Заняття 2.
Тема: Навіщо потрібно знати себе?
Мета: Створити в учасників мотивацію на самопізнання. Сприяти самопізнанню і рефлексії учнів.
Матеріали: зошита, ручки, олівці, різнобарвна коробка з прорізами, обклеєна смужками із шести різних кольорів.
Кожен учасник вибирає колір свого настрою в даний момент і кидає картонний квадратик у проріз тієї смужки на коробці, що відповідає обраному кольору.
Тренер відкриває коробку і повідомляє (не називаючи дітям позначення кольорів і не підраховуючи їхню точну кількість), з яким настроєм прийшли сьогодні на заняття більшість дітей. Потім з'ясовує в учасників, чи відповідає цей результат їх настрою.
Тренер. Зараз виконаєте таке завдання: простягніть поруч тому хто стоїть руку зі словами: «Я рад спілкуватися з тобою», а той, кому ви простягнули руку, простягне її наступному з цими ж словами.
Так «по ланцюжку» усі беруться за руки й утворять коло.
Тренер. Чи вміємо ми спілкуватися, найкраще знають ті, з ким ми спілкуємося. У школі ви постійно спілкуєтесь із своїми однокласниками. Давайте перевіримо, які ви в спілкуванні.
Для цього дітям дають невеликі листочки для запису (кількість цих листочків дорівнює кількості дітей у групі), на яких вони пишуть відповідні бали для кожного учня. Розшифровка балів написана на дошці.
+2 – з тобою приємно спілкуватися;
+1 – ти не сама товариська людина;
0 – не знаю, я мало з тобою спілкуюся.
-1 – з тобою іноді неприємно спілкуватися
-2 – з тобою дуже важко спілкуватися.
Кожен листочок складається, і на звороті пишеться ім'я того, кому записка призначена. Усі записки збираються в коробку. Тренер здійснює підрахунок самостійно.
Обговорення:
Діти поєднуються в пари. Вони стають разом де-небудь у кімнаті. Кожний повинний придумати рух, що інший повинний буде повторити. Це може бути що-небудь цікаве.
У першого є хвилина, щоб показати партнеру свій рух і дати йому можливість повторити його, після цього перший повторює рух, придуманий другим. На усіх дається одна хвилина. Потім пари розходиться, і кожний знаходить собі нового партнера. Показує і йому свій трюк і повторює той, котрий він покаже. На це знову дається одна хвилина. (Необхідно простежити, щоб кожний у групі міг зустрітися з трьома різними партнерами).
Тренер. Хочете довідатися, скільки балів ви одержали по тесту «З тобою приємно спілкуватися»?
Тренер називає максимальний бал, не залежно від результатів.
Тренер. Як ви вважаєте, чи можна змінити думку однокласників?
Як це зробити?
Ви помічали, що з різними людьми ви поводитеся по-різному?
А хто знає себе дуже добре?
Чи все в собі вам подобається?
Чим ми відрізняємося від інших?
Чи потрібно знати себе?
Тренер. Продовжите письмово три пропозиції:
Я думаю, що я ...
Інші вважають, що я ...
Мені хочеться бути ...
Для кожної пропозиції підберіть від 5 до 10 визначень зі списку слів на плакаті.
Тренер вивішує список слів, що допомагають учням відповідати на питання.
Список слів
Симпатичний, слабкий, приємний, грубий, справедливий, хвалькуватий, працьовитий, нудний, дотепний, сміливий, жадібний, хитрий, смішний, терплячий, надійний, неприємний, замислений, гарний, здоровий, ввічливий, боязкий, чесний, дурний, самотній, красивий, різкий, ніжний, сильний, задиристий, брехливий, кмітливий, дружелюбний.
Тренер. Давайте обговоримо наше заняття. Поставте собі оцінку за активність у роботі (максимальний бал 5): викиньте на рахунок «три» потрібні кількості пальців однієї руки.
Що сподобалося? Які виникали труднощі?
Доробити свій список.