Розробка тренінгового заняття дає можливість ознайомлення з чинниками виживання в екстремальних ситуаціях, з техніками самоконтролю і позитивного мислення,володіння техніками самоконтролю, уміння змінювати песимістичні думки на оптимістичні .Ці знання формують адекватну реакцію на стресори та навички подолання негативних емоційних станів.
СТРЕСИ В ЕКСТРИМАЛЬНІХ СИТУАЦІЯХ
Мета
Ознайомлення з чинниками виживання в екстремальних ситуаціях, тренінг технік самоконтролю і позитивного мислення.
Результати навчання
Наприкінці заняття учні:
навички подолання негативних емоційних станів;
Обладнання і матеріали
Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скоч, клей.
Орієнтовний план тренінгу
Стартові завдання |
7 хв. |
Вправа на знайомство. |
3 хв. |
Тренінг навичок самоконтролю в екстремальних ситуаціях «Риб’яча кістка» |
12 хв. |
Тренінг позитивного мислення |
15 хв. |
Підсумкове завдання на релаксацію |
3 хв. |
Завершення тренінгу |
5 хв. |
Стартові завдання
Привітайте учнів, запитайте, що вони пам’ятають з минулого уроку.
Мозковий штурм: «Як можна потрапити в екстремальну ситуацію?».
Інформаційні повідомлення учнів «Стресори надзвичайних ситуацій».
Рефлексія. Стреси, які виникають у житті, можна уявити як коридори,
якими треба пройти: швидше, повільніше, важче чи легше, однак пройти їх
усе одно доведеться.
Вправа на знайомство.
Слово вчителя: «Людина може потрапити в екстремальну ситуацію з багатьох причин: заблукати в лісі, відстати від групи в поході; автомобіль, потяг, автобус, літак чи корабель може потрапити в аварію у незнайомій місцевості; вона може опинитись у зоні стихійного лиха (хуртовини, урагану, землетрусу, снігової лавини) чи військового конфлікту,».
• Запропонуйте учням по колу назвати своє ім’я і продовжити речення: «Якби я був природним явищем, то я був би ... і пояснити чому (наприклад, сходом сонця, снігопадом, ожеледицею тощо)
Мозковий штурм: «Як можна потрапити в екстремальну ситуацію у місті?».
Тренінг навичок самоконтролю в екстремальних ситуаціях «Риб’яча кістка»
Проблема: «Що робити в екстремальних ситуаціях?»
Завдання групам —ознайомити учнів класу з додатковою інформацією, що допомагає правильно діяти в екстремальних ситуаціях .
Вправа «Пазли»:
Висновок : Кожна людина по-різному реагує на стресові ситуації. Одні зроблять все можливе, щоб врятуватися, інші почнуть панікувати. Все залежить від індивідуальності людини.
Тренінг позитивного мислення
Слово вчителя «Негативне мислення»
Читання і обговорення притчі «Всього лише відображення» .
Робота в парах. Об’єднатися в пари і виконати завдання «Зміна думок»
Негативні думки |
Позитивні думки |
В мене нічого не вийде |
|
Я невдаха |
|
Усе пропало |
|
Мене мало вбити |
|
Вони зобов’язані це зробити |
|
Це безнадійно |
|
Не варто починати |
|
Підсумкове завдання на релаксацію
Вправа «Стирання негативної інформації з пам’яті» .
Мета: зниження впливу негативної інформації на здоров’я.
Сісти зручно, заплющити очі . Уявити свою негативні думки, образи намальованими на аркуші паперу .Уявити, як гумка витирає ці надписи на папері, доки не утвориться чистий аркуш. Разом з цим ваша нервова система заспокоюється.
Завершення тренінгу
Мудра людина й чудовий лікар Поль Брегг сказав: «За гроші можна купити ліжко, але не сон; їжу, але не апетит; ліки, але не здоров’я; будинок, але не домашнє вогнище; книги, але не розум; прикраси, але не культуру; розваги, але не щастя; релігію, але не порятунок».
Тому кожна людина своїми думками, словами й діями визначає тривалість свого життя. Здоров’я — це праця, праця із собою й над собою.
____________________________
Додаткова інформація
Не всі замислюються про те, як потрібно себе вести в певний момент. Поведінка в екстремальній ситуації дуже важливо. Адже від нього багато залежить, в тому числі і життя людини. В першу чергу необхідно бути дуже спокійним і холоднокровним. Порахуйте швидко до трьох і відновіть дихання. Постарайтеся на даний момент забути про страх і біль. Реально оцініть свої можливості, сили і ситуацію в цілому. Розгубленість, паніка і нерішучість вам тільки нашкодять при таких обставинах.
Насамперед ви самі повинні переконатися, що ваше житло, безпечне і міцне. Регулярно перевіряйте проводку. Ви повинні точно знати, що при пожежі зможете вибратися неушкодженими з пастки. У кожній сім'ї повинні перебувати медикаменти на всі випадки життя. Не можна забувати про бинти, йод, засіб від опіків. Вони не кожен день потрібні, але іноді просто необхідні. Виживання в екстремальних ситуаціях – дуже важливий фактор для кожної людини. Якщо у вас є машина, вона завжди повинна бути готова до від'їзду. Намагайтеся зберігати пальне для таких випадків.
Що робити людині в екстремальних ситуаціях? Якщо людина виявила підозрілий пристрій в громадському місці, то його не можна підбирати, а необхідно повідомити в міліцію. Нехай навіть анонімно. Не бійтеся повідомляти, адже якщо постраждаєте не ви, так хтось інший. У будь-якій ситуації не можна піддаватися паніці. Намагайтеся взяти себе в руки, заспокоїтися і діяти відповідно до ситуації.
Дії в екстремальних ситуаціях повинні бути блискавичними. Адже від цього залежить життя. Якщо ви розумієте, що впоратися не в змозі, кричіть поки зможете, щоб вас почули.
Якщо ви розумієте, що з електрикою щось сталося, наприклад, тріщить в лічильнику або неправильно блимає лампочка, то відразу ж обесточьте квартиру. В цей же час бажано вимкнути газ і воду. Після цього не роздумуючи викликайте майстра або аварійну службу. Часто буває, що люди не надають значення деяких дрібниць. Через це трапляються пожежі, вибухи й ін., Тому ваші документи повинні знаходитися в одному місці і бажано ближче до виходу. У разі небезпеки необхідно їх узяти з собою. Гроші і необхідні речі повинні знаходитися також не надто далеко від виходу. У стресових і екстремальних ситуаціях не завжди знайдеться час бігати по квартирі і збирати валізи.