Тренінг
«Тепло твоєї душі Природі і людям»
Мета:
- розширити знання екологічної грамотності;
- привернути увагу до актуальних екологічних проблем сьогодення;
- створити на тренінгу дружню атмосферу;
- підтримати творчу ініціативу учнів.
А щоб робота учасників була активною і ефективною, я пропоную дотримуватись таких правил:
- кожна думка має право на існування;
- активність всіх учасників групи;
- дотримання регламенту;
- критикувати висловлювання, а не людину;
- доброзичливе відношення всіх учасників тренінгу.
Якщо ви не заперечуєте, то ми приймаємо ці правила і намагатимемося їх дотримуватися.
1) Запрошуємо Вас до «Знайомства»
- кожний учасник вибере квітку, з якою він себе асоціює. І ми зберемо чудовий букет із квітів. «Я ніжна і привітна, як ромашка і тд.».
Квітка - це всі разом, а кожен із нас – пелюстка цього чудового творіння природи.
2) А що ми очікуємо від тренінгу?
- учасники тренінгу на грибочках пишуть свої очікування і розміщують їх на дошці біля «кошика».
3) Вправа «Заморочки з діжки»
- в ній знаходяться запитання, які ви по черзі дістаєте і одразу відповідаєте.
З якого віку треба починати виховувати любов та дбайливе ставлення до всього живого?
Яка форма роботи проводиться з дітьми щодня?
Який вид ігор використовується для ознайомлення з природою?
Який вид заняття із ознайомлення з довкіллям завжди проводиться на природі?
4) Вправа «Клубочок ниток»
- ви повинні висловити своє ставлення до природи і пов`язати свої думки нитками клубочка.
«Природа- джерело натхнення» і тд.
Отже, наші думки пов`язані в одне ціле. Кожен із нас є частиною великої живої системи.
5) Вправа «Математичне моделювання»
- необхідно розв`язати екологічні задачі.
__________________________________________________________________
Завдання 1
Укажіть правильну послідовність цих компонентів у ланцюгу розкладання.
Завдання 2
Використовуючи правило екологічної піраміди, визначте площу (м2) відповідного біогеоценозу, на якій може прогодуватися морський леопард масою 300 кг (ланцюг живлення: планктон → риба → пінгвін → морський леопард). Біомаса планктону становить 400 г/м2.
Завдання 3
Яка площа водойми може прогодувати двох щук масою 5кг кожна(60% від маси тіла становить вода; первинна продуктивність 1м2 водойми -600г)
__________________________________________________________________
Завдання 4
Установіть відповідність між організмом водного біогеоценозу та трофічним рівнем екологічної піраміди, на якому він перебуває.
6) Вправа «Аудит»
- пропонуємо Вам відповісти на запитання, фіксуючи на аркушах свій варіант відповіді:
Завжди – 0, Часто – 1, Інколи – 2, Ніколи – 3.
Загальна кількість балів________________
0 – Ви розумієте, що природа – наш дім. Ви просто відмінник!
1-9 – Ви добре дбаєте про довкілля, але можете і краще.
10-18 – Ви інколи замислюєтесь над проблемами довкілля. Але робити це потрібно частіше.
Більше-Ви залишите нашим нащадкам не планету,а смітник.
7) Вправа «Генерую ідею»
Яку закономірність описав Ч.Дарвін,коли сказав,що морський флот Англії тримається на старих дівах,маючи на увазі ланцюжок: Старі діви люблять кішок (продовжіть ланцюжок і замалюйте складові)
Підказка: Кішка _ Мишка _ Джмелі _ Конюшина _ Корова
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Біфштекс на флоті- ситі і здорові матроси- основа могутнього флоту країни.
8) Творче завдання «Сталий розвиток в дії».
- побудувати дім для сталого розвитку,де розподілити природу,людину та господарство,Пояснити свій підхід.
9) Вправа «Обіцянка».
- вибрати собі 3 обіцянки, які ви будете постійно виконувати. Це і буде ваша допомога планеті.
1.Використовувати папір більш бережливо.
2.Віддавати речі,в яких я більше не маю потреби.
3.Не залишати відкритими водні крани без потреби.
4.Взяти за звичку прогулюватись в природі.
5.Не смітити під час прогулянки.
6.Вимикати світло в пустих кімнатах.
7.Вимикати обладнання,що не використовується.
8.Їздити на велосипеді або ходити пішки,коли можливо.
9.Вибирати,де можливо,місцево вирощену їжу.
10.Не смітити під час відпочинку на природі.
11.Посадити дерево.
12.Дізнаватися про лампи з низьким поглинанням енергії.
13.Носити з собою пакети для відвідування магазину.
Чи виправдалися ваші очікування?
Якщо «так», то перемістіть грибочки до кошика.
10) Вправа «Віночок побажань».
- станемо в круг, візьмемось за руки і побажаємо природі процвітання, а людям здоров`я, щастя і добра. І коли ми надсилаємо побажання, щось тепле розливається по руках, голові, тілу. Ви будете здорові і щасливі, поки даруватимете тепло своєї душі Природі і людям.