З'ясувати сутність поняття «характер», «риси характеру»;
Формувати вміння дітей працювати в групах, парах,
самоорганізовуватися, планувати свої дії, досліджувати, порівнювати,
узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела інформації.
Розвивати вміння знаходити позитивні і негативні риси характеру в собі
та інших. Формувати адекватну самооцінку. Удосконалювати навички
зв'язно і послідовно висловлювати думки. Збагатити і активізувати
словник дітей.
Викликати інтерес та дбайливе ставлення до свого здоров'я.
Виховувати позитивні риси характеру.
Тема: Характер і здоров’я
Мета: З’ясувати сутність поняття «характер», «риси характеру»;
Формувати вміння дітей працювати в групах, парах,
самоорганізовуватися, планувати свої дії, досліджувати, порівнювати,
узагальнювати результати роботи, шукати різні джерела інформації.
Розвивати вміння знаходити позитивні і негативні риси характеру в собі
та інших. Формувати адекватну самооцінку. Удосконалювати навички
зв’язно і послідовно висловлювати думки. Збагатити і активізувати
словник дітей.
Викликати інтерес та дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Виховувати позитивні риси характеру.
Обладнання: предметні малюнки, ТЗН, картки, костюми .
Хід уроку
1. Організаційна частина.
Усміхніться один одному і привітайтесь до гостей. Роботи в нас дуже багато і тому пропоную:
- не просто слухати, а чути;
- не просто дивитись, а бачити;
- не просто відповідати, а міркувати;
- дружно і плідно працювати.
ІІ. Актуалізація знань учнів.
1.Фронтальне опитування.
- Від чого буває весело?
- Від чого сумно? Страшно?
- Коли почувають себе винним?
- Коли у людини буває хитре обличчя?
Від настрою того кого ти кожного дня бачиш у дзеркалі залежить здоров’я.
2. Побудова асоціативного куща.
Побудуємо асоціативний кущ до слова здоров’я.
Здоров’я … (відповіді дітей)
Молодці, багато знаєте про здоров’я.
Посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер.
1.
Бо здоров’я, любі діти, - в світі головне.
здоровий і веселий щастя не мине.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
А сьогодні ми будемо говорити про його психічну і духовну складову.
Тема нашого уроку «Характер і здоров’я».
Ми дізнаємось, що таке характер, у чому він виявляється, що впливає на формування характеру, а також заняття допоможе вам більше пізнати себе.
( Чи впливає характер людини на її здоров’я).
Отже все, що ми будемо сьогодні робити: говорити, читати, писати, грати, спостерігати, для того, щоб наблизитись до розв’язання цієї проблеми і допомогти людям які нас оточують і самим бути здоровими- виведемо формулу здоров’я, яку наприкінці проекту опублікуємо у шкільній газеті.
Починаємо роботу над проектом «Формула здоров’я».
Ключове питання якого: Чи впливає характер на здоров’я.?
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Почнемо роботу над проектом із з’ясування поняття «характер». Що таке характер?
Ми покажемо вам одну середньовічну історію.
Четверо стомлених подорожніх дісталися опівночі до міських воріт. Ворота зачинені, варта міцно спить.
- Перший подорожній сів на землю:
«От не щастить! Варто було раз вибратися з дому – і от яка невдача! Що ж робити – до ранку далеко. Згадаєте моє слово, до ранку ще й дощ піде» - говорив він, ледь не плачучи.
- Чого тут нити, висадимо ворота, та й усе!» - каже другий.
- Нащо панікувати, літня ніч коротка. Посидимо, почекаємо до ранку» - заспокоював третій.
- Навіщо сидіти й чекати? Давайте розглянемо ворота ближче. Он під ними велика щілина, може вдасться пролізти крізь неї» - порадив четвертий.
- Чому ці люди так по різному зреагували на одну й ту ж саму подію?
Характер — це сукупність особистих рис людини, .........
які виявляються в її поведінці та діяльності. Слово «характер» запозичене з давньогрецької мови. Його первісне значення — ознака, риса, особливість.
Терплячі, вимогливі, добрі, веселі - …..
Мужні, сильні, уважні, витримані, врівноважені -….
Дивіться уважно, запам’ятайте які риси характеру проявляться у головних героїв.
-А чим закінчився мультфільм ви дізнаєтесь по закінченню проекту.
(На дошці розміщені по різні боки картинки Оха і Аха, вчитель показує картки з надписами рис характеру, а діти відповідають:
«Ох» -негативна, «Ах» -позитивна риса, вчитель розміщує їх).
Добрий буркотливий
Чесний жадібний
Життєрадісний заздрісний
Стриманий боягузливий
Лагідний брехливий
Сміливий пихатий (високодумний, важний, гордий)
У стародавньому Китаї жив розумний але пихатий мандарин (державний урядовець). Він тільки тим і займався, що міряв багате вбрання і вихвалявся своїм розумом. Та облетіла звістка, що у їхньому місті оселився чернець –розумніший за мандарина. Чиновник розлютився і оголосив поєдинок, щоб відстояти свою славу нечесним способом. Настав день поєдинку.Чимало людей зібралося. Мандарин сидів на своєму троні, тримав метелика у руках за спиною, маючи намір запитати: Живе чи мертве? (думаючи, що як той назве живе, то він роздавить метелика, а як мертве – то відпустить, і по його буде).. Аж ось увійшов худорлявий чоловік, привітався і сказав, що готовий відповісти на будь-яке питання. Мандарин запитав, що я тримаю у руках - живе чи мертве? Та чернець відповів: Усе в твоїх руках…
На столі у вас лежить аркуш білого паперу. Вибираємо ще кольоровий аркуш. На білому напишіть риси характеру, які б ви хотіли продати, а на кольоровому, які хотіли б купити.
А зараз обміняйтеся с сусідом по парті білими аркушами і допишіть негатину рису, яку ви бачите, бо інколи збоку видніше, зможете побачити себе очима інших.