Тренінгові вправи "Історичні пісні про національно-визвольну боротьбу «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою "

Про матеріал
Етап уроку Узагальнення та систематизація знань Інтегровані навчальні дисципліни Світова література, історія, журналістика,правознавство,музичне та образотворче мистецтво Обладнання. Матеріали зі сфери мистецтва (репродукції картин історичних осіб ) як стимул до створення власного творчого продукту; «Конверт допомоги»,ватман, маркери. Інструкція до виконання вправи Учні отримали випереджувальні завдання:ознайомитися з історичними довідками про життя Робін Гуда, Олекси Довбуша та Устима Кармелюка,переглянути д/ф «Олекса Довбуш. Людина і легенда»
Перегляд файлу

                 ТРЕНІНГОВІ      ВПРАВИ

Підготувала Вахрамєєва О.В.,

учитель української мови та літератури

Новогродівського ОЗЗСО І-ІІІ ст.№7

Новогродівської міської ради

Донецької області

1. Предмет Українська література

2. Клас  9 клас

3.Тема уроку Історичні пісні про національно-визвольну боротьбу «За Сибіром сонце сходить». Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

4.Етап уроку Узагальнення та систематизація знань

5.Інтегровані навчальні дисципліни Світова література, історія, журналістика,правознавство,музичне  та  образотворче мистецтво
6. Обладнання. Матеріали зі сфери мистецтва (репродукції картин історичних осіб ) як стимул до створення власного творчого продукту; «Конверт допомоги»,ватман, маркери.

7. Інструкція до виконання вправи

Учні отримали випереджувальні завдання:ознайомитися з історичними довідками про життя Робін Гуда, Олекси Довбуша та Устима Кармелюка,переглянути д/ф «Олекса Довбуш. Людина і легенда»

Вправа «Мозаїка». Дітям видаються частини репродукцій картин із зображенням Олекси Довбуша, Устима Кармелюка, Робін Гуда. Пропонує об’єднатися в малі групи, склавши з частин цілі зображення.  Надалі ці зображення обігруються.

  • Про яких історичних осіб буде йти розмова на уроці?

(Діти висувають свої припущення. Досягають згоди)

Учням надається «Конверт допомоги» та пропонується створити свій проєкт – модель, власний журнал, сторінками якого є систематизація та презентація даної літературної  теми.

Проблемне питання. Бравий лицар Робін Гуд  та його українські   побратими: Олекса Довбуш та Устим Кармелюк. Хто вони? Розбійники чи захисники  народу?

  • «Історичний проєкт». Моделювання карти  життєвого шляху героїв. Описати епоху, стиль життя і життєвий вибір Робін Гуда, Кармелюка, Довбуша.
  •  «Журналістський проєкт». Взяти інтерв’ю в одного чи двох героїв (Робін Гуда, Кармелюка, Довбуша). В інтерв’ю з’ясувати їхній побут, спільне і відмінне в поведінці, бажаннях, цілях.
  • «Математичний проєкт». На системі координат позначити «злети та падіння» (негативні та позитивні боки) діяльності історичних осіб. Створити «Піраміду успіхів» Кармелюка, Довбуша.
  • «Юридичний проєкт». Скласти «Кодекс шляхетного розбійника».

Захист проєктів учнями.

Вправа «Шкала переконань» Бравий лицар Робін Гуд  та його українські   побратими: Олекса Довбуш та Устим Кармелюк. Хто вони? Розбійники чи захисники  народу?

Вправа «Ти – мені, я - тобі»

Кожному учневі пропонується записати в зошиті 5 рис, що визначають його індивідуальність. Після цього школярі прикріплюють на спинах один в одного аркуш розміром А4. Учитель дає інструкцію: протягом 5 хвилин діти хаотично рухаються по класу і записують риси індивідуальності своїх однолітків на їхніх аркушах. Коли час спливає, школярі знімають аркуші, знайомляться з даною їм характеристикою та порівнюють її з власною. Питання для самопізнання та самовдосконалення учнів                                Які з притаманних, на вашу думку та думку товаришів, рис сприятимуть дають можливість називатися патріотом, людиною справедливою, сміливою, відповідальною за свої вчинки.

 

 

docx
Додано
9 березня 2021
Переглядів
616
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку