Календарно-тематичне планування
навчального матеріалу «Основи здоров’я» 6 клас
35 годин – 1 години на тиждень, із них 4 години – резервні
Програма:
Навчальна програма з основ здоров’я для 6 – 9 класів, затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804
№ з/п |
Дата |
Тема уроку |
Домашнє завдання |
Примітка |
Розділ І. Здоров’я людини |
||||
1
|
|
Тема 1. Життя і здоров'я людини. Життєві навички, сприятливі для здоров’я. Практична робота №1: «Моделювання поведінки в умовах зміни кліматичних умов». |
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
Тема 2. Ризики і небезпеки. Поняття про ризик. Виправдані і невиправдані ризики. Оцінка ризиків у щоденному житті. Екстремальні і надзвичайні ситуації. Практична робота № 3: «Відпрацювання алгоритму дій при потраплянні до екстремальної ситуації». |
|
|
4
|
|
Тема 3. Навколишнє середовище і здоров’я. Вплив природних чинників на здоров’я людини. Небезпеки природного середовища. Вплив техногенного середовища на здоров’я людини. Екологічні проблеми довкілля. |
|
|
5
|
|
Соціальне середовище і здоров’я. Захист від кримінальних небезпек. Практична робота № 4: «Складання пам’яток запобігання кримінальних небезпек». Практична робота № 5: «Складання пам’яток захисту особистого майна (квартири, велосипеда, мобільного телефону)».* Узагальнення знань з розділу І «Здоров’я людини». |
|
|
Тематична |
||||
Розділ ІІ. Фізична складова здоров’я |
||||
6
|
|
Тема 4. Харчування і здоров’я. Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків. Поживні речовини. Особливість харчування у підлітковому віці. |
|
|
7
|
|
Харчові звички. Принципи харчування для здоров’я. Калорійність харчування та енерговитрати залежно від фізичних навантажень. |
|
|
8
|
|
Профілактика йододефіциту і діабету. Практична робота № 6: «Визначення збалансованості харчового раціону»* |
|
|
9
|
|
Правила купівлі, обробки і зберігання харчових продуктів. Перша допомога при харчових отруєннях. Практична робота № 7: «Аналіз маркування харчових продуктів»* Практична робота № 8: «Аналіз маркування харчових продуктів» |
|
|
10
|
|
Тема 5. Особиста гігієна. Складові особистої гігієни. Догляд за шкірою. Гігієна ротової порожнини. |
|
|
11
|
|
Особиста гігієна під час занять фізичною культурою та спортом. Практична робота № 9: «Складання пам’ятки: «Правила особистої гігієни». Узагальнення знань з розділу ІІ «Фізична складова здоров’я». |
|
|
Тематична |
||||
Розділ ІІІ. Психічна і духовна складові здоров’я (5 год.) |
||||
12
|
|
Тема 6. Звички і здоров’я. Психічний розвиток підлітка та ознаки гармонійного розвитку. Потреби людини, їх розвиток із віком. Навички і звички. Вплив звичок на здоров’я. Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок. Практична робота № 10: «Створення плану формування корисної звички (чи відмови від поганої або шкідливої звички)». |
|
|
13
|
|
Тема 7. Самооцінка і здоров’я. Поняття самооцінки. Види самооцінки. Формування адекватної самооцінки. Практична робота № 11: «Проект самовдосконалення *(вибір, планування і досягнення мети)». |
|
|
14
|
|
Тема 8. Критичне мислення та уміння приймати рішення. Види рішень. Алгоритм прийняття зважених рішень. Рішення, важливі для здоров’я. Практична робота № 12: «Моделювання ситуації прийняття зважених рішень». |
|
|
15 |
|
Вплив реклами на рішення людини. Види реклами. Соціальна і комерційна реклами. Практична робота № 13: «Аналіз соціальної і комерційної реклами». |
|
|
16
|
|
Психоактивні речовини і здоров’я. Позитивні й негативні впливи однолітків. Протидія тиску і маніпуляціям. Практична робота № 14: «Аналіз грошових витрат, пов’язаних зі шкідливими звичками». Практична робота № 15: «Моделювання ситуації відмови від шкідливих пропозицій». Толерантне ставлення до людей, що живуть з ВІЛ. Узагальнення знань з розділу ІІІ «Психічна і духовна складові здоров’я». |
|
|
Тематична |
||||
Розділ ІV. Соціальна складова здоров’я (17 год.) |
||||
17
|
|
Тема 9. Соціальний добробут. Спілкування і здоров’я. Засоби комунікації. Стилі спілкування людей. Навички спілкування.
|
|
|
18 |
|
Значення упевненої поведінки для здоров’я. Практична робота №16: «Відпрацювання навичок упевненої поведінки у життєвих ситуаціях». |
|
|
19 |
|
Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
|
|
|
20 |
|
Безпечне спілкування в інтернеті. Практична робота №17: «Складання плану покращення міжособистісних стосунків». |
|
|
21 |
|
Тема 10. Конфлікти і здоров’я. Поняття конфлікту. Види і способи розв’язання конфліктів. Конструктивне розв’язання конфліктів. |
|
|
22 |
|
Запобігання ескалації конфлікту. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях. Практична робота №18: «Моделювання ситуації із конструктивним розв’язанням конфліктів. Відпрацювання навичок самоконтролю у конфліктних ситуаціях.» |
|
|
Тематична |
||||
23 |
|
Тема 11. Стосунки з однолітками. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі. |
|
|
24 |
|
Тема 12. Безпека в побуті й навколишньому середовищі. Безпека в побуті. Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Практична робота №19: «Відпрацювання навичок безпечної поведінки при небезпеці ураження електричним струмом та допомоги при уражені електричним струмом» |
|
|
25 |
|
Безпека при користуванні засобами побутової хімії. Практична робота №20: «Відпрацювання навичок безпечного зберігання ліків і засобів побутової хімії. Вивчення вмісту домашньої аптечки».* Практична робота №21: «Моделювання допомоги при попаданні на тіло речовин побутової хімії та при отруєнні ними». |
|
|
26 |
|
Пожежна безпека оселі. Причини виникнення пожеж. Стадії розвитку пожежі. |
|
|
27 |
|
Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. Практична робота №22: «Відпрацювання навичок екстреної евакуації з приміщення школи і своєї оселі». |
|
|
28 |
|
Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. Узагальнення знань з розділу. |
|
|
Тематична |
||||
29 |
|
Проживання у промисловій зоні. Види небезпечних промислових об’єктів. Дії школяра під час виникнення аварійної ситуації на підприємстві. Підручні засоби захисту |
|
|
30 |
|
Безпека руху велосипедиста. Елементи конструкції велосипеда, що впливають на безпеку руху. Одяг для велосипедиста. Засоби безпеки велосипедиста. |
|
|
31 |
|
Правила дорожнього руху для велосипедистів. Правила перевезення вантажів і виконання маневрів на велосипеді. |
|
|
32 |
|
Поведінка в екстремальних ситуаціях. Телефони аварійних служб. Повідомлення для рятувальним службам. Правила взаємодії з рятувальниками. |
|
|
33 |
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. |
|
|
34 |
|
Перша допомога при ураженні електричним струмом, попаданні хімічних речовин на шкіру, отруєнні, ДТП. Практична робота №23: «Оцінка захаращеності під’їзду до будинку спец автомобілів служби ДСНС. Моделювання ситуації виклику рятувальних служб». |
|
|
Тематична |
||||
35 |
|
Узагальнення набутих знань |
|
|