Мета заняття:
формувати і зміцнювати позитивні цінності та переконання учнів стосовно майбутнього;
виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя;
розвивати самопізнання.
Тренінгове заняття для старшокласників «МАЙБУТНЄ ДЛЯ МЕНЕ…»
|
|
Мета заняття: формувати і зміцнювати позитивні цінності та переконання учнів стосовно майбутнього; виховувати риси позитивного цільного характеру для повноцінних міжособистісних стосунків та здорового життя; розвивати самопізнання. Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, індивідуальний роздатковий матеріал для інтерактивних вправ, друковані матеріали для групових вправ. Епіграф: «Terra incognita» («Невідома земля») Хід роботи
Народна мудрість говорить: «Життя прожити – не поле перейти». Яке воно – наше життя? Минуле, сучасне, майбутнє…Для когось – колосиста пишна нива, для інших – перепахане рілля, або взагалі – пустеля. Кожен із нас озирається на прожиті роки, замислюючись над завтрашнім днем – малює картину власного життя. Отже, сьогодні наша розмова піде про майбутнє, про невідому землю, яка майорить десь на горизонті та відкривається перед нашими очима. Рушаймо в путь, terra incognita чекай на нас!
Почнемо, як завжди, з прийняття, а точні – уточнення, правил роботи в нашій групі на сьогоднішньому занятті. А саме: активність; правило «піднятої руки»; говори «тут і зараз»; доброзичлива, відкрита атмосфера; не критикуй! вимкнений мобільний телефон.
Мета: визначити очікування, з якими учасники тренінгу прийшли на заняття. На паперових «яблучках» учні записують свої сподівання, надії, очікування від тренінгу і по черзі клеять їх на дерево, намальоване на ватмані.
Мета: самопізнання і самовираження за допомогою метафоричних засобів.
Обладнання: циферблати годинника, вирізані з паперу. Учні зачитують свої варіанти.
Мета: навчити учнів конкретних прийомів для успішної діяльності. По закінченню вправи - захист роботі та обговорення результатів.
Мета: навчити робити правильний вибір, розпоряджатися своїм життям, часом, енергією, можливостями.
Обладнання: слайди з відповідними лотами, «у.о.» Кожен із учасників отримує по 18 у.о. Чому 18? Відповім: «Це вік повної самостійності особистості». І, як юнак може розпоряджатися своїм вибором, так і я даю вам змогу витрачати ці у.о. на те, що вам більш до вподоби. Отже, перед вами поставлена задача: «Витратити, або заощадити». Але пам’ятайте, перш ніж зробити свій вибір, двічі подумайте, проте і «задніх пасти» не треба, ви можете залишитись ні з чим. До вашої уваги 10 пар лотів. 1-а пара Гарний, просторий будинок (1 у.о) Нова суперсучасна модель авто(1 у.о) 2-а пара Повністю оплачений відпочинок будь-де на двох (2 у.о) Повна гарантія того, що ви з майбутнім чоловіком/дружиною проживете щасливо все життя(2 у.о)
3-а пара Ви станете популярним у вашій компанії протягом двох років 4-а пара Хороша освіта (2 у.о) Прибутковий бізнес (2 у.о) 5-а пара Здорова сім’я (3 у.о) Всесвітня слава (3 у.о) 6-а пара Змінити будь-яку рису вашої зовнішності (1 у.о) Бути все життя задоволеним собою (2 у.о) 7-а пара Можливість робити все, що забажаєте і коли забажаєте протягом 5 років (2 у.о) Пошана і любов до вас тих, кого ви цінуєте (2 у.о)
8-а пара Чиста совість (2 у.о) Вміння досягати успіху в усьому, 9-а пара Диво,здійснене заради людини, яку кохаєте (2 у.о) Можливість знову пережити будь-які події минулого(2 у.о) 10-а пара Сім додаткових років життя (3 у.о). Безболісна швидка смерть,коли прийде час (3 у.о) - А тепер скажіть мені будь ласка, чи шкода вам того чого не придбали? - Чи хотіли ви щось змінити? Можете зробити наступний висновок: не треба поспішати з передчасними діями, проте в той же час, не треба зволікати.
Мета: показати наглядно наслідки неправильних рішень, дати зрозуміти можливість почати все спочатку. Обладнання: скріпа на кожного учасника тренінгу. Всі ми знаємо що наші вникни тією чи іншою мірою впливають та змінюють нас. А от яким чином і в який бік залежить від самих нас. Все це можна сказати про вплив нашої поведінки та способу життя та здоров’я. Яким чином приходять ці зміни я наглядно продемонструю вам за допомогою справи «Скріпа». Кожному з вас надано звичайну канцелярську скріпку, у вас 10 секунд для того, щоб розігнути її та зробити якомога рівнішою. Продемонструємо результати, усі справились, молодці. Проте розслаблятися ще зарано. Я пропоную вам за той же період часу – 10 секунд – відновити скріпку і надати їй вихідну позицію та попередньому вигляду. Тепер подивимось у кого це вийшло найбільш вдало. А зараз пропоную відповісти на запитання: - Чи можна сказати що скріпи виглядають так само, як і на початку вправи? - Що важче розгинати чи згибати скріпку? - Чому навчає нас приклад зі скріпкою? Кожне рішення, яке приймаємо в житті так чи інакше змінює нас. Незважаючи на минулі помилки, ми вже сьогодні маємо змогу розпочати все спочатку, та жити за іншими правилами.
Мета: визначити емоційний стан учасників наприкінці тренінгу.
Вправа-гармонія «Жовта валіза»
Мета: одержання зворотного зв’язку від групи, підвищення само оцінювання, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.
Наприкінці нашої зустрічі, мені хотілося б згадати один крилатий латинський вираз: «Я зробив усе, що міг, нехай хто може, зробить краще». Нехай це стане кредом вашого життя і керівництвом до щасливого майбутнього. |