Розробка тренінгу з цікавими завданнями і вправами, які містять логічні вправи і на розвиток мислення. Деякі завдання можна використовувати як окремі фрагменти уроків.дітям дуже цікаво і вони з радістю з ними справляютья.
Тренінг: «Неповторність людини»
Мета: допомагати дітям усвідомити неповторність кожної людини, пояснити необхідність ставитися до людей із повагою; розвивати навички самоусвідомлення і самооцінки через позитивне ставлення до себе та інших людей.
Результати навчання:
Наприкінці заняття учні:
- розповідають, чим схожі й чим відмінні люди;
- пояснюють, чому треба ставитися з повагою до себе та інших.
Обладнання і матеріали:
- класна дошка і кольорова крейда або фліпчарт і фломастери.
- компютер, доступ до Інтернету.
План уроку
Треба всім нам привітатись, добрий день,
вправо-вліво повернутись, друзям нашим посміхнутись
- Добрий день, добрий день.
2. Знайомство.
Давайте ми представимося нашим гостям :
«Я - Оля, я вмію робити ось так…»
Не запізнюватись
Бути позитивним і лаконічним
Правило «руки»
Бути толерантним і активним
Говорити по черзі
Бути доброзичливим
Вимкнути моб.телефони
Посміхатися і бути відкритим
4. Оголошення теми заняття.
Сьогодні наш урок пройде у незвичній формі, ми проведем тренінг на тему: «Неповторність людини», поговоримо про те, що кожен з вас особливий і неповторний .
5. Стартова вправа:
а) розгляньте свої сніжинки та сніжинки своїх друзів.
Запитання :
1. Що є спільним для всіх сніжинок?
(Вони холодні, тануть у теплі, білого кольору)
2. Чим вони відрізняються? (Усі мають різну форму, одні більші, інші-менші).
Підсумок: усі сніжинки схожі між собою, та якщо придивитись, то у світі не знайдеться двох однакових . Тому кожна-неповторна і по-своєму прекрасна.
3. Розгляньте картинки з людьми №2
- Що є спільним для всіх людей? (Усі вони мають голову, волосся, 2руки, 2ноги…)
- Чим вони різняться? ( Віком, зростом, кольором волосся, очей, шкіри.)
Підсумок: усі люди схожі між собою, та якщо придивитись, то у світі не знайдеться двох однакових людей. Тому кожна людина-неповторна і по-своєму прекрасна
6. Перегляд казки – «Гидке каченя»
7. Запитання для обговорення:
1. Чим гидке каченя було схоже на інших каченят?
2. Чим воно відрізнялось від них?
3. Як поставились до нього мешканці пташиного двору?
4. Як воно почувалось через це?
5. Ким стало гидке каченя, коли виросло?
Підсумок: не можна ображати когось лише за те, що він відмінний від інших, адже людині, яку ображають, це завдає болю!
8. РУХАНКА
9. Вправа. «Смаки і вподобання»
1. Розгляньте картки у завданні №3 і скажіть:
- Чим займаються діти, зображенні на малюнках?
- Чим ви любити займатись у вільний час?
2. Візьміть свою улюблену іграшку
- Скажіть чи однакові у вас іграшки? (різні)
- Чи варто через це сперечатися, сваритися? (ні)
Підсумок: у всіх дітей смаки та бажання можуть відрізнятися. І це цілком нормально. У кожній людині свої вподобання – і в цьому людська неповторність.
Поміняйтеся іграшкою з сусідом.
«Не варто сперечатися з другом через те, що ваші смаки не збігаються».
Висновок:
- Стався до інших з повагою і тебе теж будуть поважати.
- Допомагай іншим – і ти знайдеш нових друзів.
- Будь відкритим до всього нового – і ти забудеш про нудьгу.
- Треба так поводитися з друзями, як ти хочеш щоб вони поводилися з тобою.
10. . Підсумкова вправа
Учні по черзі повертаються до сусіда і продовжують речення: Павлику, ти особливий, тому що ти (веселий, добрий,милий)
11. Робота у групах
Роздаю картинки і діліться на 3групи.
1-художники – (малюють емблему тренінгу)(сонце у кольорі )
2- письменники (пишуть девіз колективу прислів’я, приказку).
3- юристи (підбирають найбільшу кількість слів, які стосуються неповторності людини) (добра, чесна, спокійна, не сварлива) (включ.музику)
Поки учні працюють, то ми з вчителями проведем цікаву вправу :
У кожного з нас у серці, на душі є погана звичка, погані слова, поганий вчинок. Зараз буде можливість їх позбутися. Запишіть їх на листочку , зімніть, або порвіть і викиньте у «смітничок».
Перегляд емблеми, зачитування слів юристів і письменників , підбиття підсумків заняття.
ПОНЕДІЛОК ВІВТОРОК
Читання читання
Математика укр..мова
Природа математика
Основи здор. Фіз..вих.
Інформатика І підгр. трудове
СЕРЕДА ЧЕТВЕР
Укр. Мова укр..мова
Математика математика
Англійська читання
прирда музика
ОХЕ фіз..вих
П ЯТНИЦЯ
Англійська
фіз.вих.
читання
Обр.мист.
Інформатика ІІ підгр.