Тренінг-спілкування
«Лідер та його Команда»
Мета: навчальна: в ігровій формі навчити колективної виробленні рішень, виявити психологічну сумісність в групі, стимулювати самопізнання; вміння бачити свої гідності і недоліки, здатність характеризувати себе .
Виховна: формування творчого підходу до справи, відповідальності, вміння спілкуватися в групі.
Розвиваюча: розвиток творчих здібностей, уваги, пам’яті.
Методи: словесні, практичні.
Тип заняття: тренінг–спілкування, комбінаторний.
Вид заняття: ділова гра з елементами мозкового штурму та роботи в міні-групах.
Оформлення: емблема дитячої організації «Росток», плакати з назвами програм.
Музичне оформлення: позивний, гімн дитячої організації «Росток»,
музичне оформлення ігор.
Реквізит: стільці, ручки , папір , картки із завданнями.
Місце проведення: Палац дитячої та юнацької творчості актова зала.
Учасники: команди 7-8-класів шкіл міста.
Хід проведення:
I Блок «Презентація »
У ході першого блоку команда повинна визначити свого лідера , вміти приймати колективні рішення (нестандартні рішення).
Завдання 1 . «Презентація »
За певний час члени кожної групи повинні не тільки згадати, як кого звати, а й цікаві факти з життя. Визначити зі своєї групи найобізнанішого, а також найрішучого, який зможе відповісти на непрості запитання ведучого:
1 . Як звуть дівчинку справа (зліва)?
2 . Який розмір ноги у сусіда ?
3 . Чи домашні тварини у кого-небудь з групи? Які ?
4 . Який улюблений урок у сусіда праворуч (ліворуч) ?
5 . Чи молодші чи старші брати або сестри?
6 . Чи всі хлопці живуть біля школи? Звідки приїжджають ?
7 . Якого кольору волосся у вашого класного керівника?
8 . Якого кольору нігті у дівчат?
9 . Улюблений вид спорту?
10 . Улюблені квіти у класного керівника?
11 . На якому музичному інструменті грає ...?
12 . Скільки туристичних вузлів вміє в'язати ...?
Завдання 2. «Незвичайний збіг»
Класним керівникам та командам роздаємо таблиці, які потрібно заповнити незалежно один від одного. У результаті перевіримо, як знають класні керівники свої команди, їх вміння, інтереси. Наприклад:
Хто знає дві іноземні мови?
У кого дома живе папуга?
Хто вміє водить автомобіль?
Хто любить фільм «Властелин колец»?
Хто бував у Москві?
Хто знає значення слова «Синхофазатрон»? та інші
Завдання 3. «Чарівний магазин»
У нашому «чарівному магазині» є всі людські властивості, почуття, вчинки. Їх можна «купити» вобмін на те, що у кожної команди в надлишку. Команди повинні вирішити, чого у них багато, але це повинні бути позитивні якості, тому що в магазині погане не приймають. Капітан називає «надлишкові» позитивні якості команди і ті якості, які хотіли б придбати.
II Блок «Лідер - це Дія»
Завдання 1. «Хто є Лідером ?»
Команда повинна дати дві якості, притаманні лідеру .
Завдання 2. «Плюси» і «мінуси» Лідера
На фліпчарці зображений айсберг, розділений хвилею океану. На верхній частині айсберга «плюси» лідера, на нижній частині (підводнього) «мінуси».
Потім ми можемо перевернути лист, айсберг не змінюється, а чи змінюються «плюси» і «мінуси» лідера? (Обговорення)
Ведучий задає учасникам запитання :
1.«Чи добре бути Лідером?»,
2. «Що дає тобі бути Лідером?»,
3. «Чи брав ти коли-небудь рішення за свою групу?»,
4. «Чи отримував ти догану за неправильні дії і вчинки своєї групи?»
Завдання 3. «Портрет Лідера»
На великому аркуші команда малює портрет лідера , за яким можна визначити його характерні властивості .Потім командири розповідають і показують свої малюнки. Презентують: «Чому у лідера великі вуха?»,
«Для чого багато рук?»,
«Навіщо сережка у вусі?»,
«Багато кишень на куртці?»,
«Посмішка на все обличчя?».
Завдання 4. «Лідери в історії»
Кожна команда називає одну історичну особистість і її «плюси» і «мінуси» для історії людства. Назвіть вчинок, який підкреслить історичну важливість кожного лідера.
Завдання 5. «Ваш вчинок».
Обговорення в міні-групах.
Учасники розповідають про свої вчинки, якими можна пишатися.
Завдання 6. «Вибір проблеми»
За певний час команда повинна придумати закон, який потрібен дітям .
Капітани розповідають про нього.
III. Підведення підсумків
IV. Аналіз роботи груп