Тренувальне тестування
1. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
(1)Дочку зацікавила (2)агрономія, об’єктом (3)фахового вивчення якої є (4)сільськогосподарські культури, але (5)вітчим порадив (6)доньці обрати (7)царину (8)маркетингу, бо за (9)ринкових відносин це гарантуватиме більший (10)заробіток.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 1, 3, 6, 8
Б 1, 4, 7, 10
В 3, 4, 8, 9
Г 2, 4, 5, 10
2. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення |
Складне речення |
1 Кухар набрав води в ночви й поніс до кухарського куреня готувать вечерю. |
А І пам’ятай, що легко над усім буває сплутать щирість і підступність. |
2 Спади мені дощем на груди, пустелю-душу ороси – я стану жить. |
Б Народу, що втратив мову, більше нічого вже втрачать. |
3 До сліз вражає доброта. |
В Злили серця свої в одно ми всі, щоб діяти й творити. |
4 Учора був даний по радіо сигнал починати масову сівбу. |
Г Живи й працюй так, як цього вимагає Батьківщина. |
|
Д А неба тут було так багато, що очі тонули в нім, як у морі. |
3. Приєднайте до фрагмента речення У чарівну країну вітерець прилине … запропоновані варіанти й з’ясуйте тип кожного з утворених речень.
Варіант завершення |
Тип речення |
1…і принесе мені луну розмови від дуба любого з діброви. |
А складнопідрядне речення |
2 … і спогад любих літ повік не згине. |
Б складносурядне речення |
3… принісши на крилах прозорих свіжість і втіху мені. |
В речення з відокремленим членом |
4…щоб плющ похилий та смутний ожив. |
Г речення з однорідними членами |
|
Д безсполучникове складне речення |
4. Прочитайте речення (цифра в дужках позначає попередній розділовий знак).
Кончак вигадував усе нові й нові способи,(1) щоб узяти фортецю,(2) та всі намагання були марні,(3) і він, (4) повернувшись вечором,(5) люто кляв і мороз, (6) і глибокі сніги,(7) і урусів,(8) що не хотіли здаватися,(9) і своїх воїнів, (10) котрі,(11) на його думку,(12) проявляли слабодухість і невміння воювати.
НЕПРАВИЛЬНИМ Є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
А коми 1, 8, 10 – на межі підрядних частин складного речення
Б коми 2, 3 – на межі сурядних частин складного речення
В коми 4, 5 – при відокремленій обставині
Г коми 6, 7, 9 – при однорідних членах речення
Д коми 11, 12 – при звертанні
Тренувальне тестування
1. Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово)
(1)Вітчим попросив (2)принести (3)новий (4)довідник, у якому в (5)зручному форматі подано (6)завдання для підготовки до (7)фахового екзамену, що відбудеться (8)одинадцятого (9)листопада.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, позначених цифрами
А 1, 3, 6, 8
Б 1, 4, 7, 9
В 3, 4, 8, 9
Г 2, 4, 5, 9
2. Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення підкреслені фрагменти простих і складних речень.
Просте речення |
Складне речення |
1 Тихе прохання Миколи Івановича піти з ним завжди бриніло в моїх вухах. |
А Якщо серце не байдуже, ти зі мною заспівай. |
2 Сава біжить до майстерні взяти потрібні запасні частини для потерпілого трактора. |
Б Груша стара не може вночі заснути, згадує пісню, що вітер колись приносив. |
3 Чи ти за мене душу віддаси, чи розміняєш суєтно і дрібно? |
В Хай посивіло волосся, - серце моє, не сивій. |
4 Незважаючи на несприятливу погоду, ми все ж таки поїхали відпочивати до моря. |
Г Широкі вікна вище підіймав, щоб сонце щедро сяяло людині. |
|
Д Двір сплановано так, щоб діти не вибігали на вулицю. |
Варіант завершення |
Тип речення |
1…а тільки серце вражене сумує. |
А складнопідрядне речення |
2 … і не болить, і горя вже не чує. |
Б складносурядне речення |
3… бо відцвіло кохання навесні. |
В речення з відокремленим членом |
4…моя душа нову весну віщує. |
Г речення з однорідними членами |
|
Д безсполучникове складне речення |
Драбини стояли неміцно,(1) ковзалися по льоду, (2) тріщали під вагою багатьох тіл, (3) і захисники Дмитрова, (4) озброєні дерев’яними вилами-дворіжками, (5) легко зсували їх набік або просто назад, (6) і вони з гуркотом падали на мерзлу землю,(7) на смерть розбиваючи тих, (8) хто по них ліз.
НЕПРАВИЛЬНИМ Є обґрунтування пунктуації, запропоноване в рядку
А коми 1, 2 – між частинами безсполучникового складного речення
Б коми 3, 6 – на межі сурядних частин складного речення
В коми 4, 5 – при відокремленому означенні
Г кома 7 – при відокремленій обставині
Д кома 8 – на межі підрядних частин складного речення