Тренінг "Спілкування з дорослими"

Про матеріал
Розробка тренінгу для учнів 5 класу спрямована на вдосконалення уміння спілкуватися з різними дорослими, розвиток умінь уникати непорозумінь під час спілкування, навичок упевненого спілкування з батьками,вчителями та іншими дорослими
Перегляд файлу

Урок - тренінг з основ здоров’я. 5 клас.

Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів.

Очікувані результати: учні будуть уміти наводити приклади поведінки ,яка сприяє взаєморозумінню; співпрацюватимуть в групі для вирішення поставлених завдань; навчаться розпізнавати пасивну, агресивну і упевнену поведінку при спілкуванні з дорослими; розвиватимуть навички запобігання непорозумінь під час спілкування з батьками та вчителями,  упевнено спілкуватися з різними дорослими та дорослими з близького оточення та звертатися до них по допомогу у разі потреби.

Обладнання: олівці, фломастери,скотч, папір А4 із завданнями для груп,плакат «Правила групи», плакат «Очікування» з малюнком галактики, вирізані роздруківки для очікувань «місяць», «комета», «зірки», літери алфавіту до руханки «Друкарська машинка»,додатки – «пазли» із завданнями, смайлики

Вступна частина

Привітання. Налаштування на плідну співпрацю.

1. Тема заняття: «Спілкування з дорослими. Повага до батьків та вчителів»(записана на дошці)

2.Вправа «Знайомство». Тож почнемо із знайомства. Назвіть своє ім’я та продовжіть речення,яке охарактеризує вашу родину «Моя родина….»

3. Повторюємо «Правила  групи», за потреби додаємо нові

  • Приходити вчасно
  • Уважно слухати
  • Бути доброзичливим
  • Бути впевненим
  • Підняти руку
  • Говоримо по черзі
  • Тут і зараз …

4. Очікування

Для кожного з нас родина , то ніби маленька галактика. На стікерах (небесні тіла) написати свої очікування від тренінгу, прочитати та прикріпити їх поза галактикою. На роботу 2 хвилини.

Основна частина

Інформаційне повідомлення вчителя

Учні,  крім друзів та однолітків ви щоденно спілкуєтеся з дорослими: батьками,родичами, дідусями, бабусями, сусідами, вчителями. Близькі люди- ваші захисники, порадники, друзі. Відомий педагог В.Сухомлинський говорив: «Ваша  сім’я  – це не тільки батько й мати, це і ви - діти, це ваша поведінка, ваші вчинки» . Бути гарними дітьми – це уміти відчувати переживання ваших батьків, надати підтримку та допомогу.

Вправа «Мозковий штурм»

Діти, а що на вашу думку означає вираз бути хорошими дітьми? Які це хороші діти?

Вправа «Об’єднання в групи». Клас об’єднуємо в чотири групи  «Пори року»

Завдання для груп: «Складіть правила, яких будете дотримуватися , спілкуючись зі своїми батьками?»

На роботу 5 хвилин, на презентацію -2 хвилини.

Презентації груп

Отже, можна зробити висновок,що правила усіх груп дуже схожі:

  • Уміти прощати
  • Учитися слухати
  • Вірити в кожного члена родини
  • Довіряти батькам
  • Відповідати за власні вчинки та слова
  • Допомагати батькам та цінувати їхню працю
  • Любити свою родину
  • Бути чесними
  • Бути ввічливим та інші

Руханка «Друкарська машинка»

Роздаємо кожному учню  літери алфавіту.

Учитель зачитує питання, відповідь – одне слово. Піднятися потрібно буде тим учням, літери яких є у слові-відповіді.

1.Як можна назвати одним  словом «Тато, мама і я» (сім’я)

2.Обмін інформацією, думками та враженнями між людьми (спілкування)

3.Спілкування за допомогою слів і речень (вербальне)

4. Спілкування без слів (невербальне)

Вправа «Об’єднання в групи» 

Складаємо пазли  і читаємо завдання:

« У п’ятницю батьки наполягають на тому,щоб Славко виконав усі домашні завдання. Хлопчик не погоджується, бо навчальний тиждень був важким і він втомився. Славко хоче до друзів,які грають у футбол. Між батьками та Славком виникла суперечка. Хлопчик плакав і кричав, що йому не дозволяють спілкуватися з хлопцями.»

Завдання групам.  Розіграти  ситуацію, як правильно  вирішити непорозуміння. Урахувати, що саме є причиною непорозуміння між хлопчиком і його батьками? (підручник с.118) . 5 хв на роботу, 3 хв – презентація.

Презентації груп.

Тож, основна причина непорозуміння в родині - не дотримання правил спілкування.

Діти, ваше спілкування не обмежується лише родиною. Оскільки ви п’ятикласники, то у вас багато предметів і їх викладають різні вчителі. Вони різні і за віком, статтю, характером. Інколи бувають ситуації, що ви не розумієте вчителя.

Вправа «Мозковий штурм». «Як звернутися до вчителя, якщо вам щось не зрозуміло?»

Заключна частина

Отже, як правильно спілкуватися з дорослими?

Оцінювання. Підрахунок балів за смайликами. Кожен -2 бали.

Очікування. Якщо справдилися -  переміщуємо їх до «галактики»

Домашнє завдання. Прочитати §18, узяти інтерв’ю в одного з учителів,які у вас викладають (с.119 підручника) і розмістити на сайті школи.

Завершення тренінгу. Стаємо в коло і разом говоримо «Ми молодці» та плескаємо в долоні

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коссе Вероніка Віктрорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 лютого 2021
Переглядів
1824
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку