Тема уроку: «Вчимося приймати рішення. Як розпізнати рекламні хитрощі»
Мета: ознайомити з видами рішень та алгоритмом їх прийняття; навчити розрізняти позитивні і негативні впливи реклами, розвивати культуру здорового способу життя; виховувати відповідальність за збереження власного здоров’я.
Цільова група: учні 6-х класів.
Тривалість: 45 хвилин.
План тренінгу
№ з/п |
Зміст роботи |
Ресурсне забезпечення |
Орієнтовна тривалість |
І. |
Вступна частина 1. Привітання/знайомство 2. Вправа «Правила» 3. Визначення очікувань «Вправа «Морське дно»»
|
Плакат «Морське дно» та паперові перлинки, фліпчарт, маркер |
8 хвилин |
ІІ. |
Основна частина
|
Проектор, екран або смарт-дошка, презентація, відеоролик «Вплив реклами», відео для зорової гімнастики |
17 хв |
ІІІ. |
Практична частина 1. Вправа «Визначити алгоритм прийняття зваженого рішення у наведених ситуаціях» (робота з QR-кодами) 2. Руханка 3. Вправа «Створення корисної реклами до новорічних свят» |
Роздруковані QR-коди із зашифрованими завданнями, дана програма на телефонах у дітей, підключення до мережі інтернет, Альбом для фліпчарту, маркери; музика для руханки
|
17 хв
|
ІV |
Заключна частина Зворотній зв'язок Вправа «Продовж речення» Домашнє завдання |
|
3 хв |
І. Вступна частина
Доброго дня, шановні учні.
Для того, щоб ми всі налаштувались на робочий лад, я прошу вас по колу привітатись з групою, назвати своє ім’я та захоплення, чи улюблене заняття. Біля вас є стікери зі смайликом, оберіть той смайлик, що відповідає вашому настрою.
На цьому занятті ми з вами дізнаємось, які бувають види рішень та розглянемо алгоритм їх прийняття, проаналізуємо, чи впливає реклама на прийняття зважених рішень.
Для того, щоб наша робота пройшла злагоджено, давайте поміркуємо та запропонуємо правила, яких ми будемо дотримуватися на занятті. Наприклад: поважати думку іншого, не перебивати, чітко висловлювати свою думку та інше.
Давайте визначимо, що кожен із вас очікує від цього заняття. Виконаємо «Вправу «Морське дно»». Як перлини лежать на дні океану в мушлях, так і деякі питання можуть бути приховані від нас. Зараз кожен із вас отримає стікер, на якому ви напишете про свої очікування від заняття. Це ті перлинки, які ми сподіваємось дістати з цього морського дна протягом зустрічі.
ІІ. Основна частина
1. Види рішень.
Рішення – це результат певної дії.
Щодня ми приймаємо багато різноманітних рішень. Наприклад, що з’їсти на сніданок, який одяг надіти, яку зачіску зробити, виконати домашнє завдання одразу після приходу зі школи, чи пізніше. Такі рішення називають щоденними.(Розповідь супроводжується презентацією). (Слайд 1)
Якщо ми приймаємо рішення майже не обдумуючи його, то їх називають простими. Наприклад, який переглянути фільм, якого кольору сукню, чи костюм одягнуть, яку книгу прочитати. Коли ми приймаємо прості рішення, то покладаємось на власний смак та вподобання. А наслідки таких рішень не життєво важливі. (Слайд 2)
Є рішення, від наслідків яких залежить наше майбутнє. Такі рішення називають складними. Наприклад, яку спеціальність обрати, у який вуз вступити. (Слайд 3)
Дуже часто ми приймаємо рішення, керуючись емоціями чи настроєм. Але краще передбачати наслідки своїх вчинків для життя і здоров’я. Приймати зважені рішення. Наприклад, якщо зранку будеш робити зарядку щодня. То матимеш бадьорий настрій, гарну поставу та сильні м’язи. (Слайд 4)
2. Чинники, що впливають на прийняття рішень. (Слайд 5, робота з діаграмою)
Зорова гімнастика.
3. Алгоритм прийняття зважених рішень (Слайд 6, робота зі схемою).
Давайте попрацюємо в групах (поділимось за зимовими місяцями на 3 команди). Ваша задача розставити в правильному порядку кроки прийняття рішень за QR-кодом.
4. Вплив реклами на прийняття рішення.
Перегляд відео з обговоренням.
5. Види реклами. Робота з підручником.
Обговорення малюнків (Слайд 7)
Пропоную трошки відпочити та розім’яти м’язи. Проведемо руханку.
ІІІ. Практична частина
Давайте спробуємо закріпити наші знання. Для цього знову ділимось на команди. Ваша задача створити корисну рекламу до новорічних свят та презентувати її.
Закріплення знань. Робота з програмою Learning.
ІV. Заключна частина
Зворотній зв'язок (рефлексія).
На початку заняття ми з вами зобразили наші очікування від уроку н перлинках. Подумайте, які перлинки ми дістали. А які залишились на дні?
Домашнє завдання: §13, ситуаційні завдання ст.. 68 усно.
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували кататись на ковзанах, коли крига ще дуже тонка.
1. 2.
3. 4.
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували купатись у водоймі в не відведеному для цього місці.
1. 2.
3. 4.
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували підти на прогулянку до недобудованої будівлі.
1. 2.
3. 4.
1 команда
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували підти на прогулянку до недобудованої будівлі.
Зупинись! Недобудови завжди манять дітей та варто замислитись, які небезпеки там на тебе чекають
Дій! Відмовся від небезпечної пропозиції та запропонуй товаришу прогулянку у безпечне місце!
Пам’ятай, що приймаючи рішення ти стаєш відповідальним за наслідки!
Подумай! Чи варта проста цікавість людського життя?
2 команда
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували купатись у водоймі в не відведеному для цього місці.
Дій! Відмовся від небезпечної пропозиції!
Обміркуй!Якщо під водою може бути дуже глибоко, або на дні є сміття, через яке можна поранитись
Пам’ятай! Що від твого рішення залежить твоє життя і здоров’я!
Зупинись! Не приймай рішення, доки добре не проаналізуєш ситуацію
3 команда
Складіть алгоритм прийняття зваженого рішення, якщо тобі запропонували кататись на ковзанах, коли крига ще дуже тонка.
Зупинись! Усе обдумай, не приймай рішення під впливом емоцій!
Пам’ятай! Перш ніж прийняти рішення, що буде, якщо ти провалишся під кригу?! Це величезна небезпека для твого здоров’я!
Зумій відмовити у небезпечній пропозиції! Проаналізуй своє рішення!
Подумай! Наскільки небезпечною є тонка крига!
1