Конспект музичного заняття
Тема: « Туп, туп, веселенько»
Програмовий зміст: ознайомити дітей із новою вправою; навчати весело виконувати плескання під музику, тупотіти ніжками, тримаючи ручки на поясі; ознайомити дітей з музичним твором, провести бесіду за змістом, вчити уважно, зацікавлено слухати музику; продовжувати вчити дітей співати природнім голосом, чітко вимовляти слова пісні, та виконувати рухи за текстом пісні; розвивати танцювальні рухи дітей, вчити танцювати парами, виконувати притупи, плескання , кружляння; емоційно налаштовувати дітей на гру; вчити виконувати рухи емоційно; виховувати дружні стосунки між дітьми; виховувати інтерес до музичних занять, бажання працювати на занятті; виховувати любов до українського фольклору.
Попередня робота: слухання української народної казки «Ріпка», розучування пісень, танцю та гри.
Музичний репертуар: «Плескаємо – тупаємо» (укр. нар. мел. обр. Я. Степового). «Дощик» (укр. нар. мелодія обр. Я. Степового), «Сонце буде гріти» (сл. і муз. Г. Сенченко), «Ріпка»(сл. І. Франка, муз. народна, обр. Н. Шевченко); «Гопачок» (укр. нар. мелодія), « Сонечко і дощик» (муз. А. Філіпенка), або «Вийди, вийди,сонечко» та «Іди, іди, дощику» (укр.нар. пісні).
Під музику діти заходять до залу. Сідають на стільчики.
Муз. керівник:
Добрий день малята! Я вас дуже рада бачити. Пропоную привітатися з допомогою гри.
Ритмічна гра зі співом «Добрий день»
1. Рученята, прокидайтесь, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Ось ласкаві рученята, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Пальчики сердиті, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
І долоньки веселенькі, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
2. Прокидайтесь, ноженята, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Тупу-тупу, топотята, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Та пружинки, та пружинки, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
І стрибунчики маленькі, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
3. Наші вушка, наші щічки, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Та голівоньки гарненькі, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Один одному всміхніться, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Та усім навкруг вклоніться, ДОБРИЙ ДЕНЬ!
Скажіть мені будь – ласка, чи любите ви казочки?(діти відповідають).
Вирушимо ми з вами в гості до казочки. Відгадаєте загадку, дізнаєтесь до якої саме казочки будемо вирушати в гості.
Загадка. На городі виростала, сили набирала,
Непомітно, дуже швидко, великою стала.
Став тут дід усіх гукати та красуню рвати.
А цю казку, діти, ви встигли відгадати?
(діти відгадують).
Музичний керівник. Так, дітки, правильно відгадали загадку. Вирушимо ми з вами в гості до казочки « Ріпка». Треба протоптати стежинку до городу, де росте ріпка. А щоб веселіше нам було, спочатку поплескаємо в долоньки, а потім потупаємо ніжками .
Музично – ритмічна вправа «Плескаємо – тупаємо»
(Діти стоять в колі. Під музичний супровід плещуть в долоні, на закінчення музики - ховають руки за спину. Вихователька удає, ніби шукає їхні руки, і питає у дітей, де руки. На повторення музики діти тупотять ногами. На закінчення музики – присідають. Вихователь шукає ніжки малят. Вправа повторюється 2 рази.)
Покажіть, як ви ніжками тупаєте по калюжам? (діти тупають ніжками)
Погулять підемо в сад –
Наші ніжки тупотять.
Туп-туп-туп (2 р),
Наші ніжки тупотять.
Музичний керівник. Ось і стежинку протоптали, ви малята. Підходьте до стільчиків (діти під музику йдуть до стільчиків; з закінченням музики зупиняються біля стільчиків і сідають на них).
Музичний керівник. Сідайте зручно. Приготуйтесь уважно слухати музику «Дощик» (діти слухають).
Музичний керівник. Музика розповідає про те, як пішов осінній дощик і полив все, все, що росте на городі. А що росте на городі, підкажіть мені? (діти відповідають). Так, молодці. Музика дощику весела, радісна (просить дітей повторити, яка музика дощику). Послухаємо ще (слухають).
Музичний керівник. Погляньте, дітки, дощик пішов і виросла велика ріпка у дідуся на городі (звертає увагу дітей на бутафорську ріпку та дідуся, що з’являються на ширмі лялькового театру).
Дідусь. Добрий день, дітки! (діти вітаються).Яка славна ріпка в мене виросла, любо глянути.
Музичний керівник. Дідусю, ми теж з дітками милуємося, дивлячись на ріпку.
Музичний керівник (до дітей). Давайте заспіваємо веселу пісеньку.
Співаночка « Сонце буде гріти»
Сонце буде гріти,
дощик поливати.
А красуня - ріпка
Буде виростати.
Музичний керівник.Став дід ріпку із землі рвати, тягне,тягне, а вирвати не може.
Дідусь. Ой, лишенько, не можу вирвати ріпки.
Музичний керівник. Не журися, дідусю, дітки тебе піснею підтримають.
Пісня «Ріпка»
Пішов дід на город – гуп –гуп, гуп – гуп – гуп.
Узяв ріпку свою за зелений чуб.
Вперся ногами, тягне руками,
Дід промучився весь день,
Сидить ріпка наче пень.
(співають пісню від початку і до кінця; співають пісню і виконують рухи за текстом).
Музичний керівник. Покликав дід бабу.
Дідусь. Бабусю, а йди – но, допоможи ріпку вирвати.
Музичний керівник. Тягнуть, тягнуть, а вирвати не можуть. Тоді бабуся кличе онучку.
Бабуся. Онучко, ходімо допоможеш ріпку рвати.
Музичний керівник. Тягнуть, тягнуть, а вирвати не можуть. Тоді онучка кличе собачку (собачка гавкає)
Онучка. Жучку, ти не лайся,
А за мене ось чіпляйся.
Музичний керівник. Тягнуть, тягнуть, а вирвати не можуть. Покликала Жучка кицю. Киця - за жучку, жучка – за онучку, онучка - за бабу, баба - за діда, дід - за Ріпку. Тягнуть, тягнуть , а вирвати не можуть.
Один за одного тримаються,
Тягти ріпку намагаються.
Еге ж! А сили малувато…
Стали мишку з нірки викликати.
Усі разом. Допоможи нам, Мишко, й ти
Ріпку цю з землі тягти!
Музичний керівник. Мишка – за кицю, киця – за жучку, жучка – за онучку, онучка - за бабу, баба - за діда, а дід – за ріпку. Тягнуть , тягнуть – вирвали ріпку.
Велику – превелику.
Музичний керівник. Не зразу ріпку понесли до хати,
Почали навколо ріпки танцювати (до дітей)
Ви, малята, теж, часу не гайте,
Та до кола всі ставайте.
(Хлопчики запрошують дівчаток на танець і розташовуються по колу; герої казочки пританцьовують на ширмі лялькового театру)
Пісня – танець в колі « Гопачок»
Музичний керівник. Добре, дідусю, ти зробив,
Що цю ріпку посадив! Дощик про неї подбав,
Бо її він поливав. Сонечко часу не марнувало,
Ріпку теплом зігрівало. А ви, діти, в коло всі ставайте,
Гра «Хмаринка»
1 куплет:
На подвір’ї ми гуляли, (ходять, хто куди)
Чобітки ми повзували,
Танцювали чобітки, (виставляють каблучок)
Щоб не змерзли малюки.
(програш: виставляють каблучки)
2 куплет:
На подвір’ї ми гуляли –
На хмаринку поглядали (дивляться з-під долоньки)
Ми їй ручками махали, (помахали)
Ну а потім лоскотали. (полоскотали)
(програш: лоскочуть)
3 куплет:
Розсміялася хмаринка (висипати кульки)
І розсипала краплинки.
Будем хмарці помагати (збирають кульки до хмаринки)
І краплиночки збирати.
Діти, що вам найбільше сподобалося на занятті? (Діти відповідають)
Я дуже рада, що вам сподобалось. Та маю для вас подаруночок!
(Розсипаємо краплинки з хмарки, діти забирають їх собі та під веселу музику виходять до групи).
На закінчення музики діти розбігаються і сідають на стільчики.
Музичний керівник. Погляньте , дітки, герої казочки понесли ріпку до хати, а самі пішли відпочивати. Прийшов час і нам дітки завершувати заняття.
(Музичний керівник проспівує «Всім вам до побачення», діти у відповідь проспівують « До побачення» і під музику виходять із залу).