Розробка сценарію проведення туристичного квесту до Дня туризму для учнів 6-9 класів. Веселі зупинки з цікавими завданнями. Координує квест вчитель географії.
Гребеніченко Ю.М.
Формуємо дві команди старшокласників.
Випереджальним завданням є придумати назву ,девіз та туристичну пісню своїй команді.
Вчитель попередньо готує завдання на картках для кожної туристичної станції та закріплює вчителя за даною станцією. Також вчитель розробляє два маршрутні листи для кожної з команд ,які вручає на заданому «Старті».
( Зразки маршрутних листів додаються)
Станція 1 « Орієнтування»
Завдання.
1.Визначити сторони горизонту без компасу. Назвати способи ,за якими можна орієнтуватися на місцевості. (за мохом, кроною дерев ,Сонцем…)(правильна відповідь – 1 бал)
2. Рух за даними азимутами до певної точки на місцевості ,де заховане послання з координатами, потрібно визначити за допомогою атласу даний географічний об’єкт. (наприклад ,Аз. 30° - 30 м, аз.145° - 10 м, аз. 55° - 5м, аз.123° - 20 м, послання: 48°09′38″ с. ш. 24°30′12″ в. д. ( 5 балів)
Станція 2 «Вузлова»
1. Зав’язати вузли для зв’язування двох мотузок. (Ткацький, прямий, академічний…)
2. Завязати 5 – ть петлевих вузлів. (Вісімка, провідник, подвійна вісімка..) (Правильно зав’язаний вузол – 1 бал)
Станція 3« Пісенна»
1. Виголосити назву команди, девіз, заспівати пісню.
Критерії: культура мовлення, відповідна тематика, якість виконання.
( 5 балів)
Станція 4 « Мітких стрільців»
Команда має право на один кидок (м’ячиком, каштаном) до корзини
на відстані 2 м. Влучення – 1 бал. Кількість спроб – рівна кількості учасників команди.
Станція 5« Гео шифрів»
За поданими координатами та атласом світу ,учасники повинні правильно визначити географічий об’єкт , та за першими літерами знайдених об’єктів, скласти слово.
Ч |
У |
П |
И |
Р |
А |
1. 41°54′ п. ш. 87°39′ зх. д. Чикаго
2. 47°55′ п. ш. 106°55′ сх. д. Улан – Батор
3. 39°56′ п. ш. 116°24′ сх д. Пекін
4. И
5. 22°54′ пд. ш. 43°11′ зх. д. Ріо-де- Жанейро
6. 32°39′ пд. ш. 70°00′ зх д. г. Аконкагуа
Правильно визначена літера (гео. об’єкт – 1 бал)
Станція 6 «Юних натуралістів»
Завдання.
1. Назвати назви рослин, які представлені. (Полин, молочай, спориш, конюшина, мокрець, лобода, щириця, конвалія, шовковиця, барбарис) Правильна відповідь – 1 бал.
2. Назвати 10 видів їстівних грибів. Правильна відповідь – 1 бал.
Станція 7 «Спортивна»
Естафета :« Живий груз» ,»Сороконіжка», «Прудкий м’яч» .
1.«Живий груз». Учасники шикуються один за одним колоною, перший учасник стає до наступного спиною, вони зчеплююються руками і перший переносить «груз» за вказану лінію, далі наступа пара, аж поки вся команда не буде за вказаною лінією.
2. «Сороконіжка». Всі учасники стають один за одним, та кладуть руки на талію один одному, треба рухатися між деревами, так щоб ланцюжок не розірвався.
3. «Прудкий м’яч». Учасники шикуються колоною один за одним, спочатку передають м’яч по рукам, а потім між ногами.
За досконале проходження естафети – 10 балів.
Станція 8 «Топографічна»
Вчитель зачитує розповідь, в якій згадуються географічні об’єкти , напрямок руху за сторонами горизонту. Учні повинні на аркушах паперу правильно зобразити схему руху маршруту та правильно нанести умовні позначення. Кожен правильно нанесений умовний знак – 1 бал.
Дорога додому така люба серцю та душі. Йдеш грунтовою дорогою на північ, а по обидва боки зі сходу та заходу фруктові сади. Звертаю на пн.-зх., і милуюся ставом на якому дружно плавають качки. Прямую далі стежкою на північ наспівуючи «Вместе весело шагать по просторам», зправа – криниця діда Остапа, а зліва - поодинокий кущ у полі. Ще декілька пару будинків ліворуч стежки і я вдома, у дворі свого будинку, красивого і привітного та по – літньому квітучого…
* червоним виділено слова, які учні повинні зобразити у вигляді умовних позначень.
Пройшовши всі станції команди рухаються до фінішу з маршрутними листами. Вчитель географії підводить підсумки за отриманими на кожній станції балами і називає команду переможця та нагороджує призами та дипломом. Потім учні під наглядом вчителів, за бажанням смажать «туристичну сардельку».