Урок №25 "Народні й хореографічні візерунки( продовження)"

Про матеріал
Розробку уроку Музичного мистецтва для 5 класу за підручником Гайдамаки,Лемешової
Перегляд файлу

Народні й хореографічні візерунки (продовження)

 

 

                                             Музичне мистецтво 5 клас

Виконала Катерина ТАТАРСЬКА

Вчитель вищої категорії, вчитель музичного мистецтва

Гімназії № 57 ім. Т.Г. Шевченка м. Миколаєва

 

 

Мета уроку: продовжити знайомство з мистецтвом хореографії

                  формування розуміння, що народне мистецтво є джерелом сучасного танцю;

                  розвиток чуттєвої сфери учнів, набуття ними досвіду емоційно-естетичних переживань;

                  розвиток креативного потенціалу учнів та формування компетентностей: «Навчання впродовж життя», необхідної для художньо-творчого самовираження; здоров’язбережувальної, культурної компетентностей.

 

Завдання уроку:

    Засвоїти знання щодо:

                 поняття: хореографії, бальних танців, сучасних танців, флешмобів.

   Сформувати вміння (навички):

                  пояснювати засоби виразності художнього образу у творах різних видів мистецтва

                  поєднувати засоби музики, пластичного інтонування, фіксувати власні спостереження, створювати пластичні рухи під музику.

  Розвинути установки до:

                  пізнання себе через взаємодію з мистецтвом, регулювання власного емоційного стану (розпізнавати емоції й почуття від сприймання мистецьких творів та описувати власні мистецьки вподобання, пояснювати вплив творів на зміну емоційного стану)

 

Очікувані навчальні результати учня (учениці):

1 Знання:

                  характеризують та розпізнають різні види танців, характеризують образи, які створили танцівники й танцівниці;

                 усвідомлюють зв'язок між хореографією та спортом.

2 Вміння:

                  пояснюють засоби виразності художнього образу у різних творах мистецтва;

                 називають власні емоції, що виникли від їх сприймання;

                 висловлюють враження від сприймання  різних видів хореографії;

                 створюють  пластичні рухи під музику.

 

Розумові операції:

                 аналіз, порівняння, узагальнення, класифікація.

 

 

Демонстраційний матеріал:

     Riverdance (ірландське шоу Майка Флетлі). https://drive.google.com/file/d/1yhBCVJEqjD83slP6MOgiDggu7LWLH9Cf/view?usp=drivesdk  

     Рафаель Кельн та Анна Льоренте. Болеро. https://drive.google.com/file/d/1NU0xcfbgWRQygKzHAn0jWS-GceqQ8Obx/view?usp=drivesdk

     Kris Kross. Назад у майбутнє. https://drive.google.com/file/d/1OqgrTKIiNlwOPdBy_GeXo1uVtSlk8ANv/view?usp=drivesdk

     Наталія Валевська «Мир над Україною» https://www.youtube.com/watch?v=UYAfrUwdZNc

     Вправа «Впізнай танець» https://learningapps.org/view11015695 

     Руханка для заряду енергії Татанці: https://www.youtube.com/watch?v= ZmaAGVWol2c

 

Роздатковий матеріал:

«Словник емоційно-образних визначень музики», картки для роботи в групах; стікери для заповнення

 

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, мультимедійна дошка, планшети чи телефони

 

Оформлення дошки: фото, ілюстрації картин та статуеток,  на яких зображені люди, що танцюють

 

Тип уроку: комбінований, заглиблення в тему, з елементами інтеграції.

 

          ЕПІГРАФ: «Танець – це прихована мова душі» (Марта Грем)

 

1. Емоційне налаштування

Діти заходять до класу під пісню Наталії Валевської «Мир над Україною»

Учитель – Щоб усім нам  посміхатись,

                    Треба добре привітатись!

                    А щоб настрій добрий мати

                    Компліментом обмінятись

Привітання

Учитель. Сподіваюся на плідну та творчу співпрацю. Проте, для мене є важливим і ваші очікування від нашого уроку. Охарактеризуйте наш урок. Вам потрібно придумати будь який прикметник.

D:\РОБОТА\1. ЗОШ № 2\ПЛАНИ\0. НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА\3 КЛАС НУШ\УРОК 19\Безымянный.png

Учитель. Я вам дуже вдячна. Сподіваюся, що ваші очікування стануть реальністю.

 

2. Актуалізація знань

                 На дошці ребус

E:\Desktop\mYMFNeX55AE8c_.jfif

Діти розшифровують слово закодоване в ребусі.

                 Так, ми сьогодні продовжуємо говорити про танцювальну музику..

На дошці намальована квітка з пелюстками ;

дітям пропонується розглянути картки. Що лежать у них на партах 

1.E:\Desktop\thumb-newsDocument-564x376-0a15.jpg2E:\Desktop\images.jfif3E:\Desktop\SMhiI_VPnfZhaE.jfif4E:\Desktop\Без названия.jfif5E:\Desktop\national-kuba-balet.jpg 6E:\Desktop\Ballroom2.jpg

Вправа « Ланцюжок»: 

E:\Desktop\1581672935_3.jpg

  • Чи всі світлини зображують танці, з якими ми вже знайомились на уроках? 
  • Що «розповіли» ілюстрації про танці й танцівників?
  • Опиши емоції, утілені у творах
  • Вислови припущення, танці яких народів зображено. Поясни. 

   Дітям пропонується відібрати зображення уже знайомих різновидів  хореографії   та відкласти світлини із незнайомими зображеннями

Далі діти по черзі характеризують знайомі зображення і дають відповіді на запитання , що записані на екрані

  • Які зображення вам вже знайомі
  • Що «розповіли» ілюстрації про танці й танцівників?
  • Які з них народні, а які – ні
  • У чому особливості балету та народних танців світу?

Діти по черзі записують назву світлини на пелюстці квітки («Гронування)

  Після чого  діти намагаються  охарактеризувать нові (№1, 4, 6)

 

3 Засвоєння нової теми

Вчитель : Дійсно, сьогодні ми будемо говорити про танцювальну музику в житті сучасної людини

А чи любиш ти танцювати й рухатися під музику? Завдяки танцю ми виражаємо свої емоції, підтримуємо фізичний стан і просто отримуємо задоволення. А ще – наслідуємо, зображуємо, малюємо рухами різні образи. Багато сучасних і популярних сьогодні танців сягають корінням саме народного мистецтва. Такими є більшість бальних танців: вальс, самба, болеро, степ або (чечітка)

Пропоную переглянути відео фрагменти  та визначити,яка із світлин має відношення до кожного відео

4 Музичне сприймання

  1. E:\Desktop\Без названия.jpg2. E:\Desktop\Без названия (2).jpg 3E:\Desktop\1667457604_37-sportishka-com-p-step-tanets-krasivo-48.jpg 4.. E:\Desktop\maxresdefault.jpg

Степ (чечітка) Чечі́тка (від ром. чячьо — «так»; частий вигук під час виконання) — різновид танцю. Інша назва  степ (від англ. step  «крок»). Характерною особливістю танцю є ритмічна ударна робота ніг. Як правило чечітка виконується у спеціальному взутті, підбитому металевими пластинами    

          Болероіспанський парний народний танець та музичний жанр, що започаткувався в кінці XVIII  століття. Музичний розмір — 3/4 з характерною метроритмічною фігурою, що підкреслюється ударами кастаньєт. Темп — помірно швидкий з поступовим прискоренням. Своєю виразністю нагадує пантоміму.

 

5 Аналіз музичного твору.

E:\Desktop\1581672935_3.jpg

Охарактеризуйте контрастні елементи музичної мови, які ще не зустрічались при розгляді теми

  • Чим ірландське шоу і іспанське болеро відрізняються від укр. нар танців
  • Чи можна стверджувати, що вони говориять мовою народного чи класичного танцю?
  • Чи схожі танцювальні фігури побачених танців з танцями, що ми ознайомились на попередньому уроці. (діти обґрунтовують свої відповіді)

 

6 Сприймання творів мистецтва

Учитель. Декоративно-ужиткове мистецтво, живопис, графіка  також не обійшли своєю увагою танцювальне мистецтво

Робота з підручником - аналіз світлин, розташованих на стор. 98

       

Деметр Чипарус. Статуетки танцівників

E:\Desktop\1581672935_3.jpg

Які засоби виразності графіки, живопису і скульптури застосували художники та художниці для передачі руху й характеру танців? Уявіть і охарактеризуйте музику, яка може лунати з кожної картини

 

Учитель .А тепер поговоримо про сучасну хореографію.

E:\Desktop\1581672935_3.jpg

  • Чи можна стверджувати, що вона говорить мовою народного чи класичного танцю?
  • Яке місце замає танець у спорті?

Сучасна хореографія «говорить» мовою класичного танцю (балету),сучасного танцю, хіп-хопу, брейк-дансу, народного танцю.

 Давайте переглянемо виступ гурту Kris Kross.

E:\Desktop\1581672935_3.jpg Яку історію «розповіли» тобі учасники та учасниці танцювального колективу?  Що приваблює вас у сучасному танці?

Учитель. А тепер пригадаємо, де в сучасному житті нам зустрічається танець

Прийом «Семантична картка» Ключове слово Танець. Учні на стікерах  дають відповіді на запитання:

  • В яких видах спорту танець посідає чильне місце
  • Де в повсякденному житті можна зустрітися з танцем?

Учитель .Так, хореографія потрібна для постановки виступів у деяких видах спорту, наприклад, художній гімнастиці, фігурному катанні чи синхронному плаванні, створенні флешмобів тощо.А що таке флешмоб? Пригадайте музику під яку ви заходили до класу. Це пісня  Наталії Валевської «Мир над Україною»

  •     Який характер музики?
  •     Чи може така пісня  запросити до танцю.?

Робота з підручником: визначення, що таке «флешмоб»

Перегляд Флешмоб 'Мир над Україною' https://www.youtube.com/watch?v=UYAfrUwdZNc

При повторному перегляді діти виконують  разом з учасниками флешмобу танцювальні рухи.

 

7 Вокально-хорова робота.

Пісня «Ой у вишневому саду» нам уже знайома. Тепер спробуємо урізноманітнити її виконання

                 Одна із груп дітей виконує пісню;

                 Друга – ритмічний супровід до пісні, обираючи потрібний інструмент  E:\Desktop\Новая папка\ks14khsaHraEv-.jfif

                 Третя - показує танцювальні рухи

 

8 Закріплення нових знань

Проходження вправи «Впізнай танець» https://learningapps.org/view11015695

Учитель. Дякую за роботу. Ви молодці!!!

 

9. Рефлексія  

E:\Desktop\НУШ 6 кл\334957 6.jpeg

Учитель. Настав час оцінити свою роботу на уроці. Чи справдилися ваші очікування? Кожен учень залишає стікер біля того кольору світлофору, який відповідає його емоційному стану під час роботи на уроці.

 

Домашнє завдання За бажанням спробувати вранці замінити звичайну фіззарядку на танцювальну. Перейти за посиланням https://www.youtube. com/watch?v= ZmaAGVWol2

Діти виходять  із класу під пісню Наталії Валевської «Мир над Україною»

Література: : Гайдамака, Лемешева Мистецтво 5 класу Видавництво: Генеза

 

  • Інтернет-ресурси:

https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A7%D0%B5%D1%87%D1%96%D1%82%D0%BA%D0%B0_(%D1%82%D0%B0%D0%BD%D0%B5%D1%86%D1%8C)(чечітка,степ)

https://dance.knukim.edu.ua/istoriya-tancyu-bolero/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 січня
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку