Урок-тренінг Тема "Вплив поведінки на здоров’я. Переваги впевненої поведінки."

Про матеріал

Даний урок продовжує розвивати вміння учнів аналізувати вплив поведінки на здоров'я та переваги упевненої поведінки,виховує в учнів рішучість, дисциплінованість при роботі в групах, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Після цього уроку учні зможуть:

  • розрізняти пасивну, агресивну й упевнену поведінку;
  • називати вербальні і невербальні ознаки різних типів поведінки (слова, сила та інтонація голосу, міміка, жести, положення тіла);
  • називати наслідки агресивної поведінки;
  • називати наслідки пасивної поведінки;
  • називати переваги упевненої поведінки.
Перегляд файлу

“ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я”

5КЛАС

Розділ 4 «Соціальна складова здоров’я »

                                                      Автор:

                                                                             Ірина Миколаївна Грейцер,

вчитель хімії та основ здоров’я

Томаківської загальноосвітньої школи

 І-ІІІ ступенів №2

Урок-тренінг

Тема:  Вплив поведінки на здоров’я. Переваги впевненої поведінки.

Мета:

 Дидактична: Ознайомити учнів із основними типами поведінки, їх впливом на здоров’я.

Розвивальна:  Розвивати вміння учнів аналізувати вплив поведінки на здоров’я та переваги упевненої поведінки.

Виховна: виховувати в учнів рішучість, дисциплінованість при роботі в групах, активність, вміння самостійно здобувати знання.

Обладнання: Вчительська презентація «Вплив поведінки на здоров’я. Переваги впевненої поведінки.», плакати: «Правила роботи в групі», «Очікування», стікери.

Очікувані результати

Після цього уроку учні зможуть:

  • розрізняти пасивну, агресивну й упевнену поведінку;
  • називати вербальні і невербальні ознаки різних типів поведінки (слова, сила та інтонація голосу, міміка, жести, положення тіла);
  • називати наслідки агресивної поведінки;
  • називати наслідки пасивної поведінки;
  • називати  переваги упевненої поведінки.

 

 

                                                                       Девіз уроку

                                                                      Поводься з людьми так, як хотів би,

                                                                   щоб вони поводилися з  тобою.                                        

                                                                                        Д. Карнегі                                     

                                                План тренінгу

Види роботи

Орієнтовна тривалість

Ресурсне забезпечення

I.

1.

 

 2.

3.

 

4.

5.

Вступна частина

Привітання вчителя. Установка на позитивний настрій.

Знайомство.

Повторення правил роботи в групі.

Очікування.

Руханка.

10 хв.

плакати: «Правила роботи в групі», «Очікування»

 

II.

1.

 

2.

 

3.

4.

Основна частина

Теоретична частина

Інформаційна довідка.

Робота в групах кооперативного навчання.

Вправа «Перехресний вогонь»

Руханка

15хв

Завдання для груп

 (за планом)

 

III.

1.

2.

Практична частина

Робота в групах

Запитання для обговорення

15хв

Ситуаційне завданя

IV.

1.

2.

3.

 

4.

Заключна частина

Зворотний зв'язок

Вправа «Відкритий мікрофон»

Рефлексія. Чи збулися ваші очікування?

Вправа «Прощання»

5хв

 

 

                                                    Хід тренінгу

І. Вступ.

1. Привітання. Установка на позитивний настрій.

                                                 Слайд №2

 ( Діти стоять у колі )

Доброго дня!

Знову день почався, діти!

Всі зібрались на урок,

тож пора нам поспішати —

кличе в подорож дзвінок.

Сьогодні в нас урок незвичний,

він вчить багато нас чому.

Хай буде він для нас навчальний —

за це подякуєм йому. (Оплески)

2. Знайомство.

Нам  необхідно буде спільно працювати деякий час . Для ефективного спілкування ми спочатку познайомимось.

Тому, запишіть на стікерах своє ім'я, яке буде використовуватись протягом всього тренінгу, назвіть себе і розкажіть чим ви займаєтесь або захоплюєтеся.

3. Повторення правил роботи у групах.

Для того щоб співпраця і спілкування в групі були доброзичливими, творчими і результативними нам потрібно дотримуватись певних правил. Я пропоную вам  правила роботи і спілкування під час тренінгу , якщо ви погоджуєтесь, ми їх приймаємо і будемо дотримуватись:

-Цінувати час. За досить короткий час нам доведеться розглянути досить складні проблеми. Тому давайте приймемо це правило, яке зобов'язує нас бути уважними, не відволікатися від запропонованої теми обговорення (Правило приймається? Дякую!)

-Бути позитивним

- Говорити по черзі, а не всі водночас.

-Не перебивати того, хто говорить.

-Критикувати ідеї, а не особу, яка їх висловила.

-Поважати всі висловленні думки.

А що може завадити  нам відчути себе командою:

-Перебивати

-Сперечатись

-Ображати

4. Повідомлення теми і мети уроку.

                                                 Слайд №3

Ми зібралися у коло, щоб поділитися своїми думками, послухати і почути кожного. Адже кожен із нас, має свою думку. Ми неповторні, здібні, талановиті. Тема  нашого тренінгу «Вплив поведінки на здоров’я. Переваги впевненої поведінки.»

                                                 Слайд № 4

Виявлення  очікувань.

Вправа «Зоряне небо» Діти, а що ви очікуєте від нашої сьогоднішньої зустрічі, про що хочете дізнатися,  чого навчитися?

Запишіть на стікерах - зірочках різного кольору (залежно від настрою) свої очікування від заняття , прокоментуйте та розмістіть їх на небі.  А в кінці заняття, зірка, що впаде, обов’язково здійснить ваше бажання.

5. Рухавка

      Раз! Два! Три! Чотири! П’ять!

Час прийшов нам спочивать.

Тож піднімем руки вгору,

Ніби глянемо на зорі.

А тепер всі руки в боки, як зайчата – скоки-скоки!

Десять! Дев’ять! Вісім! Сім!

Час за парти нам усім.

(Молодці!. Оплески)

II.Основна частина

1.Інформаційна довідка.

                                                 Слайд № 5

Всім відомо, що характер людини формується з дитинства та на 90 % залежить від виховання. У житті майже щодня виникають ситуації, коли треба відмовитись або поросити про допомогу чи захистити свої права. У таких випадках люди поводяться по різному.

                                                 Слайд № 6

Одні намагаються уникнути конфліктів і про цьому нехтують своїми інтересами. Таку поведінку називають пасивною.

                                                 Слайд № 7

Інші , навпаки, домагаються свого у будь-який спосіб, вдаються до тиску, погроз, лайки або фізичної сили. Це – агресивна поведінка.

                                                 Слайд № 8

Та більшість людей намагаються надавати перевагу рівноправним стосункам, відстоювати свої права, не порушуючи прав інших. Така поведінка називається упевненою, гідною, або асертивною.

Робота в групах кооперативного навчання. (Відпрацювання навичок ефективного спілкування.)

                                                 Слайд № 9

 Учні об’єднуються в три групи: «Пасивність», «Агресивність», «Упевненість». 

І група. Пасивна поведінка

ІІ група. Агресивна поведінка

ІІІ група. Упевнена поведінка

 За допомогою підручника(§20) проаналізуйте наведені варіанти поведінки. Визначте типи поведінки. Які їх позитивні та негативні наслідки? Виберіть доповідача.

Завдання для груп.

 Підготувати повідомлення за планом:

Положення тіла

Міміка

Жести

Голос

Слова

Переваги такої поведінки

Негативні сторони (результати) такої поведінки

 

По команді вчителя доповідачі обмінюються своєю інформацією з кожною групою.

3.Вправа «Перехресний вогонь»(перевірка засвоєння знань).

На підлозі розкладено картки «Пасивна поведінка» «Агресивна поведінка» «Упевнена поведінка». Вчитель зачитує ознаки(ситуації), а учні стають біля відповідної картки.

1.Жінка прийшла в магазин за покупкою. Продавщиця показує їй плаття або іншу яку-небудь річ, яка їй не подобається, але під тиском торговця вона врешті-решт купує непотрібну їй річ і несе додому. (пасивна)

2. «А Саша, мене вдарив! А Таня не прибрали за собою тарілку»(агресивна)

3.«У мене нічого не вийде, я не гідний поваги» (пасивна)

4.Світланка попросила Ігоря допомогти їй полити квіти у класі. Коли Ігор відмовився, вона нагадала йому, що, по-перше, він теж черговий і це його обов'язок, а по-друге, квіти красиві і можуть зів'янути. Ігор допоміг їй.(упевнена)

5.Вітя сказав своєму другові: «Швидко дай свій зошит, я спишу домашнє завдання»,— і вирвав зошит з його рук.» (агресивна)

  6. «У мене все вийде! Я можу і досягну успіху!». (упевнена)

 (Молодці!. Оплески)

4.Руханка. Гра «Молекули». (Обєднання в групи)

Запропонувати учням уявити себе атомами, які хаотично рухаються в просторі. Потім скомандувати: « Обєднайтеся в молекули по двоє! ». Відтак знову вільний рух і команда «Обєднайтеся в молекули по троє!»…   Зупинити гру і запропонувати учням виконати наступне завдання в таких групах.

ІІІ. Практична частина

1.Робота в групах. Технологія ситуативного моделювання (розігрування ситуацій)

 Поміркуйте та інсценуйте ситуацію:

Чоловік і дружина обідають у ресторані. Чоловік замовив добре засмажену відбивну. Коли страву подали, чоловік виявив, що відбивна недостатньо засмажена. Його поведінка:

І група. Пасивна

ІІ група. Агресивна

ІІІ група. Упевнена

2.Запитання для обговорення:

  • Які ви можете назвати недоліки агресивної та пасивної поведінки?
  • Які переваги має упевнена (асертивна) поведінка?

IV. Заключна частина. Рефлексійно-оцінювальний етап.

1.Підсумок уроку.

Вправа « Відкритий мікрофон».

Запропонувати учням по черзі продовжити фразу: «На цьому тренінгу я…., мені...»

2. Рефлексія. Чи збулися ваші очікування?

Очікування «Зірка мрій»

Кожен учасник підходить до плакату із зірочками, повідомляє, чи справдилися очікування, і якщо справдилися, переклеює свою зірочку на землю. Таким чином, зірка, що впала, здійснює бажання учасника 

3.Завершення тренінгу.

   Усі беруться за руки і, починаючи з вчителя, передають один одному потиск руки. Коли цей сигнал надходить до вчителя з іншого боку, піднімають руки вгору і промовляють: «До побачення! До наступної зустрічі!».

                                                 Слайд № 10

 

Використана література;

Підручник для 5-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2013. 

 

Воронцова Т. В., Пономаренко В. С. та інші. О-88 Вчимося жити разом. Практикум для учнів з розвитку соціальних навичок у курсі «Основи здоров’я» (основна і старша школа): – К.: Видавництво «Алатон», 2016.

 

http://zdorovyekonst.ucoz.ru/index/rukhanki/0-64

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дунаєвська Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 грудня 2018
Переглядів
8324
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку