Життя Онлайн : інтернет –друг чи ворог?
Спрямування: учні 7-11 класів
Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом Інтернету на людину; дати можливість учням самостійно прийняти ту позицію, до якої вони схиляються, розвивати навички роботи в групах, вміння висловлювати свою точку зору логічно і конкретно, виховувати інтерес до порушеної теми.
Вступне слово
Сьогодні Інтернет – це невід’ємна частина нашого життя. Але не всі користувачі, особливо діти, знають всі ризики і небезпеки, які їх чатують в мережі Інтернет. Тому сьогодні ми розглянемо найнебезпечніші підводні камені Інтернету, на які може наразитись кожен з нас.
Результати анкетування (висвітлюються на проекторі)
На сьогоднішньому занятті ми будемо з вами говорити про Інтернет і спробуємо виявити: чи потрібен він в нашому житті та які плюси та мінуси має соціальна мережа.
Вправа 1: Знайомство
Мета: знайомство учасників для створення комфортної атмосфери в групі.
Оскільки всі ви знаєте один одного, то будемо знайомитися з вашими «ніками» . Вам пропонується придумати собі «нік», написати на стікерах. Ось наприклад, мій нік ulenka88.
Вправа 2: Сенкане
Мета: визначити мікроклімат і настрій кожного з учасників тренінгу.
Сенкан — це вірш, що складається з п’яти рядків.
Слово ”сенкан” походить від французького слова ”п’ять” і позначає вірш у п’ять рядків.
1. Перший рядок має містити слово, яке позначає тему (звичайно, це іменник)
2. Другий рядок – це опис теми, який складається з двох слів (два прикметника)
3. Третій рядок називає дію, пов’язану з темою, і складається з трьох слів (звичайно це дієслова).
4. Четвертий рядок є фразою, яка складається з чотирьох слів і висловлює ставлення до теми, почуття з приводу обговорюваного.
5. Останній рядок складається з одного слова — синоніма до першого слова, в ньому висловлюється сутність теми, ніби робиться підсумок.
Такі віршики можна складати про що-небудь, і це доволі цікаво. От наведу приклад: Форум
Гомінкий, цікавий
Розважає, розвиває, веселить
Гарне місце для знайомств
Спілкування
(Діти зачитують свої сенкани)
Вправа 3 : В реальному світі та віртуальному
Давайте спробуємо провести паралелі та порівняти реальне життя та паралельне
1.1.Музика та відео
2.2.Друзі та спілкування
2.3.Чим ви ділитесь?
Вправа 4 Листи із інтернету
Тренер пропонує учасникам розібрати декілька життєвих ситуацій, що можуть трапитись з вами в Інтернеті, та з’ясуємо, що ж треба робити в таких ситуаціях.
Уважно прочитайте листи. Яку відповідь ви дасте на них? Обґрунтуйте.
Лист 1. Привіт! Мене звати Сашко. Мені 15 років. Я живу в Києві. Шукаю друзів по переписці. Я полюбляю комп’ютерні ігри, читати книги, дивитися телевізор. Я мрію подорожувати. Хочу побувати в Лондоні ….
Лист 2. Привіт! Мене звати С. Я хочу з тобою познайомитися. Мені 30 років. Я живу в Сполучених Штатах Америки. Я маю власну фірму. У мене свій двохповерховий будинок. Я збираюся відвідати Україну. Може ми зустрінемося? Пришли мені свою фотокартку та домашню адресу.
Лист 3. Всім!!! Наша організація займається збиранням коштів для воїнів АТО. Ми купуємо їжу, теплі речі, речі захисту. Не будьте байдужими до чужого горя! Хто скільки може. Наш рахунок № 123456789.
Вас ніколи не забудуть. Дякуємо.
Діти відповідають на листи, обґрунтовуючи свої відповіді.
5.Руханка
6. Інтерактивна вправа «Карусель
Учні об'єднуються в 3 групи (за принципом: зима, весна, літо, осінь). Кожна група отримує картку з фразами, які необхідно закінчити. За певний відрізок часу члени кожної групи повинні виконати завдання і за сигналом передати свою картку сусідній групі. Ті, отримавши нову картку, читають завдання і відповіді, що внесли учні попередньої групи, та доповнюють відповіді своїми. Вправа продовжується до тих пір, поки до групи не повернеться її картка, яку учні отримали попередньо. Після цього командир кожної групи оголошує написане з урахуванням версій Інших груп.
Картка №1
Картка №2
1.Ви познайомилися за допомогою Інтернету з людиною, і вона вас
запросила на побачення...
Картка №3
7. Перегляд відео (обговорення)
8.Вправа «Бабусині казки»
Учні об’єднуються у три групи за кольоровими картками. Кожна група має продемонструвати казку (пантомімо), інші учасники мають відгадати її. Разом провести аналогію з небезпеками в мережі Інтернет.
Казка «Три поросята» - пароль має три рівні: слабкий, середній та сильний.
Для того щоб створений Вами пароль був достатньо безпечним, рекомендують:
Казка «Солом’яний бичок» - небезпечна реклама в Інтернеті.
Остерігайтеся реклами в Інтернеті з пропозиціями, занадто привабливими, щоб бути правдою. Реклама, яка обіцяє дорогі товари чи послуги безкоштовно чи майже безкоштовно, як-от нове авто чи відпочинок на райському острові, ймовірно, розміщена зі злочинними намірами.
Рекламні оголошення, які вітають вас як мільйонного відвідувача веб-сайту та пропонують призи (наприклад, новий портативний комп’ютер або планшетний ПК) в обмін на заповнення форми опитування чи обіцяють швидкі й прості способи заробітку («швидко отримуйте високі доходи, працюючи вдома всього дві години на день!») найчастіше не приносять нічого доброго.
Деякі рекламні оголошення в Інтернеті незаконно використовують слово «Google» або інші торговельні марки, щоб рекламувати неправдиві схеми «роботи вдома» та “швидкого отримання високих доходів». Google не пропонує таких програм. Пам’ятайте: якщо ви не можете знайти продукт чи службу, що рекламуються, в списку продуктів Google або на сторінці рішень для бізнесу, не довіряйте такій рекламі.
Казка «Коза та семеро козенят» - надання інформації незнайомим людям про особисте життя може привести до негативних наслідків.
Контакти з незнайомими людьми через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту. На даний час збільшується кількість людей, які використовують подібні методи знайомств не з добрих намірів, а для того, щоб дізнатися у дитини інформацію особистого характеру про неї та її сім’ю. Оскільки реєстрація в Інтернеті проходить анонімно, часто під виглядом 12-тирічної дівчинки може ховатися 40-річний чоловік. Часто такі особи мають психічні відхилення, що може спричинити моральну шкоду дитині через Інтернет, а, інколи, в приватній зустрічі, і фізичну.
Надання інформації особистого (конфіденційного) характеру. Дитину можуть умовити надати інформацію про себе, таку як ім’я, прізвище, адреса, вік, фотокартка та ін., та про членів своєї сім’ї. Навіть якщо подібна інформація запитується джерелом, що заслуговує на довіру (організація, навчальний центр) такі дані мають надаватися дитиною лише за згодою батьків, чи інших дорослих.
9. Вправа «Колаж»
Мета: виявити, наскільки тема безпеки в Інтернеті висвітлюється в ЗМІ та довести корисність розповсюдження інформації.
Учасникам пропонують зробити колаж за темою:
Соціальні мережі- за.
Соціальні мережі- проти.
Соціальна мережа сьогодні.
10. Зірки інтернету
Безпечний Інтернет
Не можу уявити
Життя без Інтернету,
Що всі куточки світу
Заплів в свої тенета.
Лиш кнопку я натисну –
Відкриються в вікні
Новин велика збірка
І правила, й статті.
Та є у «павутині»
Картинки не хороші,
І сайти підозрілі,
Настроєні вороже.
Учись добру в мережі,
Шукай знання й новини,
А сайти злі, що брешуть,
Обходить ми повинні.
Отож прийміть будь-ласка , ці зірочки з побажання. Ви сьогодні всі ЗІРКИ ІНТЕРНЕТУ
Життя людини – це найдорожчий Божий дар на Землі. Будьте обережними з безпечним Інтернетом!