Виконуючи вправи та обігруючи ситуації, учні розширюють свої знання про ранні статеві стосунки та наслідки, до яких вони можуть призвести.
Тренінг «Поговоримо про секс»
Мета : проінформувати дітей про наслідки ранніх статевих стосунків,
розвивати навички, необхідні для збереження власного здоров’я.
Форма проведення: просвітницький тренінг
Час виконання: 45 хвилин
Цільова аудиторія: підлітки, віком від 14-17 років
Хід тренінгу.
Ви на порозі дорослого життя, коли ваш організм набуває нових ознак, коли виникає перший статевий потяг, що є відображенням одного з найсильніших інстинктів – статевого.
Дуже часто ми можемо почути питання: В якому віці краще починати статеве життя? Та ви і самі, мабуть, не раз замислювалися над цим.
В багатьох країнах існують вікові обмеження для сексуальної згоди і варіюють вони в віці від 14 до18 років. Хоча існують країни, в яких не встановлено вікових обмежень. До таких країн належать Оман та Саудівська Аравія. В таких країнах як Ємен вік, з якого можна вступати у відносини, складає 9 років, а в Мексиці – з 12 років. В Японії вік сексуальної згоди 13 років; в Франції, Греції, Польщі, Швеції, Румунії – 15 років; Білорусія, Грузія, Молдова – 16 років; Ірландія – 17; Туреччина, Ватикан, Філіппіни -18 років. Найбільші обмеження встановлені на Мадагаскарі – 22 роки. Вік сексуальної згоди в Україні сягає 16 років. Тож як бачите, однозначної відповіді на це запитання немає. Це залежить від багатьох факторів і в першу чергу від вашої готовності серйозно говорити про секс з вашим партнером, обговорювати з ним питання контрацепції. Звичайно, це особиста справа кожного, але ви не повинні забувати, що будь-яке ваше рішення спричинює наслідки, і які вони будуть – позитивні чи негативні -залежить тільки від вас. Але перш за все, ви повинні пам’ятати, що саме в 22 роки завершується дозрівання статевої системи жінки і це найсприятливіший час для початку статевого життя.
І. Вправа « Мої думки»
Мета: визначити основні причини ранніх статевих стосунків
Обладнання – дошка і стікери
На дошці в центрі кола написане питання: « Що спонукає підлітків до ранніх статевих стосунків?» учні на стікерах пишуть варіанти своїх відповідей та прикріплюють на дошку.
ІІ. Вправа « За і проти»
Мета : виявити плюси та мінуси ранніх стосунків
Учні об’єднуються у дві групи, в яких обговорюються позитивні і негативні сторони ранніх статевих стосунків. Результати фіксуються на дошці і робиться загальний висновок.
Інформаційне повідомлення « Наслідки ранніх статевих стосунків»
Мета: надати учням інформацію про наслідки ранніх статевих стосунків.
Дуже часто підлітки вважають себе вже дорослими і в праві чинити як забажають. Але доросле життя вимагає відповідальності за свої вчинки і підлітки можуть просто не усвідомлювати всіх проблем.
Ранні статеві стосунки можуть призвести до негативних наслідків, найпоширенішими з яких є:
Питання для обговорення: Як ви думаєте, чи готова 15-річна дівчинка виносити здорову дитину і не нашкодити собі?
Щоб уникнути більшості проблем, пов’язаних з ранніми статевими стосунками , необхідно використовувати контрацептиви. Коли ми починаємо згадувати про контрацепцію, то перше що приходить на думку – це презерватив. Звичайно, це найпоширеніший і найдоступніший засіб. Існують і інші засоби, але вони обов’язково потребують консультації лікаря. Презерватив призначений для захисту при сексуальних контактах, адже існує більше 30 різних інфекцій, які передаються статевим шляхом .
Організм людини так влаштований, що більшість хвороб здатен подолати самостійно, але від інфекцій , що передаються статевим шляхом не може. В даній ситуації необхідна консультація та допомога лікаря.
ІІІ. Вправа « Обери потрібне »
Мета: виявити рівень знань дітей про хвороби, що передаються статевим шляхом.
На дошці на стікерах написані назви хвороб. Учням необхідно поділити їх на дві групи: захворювання, що передаються статевим шляхом та інша категорія (кандидоз, хламідіоз, уретрит,гонорея, плеврит, гастрит, ВІЛ, отит, сифіліс, гайморит, трихомоніаз , дифтерія, дерматит).
Висновок: щоб уникнути зараження необхідно використовувати засоби захисту, але якщо відбулося зараження, то тільки своєчасне звернення до лікаря та лікування можуть стати гарантом вашого здоров’я.
ІV. Вправа «Міф чи реальність»
Мета : поширити інформованість учасників про контрацептиви.
Коли буде звучати правильна відповідь учні піднімають праву руку, коли невірна – ліву руку.
Використання контрацептивів спричинює різноманітні наслідки, основними з яких є:
V. Вправа « Закінчить історію». Спрогнозуйте можливий розвиток ситуації.
Вони навчалися в одному класі і давно подобались один одному. Одного разу вони опинилися в одній компанії, де хлопці для гарного настрою принесли алкогольні напої. Через деякий час вечірка набула нових фарб. І це сталося. Минув час і дівчина зрозуміла, що завагітніла. Вона дуже злякалась і нікому про це не сказала. Але згодом, мама дівчини помітила зміни, що відбувалися з її донькою і здогадалась про вагітність. Визвав дівчину на розмову, мама сказала їй…
Питання для обговорення:
Підсумки заняття.
Отже, початок статевої зрілості характеризується формуванням своєрідних відносин, які є унікальними для кожного. Це новий етап, який несе закоханість, піднесені почуття , а також ранні статеві стосунки, що не підкріплені психологічною зрілістю. Підлітки ще не здатні передбачити наслідки сексуальної активності, що може призвести до руйнування особистості. Тож, добре подумайте, чи потрібне вам це експериментування, яке може призвести до внутрішніх конфліктів та непередбачуваних наслідків.