Тренінгове заняття "Характер і здоров'я"

Про матеріал

З'ясувати сутність поняття «характер», «риси характеру»;

Формувати вміння дітей працювати в групах, парах,

самоорганізовуватися, планувати свої дії, досліджувати, порівнювати,

узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела інформації.

Розвивати вміння знаходити позитивні і негативні риси характеру в собі

та інших. Формувати адекватну самооцінку. Удосконалювати навички

зв'язно і послідовно висловлювати думки. Збагатити і активізувати

словник дітей.

Викликати інтерес та дбайливе ставлення до свого здоров'я.

Виховувати позитивні риси характеру.

Перегляд файлу

Тема: Характер і здоровя

Мета:  З’ясувати  сутність  поняття «характер»,  «риси  характеру»;

              Формувати  вміння дітей працювати в  групах, парах,        

              самоорганізовуватися,  планувати свої дії, досліджувати, порівнювати,

              узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела  інформації.   

              Розвивати  вміння  знаходити позитивні і негативні риси характеру  в собі

             та інших.  Формувати адекватну самооцінку. Удосконалювати навички

             звязно і послідовно  висловлювати думки. Збагатити і активізувати

              словник дітей.

              Викликати інтерес та дбайливе   ставлення до свого здоров’я.

              Виховувати  позитивні риси  характеру.

 

Обладнання:  предметні малюнки, ТЗН, картки,  костюми .

 

 

 

Хід уроку

1. Організаційна частина.

 Усміхніться один одному і привітайтесь до гостей. Роботи в нас дуже багато і тому пропоную:

- не просто слухати, а чути;

- не просто дивитись, а бачити;

- не просто відповідати, а міркувати;

- дружно і плідно працювати.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

1.Фронтальне опитування.

- Від чого буває весело?

- Від чого сумно? Страшно?

- Коли почувають себе винним?

- Коли у людини буває хитре обличчя?

Від настрою того кого ти кожного дня бачиш у дзеркалі залежить здоров’я.

 

2. Побудова асоціативного куща.

Побудуємо асоціативний кущ до слова здоров’я.

  • Які складові здоров’я ви знаєте?
  • Що ви бачите, пригадуєте, уявляєте, коли чуєте слово здоров’я?

              Здоровя … (відповіді дітей)

 

Молодці, багато знаєте про здоровя.

Посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер.

                                                                        1.

Бо здоров’я, любі діти, - в світі головне.

здоровий і веселий щастя не мине.

 

 

 

ІІІ.  Повідомлення теми і мети уроку.

А сьогодні ми будемо говорити про його психічну і духовну складову.

Тема нашого уроку «Характер і здоров’я».

Ми дізнаємось, що таке характер, у чому він виявляється, що впливає на формування характеру, а також заняття  допоможе  вам більше пізнати себе.

  • А як ви думаєте, на яке головне питання маємо дати відповідь?

( Чи впливає характер людини на її здоров’я).

  • А як на вашу думку?
  • Адже майже всі люди хворіють, до чого тут характер? Однозначної відповіді ми з вами дати не можемо.
  1. Знайомство з планом

    Отже все, що ми будемо сьогодні робити: говорити, читати, писати, грати, спостерігати, для того, щоб наблизитись до розв’язання цієї проблеми і допомогти людям які нас оточують і самим бути здоровими- виведемо формулу здоров’я, яку наприкінці проекту опублікуємо у шкільній газеті.

Починаємо роботу над проектом «Формула здоровя».

Ключове питання якого: Чи впливає характер на здоровя.?

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Почнемо роботу над проектом із з’ясування поняття «характер». Що таке характер?

  1. Інсценізация.

Ми покажемо  вам одну  середньовічну  історію.

Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить.

-   Перший подорожній сів на землю:

«От не щастить!  Варто було раз вибратися з дому – і от яка невдача!  Що ж робити – до ранку далеко.  Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде» - говорив він, ледь не плачучи.

    - Чого тут нити, висадимо ворота, та й усе!» - каже другий.

    - Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку» - заспокоював третій.

    - Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї» - порадив четвертий.

 - Чому ці люди так по різному    зреагували на одну й ту ж саму подію?

Характер — це сукупність особистих рис людини,   .........

які виявляються в її поведінці та діяльності.  Слово «характер» за­позичене з давньогрецької мови. Його первісне значення — ознака, риса, особливість.

  1. Робота з підручником. (с. 61-62)
  • Що таке характер? У чому він виявляється?
  • Що впливає на формування характеру?
  •  Доберіть прикметники до слова «характер». (Добрий, залізний, поганий, лагідний, важкий тощо).
  • На які дві протилежні групи можна поділити  риси характеру?
  • Назвіть позитивні риси характеру, негативні.
  • Чи однакові риси властиві дівчаткам і хлопчикам?
  1. Гра «Додай слово».

Терплячі, вимогливі, добрі, веселі - …..

Мужні, сильні, уважні, витримані, врівноважені -….

  1. Перегляд уривку мультфільму «Ох і Ах» Зубкової. (1.12 хв.)

Дивіться уважно, запамятайте які риси характеру проявляться у головних героїв.

-А чим закінчився мультфільм ви дізнаєтесь по закінченню проекту.

  • Як звали головних героїв?
  • Чим відрізняються?
  1. Гра  «Ох і Ах»

(На дошці розміщені по різні боки картинки Оха і Аха, вчитель показує картки з надписами рис характеру, а діти відповідають:

 «Ох» -негативна, «Ах» -позитивна риса, вчитель розміщує їх).

Добрий                 буркотливий

Чесний                  жадібний

Життєрадісний     заздрісний

Стриманий            боягузливий

Лагідний               брехливий

Сміливий              пихатий (високодумний, важний, гордий)

  • Які з цих рис належать  Оху,  Аху?
  1. Легенда про пихатого мандарина.

У стародавньому Китаї жив розумний але пихатий мандарин (державний урядовець). Він тільки тим і займався, що міряв багате вбрання і вихвалявся своїм розумом. Та облетіла звістка, що у їхньому місті оселився чернець –розумніший за мандарина. Чиновник розлютився і оголосив поєдинок, щоб відстояти свою славу нечесним способом. Настав день поєдинку.Чимало людей зібралося. Мандарин сидів на своєму троні, тримав метелика у руках за спиною, маючи намір запитати: Живе чи мертве? (думаючи, що як той назве живе, то він роздавить метелика, а як мертве – то відпустить,  і по його буде).. Аж ось увійшов худорлявий чоловік, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке питання. Мандарин запитав, що я тримаю у руках - живе чи мертве? Та чернець відповів: Усе в твоїх руках…

  • Як розумієте вислів? Від кого залежить що робити? Як діяти?   Чи бути таким як Ох,  чи таким як Ах?
  1. Школа самовдосконалення. Гра «Супермаркет». Робота в групах.

На столі у вас лежить аркуш білого паперу. Вибираємо ще кольоровий аркуш. На білому напишіть риси характеру, які б ви хотіли продати,  а на кольоровому, які хотіли б купити.

А зараз обміняйтеся с сусідом по парті білими аркушами і допишіть негатину рису, яку ви бачите, бо інколи збоку видніше, зможете побачити себе очима інших.                                                  

  • Чи можете ви прийняти ці риси характеру?
  • Які риси характеру було важче виділяти? Що відчували при виконанні цього завдання?
  1. Дослід. Рефлексія.
  • А зараз увага! Подивіться сюди…Уявіть, що це ваша душа. Чиста, незаплямована поганими вчинками. Але з вами щось трапилось, і ви одного разу сказали неправду, іншого -  когось образили, були жадібними  (добавляю у воду зеленку, йод). Душа ваша помутніла, їй стало важко,вона страждає. Болить. Але все у ваших руках. Все можна змінити  - бути добрим, чесним, терплячим (добавляю у воду білизну – засіб для вибілювання).
  • Якою стала вода?
  • Отже прийміть свої недоліки, визнайте їх, вони є. Але все у ваших руках.  Візьміть білі аркуші з негативними рисами, зімніть їх, і з любов’ю попрощайтеся зі старою негативною поведінкою (викиньте у коробку). Це допоможе позбутися вади.

 

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
1206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку