9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Тренінг з правознавства на тему: "Твоє звернення до поліції".

Про матеріал

Мета:

Навчальна:навчити учнів грамотно у відповідності до чинного законодавства звертатись до представників ОВС, розглянути, в яких випадках не слід звертатись до представників ОВС, яка відповідальність наступає у випадку хибного виклику;

Виховна:виховувати повагу до законів України;

Обладнання:Закон України про «Національну поліцію», роздатковий матеріал, мультимедійне устаткування.

Очікувані результати:

Після заняття учні зможуть:

називати ситуації, у яких варто звертатися до працівників поліції;

набути навичок звертання до працівників поліції за телефоном чи особисто;

переказати друзям та батькам, коли і в який спосіб можна звернутися до поліції;

Перегляд файлу

Заняття

з правознавства для учнів 8 – х класів:

 «Твоє звернення до поліції» підготував

           Радкевич Володимир Юхимович

учитель історії та правознавства

ЗОШ І – ІІІ ступенів №7

імені В.В. Бражевського

          м. Житомира

 

Похожее изображение

Мета:

Навчальна:      навчити учнів грамотно у відповідності до чинного законодавства звертатись до представників ОВС, розглянути, в яких випадках не слід звертатись до представників ОВС, яка відповідальність наступає у випадку хибного виклику;

Виховна:            виховувати повагу до законів України;

Обладнання:         Закон України про «Національну поліцію», роздатковий матеріал, мультимедійне   устаткування.

 

Очікувані результати:

Після заняття учні  зможуть:

  • називати ситуації, у яких варто звертатися до працівників поліції;
  • набути навичок звертання до працівників поліції за телефоном чи особисто;
  • переказати друзям та батькам, коли і в який спосіб можна звернутися до поліції;

Роздаткові матеріали:

  1. "У яких випадках слід звертатися до поліції"
  2. "Як звернутися до поліції за телефоном"
  3. "Жартівник-невдаха"
  4. "Мандрівка вулицями містечка"

Хід  заняття

І. Вступна частина

 Попросіть учнів протягом 2-3 хвилин на аркуші паперу зобразити один сюжет із життя міста Безладдя. Запитайте в них: Які саме дії, зображені на малюнку, вони вважають протиправними ? Нехай учні назвуть ті сюжетні сценки, у яких, на їхню думку, слід звернутися до поліції, коротко прокоментуйте їхні відповіді. Оголосіть тему заняття "Твоє звернення до поліції". Діти самостійно визначають очікувані результати заняття, вчитель показує на слайді:

Після цього заняття ви зможете:

  • називати ситуації, у яких варто звертатися до працівників поліції;
  • набути навичок звертання до працівників поліції за телефоном чи особисто;
  • переказати друзям та батькам, коли і в який спосіб можна звернутися до поліції.

Попросіть учнів озвучити очікувані результати.

 Наголосіть, що зазвичай пригадуються ті випадки, коли люди зверталися до поліції за допомогою у вирішенні якогось питання чи конфлікту. Однак є й інші життєві ситуації, які передбачають звернення до поліції. Надайте учням  текст для самостійного читання «У яких випадках слід звертатися до поліції».

ІІ. Основна частина

1. У яких випадках слід звертатися до поліції

У різних ситуаціях життя може виникати потреба звернутись до поліції. Звертайтеся до поліції якщо:

  • ви стали жертвою злочину;
  • ви стали свідком правопорушення, злочину;
  • сталася дорожньо-транспортна пригода;
  • необхідно вжити заходів щодо розшуку особи, яка зникла безвісти;
  • ви стали свідком підготовки до злочину;
  • вам відомі зловмисники, яких розшукує поліція через засоби масової інформації;
  • ви бажаєте отримати права водія чи зареєструвати транспортний засіб;
  • ви бажаєте бути власником зброї (мисливської чи газової);
  • ви бажаєте допомогти поліцейським в охороні порядку на дільниці.

Приводом для звернення до поліції може бути ситуація, коли ви загубилися. Най­більш безпечно в такому випадку спілкуватися з працівниками поліції, а не з випадковими перехожими.

2. Продовжіть бесіду з учнями  за запитанням: У який спосіб можна звернутися до працівника поліції? Записуйте їх відповіді на дошці у вигляді схеми або зверніть увагу учнів на слайд:

Як звернутися до поліції

Усно

Телефоном 102

Письмово

Коротко в разі необхідно­сті;

Коротко;

З дотриманням зразка заяви;

Показати місце пригоди чи зловмисника;

З дотриманням вимог виховано­сті та норм етикету;

Із зазначенням прохання чи вимоги.

Вимагати конфі­денційності.

Логічно, із завер­шеним кінцем.

 

 

Розглянемо зразок письмової заяви до поліції.

Шевченківський РУ ГУМВС України в місті Києві
(адреса, поштовий індекс) 
Потерпілий:  Іванов Іван Іванович 
(адреса, поштовий індекс, інші засоби зв’язку)

ЗАЯВА (ПОВІДОМЛЕННЯ)
про кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 190 КК України
(ч. 1 ст. 192 КК України) 

Я, громадянин України Іванов І.І., 1984 року народження, повідомляю наступне: 

громадянин України Петров П.П., приблизний вік 42 роки, номер мобільного тел.: (000) 000-00-00 - шляхом обману та зловживання довірою заволодів моїми грошима у сумі 10 000,00 (десять тисяч) гривень, які були надані йому для проведення ремонту моєї квартири 00 у домі 0 по вул. Дегтярівська м. Київ. 

У грудні 2013 року Петров П.П.,  розпочав ремонт моєї квартири та попросив у мене до закінчення ремонту всі гроші за ремонт квартири. Коли я передав йому, обумовлені нами за ремонт, всі грошові кошти Петров П.П., зник та перестав відповідати на телефонні дзвінки.

Зазначеними діями Петров П.П., заподіяв та завдає мені значної майнової шкоди. 

На даний час, місце перебування або проживання Іванов І.І. мені невідоме. 

Вважаю, що Петров П.П., своїми діями свідомо склав у мене враження, що він кваліфікований спеціаліст з ремонту квартир, але мав на меті лише: домовитися зі мною на проведення ремонтних робіт моєї квартири; розпочати ремонтні роботи для одержання грошових коштів за ремонт; зникнути, отримавши від мене за ремонт грошові кошти.

Впевнений, що діяння Петров П.П.,  були умисні, мали корисливий мотив - заволодіти моїми грошима шляхом обману та зловживання моєю довірою, - такі діяння мають склад злочину, за який відповідно до ч. 1 ст. 190 КК України передбачена кримінальна відповідальність.

 Враховуючи викладене, відповідно до ч. 1 ст. 190 КК України, на основі ст., ст. 55, 56, 214 КПК України

ПРОШУ:

- прийняти мою заяву про кримінальне правопорушення за ч. 1 ст. 190 КК України (ч. 1 ст. 192 КК України);

- занести відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань;

- невідкладно розпочати досудове розслідування, у формі попереднього слідства, з підстави вчинення правопорушення, що має ознаки складу злочину, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України (ч. 1 ст. 192 КК України);

- визнати мене, Іванова І.І.  потерпілим від кримінального злочину, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України (ч. 1 ст. 192 КК України);

- вручити мені пам'ятку про процесуальні права і обов'язки потерпілого;

- надати мені можливість дати додаткові свідчення;

- повідомити мене письмово, у встановленому законом порядку і строки, про початок кримінального провадження та закінчення досудового розслідування. 

Зі статтями 383 «Завідомо неправдиве повідомлення про вчинення злочину», 384 «Завідомо неправдиве показання» Кримінального кодексу України, ознайомлений.

Додатки: 

- документи, які стверджують укладення договору, оплату, а також інші витрати, які вказують на заподіяння значної шкоди. 


«___» ___________2017 р.                                                                       _______________ /Іванов І.І./

Наголосіть, що анонімні заяви, як і анонімні дзвінки, не розглядаються. Також зазначте, що в силу віку учнів письмово звернутися до поліції можуть лише батьки чи особи, які їх замінюють.

Зазначте, що у випадку звернення до поліції телефоном слід чітко дотримуватись порад і попросіть учнів уголос по черзі прочитати текст "Наші поради", що міститься у роздаткових матеріалах.

Поради, як звернутися до поліції за телефоном:

Доброго дня.

Моє ім'я.... , я учень (учениця)....

Я хотів (хотіла) би надати вам таку інформацію....

У разі потреби

Прошу вашої допомоги в ...

Моя домашня адреса, телефон ...

Дякую.

Методом "мікрофону" попросіть 2-3 учнів придумати привід для дзвінка в поліцію й проговорити цей текст, доповнивши його, як вони вважають за потрібне.

 

3. Попросіть учнів прочитати історію "Жартівник-невдаха".

 Жартівник-невдаха

Микита, учень 8-го класу, не підготувався до контрольної з алгебри. Уранці дорогою до школи він мріяв: "От вийшло б на добре, якби сьогодні не було алгебри! От якби хтось пожартував, що школу заміновано, й тоді всі заняття відмінять! О, яка чудова ідея! Чи не подзвонити мені самому до поліції під виглядом терористів, що начебто хочуть підірвати нашу школу. Павло підійшов до таксофону, набрав "102" і через носовичок спові­стив поліцейського про небезпеку...

Запропонуйте учням закінчити історію "жартівника". Вислухайте  2-3 фінали історії й скажіть, що насправді поліція дуже швидко визначила, з якого таксофону було зроблено дзвінок і черговий патруль поліції затримав Микиту.

Зверніть увагу учнів, що:

Згідно з статтею 259 Кримінального кодексу України  завідомо неправдиве повідомлення про підготовку вибуху, підпалу або інших дій, які загрожують загибеллю людей чи іншими тяжкими наслідками, - карається позбавленням волі на строк від двох до шести років. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки або вчинене повторно, - карається позбавленням волі на строк від чотирьох до восьми років.

Порушення статті 183 Кодексу України про адміністративні правопорушення “Завідомо неправдивий виклик спеціальних служб” тягне за собою накладення штрафу від трьох до семи неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Як свідчить статистика, найчастіше повідомляють про замінування учні загальноосвітніх шкіл. Громадяни повинні знати самі та пояснювати своїм дітям, що за такі жарти передбачається відповідальність згідно чинного законодавства. Кримінальна відповідальність за такого роду злочини настає з 16 років. Відтак, за хибне повідомлення неповнолітніх школярів нестимуть відповідальність їх батьки, яким доведеться відшкодовувати завдані збитки.

Згідно з статтею 184 “Невиконання батьками або особами, що їх замінюють, обов’язків щодо виховання дітей” вчинення неповнолітніми віком від чотирнадцяти до шістнадцяти років правопорушення, відповідальність за яке передбачено Кодексом України про адміністративні правопорушення, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, які їх замінюють, від трьох до п'яти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Вчинення неповнолітніми діянь, що містять ознаки злочину, відповідальність за які передбачена Кримінальним кодексом України, якщо вони не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність, - тягне за собою накладення штрафу на батьків або осіб, що їх замінюють, від десяти до двадцяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

До того ж, зловмиснику доведеться оплачувати всі витрати по виїзду представників правоохоронних органів та інших відомств (витрати на паливно-мастильні матеріали, амортизаційні витрати, оплата праці співробітників та інше).

Повідомляючи про нібито екстрену ситуацію, люди не завжди замислюються про наслідки своїх дій. Вони не розуміють, що кожен помилковий виклик завдає великої шкоди не тільки державі, але й усім громадянам. Адже перевірка таких дзвінків передбачає чималі фінансові витрати, багато спеціалістів екстрених служб відволікаються від виконання основних обов’язків. Може статися так, що надійде справжнє повідомлення про злочин, а правоохоронці й лікарі не зможуть встигнути туди, де вони дійсно потрібні людям, якщо чиєсь життя опиниться під загрозою.

Не слід телефонувати до поліції заради забави й подавати непра­вдиву інформацію, бо це відволікає працівників поліції від виконання важливих завдань.

  1.                Попросіть учнів здійснити уявну прогулянку вулицею міста чи селища, прочитавши подані в роздатковому матеріалі ситуації. Нехай кожен наступний абзац читає інший учень або інша учениця. Зупиняйте читання щоразу після слів "Що робити". Нехай вони визначать, чи слід зателефону­вати до поліції в зазначених ситуаціях.

Мандрівка вулицями містечка

Я йду центральною вулицею свого рідного містечка. Вечір. Горять вуличні ліхтарі. Завтра — неділя, і багато мешканців мого містечка я зустрічаю на вулиці Святковій. Біля універмагу я бачу двох дітей років 6— 7 — вони жебракують. Я запитую: Де ваші батьки?" "Ми загубилися, — відповідають вони."

 Що робити?

Я поспішаю. Зараз я опинюся в затишному невеличкому парку. Там багато лавочок, і на одній з них закохана парочка цілується.

Що робити?

Аж раптом — група підлітків (п'ятеро чи шестеро) трощать уже, мабуть, третю лавочку й складають уламки для розведення багаття.

Що робити?

Я прискорюю крок, і ось наштовхуюсь на трьох жінок, які, стоячи під ліхтарем, ку­рять цигарки. Що робити?

Поспішаю далі. Дорога з парку виводить мене в темний провулок, і ось нова пригода — я стаю свідком того, як молодий парубок вириває з рук жінки сумочку й тікає геть.

Що робити?

А ось і наш невеличкий краєзнавчий музей, що знаходиться в приміщенні пам'ятки архітектури XIX століття. Але що це? Хлопці з балончиків розмальовують стіни музею!

Що робити?

Поспішаю далі. Ось двір мого будинку. Тепер я у безпеці. Але що це — шприці, незна­йома компанія, дивні розмови.

Що робити?

Намагаюсь прослизнути непоміченим. Ось я вже вдома. Важкий сьогодні видався день. Відпочину, вип'ю чаю. Але де там! Мій 13 — річний сусід включив музику на всю потуж­ність своєї апаратури.

 Що робити?

Попросіть бажаючих учнів об'єднатися в пари й розподілити ролі: один з них — поліцейський, інший — підліток. Нехай вони оберуть один епізод з прочитаної історії та зімітують телефонну розмову — звернення підлітка до поліції. Запропонуйте учням прокоментувати побачене й почуте, а потім обов'я­зково надайте власні коментарі.

ІІІ. Заключна частина

  1. Запитайте в учнів, чи запам'ятали вони, коли слід звертатися до поліції та як це можна зробити. Попросіть учнів розказати своїм друзям і батькам про те, що вони дізналися на занятті й переказати, якими порадами слід скористатися, звертаючись до поліції за телефоном. Повідомте учням  телефон найближчого відділку поліції.
  2. Обговоріть з учнями результати заняття методом незакінченого речення:
  • я дізнався (дізналася) на занятті нового про те, що ...
  • найбільше мені запам'яталося те, що ...
  1. Запропонуйте учням самостійно чи з допомогою дорослих членів родини дізнатися адреси й    телефони найближчих відділків поліції.
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сечкар Юлія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Основи правознавства 9 клас (Ратушняк С.П.)
Додано
30 листопада 2018
Переглядів
565
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку