ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент
1. Вчитель: Пролунав для всіх дзвінок,
Розпочати час урок.
Стали всі рівненько…
Всі за парти ми сідаєм,
Урок з основ здоров’я розпочинаєм.
На нашому уроці є гості, які хочуть подивитися як ви працюєте.
Чи готові ви до уроку?
Молодці!
Працюймо наполегливо,
Швидко та старанно,
Щоб жодна хвилина не втратилась марно.
І нехай девізом нашого уроку будуть слова: «Хто здоровий – той сміється. Все йому в житті вдається!»
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1.Альтернативна вправа
ГРА «ТАК – НІ»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Тема уроку «ПРОФІЛАКТИКА ПОРУШЕНЬ ПОСТАВИ ТА ГОСТРОТИ ЗОРУ»
Мета уроку:
Розвивати знання у дітей про формування постави та профілактики її порушень;
дати визначення поняття «постава», «сколіоз», «кіфоз»;
сприяти формуванню потреби в дотриманні гігієнічних правил щодо профілактики порушень постави та гостроти зору;
виховувати відповідальність за збереження свого здоров’я.
ПЛАН
Вчитель:
Які сдова у вас асоціюються із словом «постава»?
П – підтягнутий
О – охайний
С – стрункий
Т – тренований
А – активний
В – витончений
А – атлетичний
СЛАЙД 1.
СЛАЙД 2
Із правильною поставою фігура людини виглядає гарною, стрункою, а хода – легкою і пружною. І навпаки – часто ми бачимо людей різного віку, фігуру і загальний вигляд яких псує сутула спина, опущена під час ходьби голова, плечі «коромислом».
1 група – створити фото колаж із роздаткового матеріалу на
тему «Ознаки неправильної постави» та
презентувати свою роботу.
2 група – створити фото колаж із роздаткового матеріалу на
тему «Причини порушень постави» та презентувати
свою роботу.
3 група – створити фото колаж із роздаткового матеріалу на
тему «Профілактика порушень постави» та
презентувати свою роботу.
- Презентація 1 групи:
СЛАЙД 3
Вчитель
Які на вашу думку ознаки правильної постави?
СЛАЙД 4
Під час записування учнями в зошит «Ознак неправильної постави», вчительговорить фразу «замри». Учні у даній позі сидіння «завмирають» та аналізують поставу під час письма сосіда по парті.
- Чи правильно ви зараз сидите за партою?
- У якому стані ваш хребет?
Презентація 2 групи:
СЛАЙД 5
5.Медсестра школи
Хребет утворюють 33 – 34 хребці. У процесі розвитку людини формуються плавні вигини хребта, яких немає у тварин.
Неправильне сидіння за партою, неправильна ходьба призводить до викревлення хребта.
СЛАЙД 6
СЛАЙД 7
«КІФОЗ» - викривлення хребта назад.
6. Вчитель
Пригадаєм зараз діти,
Дуже правила прості
Як за партою сидіти –
Це потрібно у житті.
Учні
Коли йде урок читання
Книжку рівно покладіть
Не сидіть, як знак питання,
Гарно плечі розведіть.
Спину рівною тримайте, рук на книжку не кладіть
Голову не нахиляйте
Як окличний знак сидіть.
На письмі сидіти важко,
Правил тут чимало є.
Хтось зігнувся ,бідолашка,
Мало носом не клює.
І забув про все, до речі,
Животом на парту ліг.
І зібгав докупи плечі,
Ще й зсутулився як міх.
Презентація 3 групи
СЛАЙД 9.
7. Профілактика порушень постави – медсестра школи.
-сон на жорсткому ліжку;
-правильно дібраний одяг;
СЛАЙД 10
-щоденна рухова активність;
СЛАЙД 11
-правильне положення тіла під час сидіння за партою, у кріслі;
СЛАЙД 12
Слайд 13
8.Вправа «Перевір свою поставу»
Візьміть один із підручників і покладіть його на голову. Опустіть руки. Розправте плечі. Стійте так, щоб підручник не впав, рахуючи до 10.
Зробіть два кроки вперед і два кроки назад, щоб підручник не
впав.
9. Профілактика порушень зору –медсестра школи
Слайд 15
Очі є найважливішим органом чуття. Тому гігієна зору має особливе значення. Нестача вітаміну А та Д послаблює зір.
Найбільше вітаміну є в яйцях, молоці, сирі, зелених овочах. Іноді слабкий зір передається спадково. Якщо в людини короткозорість або далекозорість, не треба соромитися носити окуляри, якщо їх приписав лікар.
Короткозо́рість — дефект зору, коли людина чітко бачить лише близько розташовані предмети.
Дуже важливо вчасно виявити проблеми із зором. Необхідно щорічно проходити обстеження в лікаря-окуліста. Також дуже важливо дотримуватися правил гігієни зору.
-достатнє освітлення робочого місця (відповіді учнів);
-правильне сидіння за партою;
-чергування роботи з відпочинком;
-виконання спеціальних вправ для тренування м’язів очей.
СЛАЙД 18
10. Гра «Кольорові сни» -проводить вчитель
Учні нахиляють голови, закривають очі. Учитель називає колір, а діти намагаються уявити собі предмет, який відповідає заданому кольору (наприклад, синій – небо). Той, до коготоркнеться вчитель, не піднімаючи голови, називає те, що він уявляє.
12.Вправа для збереження гостроти зору – «Метелик»
Щільно заплющіть очі. На 3 широко відкрити очі і часто-часто покліпати. Повторити вправу 10 раз. У вправі беруть участь очі, а не брови. Брови нерухомі.
ІУ.Закріплення вивченого матеріалу
СЛАЙД 19
2. Відгадування загадок
Я надіюсь, що ви вмієте відгадувати загадки. Перевіримо.
І, хоч вір, а хоч не вір
Враз напише нове слово
Ось і речення готове (ручка).
-Книжечки маленькі,
Аркуші біленькі,
В них навчились ми писати
І складати й віднімати (зошит)
А хто загадає свою загадку про шкільні предмети, які використовуємо для навчання?
-Не кущ, а з листочками,
Не людина, а розмовляє (книжка).
Отже , кожен учень повинен носити в школу предмети для навчання. Це зошити, підручники, ручки, олівці та ін.
СЛАЙД 18
У. Домашнє завдання
Разом із батьками виконати вправу на с. 77 «Розрахувати масу свого портфеля».
Опрацювати даний матеріал підручника с. 74- 77.