бадьорий настрій, міцний сон,здорові зуби, рум’яні щічки, рожевий язик, нічого не болить, немає високої температури.
7. Гра «Збери прислів’я».
8.Вправа із скріпкою. За вказівкою тренера діти роблять з скріпки різні фігурки, потім повертають у початковий стан.
Висновок. Скріпка вже не така,як була спочатку.Тому,коли ми зараз про здоров’я не будемо дбати , потім буде пізно.
ІІІ. Заключна частина.
Зворотний зв’язок.
« Чи сравдились ваші очікування … .»
Представлення лепбука «Рецепти здоров’я»
Вчитель.Сьогодні ви почули мудрі поради,як зберегти та зміцнити здоров’я -це
- дотримуватися чистоти,
- займатися фізкультурою, вести активний спосіб життя,
- правильно харчуватися,
- загартовуватись,
- вести здоровий спосіб життя,
- любити себе, працювати над собою,
- бути добрими, виявляти позитивні емоції,
- більше перебувати на свіжому повітрі,
- чергувати працю і відпочинок,
- частіше посміхатись, мати гарний настрій( «Добра думка – це половина здоров’я»)
Враховуючи всі ці поради, можна зробити висновок, що дійсно, людина може бути здоровою, якщо хоче цього і прикладе до цього максимум своїх зусиль. Отож, якщо хочете бути здоровими – будьте здоровими!!!
Діти утворюють коло, беруться за руки і промовляють: « Будьмо здорові! Хай усім щастить!»