Тренінг на тему: «Піклуйся про своє здоров'я »
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров'я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров'я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров'я, розуміння складності його досягнення та збереження.
Тренінг на тему: «Піклуйся про своє здоров’я »
Мета: надати учасникам тренінгу інформацію про здоров’я, здоровий спосіб життя та фактори, що впливають на формування здоров’я, створити комфортну атмосферу, актуалізувати відчуття важливості здоров’я, розуміння складності його досягнення та збереження.
Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.
Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.
Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фламайстри.
1. Вправа « Знайомство»(5 хв.)
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи.
Хід вправи
Учасники сідають у коло. Ведучий знайомить з талісмончиком, кожний учасник передає його по колу, промовляючи слова:
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Добрий день, сусіде справа,
Добрий день, сусіде зліва.
Ми – одна сім’я,
Наше коло, мов сім’я.
Друзі ми: і ти, і я.
Обніми сусіда зліва,
Обніми сусіда справа.
Ми - одна сім’я.
Вправа «Сонечко побажань». Час виконання 2 хв.
Мета. Створити добрий настрій, зняти втому.
- З початку заняття у нас в центрі лежить красива модель сонечка. І я пропоную оживити її. Для цього по черзі ви берете стрічечку-промінець і промовляєте побажання.
- Я бажаю, щоб всі були здорові…
(Діти беруть стрічки-промінці і по черзі промовляють побажання.)
2. Встановлення правил групи (5 хв.)
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
1. Бути чесними.
2. Бути толерантними.
3. Не критикувати, а допомагати.
4. Один говорить – всі слухають.
5. Правило піднятої рук.
6. Дотримуватись регламенту.
7. Бути активним і позитивним.
3. Вправа «Очікування» (5 хв.)
Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу.
Хід вправи
Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті «Береги», де з двох боків річки зображені береги – «Берег надій» та «Берег реалізованих сподівань». Учасники приклеюють свої стікери ближче до «Берега надій», вирушаючи у подорож до протилежного берега.
4. Мозковий штурм «Що таке здоров’я?»(3)
Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке здоров’я, подати його визначення.
Хід вправи
Ведучий пропонує висловити своє розуміння , що таке здоров’я. Потім пропонується визначення поняття здоровя Всесвітньої Організації Охорони Здоров’я : « Здоров’я – це стан повного фізичного, духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад.»
5. Вправа «Модель здоров’я» (10 хв.)
Мета: актуалізувати відчуття важливості здорв’я, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.
Хід вправи
За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.
Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель здоров’я. Кожна з груп зображує свій малюнок, куди вкладає певний зміст і показує його, пояснюючи зміст, який було втілено.
Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на
запитання:
Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі,
руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров’я людини.
Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і
тільки від нас самих залежить, як його зберегти.
Ведучий пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоров’я.
Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель здоров’я". Зіпсувати малюнок протилежної команди. Учні легко псують чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі здоров’я", що зіпсовані.
Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:
- Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель здоров’я»?
- Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?
- Чи можна відновити те, що вже зруйноване?
Виявляється, що зіпсувати здоров’я іншим людям значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров’я, а й оточуючих людей. Дим від куріння однієї людини вражає також інших людей, тому що вони стають пасивними курцями. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує результати наукових досліджень щодо вагомості впливу різноманітних факторів на здоров’я людини.
Фактори, що впливають на здоров’я:
Отже, робимо висновок, що поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров'я.
6. Вправа «Психодрама» (10 хв.)
Група ділиться на 4 підгрупи за допомогою розбивки «Доба»: по черзі учні називають слова: ранок, день, вечір, ніч. Кожна з груп отримує завдання: розіграти сценку на задану тему:
- 1- поведінка підлітків, яких хтось один з них підбурює до куріння;
- 2- розмова між батьками і дитиною, яка почала курити;
- 3- бесіда між класним керівником, директором та учнями, які піймались з цигарками;
- 4- нарада на фірмі, що виробляє цигарки, між керівником та підлеглими, які здійснюють рекламу тютюновим виробам. Кожна група висвітлює свою проблему.
Учні роблять висновок, що тютюнові вироби приносять одним людям прибутки, а інші позбуваються свого здоров’я.
7. Робота з брошурою „Правда про алкоголь та куріння".(8)
Розглядання ілюстрованого матеріалу про шкідливість куріння та алкоголізму на організм підлітка та дорослого. Висновки про користь невживання алкоголю та некуріння тютюнових виробів:
- ти не сваришся зі своїми батьками через те, що вони знайшли у тебе цигарку;
Вправа-дослід «Моє здоров’я» (7хв.).
- Для подальшої роботи пропоную об’єднатися в групи і виконати вправу.
Об’єднаймося в групи за назвами квітів (троянда, ромашка, лілія, пролісок)
Завдання наступне: намалювати серце, вирізати його, можна домалювати йому очі, ніс, ротик, щоб воно було веселим і гарним. На це я вам даю 3 хвилини.
/Діти виконують завдання і по завершенні демонструють сердечки.
- Уявіть, що ці гарні сердечка - це ваше здоров’я. Ви дуже старалися, виготовляючи його, доклали немало зусиль. А спробуймо розірвати їх. Вам було жалко це робити? Легко вони розірвалися? А тепер спробуйте зробити так, щоб ці серця (уявне наше здоров'я) стали знову цілими. Чи легко це зробити? У нашому, випадку – неможливо…
Отже, який висновок ви можете зробити?
(Зруйнувати значно легше, ніж створити. Дуже важливо зберегти те, що маємо..).
- Головне завдання людини - зберегти здоров'я. Відносьтеся до нього так, як ви віднеслися до сердечка, що виготовляли, – раділи йому, старалися зробити його кращим, вам було шкода його руйнувати. Від нас самих залежить, що ми оберемо: шлях до здоров’я чи від нього. Тільки здорова людина може стати повністю щасливою.
VII. Підсумок. (3хв)
Рефлексія.
Підійдіть по черзі і перемістіть свої кораблики від «Берега надій» до «Берега реалізованих сподівань», за бажанням аргументуючи свій вибір.
- Я дісталася «Берега реалізованих сподівань», бо я переконалася, що кожен із вас зрозумів, що найважливіше в житті - здоров’я.
Заступник директора
з виховної роботи КЗШ №89
Лозенко С.М.