Гра-тренінг
«Світлофор ввічливості»
Мета: дати дітям розуміння того, що стосунки у суспільстві регулюються певними правилами; з’ясувати деякі наслідки їх порушень; розвивати вміння розуміти почуття інших людей, співпереживати і співчувати; виховувати культуру спілкування, вміння говорити і слухати.
Навчальні завдання:
Обладнання:
Попередня підготовка:
Хід гри-тренінгу
Тренер
Спочатку усіх прошу сісти в коло і привітатися. (2 хв)
Гра-знайомство «Хто я такий» ( 3 хв)
Наприклад: «Я – веселий; я люблю читати; я вмію співати; я поважаю старших; я маю багато друзів».
Тренер
Тепер я вам роздам бейджики. Ви на них напишете свої імена і причепите до свого одягу.
Запис імен на бейджиках (2 хв)
Робота в групах (8 хв)
Тренер
Щоб ефективно працювати, ми об’єднуємось у дві групи. У кого бейджик білого кольору – перша група, жовтого – друга група.
Давайте повторимо правила роботи в групах. Діти приклеюють на дошці стікери, на яких записані правила:
Робота в групах полягає в тому, що вам необхідно вирізати пелюстки і на них записати слова, які входять до словника ввічливої людини. З пелюсток складіть квітку і висадіть її у «Квітник Ввічливості».
Гра «Що потрібно, щоб квітник цвів?» (4 хв)
Тренер
За умовами гри перша група називає слова вибачення, а друга – слова вітання.
Тренер.
Так і наше суспільство потребує норм і культури спілкування. Якщо ми будемо ввічливими, поважатимемо старших, дружитимемо, то тоді ніхто не буде ображений, не буде самотній. Якщо виривати з квітника бур’ян, то квітник буде красивим. Якщо говорити ввічливі слова, то всі будуть щасливі.
Гра «Світлофор ввічливості» (8 хв)
Тренер
Весь клас – це учасники руху. Троє учнів – світлофорчики (вони тримають у руках відповідні кольорові фішки). Я показую малюнки, вирізки з журналів і газет. Учасники руху мають проаналізувати той чи інший вчинок дитини. Якщо відповідь правильна, світлофор миготітиме зеленим світлом, неправильна – отримаєте першого разу попередження жовтим кольором світлофора. Якщо ж відповідь неправильна вдруге – червоний сигнал світлофора зупинить ваш рух у цій грі.
Зворотній зв'язок (3 хв)
Тренер
Я називатиму початок речення, а ви продовжуйте його.
Прощання «Вальс-комплімент» (5 хв)
Тренер
Розрахуйтесь на перший-другий. Перші номери, зробіть крок уперед і поверніться обличчям до других номерів. Тепер торкніться одне одного долонями і скажіть одне одному компліменти. Компліменти - це приємні і гарні слова для тієї людини, яка стоїть перед вами. Після цього, перші номери, ступіть знову крок вправо й обміняйтесь компліментами з іншими учнями.