Тренінгове заняття "Я та Інші" призначене для 9 класу.

Про матеріал

Тренінгове заняття "Я та Інші" призначене для розвитку у учнів навичок спілкування, взаєморозуміння, інформованості про головні правила спілкування.

Перегляд файлу

Тренінг «Спілкування: Я та Інші»

 

  1.     Вступне слово.
  2.     Інформаційне повідомлення  «Продуктивне спілкування»

Ми постійно спілкуємось один з одним, але інколи спілкування приносить нам задоволення, в інколи – ні. Інколи ми одразу розуміємо, що сказав наш співрозмовник, а іноді розуміємо по-іншому. Що ж перешкоджає успішному спілкуванню?

  1. Вправа «Групи»

Учасникам на спину прикріплюється стікер. Після закріплення дається прохання поділитися на групи, говорити при цьому не можна. Важливо: стікери кольорові, причому так, що кількість кольорів різна: велика група, мала група, пара, один учасник. Після об’єднання подивитися як об’єднались інші учасники.

Обговорення:

  • Завдяки чому вам вдалося об’єднатися?
  • Які відчуття були у учасників різних груп? (велика, мала, пара, одинак)
  • Як розташовані у просторі учасники? (близько, на відстані)
  • Чи хотіли б ви змінити групу?

1 правило: Чим більша група тим краще

  1.     Вправа «Дві моделі поведінки»

Учасники розбиваються на пари (квіточки та листочки). Після цього листочки виходять і отримують інструкцію.  «Коли ви повернетесь, то маєте поговорити зі своїм напарником на тему природи-погоди. Але при цьому ви маєте: покласти руки на плечі напарника, говорити голосно, часто вживати слово «Я», дивитися у очі напарника». Чекайте запрошення.

Квітки отримають таку інструкцію. «Коли зайде ваш напарник Ви маєте поговорити з  ним на тему природи-погоди. Але при цьому ви маєте: не підходити до напарника ближче чим на метр, говорити неголосно, часто вживати слово «Ми», не дивитися на напарника. Очікуйте.

Обговорення.

Кому вдалося одразу налагодити спілкування?

Кому не одразу?

Кому не вдалося?

Завдяки чому?

2 правило: У людей різні звичаї та звички

  1.     Вправа «Пари слів»

Поділ на 2 групи. Кожна група отримує свій набір карток. Завдання – узгодити обидві частини тверджень. Після складання – презентація результатів.

Всі водії вантажівок матюкаються

Всі депутати базіки

Всі артисти легковажні

Всі міліціонери хабарники

Всі німці працелюбні

Всі цигани хитрі

Всі італійці члени мафії

Всі американці зарозумілі

Всі росіяни люблять випити

Всі французи велелюбні

Всі жінки погано водять машину

Всі жінки добре виховують дітей

Всі чоловіки хороші керівники

Всі чоловіки сильні

Обговорення.

  •     Як йшов процес складання фраз? Чи були розбіжності, чи легко пришли до загальної думки? Чому?
  •     Наскільки отримані твердження відповідають реальності? Чи можуть бути виключення, неспівпадання? Приведіть приклади?
  •     На підставі чого ви давали характеристики?

3 правило: Якщо усі так думають – то це не значить, що це правда

  1.     Вправа «ОБС»

Викликається 7 добровольців. 1 залишається у кімнаті, 6 виходять. Першому дається текст, він має його прочитати уголос, а потім якомога точніше переказати наступному учаснику. Запрошується 2 учасник, він вислуховує текст, і переказує 3. І так далі до останнього учасника.

Текст десь такий. «Класний керівник просила передати, що післязавтра 24 грудня до Старобільська приїздять відомий український письменник і співак Сергій Жадан та група «Собаки» з новим альбомом «Пліч-о-пліч». Тому, о 12-00 ми усім класом ідемо до Дому Культури на зустріч з ними. Прошу одягатися тепліше, очікуються морози». 

2 числа, 2 назви, реальна інформація, 20-36 слів.

Обговорення.

4 правило: Не вірити тому, що сказали люди

  1.     Вправа «Знайди пару»

Усім учасникам роздають картки з назвами тварин. Назв, як правило дві. Треба жестами зобразити свою тварину і знайти свою пару.

5 правило: Звертати увагу не лише на слова.

  1.     Вправа «Малюнок одним олівцем»

Кожен учасник отримує/обирає картку. Потім учасники розбиваються на пари, пара отримує 1 олівець/ручку та 1 лист паперу.  Завдання: зобразити те, що на картці (але не точну копію малюнка), причому картки показувати партнеру не можна, розмовляти не можна, а малювати можна лише тоді, коли олівець ви тримаєте разом.

6 правило: Треба вміти домовлятися.

  1.     Заключне слово.

 

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 січня 2018
Переглядів
1211
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку