Тренінгове заняття « Проблема насилля та жорстокості стосується кожного»

Про матеріал
Мета тренінгу: ознайомити учасників з поняттями та видами насильства. Основні завдання тренінгу: усвідомити факти насильства щодо себе та інших; сформувати в учнівському середовищі небайдуже відношення до проблем жорстокості та насилля; сформувати вміння не боятися говорити про проблему; виявлення учнів, які страждають від жорстокого відношення.
Перегляд файлу

Мета тренінгу: ознайомити  учасників з поняттями та видами  насильства.

Основні завдання тренінгу: усвідомити факти насильства щодо себе та інших; сформувати в учнівському середовищі небайдуже відношення до проблем жорстокості та насилля; сформувати вміння не боятися говорити про проблему; виявлення учнів, які страждають від жорстокого відношення.

Хід тренінгу:

  1. Вступна частина.  Вступне слово: «Добрий день. Сьогодні ми зібралися з вами обговорити  дуже важливу проблему людства – насилля. В Україні за останні два роки 165 тисяч жінок потерпають від насильства. Це тільки ті, які звернулися за допомогою.    3 мільйони дітей щороку є жертвами і спостерігають домашнє насильство.

Тому сьогодні ми будемо знайомитись  поняттям і видами насильства.

 

II. Основна частина

1 ) Вправа «Правила»

Ціль: ознайомити з правилами.

Інструкція: позаду спинки стільця, на якому ви сидите, прикріплені аркуші паперу з правилами, зачитаймо та пояснимо їх:

  • Будь активним, дій, говори.
  • Думай і кажи тільки про те, що відбувається « тут і тепер»
  • Дій та кажи тільки від свого імені.
  • Пропонуй, пробуй, експериментуй, не критикуй.
  • Кожен гідний поваги, поважай інших – будуть поважити тебе.
  • Старайся зрозуміти себе та інших. Поділись тим,що зрозумів та відчув.

 

  1. Вправа « Знайомство»

Мета: підвищити рівень згуртованості групи, надати можливість учасникам проявити індивідуальність.

  1. Ведучий пропонує учасникам по черзі назвати своє ім’я та своє захоплення. Наприклад: «Я – Андрій, люблю грати в шахи», а іншим учасникам підтримати повідомлення таким чином: у відповідь на кожну фразу інші учасники вигукують « І це – здорово!», водночас піднімаючи великий палець.

 

  1. Міні-лекція  «Що таке насильство. Види і причини»

Насильство - це будь-які умисні дії однієї людини по відношенню до іншої, якщо ці дії порушують права й свободи людини, наносять їй фізичну, моральну чи психічну шкоду.

Види насильства:

  • Фізичне (штовхaння, побиття, жбyрляння різними предметами, спроба вбивства).
  • Психологічне (стеження, погрози, залякування, шантаж, приниження, ігнорування).
  • Сексуальне (сексуальні домагання, образи, зґвалтування).
  • Економічне (фінансовий контроль, обмеження, заборона працювати і вчитися, свідоме руйнування та пошкодження майна).
  • Сімейне (умисний фізичний, сексуальний, психологічний чи економічний вплив, примус з боку одного члена сім'ї у відношенні до іншого з метою контролю, залякування).

Фактори, що сприяють насильству:

  • Стрес (безробіття, незадоволеність роботою, перенапруження на роботі, а також нереальні очікування від партнера);
  • Труднощі в спілкуванні (труднощі у вираженні своїх думок, почуттів і бажань, коли важко вислухати співрозмовника і розповідати самому. Частіше це відноситься до чоловіків, вони відчувають що не можуть пояснити свою думку інакше, ніж за допомогою рук);
  • Низькa самооцінка (почуття приниження і безпорадності. Насильство створює на мить ілюзію компенсації слабкості)
  • Бажання домінувати (цей фактор може впливати на чоловіків, коли жінка успішніша за свого чоловіка, йому здається, що  він не виконує домінантної ролі і відчуває ситуацію, як загрозу його мужності. Він намагається компенсувати почуття приниження і безпорадності насильством).
  • Власний негативний досвід (у багатьох дослідженнях підкреслюють, що жорстокість  властива людям, які виросли в сім'ї, в якій насильство було в порядку речей. Навіть якщо чоловік розуміє, що це неправильно, він не здатний знайти діючу альтернативу для вирішення складних ситуацій)
  •        Психічні розлади та високий рівень агресії ( невміння контролювати себе)
  •             Вживання алкоголю, наркотичних речовин ( часто вважається, що причиною насильства є зловживання алкоголем / наркотиками, це не так. Швидше, вживання алкоголю стирає бар'єри і таким чином знижує мотивацію контролювати поведінку. Деякі чоловіки зізнаються, що вживали спиртне саме для того, щоб було легше вдарити. Хоча зловживання алкоголем не є причиною насильства, воно дуже часто використовується як виправдання йому («я ж не розумів, що роблю»).

 

 

  1. (10 хв.)Тест “Насильство”

Ціль:виявлення дітей, які страждають від насильства.

Інструкція: вчитель повідомляє, про те, що вся інформація про учнів є конфіденційною і тільки з їх  дозволу про неї може хтось дізнатись. На питання поставте «+»  чи « - » .

  1. Чи карають тебе батьки фізично?
  2. Тебе ображають твої брат чи сестра?
  3. Чи було так, щоб батьки байдуже ставилися до тебе?
  4. Твої батьки лають тебе?
  5. Чи траплялося так щоб над тобою насміхалися однокласники?
  6. Чи траплялося так щоб над тобою насміхалися в школі?
  7. Чи були ви свідками насильства в шкільному середовищі?

 

Практикум     «Аналіз ситуацій».

 (Мета: формувати вміння розрізняти види насильства, агресора і жертву ситуації насильства).

 Кожній групі вручається пакет із завданнями.

 Завдання: визначити вид насильства, вказати агресора і жертву ситуації.

Ситуація 1

 Петрик, зайшовши у їдальню, і, як завжди, сів не на своє місце. До нього підійшла Оленка і попросила звільнити її стілець. Він відштовхнув дівчинку з такою силою, що вона впала на підлогу.

Ситуація 2

 Під час перерви Юрко бігав по класу і штовхнув Іринку. Дівчинка, падаючи, ненароком розбила вазу на столі вчителя. В клас зайшла вчителька і побачила розбиту вазу. Іринка намагалась пояснити, що трапилось на перерві, але вчителька не вислухала оправдань і нагримала на неї.

Ситуація 3

 Десятирічні Оля і Леся відпочивали на березі моря. До них підійшли незнайомі чоловіки і запропонували навчити їх плавати. Коли вони опинились у воді, незнайомці дозволили собі брутальну поведінку.

Ситуація 4

 Після закінчення школи-інтернату Іван повернувся до рідного села. З’ясувалось, що у його будинку проживає співмешканка померлого батька. Вона прогнала його з рідної хати.

Ситуація 5

 Дмитрик взяв без дозволу ручку Олега. Коли Олег це побачив, вдарив Дмитрика.

Ситуація 6

 7- класниця Юля гуляла в парку із своєю собакою. Поруч на лавці незнайомі хлопці вживали алкоголь. Вони вперто пропонували Юлі до них приєднатися.

 Ведучий. У конфліктній ситуації агресор завдає шкоду не тільки жертві, а й собі. Він не хоче відповідати за свої вчинки, спеціально заподіює шкоду іншим, тим самим він руйнує своє здоров’я. Адже лють, жорстокість і злість руйнують його нервову систему - і хвороби неминучі.

 

Притча «Все залишає свій слід».

 Жив-був один дуже запальний і нестриманий молодий чоловік. І ось одного разу його батько дав йому мішечок з цвяхами і сказав, щоб кожен раз, коли він не стримає свого гніву, вбити один цвях в стовп огорожі. У перший день в стовпі було декілька десятків цвяхів. Другого дня ще більше.. Наступного тижня він навчився стримувати свій гнів, і з кожним днем число забитих в стовп цвяхів стало зменшуватися. Хлопець зрозумів, що легше контролювати свій гнів, ніж забивати цвяхи. Нарешті прийшов день, коли він жодного разу не втратив контроль над своїми емоціями. Він розповів про це своєму батьку і той сказав, що цього разу кожен день, коли синові вдасться стриматися, він може витягнути зі стовпа по одному цвяху. Йшов час, і прийшов день, коли він міг повідомити батька про те, що в стовпі не залишилося жодного цвяха. Тоді батько взяв сина за руку, підвів до огорожі і сказав: «Ти непогано впорався, але ти бачиш, скільки в стовпі дірок? Він вже ніколи не буде таким як раніше. Коли говориш людині що-небудь зле, у нього залишається такий шрам, як і ці дірки. І неважливо, скільки разів після цього ти вибачишся - шрам залишиться».

 

Вправа «ПАПЕРОВИЙ чоловічок»

Мета: формувати вміння спів ставляти себе з фігурою з паперу, вміння виразити негативні та позитивні почуття, виховувати цілеспрямованість.

 Візьміть чистий аркуш паперу формату А4 (бажано для малювання або креслення, щоб був більш щільним, звичайний для принтера теж підійде) і руками, без ножиць і інших підручних засобів, обірвемо лист так, щоб вийшов чоловічок.

Потім на голові написати про що ви мрієте, на  «руках»  про те що вмієте гарно робити,   «ноги» - в чому ви є особливі

 

 «ПАМ’ЯТАЙ!

  • Ти маєш право відмовитися робити те, до чого тебе примушують силою або образливими, злими словами.
  • Ми подібні, але всі різні.
  • Твоя власність  належить   тільки  тобі.
  • Ти   маєш право на допомогу.
  • Кожна  людинa   має право житии  вільнo, у безпеці, відчуваючи тепло і любов!

Немає  виправдання  бездушності, цинізму, агресивності, жoрстокості. І щоб не потонути в хвилях  негативних  емоцій гніву, незaдоволеності життям, які накладаються на не зовсім здоровий соціальний фон, я прошу вас берегти в собі людське, поважати в собі  людину, і зробити все можливе, щоб залишити свій слід, як взірeць  людяності, доброти і любові.

Історія походження акції «Синя стрічка»

Акція «Синя стрічка» історично виникла з весни 1989 року. Мешканка Норфолка (США) Бонні Фіней  довідалася про  загибель свого  чотирирічного онука Майкла. Раніше хлопчик знаходився у  лікарні з травмами , а потім був уміщений до прийомника на три тижні. Коли після закінчення тритижневого терміну перебування дитини, намагалися повернути рідній  матері, Майкл плакав, кричав, що мама його не любить, і не хотів повертатися. Бабуся за станом здоров’я не могла піклуватися  про дитину  і взяти Майкла до себе, хоча розуміла,  що йому не можна повертатися додому. Однак суд вирішив, що кращим місцем для  дитини буде її рідний дім. Бонні Фіней більше не бачила свого онука. Незабаром її молодша онучка також потрапила до лікарні з переломом ноги в чотирьох місцях, а на руках були опіки від сигарет. І тільки після цього  почалися пошуки зниклого Майкла. Виявилося, що хлопчик був убитий у будинку матері, поміщений  до шухляди від інструментів, а потім утоплений у болоті три місяці тому. Те, що сталося, настільки сколихнуло Бонні Фіней,  що вона вирішила  присвятити своє життя боротьбі з насильством над дітьми. Під час  похорону онука вона прив’язала синю стрічку до антени свого  фургона, тим самим вона хотіла привернути увагу людей до цієї проблеми. Незабаром її підтримали різні агентства, ділові кола, місцеві співтовариства. Багато добровольців приєдналося до неї. Чому синій колір? Бонні Фіней пояснює це  тим, що вона не може забути  синці на тілі своїх онуків. Синій колір служить постійним нагадуванням про те, що необхідно боротися з насильством і захищати  дітей  від насилля.

 

1

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
861
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку