Тренінгове заняття " Жити - це здорово"

Про матеріал
Ще 20 років тому вважалося: діти не йдуть з життя за власним бажанням. Сьогодні ж в усьому світі дорослих хвилює тема дитячих суїцидів. В Україні таких випадків стало в 30 разів більше за останні 30 років, статистика інших країн теж невтішна. Що ж штовхає на це дітей і як їх врятувати?
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

«Жити – це здорово»

Мета: профілактика самогубства та станів, що його викликають ( стрес, образа, депресія, вина).

Обладнання: ватман, ручка, олівці, маркери, стікери.

Очікувані результати: учні упевнені у собі, підвищення відчуття власної гідності, адекватно себе  оцінюють, бережно відносяться до життя.

Вікова категорія: 13-15 років.

Хід заняття

Психолог: Доброго дня діти! Пропоную вам вправу «Привітання» вам потрібно, розмістившись колом, вітатися одне з одним, але так, щоб слова вітання жодного разу не повторилися. Наприклад: Добрий день, Андрію!

Психолог: Сьогодні ми будемо з вами обговорювати дуже актуальну, важливу тему.

     Суїцидальна поведінка це внутрішні і зовнішні форми психічних актів, які спрямовуються уявленням позбавлення себе життя. Внутрішні форми суїцидальної поведінки включають суїцидальні думки, уявлення, переживання, суїцидальні тенденції, які діляться на задуми і наміри. До зовнішніх форм прояву суїцидальної поведінки відносять суїцидальні спроби і завершені суїциди. Під суїцидальною спробою розуміють цілеспрямоване оперування засобами позбавлення себе життя, яке не скінчилося смертю.

     Самогубство розглядається як процес, що включає в себе: сприймання людиною значення життя і смерті; відсутність психологічних та соціальних ресурсів; сімейні та фізичні обставини, які роблять акт само деструкції можливими. Відносно категорії мети розрізняють: справжні самогубства, спроби та тенденції, метою яких є позбавлення себе життя: демонстративно-шантажна суїцидальна поведінка – мета якої є лише демонстрування цього наміру:             самотравмування, які зовсім не стосуються уявлення щодо смерті.

     Найбільш поширеними формами суїцидальної поведінки дітей та молоді є: переживання образи, одинокості, відчуженості, неможливості бути зрозумілим іншими; переживання втрати батьківської любові, або неподільне кохання, ревнощі; переживання, пов’язані зі смертю, розлученням, залишенням родини кимось з батьків; почуття провини, сором, зневажене самолюбство, незадоволення собою; страх ганьби, глузування, приниження, покарання; любовні невдачі, сексуальні ексцеси, вагітність; почуття помсти, протесту;  бажання привернути до себе увагу, викликати співчуття, уникнути неприємних наслідків, відійти від важкої ситуації.

Вправа « Що обираю я ?»

Психолог:  Для цієї врави  об’єднайтесь у дві групи. Кожна команда отримує аркуш паперу, на якому написані слова «Суїцид», «Причини суїциду», «Запобігання суїциду» зі стрілочками. Біля цих стрілочок потрібно написати слова-асоціації. Наприклад: «Суїцид» - смерть, горе і т.д. Потім капітани команд зачитують свої відповіді, доповнюють один одного.

Вправа «Розкажи про себе»

Мета: Розвивати здібності до самопізнання; формувати навички спілкування; виховувати почуття оптимізму, бажання долати труднощі й перешкоди; сприяти корекції системи цінностей та потреб учнів.

Потрібно написати своє ім’я великими літерами в стовпчик. Напроти кожної літери зазначити властивість, що характеризує вас. Наприклад:

Н — наполеглива

А — активна

Д — добра

І — ініціативна

Я — яскрава

Потім потрібно дати відповідь на запитання «Хто я?». Варіантів відповіді повинно бути не менше п’яти.

Вправа  « Я сьогодні – та в майбутньому»

Психолог:  Діти зараз пропоную вам на аркуші зліва написати про себе сьогоднішніх (особливості характеру, поведінки), а справа — якими б хотіли бути в майбутньому.

Притча «Цінність часу»

Один бізнесмен накопичив великий капітал — 3 мільйони доларів. Він вирішив, що візьме собі рік відпустки, щоб удосталь відпочити. Але не встиг прийняти це рі­шення, як його відвідав Янгол Смерті. Бізнесмен дуже злякався і вирішив відкупи­тися. «Продай мені три тижні життя, і я віддам тобі мільйон», — запропонував він. Але Янгол Смерті відмовив. «Гаразд, продай тільки 1 день, і я віддам усе, що маю». Янгол відмовив. Тоді чоловік запитав, чи може Янгол Смерті дати йому кілька хвилин, щоб написати прощального листа. Янгол погодився. Бізнесмен написав: «Правильно використовуйте час, який вам відведено для життя. Я не зміг купити навіть години за 3 мільйони доларів. Перевірте, чи все, що вас зараз оточує, справді має цінність!

Обговорення притчі.

Вправа «Емоції — палітра почуттів»

Психолог: Що таке емоції? У житті ми переживаємо різні почуття — приємні та неприємні. Потрібно закінчити речення, повідомивши в них про свої емоції в різних ситуаціях: «Я відчуваю…», «Мені боляче…», «Найчастіше мене дратує…», «Мені приємно…», «Мені весело…», «Найбільше я полюбляю…».

Вправа «Життя — це…»

Психолог: для виконання цього завдання нам знадобиться ватман, два маркери, чорного і червоного кольорів. Ватман розділяємо навпіл вертикальною лінією. У лівій колонці будемо записувати позитивні моменти життя, у правій колонці — негативні. Кожен з вас повинен записати про своє життя позитивне і негативне.

Під час виконання завдання грає  симфонічна мелодія

 Психолог: Добре, ви молодці, кожен постарався! А тепер ще завдання. Потрібно розрізати ватман по вертикальній прямій. Праву частину знищити, для того щоб забути про негативні явища нашого життя, а ліву частину залишимо і розмістимо в кабінеті, де ми проводимо наші заняття. Нехай кожен з вас, переглядаючи цей плакат, згадує, що в житті є багато позитивних моментів!

Вправа «Життя прожити — не поле перейти»

Психолог: Діти  пропоную згадати прислів’я, вислови відомих людей про життя і записати їх на ватмані.

Підбиття підсумків

Психолог: пропонує  вам продовжити речення:

— На сьогоднішньому занятті я зрозумів…

— На тренінгу мені сподобалося…

Вправа « Дарую тепло»

Психолог: пропоную зараз розміститися колом. Взяти один одного за руки. Тепло? А щоб стало ще тепліше, потріть кожен свої долоні і візьміть ще раз один одного за руки. Тепліше? Ми даруємо один одному тепло, підтримку, бо насправді життя – це здорово. І як його не любити?!

Цінуйте життя! І пам’ятайте: ЖИТИ ЦЕ ЧУДОВО!

 

 

 

 

 

 

 

     

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
26 квітня 2019
Переглядів
1812
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку