Тема: Тригонометричні функції гострого кута прямокутного трикутника
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Наочність та обладнання: конспект, картки з готовими рисунками.
Хід уроку
Учні класу |
Дитина з ООП |
2.2 За готовим рисунком записати теорему Піфагора
Як називаються сторони прямокутного трикутника? Назвіть гіпотенузу прямокутного трикутника й катет, прилеглий до зазначеного гострого кута й протилежний йому.
|
Асистент вчителя перевіряє готовність учня до уроку, та наявність домашнього завдання За допомогою асистента вчителя формулює теорему
За допомогою вчителя називає сторони |
В науці і техніці часто розв'язують задачі, в яких за відомими стороною і кутом прямокутного трикутника треба знайти невідомі його сторони і кути, або навпаки, знаючи сторони прямокутного трикутник, обчислити його кути. Прикладом таких задач є добре відомі вам задачі на застосування співвідношень між катетом, що лежить проти кута 30°, і гіпотенузою, рисунки до яких подані нижче (див. рис. 1).
Знайдіть х, у, якщо а — відоме.
Розв'язання цих задач демонструє залежність між довжиною катета, протилежним кутом 30° і довжиною гіпотенузи, тобто залежність між сторонами прямокутного трикутника та його кутом. Міркуючи послідовно, можна передбачити існування загальних залежностей між сторонами і кутами прямокутного трикутника, які можуть бути записані в алгебраїчному вигляді і одним з окремих випадків яких є відоме співвідношення між довжиною катета, протилежним кутом 30° і довжиною гіпотенузи. На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з означеннями синуса, косинуса і тангенса гострого кута прямокутного трикутника, які теж виражають відношення між сторонами цього трикутника. Мета уроку визначається як необхідність вивчення співвідношень між сторонами і кутами прямокутного трикутника та вивчення їх властивостей, а також опанування способів застосування цих співвідношень під час розв'язування задач.
Завданнями на сьогоднішній урок є:
На рисунку зображено прямокутний трикутник ABC (). Нагадаємо, що катет BC називають протилежним куту A, а катет AC — прилеглим до цього кута.
Для гострих кутів A і B прямокутного трикутника ABC маємо:
; .
Давайте виразимо катети й гіпотенузу через sin a, sin β, cos a, cos β, tg a, tgβ.
a = c · sin a, a = c · cos β, b = c · cos a,
b = c · sin β, a = b · tg a, b = a · tg β,
, , , , , .
Значення sinα , cosα не може бути більше одиниці, тому, що катет завжди менший від гіпотенузи.
Значення tgα , сtgα може бути і більше і менше одиниці, тому, що ці функції - відношення катетів, які мають різні значення.
Дана таблиця є в підручнику, параграф 17
6.1 Виконання усних вправ
|
За допомогою асистента вчителя виконує завдання
|
6.2 Виконання письмових вправ Нижче наведені вправи, які потрібно виконати. Учні виконують їх біля дошки ( в зошиті), потім всі разом перевіряємо |
Працює в парі з вчителем |
Запишіть відношення sinα , cosα , tgα через сторони
∆АВС і ∆BDA
За даними, наведеними на малюнку, знайдіть
синус, косинус і тангенс кута α з точністю до 0,1
6.3 Робота з підручником
Параграф 17, ст127. Розв’язати номери 579, 581
Запитання до класу
Оцінювання учнів
Опрацювати параграф 17, розв’язати 582