28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Виховна година на тему:"Сила вогню "

Про матеріал

В даній роботі вміщено матеріал про причини виникнення вогню , користь і шкода , яку він може заподіяти , вірші на протипожежну безпеку , гра "Телефон 101" , а також порядок дій у надзвичайних ситуаціях і вірші про настанови пожежниців

Перегляд файлу

 Виховна година на тему:  «Сила вогню.»

Тема:Сила вогню.

Мета.Пояснити дітям причини виникнення пожеж .Акцентувати увагу на користі вогню та шкоді , яку він може заподіяти . Ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки.

                                            ХІД УРОКУ

І.Організація учнів до уроку і ознайомлення з новою темою.

1.Вступ.

       Дзвоник всім нам дав наказ:

       До роботи взятись враз.

       Розпочнемо свій урок,

       Тож  назад не зробим крок.

       Будем ми трудитись гарно,

       Не мине й хвилина марно.

Вчитель.

  • Діти , відгадайте загадку.

              Все він може спопелити,

                Але й може обігріти,

                Якщо студить нас зима.

                Обережні будьте з ним

                І сьогодні і завжди ,

                Щоб не сталося біди.

  • Діти , що це?
  • Сьогодні ми з вами поговоримо про вогонь. Він завжди потрібний людям. Сила вогню дуже велика: її використовують для запуску ракети , космічних супутників , у доменних печах для виплавки металу , в теплоелектростанціях для одержання струму,  у побуті для тепла і приготування їжі. Але вогонь буває і злим , і страшним :він може спричинити пожежу , що призводить до значних матеріальних збитків і навіть до загибелі людей . Вогонь  може завдати людині болючих травм у вигляді опіків , які важко лікуються. Вогонь буває  корисним для людей. Коли вогонь – наш друг ?(відповідь дітей)
  • Отже , вогонь людині приносить користь . Але це небезпечний друг. Із ним треба поводитися обережно .Скажіть , діти , коли виникає пожежа ?
  • А  чого потрібно дотримуватись , щоб не сталася пожежа?

2.Визначення причини виникнення пожежі.

- Прочитайте вислів з дошки .

 

ПОЖЕЖА –ЦЕ ЛИХО ,ЯКЕ ЗАВДАЄ ВЕЛИКОЇ ШКОДИ.

Слово вчителя .

-Причин пожежі може бути багато . А які саме причини ми прочитаємо з листочків , які є у вас на партах.

- через пустощі дітей із сірниками;

-від вибуху або загорання хімічних речовин;

-від не вимкненого електроприлада;

-від іскри бенгальського вогню , петарди , феєрверка;

-від жаринки , що випала з печі , плити, каміна.

3.Вірші на протипожежну безпеку.

-Наші діти знають вірші на протипожежну безпеку.

Уважно слухайте їх, а потім я задам вам запитання,перевіримо , як ви зрозуміли , і чи будете вміти оберегти себе від небезпечного вогню.

1.Наш Дмитрик добре знає ,

Що пожежа – лихо з лих!

Що вона завжди буває

Навіть з іскорок малих.

А тому він усе уміє:

У грозу не пустить «змія»

І під деревом не стане ,

Поки грім не перестане.

2.Газ і праску не вмикає

Сірниками не черкає ,

До торшера не полізе ,

Не чіпає телевізор.

І багато таких «не»

Він і пальцем не торкне .

Бо малий Дмитрик зна,

Що пожежа –річ страшна.

3.Мама попіл вигрібала

І за хатою зсипала .

Раптом дивиться Іринка –

Тліє в попелі жаринка!

А вітрище дме на тік

І жаринка скік та скік.

На току лежить зерно –

« Ой , згорить  же все воно!».

Раптом дівчинка туп – туп…

На жаринку з кухля – хлюп.

Зашипіла вмить вода:

Потонула в ній біда!

-А тепер побачимо , що ви запамятали. Продовжіть речення.

Електропраску вмикати не можна , тому що ….

Газову плиту запалювати не можна , тому що…

Бенгальські вогні у хаті палити не можна , тому що …

Сірники запалювати не можна , тому що…

5. Вивчення  правил пожежної безпеки.

Тепер ми знаємо , що не можна робити , аби не спричинити пожежі. Але ми також повинні знати. Як потрібно себе поводити , коли все ж таки пожежа сталася. Як ви думаєте , що потрібно робити , коли ви бачите , що щось горить?Правильно. Не можна ховатися від вогню , Треба кликати на допомогу дорослих. А ще є люди , які вміють гасити пожежу. Чи знаєте ви , як вони називаються?

Вчитель. Як горить щось треба , діти ,

                   До пожежних подзвонити.

                     Бачите вогонь і дим –

                     Набирайте 101!

6.Гра «Телефон 101».

- Викликати пожежників по телефону треба чітко.

Прочитаємо з дошки.

 1. Правильно набери номер 101.

2. Чітко вкажи адресу – вулицю, дім ,квартиру.

3.Повідом своє прізвище і скажи , що горить .

- А зараз повчимося з вами викликати пожежників.

- Жарти у викликах пожежних неприпустимі . Чому?

- Через пустуна ,  який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок , бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати !

- Прочитаємо з дошки правило чемних дітей.

Даремно пожежників не турбуй !(Хором).

7.Порядок дій у надзвичайних ситуаціях.

- Діти , ви повинні знати , що коли виникне пожежа, треба відразу ж кликати на допомогу дорослих , а не намагатися гасити полумям самотужки . Якщо будинок охоплений полум’ям , то для виходу з нього треба накритися з головою мокрим покривалом , якщо багато диму , треба рухатися пригнувшись , якщо одяг спалахнув , треба лягати і перекочуватися , але не можна бігати . Під час гасіння пожежі використовують вогнегасники , воду , пісок , землю.  Якщо загорівся електроприлад  спробуйте відключити його від електро  -мережі . Коли приїдуть пожежники ,робіть усе за їхнім наказом , вони – майстри своєї справи і добре знають , як треба діяти .

8.Пожежники-захисники життя та здоровя людей.

       Професія пожежника – героїчна . Пожежники – мужні , безстрашні , сильні , спритні бійці – звичайні люди.Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку . Їх називають бійцями «вогняного фронту» , адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека (малюнок).Найкращий  пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд , через 30 секунд він займає місце в кабіні машини.

Отже , ви бачите , що пожежники сильні і хоробрі люди.Вони мають для вас настанови.

Учень 1.

На роботі мама й тато,

Сірники знайшли малята ,

І не знає дітвора ,

Чим скінчитись може гра.

Учень 2.

Наказали мама й тато ,

Діти ,разом не вмикайте

Праску та магнітофон

Телевізор «Електрон»,

Бо нагріється розетка,

Спалахне вогнем умить ,

А від цього й дім згорить .

Учень 3.

Електропраска – кожен знає –

У побуті допомагає .

Та памятати має кожний ,

Що з вогнем бавитись не можна.

Учень 4.

Чайник без води нагрівся ,

Перегрівся , загорівся .

Загорілася плита –

В нас пожежа ,

В нас біда .

Учень 5.

Коли грім гримить , гуркоче ,

Блискавиця цілить в очі ,

Вікна треба зачиняти ,

Не пускати їх до хати .

Учень 6.

Листя спалюють малята

Близько дуже біля хати .

А від того треба знати .

Може хата запалати.

Учень 7.

Промовля лісник сердито:

«Вогнищ в лісі не палити!

Від багаття ліс згорить –

Де звірята будуть жити ?»

Учень 8.

Знає мишка , знає пташка :

Хліб ростити людям важко .

«Добре знай і всім скажи ,

Від вогню хліб збережи –

Вогнища не розкладай ,

Там, де зріє урожай !».

 

-Зверніть увагу на дитячі малюнки в яких діти малюють правила поведінки  з вогнем .

-Діти , а як ви думаєте , чому пожежна машина червоного кольору ?

-Тому , що вона мусить дуже швидко дістатися до місця пожежі. А як це зробити , коли на вулицях багато машин і пішоходів ? Необхідно , щоб пожежна машина була помітна здалеку , - тоді водії інших машин  і пішоходи поступляться їй дорогою . А найпомітніший колір – червоний . Зверніть увагу , в нас теж є дитячі  іграшкові машини , які вони ?Звернути увагу на види транспорту.

ІІ.Підсумок уроку.

Вогонь може виникнути:

-Через пустощі дітей;

-Від вибуху або загоряння хімічних речовин ;

-Від не вимкнутих електроприладів ;

-Від іскри бенгальського вогню , петарди , феєрверка;

-Від жаринки , що впала з печі , плити , каміна .

                       

   

 

 

 

 

docx
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку