В даній роботі вміщено матеріал про причини виникнення вогню , користь і шкода , яку він може заподіяти , вірші на протипожежну безпеку , гра "Телефон 101" , а також порядок дій у надзвичайних ситуаціях і вірші про настанови пожежниців
Виховна година на тему: «Сила вогню.»
Тема:Сила вогню.
Мета.Пояснити дітям причини виникнення пожеж .Акцентувати увагу на користі вогню та шкоді , яку він може заподіяти . Ознайомити з елементарними правилами протипожежної безпеки.
ХІД УРОКУ
І.Організація учнів до уроку і ознайомлення з новою темою.
1.Вступ.
Дзвоник всім нам дав наказ:
До роботи взятись враз.
Розпочнемо свій урок,
Тож назад не зробим крок.
Будем ми трудитись гарно,
Не мине й хвилина марно.
Вчитель.
Все він може спопелити,
Але й може обігріти,
Якщо студить нас зима.
Обережні будьте з ним
І сьогодні і завжди ,
Щоб не сталося біди.
2.Визначення причини виникнення пожежі.
- Прочитайте вислів з дошки .
ПОЖЕЖА –ЦЕ ЛИХО ,ЯКЕ ЗАВДАЄ ВЕЛИКОЇ ШКОДИ.
Слово вчителя .
-Причин пожежі може бути багато . А які саме причини ми прочитаємо з листочків , які є у вас на партах.
- через пустощі дітей із сірниками;
-від вибуху або загорання хімічних речовин;
-від не вимкненого електроприлада;
-від іскри бенгальського вогню , петарди , феєрверка;
-від жаринки , що випала з печі , плити, каміна.
3.Вірші на протипожежну безпеку.
-Наші діти знають вірші на протипожежну безпеку.
Уважно слухайте їх, а потім я задам вам запитання,перевіримо , як ви зрозуміли , і чи будете вміти оберегти себе від небезпечного вогню.
1.Наш Дмитрик добре знає ,
Що пожежа – лихо з лих!
Що вона завжди буває
Навіть з іскорок малих.
А тому він усе уміє:
У грозу не пустить «змія»
І під деревом не стане ,
Поки грім не перестане.
2.Газ і праску не вмикає
Сірниками не черкає ,
До торшера не полізе ,
Не чіпає телевізор.
І багато таких «не»
Він і пальцем не торкне .
Бо малий Дмитрик зна,
Що пожежа –річ страшна.
3.Мама попіл вигрібала
І за хатою зсипала .
Раптом дивиться Іринка –
Тліє в попелі жаринка!
А вітрище дме на тік
І жаринка скік та скік.
На току лежить зерно –
« Ой , згорить же все воно!».
Раптом дівчинка туп – туп…
На жаринку з кухля – хлюп.
Зашипіла вмить вода:
Потонула в ній біда!
-А тепер побачимо , що ви запам’ятали. Продовжіть речення.
Електропраску вмикати не можна , тому що ….
Газову плиту запалювати не можна , тому що…
Бенгальські вогні у хаті палити не можна , тому що …
Сірники запалювати не можна , тому що…
5. Вивчення правил пожежної безпеки.
Тепер ми знаємо , що не можна робити , аби не спричинити пожежі. Але ми також повинні знати. Як потрібно себе поводити , коли все ж таки пожежа сталася. Як ви думаєте , що потрібно робити , коли ви бачите , що щось горить?Правильно. Не можна ховатися від вогню , Треба кликати на допомогу дорослих. А ще є люди , які вміють гасити пожежу. Чи знаєте ви , як вони називаються?
Вчитель. Як горить щось треба , діти ,
До пожежних подзвонити.
Бачите вогонь і дим –
Набирайте 101!
6.Гра «Телефон 101».
- Викликати пожежників по телефону треба чітко.
Прочитаємо з дошки.
1. Правильно набери номер 101.
2. Чітко вкажи адресу – вулицю, дім ,квартиру.
3.Повідом своє прізвище і скажи , що горить .
- А зараз повчимося з вами викликати пожежників.
- Жарти у викликах пожежних неприпустимі . Чому?
- Через пустуна , який навмисне викличе пожежників, може згоріти якийсь будинок , бо вони не встигнуть туди вчасно приїхати !
- Прочитаємо з дошки правило чемних дітей.
Даремно пожежників не турбуй !(Хором).
7.Порядок дій у надзвичайних ситуаціях.
- Діти , ви повинні знати , що коли виникне пожежа, треба відразу ж кликати на допомогу дорослих , а не намагатися гасити полум’ям самотужки . Якщо будинок охоплений полум’ям , то для виходу з нього треба накритися з головою мокрим покривалом , якщо багато диму , треба рухатися пригнувшись , якщо одяг спалахнув , треба лягати і перекочуватися , але не можна бігати . Під час гасіння пожежі використовують вогнегасники , воду , пісок , землю. Якщо загорівся електроприлад спробуйте відключити його від електро -мережі . Коли приїдуть пожежники ,робіть усе за їхнім наказом , вони – майстри своєї справи і добре знають , як треба діяти .
8.Пожежники-захисники життя та здоров’я людей.
Професія пожежника – героїчна . Пожежники – мужні , безстрашні , сильні , спритні бійці – звичайні люди.Кожного дня вони готуються до героїчного вчинку . Їх називають бійцями «вогняного фронту» , адже щоразу їм загрожує смертельна небезпека (малюнок).Найкращий пожежник одягає бойове спорядження за 18 секунд , через 30 секунд він займає місце в кабіні машини.
Отже , ви бачите , що пожежники сильні і хоробрі люди.Вони мають для вас настанови.
Учень 1.
На роботі мама й тато,
Сірники знайшли малята ,
І не знає дітвора ,
Чим скінчитись може гра.
Учень 2.
Наказали мама й тато ,
Діти ,разом не вмикайте
Праску та магнітофон
Телевізор «Електрон»,
Бо нагріється розетка,
Спалахне вогнем умить ,
А від цього й дім згорить .
Учень 3.
Електропраска – кожен знає –
У побуті допомагає .
Та пам’ятати має кожний ,
Що з вогнем бавитись не можна.
Учень 4.
Чайник без води нагрівся ,
Перегрівся , загорівся .
Загорілася плита –
В нас пожежа ,
В нас біда .
Учень 5.
Коли грім гримить , гуркоче ,
Блискавиця цілить в очі ,
Вікна треба зачиняти ,
Не пускати їх до хати .
Учень 6.
Листя спалюють малята
Близько дуже біля хати .
А від того треба знати .
Може хата запалати.
Учень 7.
Промовля лісник сердито:
«Вогнищ в лісі не палити!
Від багаття ліс згорить –
Де звірята будуть жити ?»
Учень 8.
Знає мишка , знає пташка :
Хліб ростити людям важко .
«Добре знай і всім скажи ,
Від вогню хліб збережи –
Вогнища не розкладай ,
Там, де зріє урожай !».
-Зверніть увагу на дитячі малюнки в яких діти малюють правила поведінки з вогнем .
-Діти , а як ви думаєте , чому пожежна машина червоного кольору ?
-Тому , що вона мусить дуже швидко дістатися до місця пожежі. А як це зробити , коли на вулицях багато машин і пішоходів ? Необхідно , щоб пожежна машина була помітна здалеку , - тоді водії інших машин і пішоходи поступляться їй дорогою . А найпомітніший колір – червоний . Зверніть увагу , в нас теж є дитячі іграшкові машини , які вони ?Звернути увагу на види транспорту.
ІІ.Підсумок уроку.
Вогонь може виникнути:
-Через пустощі дітей;
-Від вибуху або загоряння хімічних речовин ;
-Від не вимкнутих електроприладів ;
-Від іскри бенгальського вогню , петарди , феєрверка;
-Від жаринки , що впала з печі , плити , каміна .