20 травня о 18:00Вебінар: Формування комунікативних навичок у дітей шкільного віку

Третій закон Ньютона. Розв'язування задач на закони Ньютона.

Про матеріал
Урок має на меті добитися від учнів розуміння третього закону Ньютона і вміння застосовувати його до розв’язування простих задач. Показати на цьому матеріалі значення експерименту та спостережень у встановленні законів Ньютона. Розвивати логічне мислення . Вдосконалювати практичні навички застосування законів Ньютона.
Перегляд файлу

Урок фізики в 10 класі

Тема уроку: Третій закон Ньютона. Розв'язування задач на закони  Ньютона.   

Мета уроку: Добитися від учнів розуміння третього закону Ньютона і вміння застосовувати його до розв’язування простих задач. Показати на цьому матеріалі значення експерименту та спостережень у встановленні законів Ньютона. Розвивати логічне мислення . Вдосконалювати  практичні навички застосування законів Ньютона.

Тип уроку: Вивчення нового навчального матеріалу.

Обладнання: роздатковий матеріал для розвязування задач; магніти, лезо, сірниковий коробок, динамометри, терези, посудина з водою.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

 Клас поділяється на три групи:

- троє учнів біля дошки розв’язують задачі (перевіряє консультант);

- троє за партами за індивідуальними завданнями;

- решта виконують тестову самостійну роботу.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Яке співвідношення між прискоренням і масами взаємодіючих тіл?

  1. Використаємо основну властивість  пропорції

(ІІ закон Ньютона)

Отже

При взаємодії двох тіл виникають сили рівні за модулем і протилежні за напрямком - ІІІ закон Ньютона

(дослідне підтвердження):

Дослід 1. Розтягування троса двома динамометрами;

Дослід 2. Корок в колбі лежить в один бік а трубка відхиляється в інший;

Дослід 3.(Ньютона) З магнітом і стальною пластиною;

Дослід 4.Лезо прив’язане до сірникового коробка. Перепалюємо нитку. Що буде відбуватися?

III. Розвязування задач:

Задача 1.До пристані на озері наближаються два однакові човни. Обидва човнярі підтягуються за допомогою вірьовок. Кінець вірьовки з одного човна прив’язаний до тумби  на пристані. Кінець вірьовки з другого човна тягне до себе чоловік, який стоїть на пристані. Усі троє діють однаково усіма силами. Чи одночасно човни причалять до пристані?

Відповідь: одночасно.

Задача 2  Теплохід при зіткненні з човном може його потопити, без пошкоджень для себе?

Відповідь: У ІІІ законі Ньютона говориться  про рівність сил, але не про рівність результатів дій цих сил.

Задача 3. Чому автомобілю важко рушити з місця на льодяній дорозі?

Задача 4Дослід а) з ковзанням; б) без ковзанів.

Задача 5.  Пояснити чому дитина тягне сани? А не сани дитину?

Задача 6. Вираз   третього закону Ньютона учень записав так і на цій підставі зробив висновок, що оскільки рівнодійна сила дорівнює нулю, то взаємодія тіл не єдина причина їх прискорення, що нереально. Де помилився учень?

Відповідь: з точки зору математики ця рівність незаперечна, з фізичного боку в принципі неправильна, бо сили прикладено до різних тіл і їх геометрична сума не дорівнює нулю.

Задача 7.Задача барона Мюнхаузена, який натрапив в болото разом зі своїм конем. Коли трясина почала їх втягувати, барон не розгубився схватив себе за волосся і витяг себе і коня з болота. Чи міг він це зробити?

Відповідь: Ні  за ІІІ законом Ньютона сили повинні бути прикладенні до різних тіл.

Задача 8. На парусному човні влаштовано потужний вентилятор, який спрямовує повітряний потік на парус. Чи рухатиметься човен?

Відповідь: Вентилятор і парус тіла зав'язані між собою. Тому рівнодійна сила, які діють на вентилятор і парус дорівнює нулеві і змінити швидкості не може.

IV.  Закріплення матеріалу:

1)Експериментальні завдання:

  1. На терезах зрівноважено посудину з водою. Чи зміниться рівновага якщо в воду опустити палець?(втратять рівновагу)
  2. Які будуть покази динамометрів? Перевірити на досліді.

3)Розв'язування задач

Дано:                  За ІІІ законом Ньютона

S=10 m             

         

     

                   

                  

                           300*x=1200*(10-x)

                           300x+1200x=12000

                           1500x=12000

                           X=120:5

                            X=8, тому

Відповідь:.

V. Рефлексія

VI Підсумок уроку.                     

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 10 клас, Розробки уроків
Додано
4 березня
Переглядів
206
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку