23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Заняття у 8 -9 класах «Булінг і кібербулінг в освітньому середовищі»

Про матеріал

Більш детально ознайомити з поняттям «шкільний булінг та кібербулінг»; виробити систему дій при виникненні булінгу в школі; розвивати у здобувачів освіти певний рівень психологічної компетентності з даної проблеми.

Перегляд файлу

Тема : «Булінг і кібербулінг в  освітньому середовищі»

Заняття у 8 -9 класах.

 

Мета:більш детально ознайомити з поняттям «шкільний булінг та кібербулінг»;  виробити систему дій при виникненні булінгу в школі; розвивати у здобувачів освіти певний рівень  психологічної  компетентності з даної проблеми.

 

І. Вступне слово психолога про прояви насильства  в шкільному середовищі

- Сьогодні ми більше познайомимось з таким різновидом насильства та жорстокості як булінг.Слайд1

Вправа « Очікування».( в колі)

 Кожному учаснику роздаю канцелярські скріпочки.Слайд 2.

- Спробуємо продемонструвати один з епізодів шкільного життя на прикладі «казки про Скріпку». Для цього під час моєї розповіді Вам потрібно робити певні фігурки.

1. Жила-була дівчинка Скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка. (Просто скріпка)

2.  Одного разу однокласники дали їй образливе прізвисько. І у неї виникло запитання «Чому?». (Знак питання)

3.  Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилася. (Усмішка вниз)

4.  Після закінчення уроків Скріпочка вийшла погуляти на подвір’я, де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали їй стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)

5.  Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не ображав і хоче, щоб все було як раніше. (Зробити смайлик).

- Спробуйте зробити скріпку такою, як вона була раніше.

Питання для обговорення:

- Чи можливо зробити скріпку такою як вона була раніше?

 - Як вплинуло на скріпку насильство ?

 -  Що демонструє дана історія?

           -  Як називається таке явище?

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань. Булінг – достатньо нове поняття в нашому житті, але явище, яке воно визначає, на жаль, нам добре і давно відоме.

Гра «Камінь, ножиці, папір».

Об’єднюю в пари учнів, які сидять поруч.

Пояснюю учням, що у цій грі існує складна система стосунків між трьома персонажами: каменем, ножицямиі папером. Ножиці ріжуть папір, папір може накрити камінь, а камінь — зламати ножиці.

Пропоную парам стиснути одну руку в кулак, і одночасно вимовляючи «Ю-Зе-Фа» (або «Раз-Два-Три»),на останньому складі показати рукою один з трьох знаків: камінь (кулак),ножиці («V» двома пальцями) або папір (відкрита долоня). Той, хто виграв, отримує один бал. Переможцем стане той, хто перший набере 3 бали.

• Якщо учні не знайомі з цієюгрою,можна намалювати на дошці схему: Слайд 3

Демонстрація відео «Камінь, ножиці, папір».

Запитання для обговорення:

Як почувався Папірець, коли вперше прийшов до школи? (Злякався, бо побачив группу ножиць, які сильніші за нього.)

• Що він відчув, коли зустрів папірці?(Зрадів.)

• Як його зустріли папірці? (Почати ображати, штовхати.)

• Хто домі Папірцю? Як він цез робив? (Папірцю допомогли одні із Ножиць, відігнавши кривдників і подавши йому руку.)

• Що побачили Папірець і Ножиці, коли йшли зі школи? (Як двоє камінців ображають маленького Камінчика.)

• Що зробили Ножиці? (Сховалися за стовпом, бо боялися камінців)

• Хто допоміг Камінчику захиститися від кривдників? (Папірець прогнав кривдників і подавКамінцю рюкзак)

• Що Камінчик зробив для Ножиць?(Усміхнувся Ножицям і подарував квітку.)

• Який висновок можназ робити з цієї історії? (Сильнішийз авжди повинен захищати слабших.)

ІІ. Основна частина

Булінг – форма психічного насильства у вигляді травлі, бойкоту, насмішок, дезінформації, псування особистих речей, фізичної розправи тощо. Слайд 4

Булінг включає чотири головні компоненти. Слайд 5

Булінг включає чотири головні компоненти Слайд 6

Соціальна структура булінгу: Слайд 7

  • переслідувач ( булер)
  • жертва
  • спостерігач  ( Коротке пояснення психолога)

 Як розпізнати жертву Слайд 8   

 Як розпізнати переслідувача Слайд 9  

Як розпізнати спостерігача Слайд 10

Моббинг Слайд 11  

Що робити?  Розгдяд ситуацій в групах Слайд12

- Давайте розглянемо,як це буває в реальному життісеред ваших однолітків».(Ситуації)

Запитання для груп. Слайд 13. 

Група 1. Марина із сльозами на очах розповідає іншим дітям: «Мама мене уб’є, якщо дізнається, що я розірвала нову куртку»

 Група 2. Восьмикласник Іван боявся п’яного батька, бо той, повертаючись додому вночі, піднімав із ліжка сина й починав його «виховувати» паском .

Група 3. Дівчинка  Олеся (їй ще немає 6-ти років) чимось образила батька. На знак покарання він не розмовляє із нею місяць. Дівчинка була вражена. Батько вважає, що це нормальна міра виховання..

 Група 4. Більшість хлопців із 9 класу мали кишенькові гроші, якими вільно розпоряджалися, але батько Влада сказав: «Матимеш гроші тоді, коли в семестрі буде лише 10-11 балів».

Відповіді кожної групи на запитання до ситуацій. Зі слайду.

Кібергбулінг Слайд 14

Перегляд відео Юнісеф. Слайд15

Притча про жорстокість Слайд 16

В одному з монастирів Шаоліню майстер навчав учня. І якось учень поставив майстру запи­тання:

     Учителю, а як довідатися, наскільки я жорстокий?

     Щоразу, коли ти завдава­тимеш удару своєму ворогу, уяви себе на його місці і відчуй його біль. І якщо один раз ти не від­чуєш болю — знай, жорстокість поглинула тебе.

Будьмо толерантними один до одного, до самих себе.

 ІІІ. Підсумок.  «Підтримка та взаємодопомога дуже важливі для людини, що зазнає насилля, булінгу. Якщо ви стали свідком такої ситуації, не можна бути байдужим, треба намагатися припинити насилля, за необхідності покликати на допомогу».

Релаксація.

  • Чи справдились ваші очікування?  ( Відповідь кожного учасника).
  • Які висновки для себе ви зробили?
  • Що ви порекомендуєте людям , які є жертвами булінгу?

 

 

docx
Додав(-ла)
Юрашак Надія
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
20 лютого
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку