Тренінгове заняття для педагогів
«Вчимося радіти життю»
Головне - навчитися радіти життю.
Лев Ландау
Висловлювання мудреців.
"Вважають, що успіх приходить до тих, хто рано встає. Ні: успіх приходить до тих, хто встає в хорошому настрої". (Марсель Ашар)
"Ні", сказане з глибокою переконаністю, краще, ніж "Так", сказане тільки для того, щоб уникнути проблем ". (Махатма Ганді)
"Полюбити можна лише те, що знаєш". (Леонардо Да Вінчі")
"Людині не стало б краще, якби виповнилося все, чого він бажає". (Геракліт)
Мета: сформувати у педагогів уміння радіти життю, знаходити гарне в кожному дні; розвивати комунікабельність, вміння висловлювати свою точку зору, аргументувати, сперечатися; виховувати активність, самостійність;виробити прийоми поліпшення настрою.
устаткування: комп'ютер, Інтерактивна дошка, Електронна презентація, висловлювання, сердечка з кольорового паперу, листи А-4, таблиця Робінзона Крузо, фломастери, кольорові олівці, мішечок.
Хід заняття
Психолог:
Людині дано тільки одне життя. Воно повинне бути довгим, щасливим, радісним і цікавим. Багато людей не усвідомлюють, що в значній мірі від них залежить щастя побудованого життя. Треба цінувати кожен наступний і прожитий день. Перемагати тривогу, поганий настрій, страх, тугу, невіра в себе, сумніви. Прагнути до того, щоб бути витривалим, цілеспрямованим, оптимістичним, життєрадісним і сміливим, впевненим в собі.
На жаль, часто ми не вміємо організувати своє життя, щоб воно було насичене емоційно та інтелектуально, приносило радість, дружбу, спілкування, щоб воно, не дивлячись на "підводні рифи" і несподіванки, сприймалося як неоціненний подарунок.
Давайте, поміркуємо на цю тему і постараємося щось в собі змінити.
Педагоги знайомляться з висловлюванням Марселя Ашара:
« Вважають, що успіх приходить до тих, хто рано встає.
Ні: успіх приходить до тих, хто встає в хорошому настрої ».
Психолог:
Так легко і так важко тим, хто виконує вправи вперше, і не звик займатися такими речами. Все не так вже й складно, як вам зараз здається.
Головне - працювати, думати, відчувати, аналізувати - і справа піде на поправку. Просто потрібно навчитися радіти життю.
Згадайте, коли ви раділи останній раз - вчора, тиждень, рік тому? ... Тобто в наступний раз ви порадієте завтра, через тиждень, через рік ... Правильно? Ви завжди ставите умови: ось якби ... Вашу радість потрібно заслужити. Тільки ось питання: кому потрібно? Перш за все, вам! Радість і сміх самі по собі - зцілення, шлях до любові, успіху. Вам так пощастило! Ви живете в дивно влаштованому світі! Тільки усвідомте всю його різноманітність - звуків, кольорів, людей, талантів, емоцій, можливостей ... Дух захоплює!
Ну як, виходить? Відчуваєте, як на душі-то полегшало? Молодці! Отже ...
Запам'ятайте це радісний стан гарненько і нікому не дозволяйте вас з нього вивести!
Станьте щасливими!
Між іншим, вчені вже давно довели, що щасливі люди і хворіють набагато рідше. Їм це просто ні до чого! А почати можна з малого: спробуйте хоч на півгодини стати іншою людиною. Не проходьте повз дрібниць життя, які доставлять вам радість, нехай навіть невелику. А для початку просто подумайте, що б це могло бути. Бажано навіть записати це на папірець і час від часу її перечитувати.
Вправа «Мене радує ...»
Педагогам пропонується записати на листочках те, що приносить їм радість.
Бажають зачитують те, що написали.
Обговорення.
Вправа «Моя галявинка»
Психолог пропонує всім зайняти зручну позу, сидячи в колі, закрити очі і уявити (спокійна музика).
«Всі ми знаходимося на галявині, кожен на своїй. У когось вона маленька, у когось велика. У когось світить сонечко, у когось йде дощ. Яка пора року на вашій галявині? Який час доби? Хто ви на цій галявині: гриб, рослина, тварина, птах? Що ви відчуваєте, як взаємодієте з оточуючими, якщо вони є?
Після вправи педагогам пропонується намалювати свою галявину.
Ви спілкуєтеся з людьми постійно. З якою людиною легше і приємніше спілкуватися? (З тим, у якого гарний настрій).
Вправа «Побажання іншому .
Педагогам роздають заготовки різнокольорових сердечок. На сердечку пропонується написати приємну фразу іншому. Можете почати так: «Від щирого серця бажаю тобі ...»
Психолог збирає в декоративний мішечок сердечка з побажаннями. Сердечка перемішуються. Потім, в кінці заняття кожен учасник виймає з мішечка побажання.
Психолог: Життя складається з чорних і білих смуг. Бувають важкі життєві ситуація, але є люди, яких не зламали життєві труднощі (ветерани ВВВ; інваліди, які займаються спортом і займають призові місця на олімпіадах, а також приклад того герой роману Даніеля Дефо «Робінзон Крузо», який залишився один на безлюдному острові).
Таблиця, складена Робінзоном Крузо.
зло |
Ласкаво |
Я закинутий долею на похмурий безлюдний острів і не маю ніякої надії на порятунок. |
Але я живий, я не потонув, подібно всім моїм товаришам. |
Я як би виділений і відрізаний від усього світу і приречений на горі. |
Але зате я виділений з усього нашого екіпажу, і той, хто настільки чудесним чином врятував мене від смерті. Може врятувати мене і від мого безрадісного становища. |
Я віддалений від усього людства; я відлюдник, вигнаний з товариства людей |
Але я не помер з голоду і не загинув у цьому пустельному місці, де людині нічим харчуватися. |
Я беззахисний проти нападу людей і звірів. |
Але острів, куди я потрапив, безлюдний, і я не бачив на ньому жодного хижого звіра, як на берегах Африки. Що було б зі мною, якби мене викинуло на Африканський берег? |
Мені нема з ким перемовитися, словом і нікому втішити мене. |
Але Бог чудово пригнав наш корабель так близько до берега, що я не тільки встиг запастися всім необхідним для задоволення моїх поточних потреб, а й отримав можливість добувати собі їжу до кінця моїх днів. |
У мене мало одягу, і скоро мені буде нічим прикривати своє тіло. |
Але я живу в жаркому кліматі, де можна обійтися і без одягу. |
Вправа «Погано - добре»
Мета: переконати педагогів, що навіть з неприємної ситуації можна витягти корисну вигоду для себе.
Хід вправи
Педагогам пропонується будь-яка малоприємна ситуація: наприклад,догана від керівництва, зрада найкращого друга і т.д .. Педагоги повинні самі сказати, що добре і що погано для них в даній ситуації. Можна під диктовку написати відповіді на дошці.
Самий кращий приклад - героїня однойменного художнього фільму, створеного за романом «Віднесені вітром», Скарлетт.
У найважчі життєві моменти вона завжди говорила собі: «Я не буду думати про це сьогодні - я подумаю про це завтра». Дійсно вранці приходить завжди хороше, розумне рішення.
Недарма прислів'я говорить: «Ранок вечора мудріший».
Психолог: Але якщо ви не знайшли гарного мудрого рішення самі, то це не означає, що його не знає ніхто.
Психолог:
А зараз я пропоную вам прослухати вірш:
Щасливим бути у житті важливо
Щасливим бути у житті важливо,
Та непостійна ця величина.
Вона завжди міняється, на диво…
А як приходить, то в душі весна.
Тоді людина здатна полетіти,
Стає весела, радісна, легка.
І розквітають на Землі всі квіти,
Зростає сила не аби яка!
Людина в щасті просто дивовижна,
Усе найкраще в ній тоді цвіте:
Вона стає терпляча, чуйна, ніжна…
І доброта в її душі росте.
А щастя неоднакове буває,
І проявляється по-різному воно.
Один щасливий, як краса буяє,
А інший, як подивиться кіно…
Один щасливий, як збудує хату,
А інший, бо купив нове авто.
А хтось у мрію полетів крилато,
Чи просто ось нове купив пальто…
А хтось нарешті підійшов до мрії
І заповітна здійснилась мета.
Бо довго так плекав на це надію
Й була дорога зовсім непроста…
Тож щастя різне у людей буває,
Про нього люди мріють всі часи.
І як воно до когось прилітає,
Тоді у світі більшає краси.
Тож будьмо всі щасливі і крилаті,
Над кожним щастя хай крильми майне.
Здорові будьмо, світлі і багаті,
І щастя хай нікого не мине.
Психолог:
Яка б ситуація не відбулася у вашому житті, пам'ятайте: з будь-якої, навіть самої неприємної, можна знайти вихід.
Психолог:
Я бажаю вам всім удачі. Живіть з посмішкою і ніколи з нею не розлучайтеся. Посміхайтеся один одному! Нехай вам завжди, скрізь і в усьому буде добре. Щоб збулися ваші бажання і мрії.
Педагоги по черзі виймають з мішечка сердечка з побажаннями і зачитують їх.
психолог: Закінчити сьогоднішнє заняття я хотіла б філософським заповітом матері Терези:
Життя - це можливість. Скористайся нею.
Життя - це краса. Захоплюйся нею.
Життя - це мрія. Здійсни її.
Життя - це виклик. Прийми його.
Життя - це обов'язок твоя насущна. Виконай її.
Життя це гра. Стань гравцем.
Життя - це багатство. Чи не розбазарювати його.
Життя - це придбання. Охороняй його.
Життя - це любов. Насолоджуйся нею сповна.
Життя - це таємниця. Пізнай її.
Життя - це долина сліз. Подолай всі.
Життя - це пісня. Допою її до кінця.
Життя - це безодня невідомого. Заходь в неї без страху.
Життя - це удача. Шукай цю мить.
Життя така цікава - НЕ растрать її.
ЦЕ ТВОЄ ЖИТТЯ! Завоюємо ЇЇ!
Психологічний тренінг для педагогів
"Згуртований колектив"
Мета: згуртування колективу
завдання:
Сприяти позитивним взаємовідносинам, взаєморозумінню між педагогами;
Підвищити групову згуртованість;
Зняти м'язову і емоційне напруження педагогів;
Підвищити самооцінку і впевненість в собі;
Поліпшити емоційний стан педагогів.
Цільова аудиторія: педагоги ДНЗ.
Форма проведення: Тренінг.
Устаткування:
ХІД ТРЕНІНГУ
1. Привітання «Здрастуйте!»
Мета: включення учасників в роботу.
Педагог психолог: Привіт, дорогі педагоги! Я рада вас всіх бачити. Сьогодні ми з вами зібралися в нашому залі, щоб трохи відпочити, розслабитися, познайомитися ближче один з одним. На початку нашого заходу я пропоную всім учасникам взятися за руки і привітатися.
Привіт ті, хто веселий сьогодні,
Привіт ті, хто сумує.
Привіт ті, хто спілкується з радістю,
Привіт ті, хто мовчить.
Посміхніться, будь ласка, ті, хто готовий працювати сьогодні з повною віддачею.
ВІТАЮ! (Все: Доброго дня)
2. «Знайомство».
Мета: налаштувати кожного учасника на роботу в групі, викликати відчуття довіри і психологічного комфорту в даній групі людей.
Педагог-психолог: перед початком подальшої роботи, я хочу нагадати правило в тренінгових групах, що прийнято називати один одного по імені, тому на деякий
час забудьте про те, що у вас є по батькові. Давайте влаштуємося зручніше, представимся, передаючи м'яч і називаючи своє ім'я, а так само слово, що відбиває настрій або наше стан. Почну з себе: я, Алла - активна.
3. Вправа «Яблуко на блюдечку».
Мета: згуртування колективу, зняття напруги.
Педагог психолог: Всі ми знаємо, що успішна робота залежить від психологічного клімату в колективі: в одних умовах люди відчувають себе некомфортно, прагнуть покинути колектив, проводять в ньому менше часу, їх особистісний ріст сповільнюється, в інших же - колектив функціонує оптимально, та його члени отримують можливість максимально повно реалізувати свій потенціал. Якщо клімат сприятливий, то в колективі колеги ставляться один до одного доброзичливо, з турботою про кожного, довіряють один одному. Зараз ми подивимося, чи зможемо ми довіряти один одному. А зараз давайте потісніше встанемо в коло. Витягніть руки вперед. У мене в руках яблуко. Наша з вами задача прокатати яблуко по долоньках і не дати йому впасти, як за допомогою блюдечка. А тепер в іншу сторону. (Педагоги виконують доручення)
ОЦЕНИТЕ
Дубно на вухах! Юна мільйонерка показала схему збагачення
Елементарна хитрість зробила мене багачем за місяць
Педагог-психолог: Скажіть, що ви відчули, виконуючи цю вправу? Попрошу кожного сказати хоча б одне речення.
(Педагоги висловлюються по колу).
Педагог-психолог: Присядьте тепер на свої місця.
4. Тест-вправа «Вибір»
Педагог-психолог: Уважно прослухайте. Ви заходите в булочну і купуєте пончик з повидлом. Але коли ви приходите додому і надкушує його, то виявляєте, що відсутній один істотний інгредієнт - повидло всередині. Ваша реакція на цю дрібну невдачу?
1 . Чи відносите бракований пончик назад в булочну і вимагаєте натомість новий.
2 . Говоріть собі: «Буває» - і з'їдаєте порожній пончик.
3 . З'їдаєте щось інше.
4. Намазуєте надкушений пончик маслом або варенням, щоб був смачніше.
Коментар ведучого.
якщо ви вибрали перший варіант, То ви людина, що не піддається паніці, що знає, що до ваших порад частіше прислухаються. Ви оцінюєте себе як розважливу, організовану особистість. Як правило, люди, які вибирають перший варіант відповіді, не рвуться в лідери, але, якщо їх вибирають на командну посаду, намагаються виправдати довіру. Іноді ви ставитеся до колег з деяким почуттям переваги - вже ви-то не дозволите застати себе зненацька.
якщо ви вибрали другий варіант, То ви - м'який, терпимий і гнучка людина. З вами легко ладити і колеги завжди можуть знайти у вас розради і підтримку. Ви не любите шуму і суєти, готові поступитися головну роль і надати підтримку лідеру. Ви завжди
опиняєтеся в потрібний час в потрібному місці. Іноді ви здаєтеся нерішучим, але ви здатні відстоювати переконання, в яких твердо впевнені.
якщо ви вибрали третій варіант, То ви вмієте швидко приймати рішення і швидко (хоча і не завжди правильно) діяти. Ви авторитарна людина, готові прийняти на себе головну роль в будь-якій справі. У підготовці та проведенні серйозних заходів можливі конфлікти, так як в стосунках з колегами ви можете бути наполегливими і різкими, вимагаєте чіткості і відповідальності.
якщо ви вибрали четвертий варіант, То ви людина, здатна до нестандартного мислення, новаторським ідеям, деякою ексцентричності. До колег ви ставитеся як до партнерів по грі і можете образитися, якщо вони грають не за вашими правилами. Ви завжди готові запропонувати кілька оригінальних ідей для вирішення тієї чи іншої проблеми.
5. Вправа "Я в променях сонця"
Педагог психолог: ви знаєте, що кожна людина має якості, як поганими, так і хорошими. Давайте згадаємо свої якості. На аркуші намалюйте сонце так, як його малюють діти: з гуртком посередині і безліччю промінчиків. У гуртку напишіть своє ім'я або намалюйте свій портрет. Біля кожного промінчика напишіть що-небудь хороше про себе. (Педагоги виконують доручення).
Педагог-психолог: Носіть цей листочок всюди з собою. А якщо вам стане особливо погано на душі і вам здасться, що ви ні на що не годитеся, дістаньте це сонце, подивіться на нього і згадайте, чому ви написали про те чи іншій якості.
6. Вправа «Кошик Рад».
(Кожен педагог по черзі бере картки і зачитує вголос запропоновані поради).
1. Регулярно висипайтеся.
2. Більше гуляйте на свіжому повітрі.
3. Складайте список справ на сьогодні.
4. Ставте перед собою тільки реальні цілі.
5. Виділяйте в день хоча б одну годину для себе.
6. Частіше посміхайтеся і говорите собі компліменти, дивлячись у дзеркало.
7. Не тримайте все в собі, розкажіть про свої неприємності близькій людині.
9. Живіть сьогоднішнім днем, не вимагайте занадто багато для себе.
10. Не намагайтеся догодити всім - це нереально.
7. Вправа «Подарунок»
Мета: позитивне завершення тренінгу, рефлексія.
Педагог-психолог: Наш тренінг добігає кінця.
А тепер послухайте красиве і навіть розумне вірш. Автора вірша я не знаю. Називається вірш «На що ми витрачаємо життя?»
На що ми витрачаємо життя? На дріб'язкові сварки,
На дурні слова, порожні розмови,
На суєту образ, на злобу - знову і знову.
На що ми витрачаємо життя? А треба б на любов.
Спалюємо життя до тла, все на порожнє щось -
На нудні справи, непотрібні турботи.
На догоду суспільству придумуємо маски.
На що ми витрачаємо життя? А треба б на ласки.
Ми розпилюємо життя на похмуру нудьгу,
На "імідж" і "престиж", непотрібну науку,
На брехня і хвастощі, на дармову службу.
На що ми витрачаємо життя? А потрібно б на дружбу.
Кудись все поспішаємо, чогось видобуваємо.
Чогось шукаємо все - а більш втрачаємо;
Все накопичуємо - золото, ганчір'я і срібло.
На що ми витрачаємо життя? А треба б на добро.
Хвилюємося, кричимо, через дрібниці страждаємо;
З серйозністю смішний дрібнички вибираємо.
Але скільки не гадати - все вибереш не ту.
На що ми витрачаємо життя? А треба б на мрію.
Боїмося радості, боїмося вірити в казки,
Боїмося і мрії, і ніжності, і ласки;
Боїмося полюбити, щоб після не тужити.
На що ми витрачаємо життя? А треба просто жити!
Педагог-психолог: А тепер я пропоную вашій увазі гарну презентацію.
презентація
Медитація «Моє минуле, сьогодення і майбутнє» (Правдіна)
Мета: зняття напруги і втоми у педагогів.
Матеріали: аудіозапис з релаксаційної музикою.
Педагог-психолог: Один з наших подарунків Вам і відновлює прийом - це невелика медитація, яку ми пропонуємо зробити. Для цього сядьте якомога зручніше, постарайтеся розслабитися і попрацювати тільки з собою, своєю уявою і своїми почуттями.
8. рефлексія заняття «Серце колективу»
Мета: отримати зворотній зв'язок від учасників групи, забезпечення можливостей висловити свої почуття, що виникли в ході занять.
Педагог-психолог: Шановні колеги, а зараз я попрошу Вас дати мені зворотний зв'язок, стосовно нашого тренінгу, адже Ваша думка дуже для мене важливо і воно дозволяє коригувати наступні заняття і вдосконалюватися мені як ведучому тренінгу.
Ви знаєте, що у кожного колективу є своє серце. Я принесла велике серце, яке і стане серцем нашого колективу. Придумайте дружню приємну фразу на адресу нашої зустрічі. Візьміть маленьке сердечко і запишіть на ньому те, що ви придумали. Можна висловити свої думки, почуття і відчуття, що більше сподобалося, що не сподобалося, що виконати було найважче, що легше, що здивувало, ваші побажання і т. Д. Потім ми приклеїмо все маленькі сердечка на наше велике серце.
QUANTUM SYSTEMДубно на вухах! Мамочка в декреті стала мільйонеркою за 7 днів
Їй вдалося витягнути свою сім'ю з глибокої бідності!
Заключна частина.
Педагог-психолог:Ну ось, всі подарунки подаровані, ігри пройдені, слова сказані. Ви всі були активні, злагоджено працювали в команді. Не забувайте, що Ви - єдине ціле, кожен з Вас - важлива і необхідна, унікальна частина цього цілого! Тому наш тренінг і називався: «Згуртований колектив!». Спасибі всім за участь!
Завершити тренінг мені хочеться історією для роздумів:
- У болоті тонув чоловік. Він майже повністю занурився в трясовину, і на поверхні залишалася тільки його голова. Нещасний кричав на все горло, просячи про допомогу. Навколо зібрався натовп, і знайшовся сміливець, який побажав врятувати потопаючого. «Простягни руку! - кричав він. - Я витягну тебе з болота! ». Але потопаючий нічого не робив для того, щоб той зміг йому допомогти. «Дай мені руку!» - все повторював йому людина. У відповідь лунали лише крики про допомогу. Тоді з натовпу вийшов старий і сказав: «Ти ж бачиш, що він ніяк не може дати тобі свою руку. Сам простягни йому руку, і тоді зможеш його врятувати ».
Педагог-психолог: Шановні педагоги! Я бажаю вам, щоб ви з легкістю вирішували свої проблеми ( «Сам собі психолог»), і щоб у важку хвилину з вами поруч завжди були люди, які подадуть вам руку допомоги.
Дякую всім! До побачення!