11 травня о 15:00Вебінар: Закінчення навчального року: документи, звіти, аналіз, планування та власний емоційний стан

«Як природу збережемо, так здоров’я враз знайдемо»

Про матеріал
Інтегроване заняття з екологічного виховання, пізнавального розвитку та праці в природі з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного віку Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про те, що людина - частинка природи. Вчити дітей дотримуватись законів природи, тому що це необхідно як для здоров'я людини, так і для здоров'я природи. Через дидактичні ігри, вправи, інтерактивні методи навчання: піраміду запитань, моделювання маленькими чоловічками, мультимедійні презентації , технологія «мікрофон» закріпити та поглибити знання дітей про повітря та воду, їхні властивості, про значення води , повітря , сонця, для всього живого.
Перегляд файлу

Конспект

Інтегрованого заняття з екологічного виховання, пізнавального розвитку та праці в

природі з використанням інноваційних технологій для дітей старшого дошкільного

віку

на тему:

«Як природу збережемо, так здоров’я враз знайдемо»

Підготувала

вихователь ДНЗ

"Берізка" І.Ю.Лук'яненко

Програмовий зміст: формувати уявлення дітей про те, що людина - частинка

природи. Вчити дітей дотримуватись законів природи, тому що це необхідно як для

здоров'я людини, так і для здоров'я природи. Через дидактичні ігри, вправи, інтерактивні

методи навчання: піраміду запитань, моделювання маленькими чоловічками,

мультимедійні презентації , технологія «мікрофон» закріпити та поглибити знання дітей

про повітря та воду, їхні властивості, про значення води , повітря , сонця, для всього

живого.

Формувати елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості.

Розвивати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до природного довкілля.

Виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її, не псувати

навколишнє середовище шкідливими звичками .

Матеріали та обладнання :Демонстраційні пазли із зображенням природи;

відеоролики: про природу, де є в природі вода, властивості води; піраміда запитань;

мікрофон; глобус; дидактичні ігри та вправи: «Кому потрібне сонечко», «Хто не може

існувати без повітря», «Що шкідливо та корисно для повітря», «Якою буває вода»,

«Кому потрібна вода», загадки та вірші про природу, горщики із землею, насіння квітів,

стеки, лійки з водою, серветки, фартушки, для дослідницької діяльності: лотки із водою,

грудочки землі, паперові човники.

Хід заняття

Діти, чи подобається вам складати пазли?

А ви хочете сьогодні на занятті скласти пазли?

Пазли у нас сьогодні не прості, їх приготувала нам сама матінка Природа.

Що таке природа?(Все, що оточує нас і не зроблене руками людини)

На фоні відео ролику читається вірш.

Все, що є довкола тебе:

Сонечко, хмаринка, небо,

І пісок, каміння, води,

Й люди – часточка природи,

Поле, гори і травичка,

Ліс, повітря і водичка,

Бджілка, пташечка і зорі,

Вільний вітер на просторі,

Квіточки і різне зілля –

Це, дитино, й є довкілля.

Людина є частинкою природи?(так, бо вона народжується, росте, дихає, харчується,

дає майбутнє покоління)

/Після відповіді дітей виставляється перший пазл із зображенням дитини/.

Природа буває жива і не жива .

Що відноситься до живої природи? І чому? ( Рослини, тварини, птахи, комахи, гриби,

люди) А до не живої? (Каміння, земля, дощ, веселка, річка, повітря….)

Діти, для того, щоб відкрити наступний пазл відгадайте загадку.

Хто без дров, без вогня,

світить, гріє нас щодня.

Високо ходить, землю водить.

Одне око має, всюди заглядає.

Дивиться у віконце…Що це? /Сонце/

Виставляємо пазл із зображенням сонця.

Що нам дає сонечко? /тепло і світло/

Кому сонце дарує своє тепло і світло? /рослинам, тваринам, рибкам, лісам, полям,

квітам…/

Як ви гадаєте чи можливе життя на землі без сонця? Чому?

Так завдяки сонечку все росте і квітне. А діти і дорослі іще полюбляють загоряти на

сонці, загартовуватись за допомогою сонячного проміння.

Що в небі з'являється після дощу, коли виглядає сонечко?

Чи впливає сонечко на наш настрій?

Вправа «Кому потрібне сонечко».

На екрані з'являється сонечко

А ось і до нас сонечко завітало, давайте попросимо в нього тепла і добра.

Просимо у сонця тепла і добра,

Сонячний дощ уявіть дітвора,

Промінчики сонця в долоньки візьміть,

В голівку, в сердечка їх поселіть.

Діти, відгадайте іще одну загадку.

Куди ступиш — всюди маєш, хоч не бачиш, а вживаєш.

Носом ми його вдихаємо,

Як побачити не знаємо? /Повітря/

Так,це повітря. І сьогодні вам необхідно відповісти на велику кількість запитань:

Будується піраміда

Піраміда запитань:

- Де є повітря?

- Чи має повітря колір?

- За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря?

- Як називається рух повітря?

- Яким може бути повітря?

- Чи може людина прожити без повітря?

- Кому іще для життя потрібне повітря?

- Чому повітря повинне бути чистим?

- Що потрібно робити для того, щоб повітря було чистим?

Погляньте, яка висока «піраміда запитань» у нас вийшла. Ми її почнемо розбирати,

відповідаючи на питання.

- Де є повітря? /повітря є скрізь, воно навколо нас, в середині нас, у воді, в землі/.

Запрошую вас до нашої дослідницької лабораторії.

Дослідницька діяльність: За допомогою досліду ми доведемо, що повітря є у воді, в

середині нас і в землі Подивіться на склянку із водою. Що ви бачите на її стінках?

Так невеликі бульбашки. Що це? ( Це і є повітря).

Візьміть човники, опустіть їх на воду і легенько подуйте. Що відбулося із човником?

Чому він почав рухатися? (Тому, що ми на нього подули).

А чим ? ( Повітрям).

Де воно взялося? (Воно було в середині нас)

Киньте грудочку землі в склянку із водою. Що відбулося? (Із грудочки земліз'явились

бульбашки)

. Чому? (Тому, що в землі є повітря).

Отже, ми з вами переконалися, що повітря є у воді, в землі, і в нас.

Повертаємося за столи і продовжуємо відповідати на запитання «піраміди»

- Чи має повітря колір? (Повітря не має кольору, воно безбарвне, невидиме).

- За допомогою яких частин тіла ми можемо відчути повітря? (За допомогою носа і

рота, коли вдихаємо повітря, за допомогою обличчя, коли дме вітер)

- Як називається рух повітря? (Рух повітря називається вітер).

- Яким може бути повітря? (холодним і теплим, свіжим і забрудненим).

- Чи може людина прожити без повітря і чому?

- Спочатку проведемо такий дослід: вдихнемо багато повітря, закриємо носик

руками і ротик закриємо. Чи довго ви втримались не дихаючи? (Ні хотілось

швидше вдихнути, тому життя без повітря не можливе, бо люди дихають ним).

- Кому іще для життя потрібне повітря? (Людям, тваринам, рибам, комахам,

рослинам).

Дидактична вправа: «Хто не може існувати без повітря».

Обведіть олівцем синього кольору тих, хто не може існувати без повітря.

Повертаємося до наступного запитання нашої піраміди:

- Чому повітря повинне бути чистим? (Тому що ми ним дихаємо, а коли повітря

забруднене ним важко дихати).

Що забруднює повітря? (Дим, вихлопні гази).

Часто люди, не задумуючись, своїми діями забруднюють його. Викиди диму з

труб фабрик і заводів,

вихлопні гази автомобілів, спалювання опалого листя з дерев приводить до забруднення

повітря.

Забруднене повітря шкідливе для людей, живих організмів, із-за забрудненого

повітря можуть виникати різні хвороби.

- Що потрібно робити для того, щоб повітря було чистим? (Насаджувати більше

дерев , кущів, різних рослин, адже вони очищують повітря).

Гра « Що шкідливо та що корисно для повітря»

На картках закреслити все те , що шкідливо впливає на повітря.

Діти, запам’ятайте: берегти повітря – це значить берегти своє здоров'я.

А відповівши на всі питання піраміди ми можемо відкрити наступний пазл.

Виставляється наступний пазл із зображенням неба.

Відома здавна рідина,

Усяк її вживає.

Буває хмаркою,

Сніжинкою буває.

Бува, як скло –

Крихка, тверда,

Звичайна крапля, це….

Що це, діти? /вода/.

Вода – це одна з найбільших цінностей планети Земля. Подивіться на глобус. Якого

кольору найбільше зустрічається на ньому?

Як ви гадаєте, що позначено блакитним і синім кольором?

Так, позначено воду. Вода займає найбільшу частину земної поверхні.

Ми не можемо уявити своє життя без води. Вода є у всьому живому, і навіть в організмі

людини.

Поміркуйте, де знаходиться вода в природі? /річки, озера, моря, океани, в хмаринці, в

калюжі, в сніжинці, в льодинці…/ Відео ролик де є в природі вода.

Гра «Якою буває вода»(Веселою, круглою, високою, швидкою, слизькою, пухнастою.)

Діти, які три стани води ви можете назвати? (рідкий, твердий, газоподібний)

Коли вода буває у твердому стані? (У вигляді льоду)

У газоподібному? (У вигляді пари)

Пропоную вам уявити себе маленькими чоловічками і змоделювати три стани

води.

Моделювання маленькими чоловічками стану води.

Діти, які ви знаєте властивості води? ( Вода текуча, не має власної форми, прозора,

безбарвна, не має запаху, при нагріванні розширюється, а при охолодженні

стискається)

Відео ролик «Властивості води»

Діти, як ви думаєте, навіщо нам вода? /пити, готувати їжу, митись, купатись,

прати, поливати рослини/.

Діти, хочу вам повідомити: незважаючи на те, що вода займає велику частину

земної кулі - води, яку можна споживати, стає все менше і менше, тому що люди

забруднюють воду шкідливими залишками своєї праці і своїми нерозумними вчинками,

а від забрудненої води задихаються тварини, гинуть рослини, хворіють люди.

Подивіться на склянку із водою де ми вкинули грудочку землі. Яка вода в склянці?

Так, вона брудна. Чи можна таку воду вживати?

Що необхідно зробити, аби воду можна було вживати?

(Очистити, профільтрувати.)

Яку воду можна вживати?

Чиста вода дає життя

Всьому живому в світі.

Якщо живе жива вода,

Тоді земля у квітах.

І запам’ятайте: воду треба берегти, очищати джерельця і струмочки, не

забруднювати береги і водойми.

Воду шанувати слід,

Вона собою поїть світ.

Давайте уявимо себе чистими, вільними краплинками – веселинками і

затанцюємо веселий танок.

Музична пауза

Тепер ми можемо викласти наступний пазл.

Викладається пазл із зображенням річки.

Ось і залишився у нас останній пазл.

Що ви бачите зображене на ньому? /дерево, квіти, трава/

Як ми назвемо їх одним словом?

Рослини – наші зелені друзі.

Що дають нам рослини?

Вони не тільки несуть красу, милують наше око, вони іще й очищують повітря. Також

рослини годують людей, птахів, тварин. А крім того дуже багато рослин мають лікарські

властивості, вони допомагають нам бути здоровими.

Скільки всього корисного дають рослини людині.

Сподіваюсь, діти, ви зрозуміли, як ми з вами природу збережемо, так здоров'я

враз знайдемо.

І ми з вами можемо не тільки зберегти природу, яка оточує нас, а й примножити її. Ви

іще самі маленькі діти, але вже сьогодні можете зробити велику справу – посадити,

доглянути і виростити дерево, кущик, квітку.

Зараз ми з вами посадимо насіння квітів чорнобривців, айстр, майорів, тощо. За власним

бажанням. А як проростуть паростки і настане весна, сонце гарно прогріє землю, ми

пересадимо живці в грунт.

Посів насіння квітів дітьми.

Гра мікрофон:

Працювали ви завзято.

Дуже гарні ви малята.

В руки мікрофон беріть,

Що сподобалось кажіть.

Підсумок:

Діти, світ навколо нас дуже привабливий та цікавий, і ми живемо в ньому, як у

рідному домі. Ми теж частинка цієї природи. А щоб нам було затишно і добре, треба

поводитись мудро, оберігати природу і примножувати її. І тоді ми будемо всі здорові.

Бережіть природу, любі діти,

Я до цього все життя вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька немає.

Пам’ятаймо це і я, і ти,

Маймо в серці зерня доброти.__

docx
Додано
17 лютого 2020
Переглядів
2039
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку