Тема: «Безпечне користування Інтернетом»
Мета: розширити й поглибити знання про безпечний Інтернет; сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет;
Обладнання: плакати, таблиці дошка, комп’ютери підключені до мережі Інтернет, підручник.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
- Привітання.
- Перевірка присутніх на уроці.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Сьогодні на уроці ми розширимо знання про безпечний Інтернет.То ж згадаймо, що означає слово «безпека», яке лексичне значення цього слова, яку роль відіграє це слово у вашому житті. Відповідь учня: безпека – це щось нас попереджає, застерігає пропонує виконувати завдання так, а не інакше. Безпека відіграє важливу роль в нашому житті. Безпека – це правила поведінки на воді, на льоду, з електричними приборами, піротехнічними засобами і т.д. і т.п.
Вчитель: до нашого уроку використаємо епіграф:
Безпека – це життя людини,
Безпека – це наше майбуття.
Прийміть до серця світ природи –
Прекрасне буде всіх життя!
Бліцтурнір.
- Що таке комп’ютерна мережа?
- Що таке Інтернет?
- Для чого потрібен Інтернет?
- Назвіть плюси спілкування в мережі Інтернет.
- Чи несе загрози Інтернет? І які?
- Що ти знаєш про «сайт», «Viber», соціальні мережі, «комп’ютерні віруси»?
IV. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Із розвитком глобальної мережі Інтернет наш звичний спосіб життя дуже змінився. Розширились межі наших знань і досвіду.
Свого часу Цицерон сказав: «Не стільки прекрасно знати латину, як ганебно її не знати».
Перефразовуючи великого політика, філософа і оратора, приміряючи його вислів до сьогодення можна сказати наступне: «Не стільки прекрасно знати усі можливості всесвітньої мережі Інтернет, як ганебно не вміти використовувати їх безпечно».
Ви з раннього віку знайомі з плеєрами, мобільними телефонами, ноутбуками. Величезна кількість інформації чекає вас повсюди і дуже впливає на ваше виховання та сприйняття навколишнього світу. Ви легко сприймаєте інформацію, подану за допомогою медіа-засобів.
Але, ми з вами знаємо, що будь-яка медаль має дві сторони. Так і мережа Інтернет має як позитивний, так і негативний вплив на наше життя.
Для того, щоб не потрапити під негативний вплив Інтернету, нам потрібно знати декілька основних правил користування ним ст. 45 в підручнику
V. Повідомлення теми та мети уроку.
Отже, тема сьогоднішнього уроку «Безпечне користування Інтернетом», записуємо в зошити.
VI. Вивчення нового матеріалу.
Інтернет став таким звичним у нашому житті, як пошта і телефон.
Для чого людям Інтернет? Що в ньому є позитивного і негативного?
Вчитель.
Зараз ви почуєте декілька висловлювань. Спробуйте аргументувати вашу точку зору стосовно даного питання:
1. Інтернет має необмежені можливості дистанційної освіти. І це добре!
2. Інтернет - це глобальний рекламний ресурс. І це добре!
3. Спілкування в Інтернеті - це погано, тому що дуже часто воно заміняє реальне.
4. Інтернет магазини - це погано, тому що це найбільш популярний вид шахрайства в Інтернеті.
5. У Інтернеті можна дізнатися відомості про людину (місце проживання і адреса електронної пошти, номер мобільного телефону).
Отже, Інтернет – це цілий світ, але віртуальний.
Віртуальний (від латинського слова, що означає «потенційний», «можливий») – вигаданий, уявний, створений людською уявою або за допомогою інших об’єктів. Предмети, істоти та явища віртуального світу мають характеристики, ознаки подібно до реального світу, але можуть мати і різко відмінні чи протилежні властивості.
Фізхвилинка "Збери рукостискання".
Учням пропонується на протязі 10 секунд привітатись за допомогою рукостискання із якомога більшою кількістю однокласників.
Обговорення:
- Кому скільки чоловік вдалося привітати?
- У когось виник психологічний дискомфорт?
- Якщо так, то чим він був викликаний?
Аналогія з роботою в Інтернет:
Спілкуючись в Інтернеті, ми дуже часто додаємо незнайомих людей у свої соціальні мережі і спілкуємося з ними.
Ми не знаємо про них абсолютно нічого, тільки їхні ніки. Як багато інформації про людину ми можемо дізнатися від віртуального імені або рукостискання?
Отже, Інтернет має два «обличчя»: корисне і небезпечне. Кожному слід уміти розрізняти їх.
Проаналізуй ситуації, що сталися з твоїми однолітками. Спрогнозуй безпечний вихід з них. Зазнач, яких небезпек удасться уникнути.
1. Вікторії сподобався сайт про в’язання гачком. Вона хоче зареєструватися на ньому, щоб отримувати більше інформації про візерунки та вироби, зроблені руками користувачів сайту.
На які запитання Вікторії слід дати відповіді, а які проігнорувати? Чому?
2. До дня народження мами Назар та Даринка створили красиву графічну вітальну листівку і попросили Артема поглянути на неї «стороннім оком». Товаришеві листівка дуже сподобалась і він виклав її в Інтернет. Дівчинка обурилася вчинком Артема.
Чи мав право Артем викладати листівку в Інтернет без дозволу друзів?
3. Новий інтернет – приятель просить надіслати фото твоєї домашньої тварини в різних кімнатах квартири.
Як вчинити? Чи безпечно надсилати таке фото? Чому?
4. На твою електронну поштову скриньку надійшов лист із темою «надішліть відповідь негайно. Ваш провайдер» з вимогою вказати номер договору про підключення до Інтернету домашнього комп’ютера.
Як вчинити в такій ситуації? Що робити?
А зараз давайте переглянемо відео коротеньке.
Правила безпечного користування Інтернетом:
VII. Узагальнення і систематизація знань.
VIІI. Домашнє завдання.
Опрацювати п. 8
З допомогою батьків знайди інформацію про історію виникнення й розвитку Інтернету та спробуйте розгадати кросворд
По горизонталі:
По вертикалі:
По горизонталі:
По вертикалі: