Згуртованість колективу - це поняття, що розкриває особливості міжособистісних відносин у колективі, єдність ціннісних орієнтацій, єдність цілей і мотивів діяльності у межах спільної діяльності. Тренінг направлений на підвищення згуртованості навчального класу, розвиток колективу як цілісного групового суб'єкта.
<<Розвиток колективу»
<<Зазвичай легше у групу,
кожного з них окремо
Курт
колективу мають значення не ефект Тх поеднання.
один з одним;
завдання;
Все це сприяе зближенню i розвитку почуття в дитячому
в розвитку колективу, ступеня його залежить роботи групи, а також психологЈчний комфорт кожного й
члена.
Саме в цих класах педагоги i певна <<криза особливостям класу приблизно у 10 P0kiB основною потребою i ведучим типом
Причому клас для школяра — це не де е але i модель авторитет. Група задае стилю в до
в впливають на BCi сторони життя, включаючи навчальну Так, груповою нормою може стати низька на невиконання завдань. однокласниками часто ведуть до страху
Таким чином, розвиток формування позитивних для розвитку групи, але i для
Для даного краще, якщо у вправах весь клас бере участь, не розбиваючись на Це пов'язано з тим, що робота у посилюе саме цих що може привести до у Але на часто все ж виникае клас. У цьому випадку формуються випадковим чином i кожного разу (HaBiTb час виконання однп.*Т вправи 3i склад цих повинен бути
У згуртованому роль кожного з П мае завданню, що розв'язуе клас загалом. Тобто, завдяки конструктивним в свою
Адже згуртований колектив домагаеться багатьох вершин i перемог!>>
Психолог. на нашому TpeHiHry ми поговоримо про наш клас, про взаемини один з одним.
1. Вправа
Час: 5 Хвилин
Психолог пропонус BCiM за руку, але особливим чином. двома руками з двома учасниками одночасно, при цьому одну руку можна коли знайдеш того, хто теж готовий тобто руки не залишатися без секунди. Завдання — таким чином з yciMa учасниками групи, час гри не повинно бути розмов.
2.3найомство клубок, мячик
Час: Охвилин.
Учасники кидають клубок один одному в порядку. Той, хто клубок, щось про себе. павутиння, що утворилося, розплутують у зворотному порядку, називаючи учня, якому кидають клубок. Цю вправу можна виконувати з м'ячиком.
З.Щоб на було ефективним,пропоную скласти правила роботи групи час Учасники висловлюють своТ правила. загшсуються на ватману i прийняття групою, на видному
Правиш роботи в
2. Говорити стисло i по TeMi;
З. Слухати один одного не перебиваючи;
4. Правило руки;
5. Я-висловлювання;
6. Звертатись один до одного на
7. Правило 8.
4.Наступна вправи називаеться з тобою тим...» Час: 1 Охвилин.
Учасники на групи. Одна група утворюе
30BHilIIH€. Bci стоять обличчям один до одного. Кожен учасник кола говорить своему напарнику: з тобою . .», чого Ti хто стоять у з тобою тим.. роблять крок до нового партнера. Процедура повторюеться до тих поки BCi не до свого першого партнера.
- чим ж ви один на одного i чим
5. Вправа <<Серветка» серветки
Час: 1 Охвилин.
кожному даеться серветка, яка складена pa3iB. Психолог дае команди:
правий кут, i т. д. серветка розгортаеться. F10Tpi6H0 постаратися знайти серветки. IX немае. до думки, що BCi ми pi3Hi i серветки pi3Hi, але ми BCi живемо в
б.колаж «Дружба».
ватман,кольоровий журнали, клей,
Час: 15хвилин.
Група об'еднуеться на команди по 5 oci6 i видаеться аркуш ватману. Також видаеться пачка брошур, за тематикою. Ведучий оголошу€ тему заняття i пояснюе, що мае.ться на YBa3i колажем.
Обговорення : того, як команди виконали колаж, кожна команда представляе його для BCix Психолог хвалить кожну команду, i пропону€ об'€днати BCi роботи, щоб створити загальну картину дружби класу i утворити сво€1Ыдний класу.
3MicT вправи: вираз розширення уявлення про себе та оточуючих, як про талановитих, унйсальних особистостей, встановлення контакту, розвиток узгоджувати своТ дй' з членами команди, а також осмислення i отриманого в
Дружба - це добре почуття, яке може виникнути лише на ocH0Bi взаемоповаги. в справжнього друга вважалось великим щастям для людини. У дружба щирою клятвою, що вважалась святою i непорушною.
7.Вправа <<Малюнок на Час: 1 Охвилин.
Учасники на три команди i шикуються в три колонки паралельно. кожен учасник дивиться при цьому в спину свого товариша. Вправа виконуеться без Ведучий малюе якусь просту картинку i ховае П. ця ж картинка малюеться пальцем на кожного останнього учасника з команд. Завдання - i передати якомога цей малюнок Ti хто стоТть першими в командах, малюють, те, що вони на аркушах паперу i показують BCiM. Г[сихолог свою картинку i Учасникам пропону€ться обговорити в командах помилки i були в вправи.
Зробити висновки, з урахуванням цих повторити вправу.
При цьому i ocTaHHi члени команд
Обговорення: обговорення в загальному Що допомагало i передавати Що i ocTaHHi члени команд у першому i в другому випадку? Що заважало виконувати вправу?
8.Вправа <<Побудуемо»
Час: 1 Охвилин
«Я пропоную пограти в гру, де основна умова полягае в тому, що завдання викону€ться мовчки. Розмовляти при цьому не можна, можна за допомогою i Подивимося, чи зможете один одного без У вправи даеться
завдання учасникам вишикуватися за зростом, у завдання ускладню€ться — вишикуватися за датою народження, чого, по озвучити своТ народження, при цьому виконання вправи.
9,Вправа <<Прекрасний сад» фломастери, крейду
Час: 15хвилин
Учасники сидять у Психолог пропонуе можна закрити i уявити себе kBiTk0}0. Яка ти kBiTka? Яке листя, стебло, а е шипи? Висока або низька? Яскрава або не дуже? А тепер, того, як yci уявили це — намалюйте свою kBiTkY. Психолог роздае фломастери, крейду.
учасникам пропонуеться свою kBiTkY. yci в коло. Г[сихолог розстеля€ кола полотно будь-якоТ тканини, бажано однотонне, роздае кожному учаснику по Тканина оголошуеться галявиною саду, яку засадити Yci учасники по виходять i kBiTkY.
Обговорення : пропонуеться помилуватися <<прекрасним садом>>, цю картинку в щоб вона своею позитивною що хоч i багато kBiTiB, але BCiM вистачило кожен зайняв свое, те, яке вибрав сам. Побачити, в яких несхожих на росте твоя. Але е i — у когось — забарвлення, у когось — p03Mip або форма листя. BCiM, без винятку, кольором сонце i увага.
3MicT вправи : сама по c06i — дуже потужний iHcTpyMeHT, який використовуеться для корекц11 служить для
навичок i
Час: 1 Охвилин
Учасники розбиваються на по 6 Кожна команда гуртуеться перед аркушем ватману, який лежить на Учасники команди BCi разом намалювати картину, причому участь кожного обов'язково. Дозволяеться використовувати або Кожен повинен для себе, який буде його внесок у загальну - коло будь-якого p03Mipy або ж також будь-якоТ довжини. малюють по при цьому, кожен <<новий художник>> повинен на те, що вже намалював його попередник.
I I .Вправа ми призи.
Час: 10-15 Хвилин.
Опис: психолог просить групу розбитися на пари i пояснюе, як буде проходити вправа. Кожна пара повинна якомога швидше знайти i записати по 5-7 характеристик, б об”еднували П з учасниками. Не можна писати Taki як мене Можна вказати, наприклад, pik народження, улюблений предмет, x06i i т.д. того як характеристики кожен член групи вибирае партнера i повторю€ те ж саме з ним. Той, хто швидше за BCix знайде по 5-7 якостей, об'еднують його з п'ятьма учасниками, отримуе приз.
Обговорення:
Чи було легко виконувати дану вправу?
Що викликало
Що нового ви один про одного, виконання цього завдання.
12.3авершальна вправа <<Кульки» кульки
Час: ] Охвијшн.
Учасники, об'едналися в отримують завдання: спочатку якнайшвидше надути З кульки, а домогтися, щоб вони луснули, затиснувши Тх своТми При цьому не можна наступати на них, використовувати гострЈ предмети, одягу.
3MiCT вправи: згуртування; ломка просторових 6ap'€piB учасниками. Обговорення .
Учасники групи сидять у триматися за руки, дивляться один одному в
14. Вправа <<Оплески по колу» Час: 5 Хвилин.
Опис: психолог пропону€ учасникам 1рупи стати в коло. BiH пропонус гру <<Оплески по колу»: добре попрацювали i MeHi хочеться запропонувати вам кожного учасника групи похвалити оплесками свого справа>>. учасники групи аплодують BCiM i т.д. заняття:
Що сподобалося на цьому
Що викликало
Чому сприяло проведене заняття?
Завершальне слово психолога: <<Ну ось, BCi вправи та слова cka3aHi. Ви BCi були злагоджено працювали в забувайте, що Ви - едине кожен з Вас - важлива i частина цього Разом Ви - сила! Дякую BCiM за участь!»
1 . Аверин ВА. Психология детей и подростков. — СПб: Изд-во В.А.Михайлов. 1998. - 379 с.
2. М.Й., Ординський В.Л. Основи
Навчальний — К.: <<Центр учбовоТ — 2007. 376 с.
З. Bik0Ba / За ред. Г.С.Костюка. — К., 1976.
4. Волков Б.С. Психология — М., 2002.
5. Заброцький М.М. Основи Bik0B0T психологй•: Навчальний Навчальнв книга — Богдан, 2009. — 12 с.
6. Класному створення й розвиток колективу класу / уклад. А.Г.Дербеньова, А.В.Кундельська. — Х.. Вид. група <<Основа>>, 2012.
7 Кон И.С. Психология ранней юности: Кн. для учителя. — М..
Просвещение, 1989. — 255 с.
8. Кулешова О.В. Bik0Ba i — К., 2001
9. Походенко С.В. у
/ за ред. О.Л.Музики. — З-те вид.. перероб. i доп. — Житомир: Вид-во жду iM. [Франка, 2010. - 566 с.
1 1 . Психология современного подростка Под ред. Д.И.Фельдштейна. М.: Педагогика, 1987.
12. Райс Ф. Психология подросткового и юношеского возраста. 8-е издание. — СПб.. Питер, 2000.
13. Рогов Е.И. Настольная книга практического психолога: Учеб.
пособие: В 2 кн. 2-е изд., перераб. и доп. — М.: Гуманит. изд. центр ВЛАДОС, 1999. — Кн. 1 : Система работы психолога с детьми разного
возраста.
14. Скрипченко О.В. Bik0Ba та — Вид-во 2001.
Ю.Л. В.В.Рибалка,
П.А.Гончарук та iH.; за ред. — З-те вид. , стереотип. — К.. 560 с.
Л.В. — Х.: Вид. група <<Основа>>, 2012. 124 с.