Тренінг: "Сімейні цінності". (Заняття 1)

Про матеріал
Мета заняття: ознайомити учасників з 8 основними поняттями, які стосуються сім’ї. Основні поняття, які будуть розглянуті на занятті: «сім’я», «функції сім’ї», «стадії розвитку сім’ї», «сімейні цінності».
Перегляд файлу

«Сімейні цінності»

Мета заняття: ознайомити учасників з 8 основними поняттями, які стосуються сім’ї.

Основні поняття, які будуть розглянуті на занятті: «сім’я», «функції сім’ї», «стадії розвитку сім’ї», «сімейні цінності».

План проведення:

І. Вступне слово ведучого.

ІІ. Знайомство учасників.

ІІІ. Правила роботи групи.

IV. Очікування від заняття.

V. Основна частина: «Що таке сім’я?».

VI. Підсумки першого заняття.

План-конспект заняття

І. Вступне слово ведучого.

Основою соціального здоров’я суспільства є насамперед здорова родина, створена чоловіком і жінкою, об’єднаними глибоким інтимним почуттям – коханням. Це почуття зближує молоду пару духовно і фізично, об’єднує в шлюбі та вихованні дітей, надаючи подружжю відчуття комфорту і щастя в родинному житті, і таким чином допомагає формуванню повноцінної особистості, а також її самоствердженню не тільки в сім’ї, але й у суспільстві.

Щоб у майбутньому ви змогли розібратись у проблемах родинно-шлюбного життя, дуже важливо мати уявлення про сутність взаємин чоловіка і жінки в шлюбі, тому на першому занятті розглянемо питання: що таке сім’я; стадії розвитку сім’ї; функція сім’ї; сімейні цінності; значення сімейних традицій у подружньому житті та вихованні дітей. Проте часто через необізнаність у сфері родинно-шлюбних взаємин у молодих людей у процесі дружнього життя виникає чимало неприємностей, які призводять до небажаних наслідків.

ІІ. Знайомство учасників.

Вправа «Історія імені».

Хід вправи: кожен учасник по черзі представляє себе (розповідає про значення свого імені, хто назвав, чи подобається воно). По завершені ведучий проводить обговорення.

  • Запитання для обговорення:
  • Які враження склались від нашого «знайомства»?
  • Як наші імена пов’язані з історією сім’ї?

ІІІ. Правила роботи групи.

Мета: забезпечити умови ефективної роботи групи.

Необхідне оснащення: ватман, маркери.

Хід виконання. Ведучий об’єднує учасників у малі групи (по 4-5 осіб) і дає завдання: визначити, дотримання яких правил, що були прийняті групою, стануть у нагоді в сімейних стосунках? Після завершення ведучий проводить обговорення.

  • Запитання для обговорення:
  • Чому ми повторювали правила в контексті теми сімейного життя?

 

IV. Очікування від заняття.

Мета: визначити результати, які планують отримати учасники від заняття.

Необхідне оснащення: кольорові стікери у формі сердець, маркери, плакат «Наші очікування».

Хід вправи:

1 етап.

Ведучий нагадує учасникам мету та завдання заняття, пропонує визначитися з особистими результатами від даного заняття.

2 етап.

Коротко занотувати їх на стікерах. Учасники по черзі їх озвучують.

3 етап.

По закінченні ведучий проводить обговорення.

  • Запитання для обговорення:
  • Про що свідчать ваші очікування?

По завершені учасники прикріплюють «сердечка» на плакаті «Наші очікування» у вигляді великого серця.

V. Основна частина: «Що таке сім’я?».

На початку ведучий пропонує учасникам відповісти на запитання:

  • Що таке сім’я?
  • Для чого люди створюють сім’ю?
  • Хто, на вашу думку, входить до складу сім’ї?

Після завершення ведучий об’єднує учасників у чотири групи. Кожній групі пропонується визначити якості та вміння, які мають бути притаманні дружині, матері, чоловіку, батьку для функціонування сім’ї.

Через 10 хв. Учасники презентують результати роботи в групі.

Міні-лекція : «Що таке сім’я. Стадії розвитку сім’ї. Функції сім’ї. Сімейні цінності. Значення сімейних традицій у подружньому житті та вихованні дітей.» (окремий додаток)

Індивідуальна робота учасників з метою закріплення інформаційного матеріалу.

Учасники на окремих аркушах заповнюють речення; після закінчення роботи зачитують їх та пояснюють, чому вони відповіли саме так, а не інакше.

Доповніть речення:

  • Сім’я це –….
  • Сім’я може бути…..
  • Я вважаю, що сім’я може бути гармонійною тому, що …
  • Конфлікти в сім’ї виникають тому, що….
  • Функції в сім’ї потрібні для ….
  • Моя сім’я буде….
  • Сімейні цінності потрібні для….
  • Я знаю такі традиції як….
  • Щаслива сім’я – це коли…..

Обговорення результатів попередньої роботи.

  • Запитання для обговорення:
  • До яких типів сімейних стосунків потрібно прагнути? Чому?
  • Які ви знаєте функції сім’ї?
  • Які обов’язки в сім’ї виконує чоловік, а які дружина?
  • Яке значення мають у подружньому житті сімейні цінності?

Вправа «Сімейні стосунки».

Мета: закріпити теоретичні знання про типи сімейних стосунків; сімейні цінності; звернути увагу на різні прояви взаємодії в сімейних стосунках.

Необхідне оснащення: фарби, пензлі для малювання, папір.

Хід вправи: ведучий об’єднує учасників в групи по 4-5 чоловік та розподіляє між ними ролі: мати, дитина, батько, брат чи сестра, інше близьке оточення.

Потім всі учасники представляють себе в заданій ролі під час спільного малюнку (5 хв.)

Кожна група після закінчення презентує свою роботу.

  •  Запитання для обговорення:
  • Який тип сімейних стосунків використовувала ваша група під час малювання?
  • До яких стосунків у сімейному житті потрібно прагнути? Чому?
  • Що відчував кожен у виконанні своєї ролі?
  • Чи сподобалося виконувати роль?

 

VI. Підсумки першого заняття.

Ведучий звертається до учасників із пропозицією назвати, що було для них найважливішим на сьогоднішньому занятті.

 

 

 

docx
Додано
14 лютого 2022
Переглядів
1041
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку