Три способи віднімання виду 40-27.

Про матеріал
Ознайомити дітей із різними способами віднімання виду 40-27. Навчити дітей вибирати для себе найлегший спосіб обчислювати приклади.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема уроку:

Три способи віднімання виду 40- 27. Розв’язування задач.

Мета уроку:

навчальна – навчити учнів прийомам обчислення випадків виду 40- 27; опрацювати обчислювальні навички, пов’язані з прийомами обчислень різного виду;

розвивальна розвивати логічне мислення; формувати вміння грамот-

но й аргументовано обґрунтовувати свої дії;

виховна – виховувати любов до птахів та бережливе відношення до природи, викликати бажання допомагати зимуючим птахам.

 

Обладнання: таблиці для усного рахунку, картки, ілюстрації про птахів, малюнок годівнички, таблиця – оцінювання, таблиці - схеми до задач, до усного рахунку, шкала оцінювання.

Хід

 

 I.Організаційна частина.

1. Емоційне налаштування класу.

             Вже  дзвінок  нам  дав  сигнал,

             Працювати  час  настав.

             Тож  і  ми  часу  не  гаймо,

             Всі  трудитись  починаймо.

             Сідайте тихо, дітвора,

             Для математики настала пора.

             Нумо, перевір, дружок,

             Чи готовий ти почати урок?

 

            

Давайте  повторимо  наш  девіз  уроку:

 ,, Душу  і    серце  в  роботу  вклади,

    Кожну  хвилину  в  труді  бережи’’.

2 . Технологія ,, Ранкові зустрічі’’

Посмішка і хороший настрій будуть вам сьогодні дуже потрібні.

Вчитель. За  виразом   обличчя  бачу,  що  у  вас  усе

( задоволення)

Я  б  хотіла  б,  щоб  гарний  настрій  був на  протязі  всього уроку.(Діти на смайликах малюють настрій свій).

 

II. Перевірка домашнього завдання (с. 73, № 423, № 434)

1.Завдання № 423

- Прочитайте вирази у порядку зростання відповідей.

45 + 13 – 50 =8

67 – 8 + 34 = 93

   100 – (37 – 13) = 76

2. Розкажіть задачу № 424  і прочитайте її розв’язання.

1) 45 - 18 = 27(кг)

2) 27 + 45 = 72 (кг)

Відповідь : 72 кг помідорів.

III. Повідомлення теми і мети уроку.

1. Усний рахунок

- Сьогодні  до  нас   на  урок  завітали  ще  одні  незвичні  гості. Хто  вони,  ви  дізнаєтесь  коли  розв’яжете приклади   і   застосуєте   ключ.

На  дошці  два  стовпчики  прикладів:

   19  + 5 = 24     з                                         60 +  7 =  67     п

   14  +  4  = 18    и                                         35 + 7 =  42     т

   56 -6 =   50     м                                         40 -  7 =  33     а

   42 +6 =  48      у                                         90  + 9 = 99      х

   50 - 1  = 49      ю                                        60 - 40 = 20      и

   20+ 7 = 27       ч                                               

   18 - 2 = 16       і

 

  Ключ    33   99  27  18    42  48   67   49    16   20   24   50 

                а      х    ч    и     т     у     п    ю      і      и     з    м

 

- Хто ж наші  гості?  Яких  птахів  називають    зимуючими ?  Які  птахи  зимують  у  нас?  А які птахи називаються осілими?

  Давайте заглянемо до своїх пернатих друзів, яким життям вони живуть взимку? Як  ви  піклуєтеся  про птахів  взимку?

 У  гості  завжди  ходять  з  подарунками.  Наші  гості теж  принесли  нам  подарунки:  не  прості,  а   математичні.

- Птахи хочуть дізнатися, як ви вмієте віднімати двоцифрові числа від двоцифрових з переходом через 10.Разом з тим ми вивчимо, як віднімати 40 -27 різними способами та будемо розв’язувати задачі. Ми будемо порівнювати, аналізувати різні прийоми обчислення одного і того ж прикладу.

IY. Мотивація  навчальної  діяльності. Прогнозування

- Для чого ми будемо вивчати цю тему?

- Що ви очікуєте від цієї теми?( Навчуся вибирати зручний спосіб для обчислення прикладів).

 

Y. Усвідомлення нового матеріалу

1. Перше завдання від гостя з півночі Снігура.

Отже

а) повідомлення про снігура.

Учень. Коли я їх уперше побачив, то подумав, що це пташки якісь наземні, або, кажуть, райські. І це не дивно. Більшість наших пташок сіренькі, а це ж така краса, ніби якісь вогники горять на дереві.

Отже відправляємося в ліс і виконаємо завдання Снігура. Він хоче дізнатися, як ви гарно пишете цифри.

б) каліграфічна хвилинка.

 а) - Яка сьогодні дата?

- Якими цифрами позначимо число 28?

- Презентуйте число.   

  28- це двоцифрове число;

       28 – це 20+8;

       парне;

       сусіди числа 27 та 29.

б) Написання цифри 28.

 

2.Завдання від сміливого Горобця

а) усний рахунок З телевізора

- А ще розв’яжіть мою задачу.

Повісив Івась у саду годівницю.

Туди прилетіло 15 синиць,

Сорока весела і 3 снігурі,

Ворона і шестеро горобців.

Хто з вас перший зможе, діти,

Тих птахів всіх полічити? (15+ 1+3+1+6 =26)

б) завдання по перфокартах ( в парах)

 

3.Виконаємо завдання мудрої Сови.

а) повідомлення юних натуралістів про сову.

  Сови мають дуже гострий і тонкий слух. Їх очі нагадують очі кішки. Сови дуже  корисні, бо вони знищують гризунів. Кожна із сов зберігає за літо 1 тону зерна.

б) робота в парах по картках.

в) перевірка і висновок.

 

4.Пояснення нового прийоми обчислення різними способами.

Вчитель. Йдемо далі і тихесенько, а то як почує нас сойка…

а) повідомлення юних натуралістів про сойку.

 Тільки в лісі з’явиться новий мешканець, сойка повідомляє про небезпеку оглушливим криком. Кричать навіть пташенята, які ще не вміють літати. За це мисливці не люблять сойку.

Завдання від Сойки.

 Ця пташка пропонує нам виконати підготовчі вправи і розв’язати нові приклади різними способами.

б) підготовчі вправи (робота з підручником) № 425. Усне виконання вправи. Округлити до більшого.

в) робота біля дошки (колективно) (троє учнів розв’язують один і  той самий приклад  № 426).

 

I сп.    40- 27 = (30 + 10) – ( 20 + 7) = (30 -20) + (10 -7 ) = 10 + 3 = 13

II сп.  40 - 27 = 40 – (20 + 7) = ( 40 – 20 ) – 7 = 20 -7 = 13

III сп.40 – 27 = 40 – 30 + 3 = 10+3 = 13

- Який спосіб найзручніший ? (Мені другий, коли розкладаємо одне число, або третій, коли округлюємо до більшого).

 г) Розв’язування  завдання № 427 з коментуванням.

 50 – 24 = 50 – (20 + 4 ) = (50 – 20) - 4 = 30-4 = 26

 70 – 36 = 70  - (30 + 6 ) = (70 – 30) – 6 = 40 – 6 = 34

 80 – 55 = (70 + 10 ) – ( 50 + 5) = ( 70 – 50) + ( 10 – 5) =20 + 5 = 25

100 – 78 = 100 – (70 + 8) = (100 – 70) – 8 =30 – 8 = 22

 

5. Завдання від  Ворони.

Фізкультхвилинка про ворону

    Хто  там  вже  втомився,

     І  наліво  похилився, 

     Треба  нам  негайно  встати.

    Фізкультхвилинку  розпочати.

 

  - Де вороно – каркароно ти була ?

Що вороно – каркароно принесла ?

  - Покружляла, покружляла у дворі.

Стріла півня  розбишаку – пісняра.

І чкурнула, дременула із двора.

 

6.Завдання від Шишкаря і Дятла.

Вчитель. Вирушаємо далі.

- Ой, хто це стільки шишок понакидав? (Шишкарі, дятли)

а) повідомлення юних натуралістів про шишкаря і дятла.

  • Шишкарі – це птахи, які розмножуються взимку. Пташенята народжуються голі, але холоду не бояться, мати не злітає з гнізда, весь час гріє пташенят.
  • Влітку  дятли живляться шкідливими комахами. Ягодами, зерном та горіхами. Що ж вони їдять взимку?Виявляється - насіння соснових шишок. Для цього дятел вибирає дерево, на якому влаштовує своєрідну їдальню «кузню».

 

б) робота над задачею № 429

в) складання плану розв’язку.

I  -  35 пас.

II - ? пас. 50 пас.

 

Рівняння : 3 5 + х = 50

                   х = 50 – 35

                   х = 15 (п.)

   Відповідь : 15  пасажирів було у другому вагоні.

 

7. Завдання від  Сороки. В   народі  кажуть: ,,Хитру  сороку -  піймати  морока,а  сорок  сорок -  сорок  морок’’.  Хитра  сорока   вирішила перевірити, як ви знаєте про  периметр фігури.

Завдання № 431 з підручника про геометричний матеріал

  • Як знайти периметр трикутника із сторонами 8 см, 7 см, 4 см.

 Р= 8см + 7см + 4см = 19 (см)

Відповідь : 19 см периметр трикутника

 

YI. Узагальнення матеріалу.

1. Цікаві задачі.

Гості  з   Півночі,  снігурі  та  омелюх,  хочуть  з  вами подружитися.  Вони  пропонують  вам  розв’язати  задачі.

  • Для  підгодівлі   птахів  учні  заготовили   12   пакетиків насіння  з  кавунів    та  5 пакетиків   насіння  бур’янів . Скільки всього  насіння  заготовили  учні? (12 + 5 = 17 пакетиків)
  • Дятел  посилає  вам  зашифровану  телеграму,  спробуй  її розшифрувати.

          40  а                                      с   3  ж      

Відповідь: сорока, стриж.

- Яка пташка зимуюча ? (Сорока).

2. Гра ,,Хто швидше долетить ?’’ ( Робота в групах).

 

 60+ 37 - 23 + 22 = 96

 70 + 18  - 36 + 17 =69

Вчитель. Все пізнається в порівнянні. Синиці, горобці, снігурі, повзики - це маленькі пташки і пташенята у них народжуються вагою  від 1 до 2 грамів.

  Ворони, галки, сороки, голуби – це великі птахи, але вони не сідають на годівницю, а можуть збирати зернятка, крихти на землі. Пташенята у них теж народжуються більшими.

3. Виховний момент «Ми - друзі птахів»

 Важко живеться пташкам взимку. Стає холодно і голодно.  Але нехай не хвилюються, ми їм допоможемо. Давайте повісимо  біля школи годівничку, а самі заховаємось, будемо спостерігати. Що треба насипати в годівничку ? (Сніг прибирати, насіння з динь, кавунів, огірків,  крихти хліба, зерно, шматочки несолоного сала).

                                Годівничка

Ми завчасно, як годиться,

Ледь упав легкий сніжок,

Змайстрували годівницю

На зимівлю для пташок.

 

О, горобчику й синичко,

Пам’ятаємо про вас:

Нам – турбота невеличка,

Вам – підмога в лютий час.

 

4. Самоаналіз за шкалою оцінювання.

- Візьміть карточку, напишіть своє ім’я, оцініть себе, як  ви  працювали  на  уроці. Як  ви  себе  оціните ?

 

YII. Підсумок уроку.

- Якими випадками віднімання володіємо ми ?

Я зумів …

Я навчився (лась) 

Оцінювання учнів за допомогою фішок на шкалі оцінювання. Самоаналіз.

  • Що вдалося ? Що ні ?
  • Чи справдилися ваші очікування?

Рефлексія

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику в будці, в сараї корівці …

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Як допоможемо дружно, малята, -

Виживуть взимку птахи і звірята.

 

 Допоможемо пернатим друзям, а вони нам віддячать веселим співом весною та знищать гусінь в нашому садку. В народі говорять, де багато, де багато пташок, там немає комашок. Я сподіваюсь, що ця дружба назавжди, бо  другом не можна бути наполовину. Не забувайте класти корм у годівничку, бо «Людина не повинна соромитися цікавості, яку пробуджує в ній природа» - писав нідерландський натураліст Ніколас Тінберген.

 

YIII. Домашнє завдання

 Виготовити годівницю вдома та спостерігати за птахами. Підгодовувати їх.

№ 432 – приклади.

№ 433 – задача (інструктаж)

  1. 9 + 7 = 16 (р.)- було рибок в Софійки і  Валерія разом;
  2. 16 + 8 = 24 (р.)

Відповідь : 24 рибки  в Тамари.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

50-24

80-55

72-36

90-78

1

 

doc
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
19 травня 2021
Переглядів
825
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку