ПЛАН РОБОТИ
ГУРТКА «ЮНИЙ ЕКОЛОГ»
Мета і основний зміст роботи гуртка «Юний еколог»
Мета гуртка:
-виховувати любов до природи, навчати дітей розуміти і знати природу;
-сприяти естетичному вихованню учнів, формувати в учнів екологічну культуру;
-надати та розширити знання про компоненти природи і деякі процеси, що відбуваються в ній, про зміни, спричинені діяльністю людини, про особливості охорони природних ресурсів.
Завдання гуртка:
-навчати учнів певних знань про природу, виховувати творчу особистість;
-навчити глибоко любити і розуміти природу, спостерігати за змінами уприроді;
- вести фенологічний календар спостережень, доглядати за рослинами;
-застосовувати знання на практиці, вміння спілкуватися з природою.
Діяльність екологічного гуртка сприяє розширенню і поглинанню знань учнів з природознавства та біології , сприяє трудовому, екологічному вихованню.
Перед гуртківцями постають такі завдання:
спілкування з природою, а також виховання потреби оберігати й примножувати її;
дослідження біологічних особливостей рідного краю;
формування доброти, чуйності, любові до всього живого у світі через пізнання краси рідного краю;
спонукання і заохочення учнів до експериментально-дослідницької, проектної роботи;
виконання завдань з озеленення та догляду за зеленими насадженнями;
прийняття участі в еколого-натуралістичних, природоохоронних заходах.
Форми і методи роботи гуртка: бесіди, екскурсії, фенологічні спостереження, робота з додатковою літературою, інтернет ресурси, моніторинг, проектна діяльність, методи опису і опитування, захист творчих робіт.
ПЛАН РОБОТИ
ГУРТКА «ЮНИЙ ЕКОЛОГ»
Мета і основний зміст роботи гуртка «Юний еколог»
Мета гуртка:
Завдання гуртка:
Діяльність екологічного гуртка сприяє розширенню і поглинанню знань учнів з природознавства та біології , сприяє трудовому, екологічному вихованню.
Перед гуртківцями постають такі завдання:
Форми і методи роботи гуртка: бесіди, екскурсії, фенологічні спостереження, робота з додатковою літературою, інтернет ресурси, моніторинг, проектна діяльність, методи опису і опитування, захист творчих робіт.
Планування роботи гуртка складено за программою:
«Програми гуртків природничо-біологічного напрямку». Рекомендовано Міністерством освіти і науки України. Лист МОН “Про навчальні програми з позашкільної освіти”
Тематичний план
№ п/п |
ТЕМА |
Кількість годин |
|
||
1 |
Вступне заняття. |
1 |
2 |
Природа — людині, людина — природі. |
2 |
3 |
Осінні роботи на квітниках. |
3 |
4 |
Осінні зміни у природі. |
3 |
5 |
Погода та народні прикмети. |
2 |
6 |
Природа зимою. |
2 |
7 |
Знай і люби свій рідний край! |
3 |
8 |
Зимові зміни у природі. |
3 |
9 |
Домашні тварини. |
2 |
10 |
Охорона природи. Червона книга України. |
3 |
11 |
Весняні зміни у природі. |
3 |
12 |
Зовнішнє і внутрішнє озеленення. |
4 |
13 |
Природа рідного краю. |
4 |
|
Всього |
35 |
Затверджую:
Директор школи _________
«___» __________ 20___ року
ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА НА ПЕРШЕ ПІВРІЧЧЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
№ |
Тема, розділ програми. Зміст роботи (на кожне заняття). |
Кіл. год |
Календарні строки виконання |
|
1.Вступ (2 год) |
||||
1 |
Мета, завдання роботи гуртка. Бесіда про значення рослин у житті людини. Екскурсія в природу. |
1 |
|
|
Природа — людині, людина — природі (2 год ) |
||||
2 |
Що таке природа. Конкурс малюнків «Природа очима дитини». Проект «Захистимо усе живе». |
1 |
|
|
3 |
Значення рослин у природі, житті людей, народного господарства. Акція «Сміттям на природі годі» |
1 |
|
|
3. Осінні роботи на квітниках. (3 год ) |
||||
4 |
Значення рослин в житті людини. Трудова акція «Парад квітів біля школи». Наш квітник — найкращий. |
1 |
|
|
5 |
Бесіда "Вітамінна скарбниця". Практичне заняття: Поробка «Природа і фантазія». Свято квітів і урожаю. |
1 |
|
|
6 |
Осінні роботи на квітниках . Практична робота. Осінні роботи на квітниках. Акція «День юного натураліста». "Природа в загадках, прислів'ях, приказках та віршах". |
1 |
|
|
4. Осінні зміни у природі. (3 год ) |
||||
7 |
Життя рослин восени. Практична робота . Фенологічні спостереження за змінами в природі. Екскурсія в природу. «Милуйся красою рідної природи». |
1 |
|
|
8 |
Життя птахів восени. Акція «Птах року». Акція "Тварини восени потребують твоєї допомоги". |
1 |
|
|
9 |
Найбільш поширені тварини нашої місцевості. Конкурс малюнків «Природа рідного краю». "Осінній дивограй". |
1 |
|
|
5. Погода та народні прикмети. ( 2 год) |
||||
10 |
Спостереження в природі. Гра-вікторина. Прикметі вір, але перевір. Конкурс малюнків «У природі нема поганої погоди». |
1 |
|
|
11 |
Складання календаря погоди. Участь в екологічному конкурсі «Юний дослідник». Проект "Що ми залишимо нащадкам?" |
1 |
|
|
6. Природа зимою. ( 2 год) |
||||
12 |
Птахи. Екскурсія в природу з метою спостереження за птахами своєї місцевості. Акція «Зимуючі птахи». Проект "Бережи свою планету". |
1 |
|
|
13 |
Підготовка виступу агітбригади «Збережи природу». Конкурс малюнків «Життя в лісах». |
1 |
|
|
7. Знай і люби свій рідний край! ( 3 год) |
||||
14 |
Рослини у куточку живої природи. Екскурсія в куточок живої природи (станція юнатів м.Чернігова) Акція "Брати наші менші". |
1 |
|
|
15 |
Тварини куточка живої природи.. Акція «Годівничка», «Синичка». |
1 |
|
|
16 |
Практичне заняття: Поробка «Букет замість ялинки». Акція «Збережи ялинку.» Конкурс малюнків «Зима». Фотоальбом "Книга скарг Природи". |
1 |
|
|
Керівник гуртка _____________
Затверджую:
Директор школи _________
«___» __________ 20___ року
ПЛАН РОБОТИ ГУРТКА НА ДРУГЕ ПІВРІЧЧЯ НАВЧАЛЬНОГО РОКУ
№ |
Тема, розділ програми. Зміст роботи (на кожне заняття). |
Кіл. год |
Календарні строки виконання |
8. Зимові зміни у природі. (3 год) |
|||
17 |
Тварини взимку. Акція «Браконьєрству – ні!». Зимовий облік птахів. Створення презентації «Зимуючі птахи нашого краю». |
1 |
|
18 |
Життя птахів взимку. Знайомство з птахами нашої місцевості. Акція «Синичка». |
1 |
|
9. Домашні тварини. (2 год) |
|||
19 |
Догляд та утримання тварин. Участь в конкурсі «Ми і природа». |
1 |
|
20 |
Собаки. Спостереження за домашніми тваринами. Конкурс малюнків «Мої домашні тварини». |
1 |
|
10. Охорона природи. Червона книга України. (3 год ) |
|||
21 |
Заповідники України. Конкурс малюнків «Збережемо природу». Проект «Побутові відходи» |
1 |
|
22 |
Рослини місцевої флори, що знаходяться під охороною. Практичне заняття: Вивчення рідкісних і цінних рослин своєї місцевості. |
1 |
|
23 |
Охорона оточуючого середовища. Червона книга України. Акція «Ми і довкілля». Екозахід "Земля — наш дім". |
1 |
|
11. Весняні зміни у природі. ( 3 год ) |
|||
24 |
Життя рослин весною. Практичне заняття: Акція «Первоцвіт». |
1 |
|
25 |
Спостереження за розкриттям бруньок. Акція «Шануй березові гаї». Екскурсія в природу. |
1 |
|
26 |
Птахи навесні. Акції «День зустрічі птахів». |
1 |
|
12. Зовнішнє і внутрішнє озеленення. ( 3 год ) |
|||
27 |
Догляд за кімнатними рослинами. Практичне заняття: Пересаджування кімнатних рослин. |
1 |
|
28 |
Шкідники кімнатних рослин. Трудова акція «Парад квітів біля школи». |
1 |
|
29 |
Акція «День довкілля». Проект “Зупинемо лавину сміття». Акція "Захистимо мурашник". |
1 |
|
13. Природа рідного краю. ( 5 год ) |
|||
30 |
Корисні копалини. Екскурсія в природу. Операція «Посади дерево». |
1 |
|
31 |
Водні ресурси краю. Конкурс малюнків «Бережіть воду». |
1 |
|
32 |
Життя в лісах. Акція «Смітникам на природі годі». |
1 |
|
33 |
Життя в водоймах. Практичне заняття: Конкурс малюнків «Життя під водою». |
1 |
|
34-35 |
Екскурсія на станцію юнатів м.Чернігова. Підсумкове заняття. |
2 |
|
Керівник гуртка _____________