Урок 1. Тривимірна графіка. Основні поняття тривимірної графіки. Моделювання
Цілі:
навчальна: сформувати уявлення про тривимірну графіку; ознайомити з класифікацією програм для роботи з тривимірною графікою;
розвивальна: розвивати логічне мислення;
виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: 3D-моделі, Microsoft Office, браузер.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Давайте пригадаємо, що таке комп’ютерна графіка? (Відповідь: наука, що вивчає методи та способи створення, збереження та опрацювання зображень за допомогою відповідних програмно-апаратних обчислювальних комплексів.)
З деякими видами комп’ютерної графіки ви вже знайомилися, а саме з растровою та векторною графікою. Ще одним видом є тривимірна графіка.
Тривимірна графіка (або 3D-графіка) — розділ комп'ютерної графіки, який присвячено методам створення зображень або відео шляхом моделювання об'ємних об'єктів у тривимірному просторі.
Векторні та растрові зображення є двовимірними, тобто пласкими. Графічне зображення тривимірних об’єктів отримується як геометрична проекція тривимірної моделі сцени на площину, звісно, що за допомогою спеціалізованих програм.
Тривимірна графіка дає ефект реальної присутності, реалістичності створеного зображення.
Більшість графічних програм призначено для опрацювання або векторного, або растрового зображення. Програми ж для роботи з тривимірною графікою дозволяють працювати як з векторними (побудова об’єктів), так і з растровими (текстури) зображеннями.
Тривимірне моделювання — це процес створення тривимірної моделі об'єкта.
Тривимірна модель — це зоровий об'ємний прообраз певного об'єкта.
Створена модель може як відповідати об’єкту реального світу, так і бути абстрактною.
Тривимірний об’єкт — це набір поверхонь, які називаються полігонами і поєднані ребрами та вершинами. Саме тому тривимірний об’єкт має назву «меш-об’єкт» (mesh object), тобто об’єкт, у якому поєднано вершини та полігони. Найчастіше як полігони використовують чотирикутники, рідше — трикутники.
Меш-об'єкт описується сукупністю вершин разом із їх просторовими координатами.
Сучасний світ уже неможливо уявити без застосування тривимірної графіки. Його сфера впливу — від дитячих іграшок до наукових досліджень.
Сфери застосування тривимірної графіки:
Етапи створення тривимірного зображення
V. Фізкультхвилинка
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне завдання.
Робота за комп’ютером
Виконати тест https://naurok.com.ua/test/trivimirna-grafika-osnovni-ponyattya-trivimirno-grafiki-modelyuvannya-2642567.html
VIІ. Підсумки уроку
Дайте відповіді на запитання
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 2.1 ст.100
ІХ Оцінювання роботи учнів