Народні й хореографічні візерунки (продовження)
Музичне мистецтво 5 клас
Виконала Катерина ТАТАРСЬКА
Вчитель вищої категорії, вчитель музичного мистецтва
Гімназії № 57 ім. Т.Г. Шевченка м. Миколаєва
Мета уроку: продовжити знайомство з мистецтвом хореографії
формування розуміння, що народне мистецтво є джерелом сучасного танцю;
розвиток чуттєвої сфери учнів, набуття ними досвіду емоційно-естетичних переживань;
розвиток креативного потенціалу учнів та формування компетентностей: «Навчання впродовж життя», необхідної для художньо-творчого самовираження; здоров’язбережувальної, культурної компетентностей.
Завдання уроку:
Засвоїти знання щодо:
поняття: хореографії, бальних танців, сучасних танців, флешмобів.
Сформувати вміння (навички):
пояснювати засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва
поєднувати засоби музики, пластичного інтонування, фіксувати власні спостереження, створювати пластичні рухи під музику.
Розвинути установки до:
пізнання себе через взаємодію з мистецтвом, регулювання власного емоційного стану (розпізнавати емоції й почуття від сприймання мистецьких творів та описувати власні мистецьки вподобання, пояснювати вплив творів на зміну емоційного стану)
Очікувані навчальні результати учня (учениці):
1 Знання:
характеризують та розпізнають різні види танців, характеризують образи, які створили танцівники й танцівниці;
усвідомлюють зв'язок між хореографією та спортом.
2 Вміння:
пояснюють засоби виразності художнього образу у різних творах мистецтва;
називають власні емоції, що виникли від їх сприймання;
висловлюють враження від сприймання різних видів хореографії;
створюють пластичні рухи під музику.
Розумові операції:
аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація.
Демонстраційний матеріал:
Riverdance (ірландське шоу Майка Флетлі). https://drive.google.com/file/d/1yhBCVJEqjD83slP6MOgiDggu7LWLH9Cf/view?usp=drivesdk
Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро. https://drive.google.com/file/d/1NU0xcfbgWRQygKzHAn0jWS-GceqQ8Obx/view?usp=drivesdk
Kris Kross. Назад у майбутнє. https://drive.google.com/file/d/1OqgrTKIiNlwOPdBy_GeXo1uVtSlk8ANv/view?usp=drivesdk
Наталія Валевська «Мир над Україною» https://www.youtube.com/watch?v=UYAfrUwdZNc
Вправа «Впізнай танець» https://learningapps.org/view11015695
Руханка для заряду енергії Татанці: https://www.youtube.com/watch?v= ZmaAGVWol2c
Роздатковий матеріал:
«Словник емоційно-образних визначень музики», картки для роботи в групах; стікери для заповнення
Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, мультимедійна дошка, планшети чи телефони
Оформлення дошки: фото, ілюстрації картин та статуеток, на яких зображені люди, що танцюють
Тип уроку: комбінований, заглиблення в тему, з елементами інтеграції.
ЕПІГРАФ: «Танець – це прихована мова душі» (Марта Грем)
1. Емоційне налаштування
Діти заходять до класу під пісню Наталії Валевської «Мир над Україною»
Учитель – Щоб усім нам посміхатись,
Треба добре привітатись!
А щоб настрій добрий мати
Компліментом обмінятись
Привітання
Учитель. Сподіваюся на плідну та творчу співпрацю. Проте, для мене є важливим і ваші очікування від нашого уроку. Охарактеризуйте наш урок. Вам потрібно придумати будь який прикметник.
Учитель. Я вам дуже вдячна. Сподіваюся, що ваші очікування стануть реальністю.
2. Актуалізація знань
На дошці ребус
Діти розшифровують слово закодоване в ребусі.
Так, ми сьогодні продовжуємо говорити про танцювальну музику..
На дошці намальована квітка з пелюстками ;
дітям пропонується розглянути картки. Що лежать у них на партах
1.2345 6
Вправа « Ланцюжок»:
Дітям пропонується відібрати зображення уже знайомих різновидів хореографії та відкласти світлини із незнайомими зображеннями
Далі діти по черзі характеризують знайомі зображення і дають відповіді на запитання , що записані на екрані
Діти по черзі записують назву світлини на пелюстці квітки («Гронування)
Після чого діти намагаються охарактеризувать нові (№1, 4, 6)
3 Засвоєння нової теми
Вчитель : Дійсно, сьогодні ми будемо говорити про танцювальну музику в житті сучасної людини
А чи любиш ти танцювати й рухатися під музику? Завдяки танцю ми виражаємо свої емоції, підтримуємо фізичний стан і просто отримуємо задоволення. А ще – наслідуємо, зображуємо, малюємо рухами різні образи. Багато сучасних і популярних сьогодні танців сягають корінням саме народного мистецтва. Такими є більшість бальних танців: вальс, самба, болеро, степ або (чечітка)
Пропоную переглянути відео фрагменти та визначити,яка із світлин має відношення до кожного відео
4 Музичне сприймання
Степ (чечітка) Чечі́тка (від ром. чячьо — «так»; частий вигук під час виконання) — різновид танцю. Інша назва — степ (від англ. step — «крок»). Характерною особливістю танцю є ритмічна ударна робота ніг. Як правило чечітка виконується у спеціальному взутті, підбитому металевими пластинами
Болеро— іспанський парний народний танець та музичний жанр, що започаткувався в кінці XVIII століття. Музичний розмір — 3/4 з характерною метроритмічною фігурою, що підкреслюється ударами кастаньєт. Темп — помірно швидкий з поступовим прискоренням. Своєю виразністю нагадує пантоміму.
5 Аналіз музичного твору.
Охарактеризуйте контрастні елементи музичної мови, які ще не зустрічались при розгляді теми
6 Сприймання творів мистецтва
Учитель. Декоративно-ужиткове мистецтво, живопис, графіка також не обійшли своєю увагою танцювальне мистецтво
Робота з підручником - аналіз світлин, розташованих на стор. 98
Деметр Чипарус. Статуетки танцівників
Які засоби виразності графіки, живопису і скульптури застосували художники та художниці для передачі руху й характеру танців? Уявіть і охарактеризуйте музику, яка може лунати з кожної картини
Учитель .А тепер поговоримо про сучасну хореографію.
Сучасна хореографія «говорить» мовою класичного танцю (балету),сучасного танцю, хіп-хопу, брейк-дансу, народного танцю.
Давайте переглянемо виступ гурту Kris Kross.
Яку історію «розповіли» тобі учасники та учасниці танцювального колективу? Що приваблює вас у сучасному танці?
Учитель. А тепер пригадаємо, де в сучасному житті нам зустрічається танець
Прийом «Семантична картка» Ключове слово Танець. Учні на стікерах дають відповіді на запитання:
Учитель .Так, хореографія потрібна для постановки виступів у деяких видах спорту, наприклад, художній гімнастиці, фігурному катанні чи синхронному плаванні, створенні флешмобів тощо.А що таке флешмоб? Пригадайте музику під яку ви заходили до класу. Це пісня Наталії Валевської «Мир над Україною»
Робота з підручником: визначення, що таке «флешмоб»
Перегляд Флешмоб 'Мир над Україною' https://www.youtube.com/watch?v=UYAfrUwdZNc
При повторному перегляді діти виконують разом з учасниками флешмобу танцювальні рухи.
7 Вокально-хорова робота.
Пісня «Ой у вишневому саду» нам уже знайома. Тепер спробуємо урізноманітнити її виконання
Одна із груп дітей виконує пісню;
Друга – ритмічний супровід до пісні, обираючи потрібний інструмент
Третя - показує танцювальні рухи
8 Закріплення нових знань
Проходження вправи «Впізнай танець» https://learningapps.org/view11015695
Учитель. Дякую за роботу. Ви молодці!!!
9. Рефлексія
Учитель. Настав час оцінити свою роботу на уроці. Чи справдилися ваші очікування? Кожен учень залишає стікер біля того кольору світлофору, який відповідає його емоційному стану під час роботи на уроці.
Домашнє завдання За бажанням спробувати вранці замінити звичайну фіззарядку на танцювальну. Перейти за посиланням https://www.youtube. com/watch?v= ZmaAGVWol2
Діти виходять із класу під пісню Наталії Валевської «Мир над Україною»
Література: : Гайдамака, Лемешева Мистецтво 5 класу Видавництво: Генеза
https://dance.knukim.edu.ua/istoriya-tancyu-bolero/