Пропонує учасникам подумати, чи можна абсолютно виключити з життя ситуації коли у вас не вистачає часу. У висловах учасників підкреслюється, що неможливо їх повністю уникнути, проте можна спробувати звести до мінімуму. Необхідно обговорити, які способи придумані людьми для цього. Ведучий повинен підвести учасників до думки про те, що наявність плану, розкладу або графіка майбутньої роботи допомагає запобігти ситуації коли у вас не вистачає часу і пов'язаному з ним стресу. Можна обговорити, чим викликана необхідність режиму дня в школі? Як зв'язаний режим дня школи з режимом дня кожного учасника? Чи зручно мати розклад уроків на майбутній день (тиждень), розклад іспитів, чому? Чи можна також розпланувати підготовку до ЗНО?
Тема: «Як підготуватися до здачі ЗНО?»
Мета: навчити випускників раціонально розподіляти свій час
Хід заняття
Вправа «Подаруй усмішку»
Усі учасники групи беруться за руки і дарують один одному усмішки: кожен учень повертається до свого сусіда праворуч або ліворуч і, побажавши йому чогось гарного, усміхається. Той у свою чергу посміхається наступному сусідові і т.д.
Вправа «Мій робочий тиждень»
Психолог пропонує учасникам подумати, чи можна абсолютно виключити з життя ситуації коли у вас не вистачає часу. У висловах учасників підкреслюється, що неможливо їх повністю уникнути, проте можна спробувати звести до мінімуму. Необхідно обговорити, які способи придумані людьми для цього. Ведучий повинен підвести учасників до думки про те, що наявність плану, розкладу або графіка майбутньої роботи допомагає запобігти ситуації коли у вас не вистачає часу і пов'язаному з ним стресу. Можна обговорити, чим викликана необхідність режиму дня в школі? Як зв'язаний режим дня школи з режимом дня кожного учасника? Чи зручно мати розклад уроків на майбутній день (тиждень), розклад іспитів, чому? Чи можна також розпланувати підготовку до ЗНО?
Учасникам роздаються бланки «Мій робочий тиждень».
День тижня |
Ранок |
День |
Вечір |
Понеділок |
|
|
|
Вівторок |
|
|
|
Середа |
|
|
|
Четвер |
|
|
|
П'ятниця |
|
|
|
Субота |
|
|
|
Неділя |
|
|
|
На цих бланках учасники зафарбовують дні тижня і час доби кольоровими олівцями червоним кольором той час, який збігається з великим навантаженням, жовтим — з середнім навантаженням, зеленим — з відпочинком і розвагами (ця робота починається на занятті, а завершується вдома). Колір покаже раціональність розподілу сил учасників протягом тижня і кожного дня. Після закінчення роботи ті, що бажають демонструють свої бланки. Група обговорює, в який час для даного учасника може виникнути небезпека стресу (там, де багато червоного кольору) і пропонує, як можна цього уникнути.
Обговорення
Поради психолога «Як підготуватися до здачі ЗНО?»
«Способи зняття нервово-психічної напруги»
Коли ви відпочиваєте між заняттями під час підготовки до іспитів, інколи важливо витратити на це мало часу, але відпочити максимально. Я перерахую деякі способи, а ви можете вибрати ті, які підійдуть вам. Ось ці способи:
— спортивні заняття;
— контрастний душ;
— прання білизни;
— миття посуду;
— порвати газету на дрібні шматочки, потім викинути на смітник;
— потанцювати під музику, голосно заспівати свою улюблену пісню;
— погуляти в тихому місці на природі.
Обговорення
— Якими ще способами можна скористатися? Дайте поради один одному.
Вправа «Сніжка»
Мета: зняття напруги і втоми після заняття.
Матеріал: старі газети.
Робочий простір кімнати ділиться на дві рівні частини, а група ділиться на дві команди. Газетні листи треба зім'яти в «сніжки». По сигналу ведучого команди кидають сніжки на територію противника. Перемагає та команда, на території якої після сигналу «Стоп!» виявиться менше сніжок.
Вправа «Масажуємо руки»
Мета: стимуляція пізнавальних здібностей.
Після відпочинку важливо уміти знову включитися в роботу. Для цього можна використовувати дуже просту вправу. Великим і вказівним пальцями однієї руки з силою здавлюємо фалангу кожного пальця іншої руки, починаючи з нігтьової фаланги, спочатку в тильно-долонній, потім в між пальцевій площині. Потім міняємо руки.
Великим пальцем правої руки натискуємо на середину лівої долоні. З відчутним натиском здійснюйте кругові рухи від центру долоні до периферії, по спіралі з виходом на великий палець. Потім те ж іншою рукою.
«Як керувати своїми емоціями»
Негативні емоції заважають нам приступити до роботи або продовжувати роботу, заважають зібратися з думками. Як же можна допомогти собі в ситуації, коли ви вже відчуєте ці емоції?
– Можна розрядити свої емоції, висловившись тим людям, які зрозуміють і поспівчувають.
– Якщо ти один, можеш побити подушку або вичавити мокрий рушник — це допоможе розслабитися, оскільки зазвичай при негативних емоціях велика частина енергії накопичується в м'язах плечей, у верхній частині рук і в пальцях.
– Вигукувати будь-які спонтанні звуки — напруга може бути «замкнута» в горлі.
– Можна використовувати такий прийом, як дихання уступами: три-чотири короткі видихи підряд, потім така ж кількість коротких вдихів.
Вправа «Зберігаємо сили»
Мета: зняття емоційної напруги.
— Роблячи видих спокійно, не кваплячись, стискуйте пальці в кулак із загнутим всередину великим пальцем. Потім, ослабляючи стискування кулака, зробіть вдих. Повторите 5 разів. Тепер спробуйте виконати цю вправу із закритими очима, що подвоює ефект.
— Злегка промасажуйте кінчик мізинця.
— Встаньте і зробіть дуже глибокий видих. Потім наберіть повні легені повітря і видихніть із звуком. Проспівайте під час видиху довге «аааааа». Уявіть собі, що при цьому з вас витікає відчуття напруги, втоми. А на вдиху уявіть собі, що вдихаєте разом з повітрям веселі і радісні думки. На кожному видиху повторюйте звук «ааааа» все голосніше і голосніше, поки неприємні відчуття не покинуть вас повністю.
— На хвилинку встаньте зі свого місця і перетворіться на сигнальну сирену машини «Швидкої допомоги». Покладіть руку собі на голову і виголосіть гучний, високий, протяжний звук: «Іїіїі!» Постарайтеся відчути, як ваша голова починає тремтіти від цього звуку. А тепер спробуйте прокричати цей звук, подібно до сигнальної сирени, — виголошуйте його то вище, то нижче (30 секунд).
Ви відмітили, що зберегли свої сили?
Рефлексія