Туризм як складник національної економіки.

Про матеріал
Дана розробка інтегрованого уроку з геграфії та інформатики розширить знання учнів про розвиток туризму в Україні, його види, чинники розвитку; допоможе познайомитись з об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні, основними туристичними районами; буде сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів. З допомогою розробки можно вдосконалювати вміння самостійно працювати з інформацією, збирати дані, аналізувати. Виховувати почуття патріотизму, любові до рідної країни.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з географії та інформатики 9 клас

Тема: Туризм як складник національної економіки.

Мета: Розширити знання учнів про розвиток туризму в Україні, його види, чинники розвитку; познайомити з об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні,  основними туристичними районами; сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів. Вдосконалювати вміння самостійно працювати з інформацією, збирати дані, аналізувати. Виховувати почуття патріотизму, любові до рідної країни.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: підручники, атласи, карта, географічні карти та атласи, географічні енциклопедії, словники, довідники, газети та журнали, Інтернет-ресурси, презентація учнів учителя, веб-сайти.

Хід уроку.

І. Організаційний момент

Оголошення теми, мети і завдань уроку та поділ учнів на групи для проведення ділової гри. Кожна група – це відділ туристичної фірми з начальником відділу і співробітниками, кожна фірма має свою назву.

І фірма – Mostravel

ІІ фірма – Anexs

ІІІ фірма – BestAvia

ІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів

Учитель. Кожного дня у школі, у кожному класі проходять уроки.

Діти, а що для вас є урок (обговорення у групах, відповіді)

І фірма                                  ІІ фірма                        ІІІ фірма      

У- успіх                                 У-усмішки                  У-унікальність

Р-радість                                Р-робота                     Р- розуміння

О-обговорення                      О-освіченість            О-облік думками

К-кмітливість                         К-контрольні            К-корисність

Учитель. Мені дуже приємно, що ви розумієте значення уроку, якщо всі ци риси будуть притаманні і нашому сьогоднішньому уроку то ми з вами виконаємо усі цільові завдання.

Учитель. Повертаємось до теми уроку. 

Журналісти вашого класу провели опрос серед учнів 5-11 класів, давайте переглянемо відео і послухаємо, які відповіді  давали діти. (Перегляд відео)

  1. Чи любити ви подорожувати?
  2. Що приваблює вас у подорожах?

Учитель. Який висновок можна зробити?

Учитель. Кожній фірмі було завдання: Знайти визначення терміну «туризм».

ІІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.

1 фірма. Туризм (із французької «прогулянка», «поїздка», «подорож») – один із видів активного відпочинку, що являє собою подорожі, здійснені з метою пізнання тих або інших районів, нових країн із просвітительскою, оздоровчою, професійно-діловою, спортивною, релігійною або іншою метою.

2 фірма. Туризмподорож,що здійснюється за певним маршрутом,поєднуючи відпочинок ,оздоровлення та пізнавальну діяльність.

3 фірма Туризм – це, як правило, подорож, що не включає в себе діяльність по здобуванню прибутку.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Підсумовуючи, я хочу сказати, що ви правильно виконали завдання, але додаю, що туризм сьогодні виступає як складник національної економіки. Сучасне світове господарство не може існувати без різноманітних форм міжнародних економічних звязків. Головними з них є: торгівля товарами, кредитно-фінансові відносини, науково-технічні звязки, надання послуг і не менш важливою формою є туризм. Згідно рейтингу Всесвітньої Організації Туризму, Україна займає 8 місце у світі за кількістю туристичних візитів. Країну щороку відвідують більше 20 мільйонів туристів , в першу чергу із країн східної Європи, а також західної Європи, США і Японії. Сфера індустрії гостинності України включає як активні види відпочинку і спортивного туризму, (наприклад гірськолижний спорт) так і подорожі пізнавального характеру, на базі багатої археологічної і релігійної історії країни. У світі стають відомими численні лікувальні курорти, розташовані буквально у всіх регіонах України.

Учитель географії. Діти, давайте визначимо, які чинники впливають на розвиток туризму? Обговоріть це питання у фірмах.

  1. Яке ваше відношення до туризму в Україні?

  Відповіді:

     1. Соціально-економічні

2.демографічні

  1. Соціально-психологічні
  2. Гополітичні
  3.  Соціально-культурні

Учитель географії. Так ви правильно визначили чинники, які впливаютьна розвиток туризму. Але кожна туристична фірма в кінцевому результаті повинна мати від туризму прибуток, а з цією метою необхідно розробити тур і його маршрут. Над цим міні-прєктом ви працювали вдома, а сьогодні ви захищаєте свої проєкти. Презентуйте візитну картку таких держав:

І фірма- Угорщина

ІІ фірма –Румунія

ІІІ фірма-Польща

Учитель географії. Дякую,Вам учі фірми презентували візитну картку заданих держав. Але для того, щоб поїхати в туристичну мандрівку необхідно представити фінансові витрати.

Учитель інформатики. На уроках інформатики ми з вами вже працювали з програмою Exel. Тому я пропоную за допомогою табличної програми Exel зробити розрахунки витрат і вартості у грн., а саме: страхування, транспорт, проживання в готелі та харчування, вартість туристичної путівки, екскурсії, сувеніри. Прошу по одному співробітнику від фірм зайняти місця біля компютерів. На виконання даної роботи 5 хвилин.

Учитель географії.  Представники  фірм, які визначні місця вам запамятались  презентуйте тур по країні.

І фірма- Угорщина

ІІ фірма –Румунія

ІІІ фірма-Польща

Учитель інформатики. Час вичерпано я прошу співробітників фірм представити фінансові витрати туристичних турів(Кожна фірма на екрані демонструє свої фінансові витрати)

Учитель інформатики. Діти, на вашу думку яка туристична мандрівка вигідніша з фінансової точки зору?

Учитель інформатики. А для того, щоб споживачі дізналися про туристичні тури, які розробляли сьогодні туристичні фірми, запрошую співробітників до створення рекламних веб-сторінок і презентації їх. Прошу розпочати роботу біля компютерів.

Учитель географії. Діти, я хочу звернути вашу увагу на висловлення відомого українського письменника і філософа Григорія Сковороди:

Пізнай свій край…себе, свій рід,

Свій народ, свою землю –

І ти побачиш свій шлях у життя…

Учитель географії. Як ви думаєте, який зміст вклав Г. Сковорода у ці рядки?

Учитель географії. Я хочу підкреслити, що у житті людини завжди були важливими родичі, кохані, друзі. А ще- рідна країна, де вона народилася, де їй належить жити, робити свій внесок, і чим пишатися. Є в Україні унікальні місця куди можна поїхати . Пропоную переглянути відео «Топ 10 місць відпочинку в Україні»

Після перегляду відеофільму прошу дати відповідь на питання:

  1. Які туристичні райони України ви знаєте? (робота біля карти)

Прошу відкрити контурну карту та підписати їх

 Відповіді: Причорноморський, Карпатсько-Подільський, Полісько-Столичного, Харьківський, Придніпровсько- Донецький.

Учитель інформатики. Співробітники фірм закінчили роботу. Прошу презентувати веб-сторінки.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦЯ ЗНАНЬ.

Учитель інформатики. Підсумовуючи давайте ще раз проговоримо алгоритм створення веб-сторінки._____

Учитель географії. Реалізація розвитку туристичної індустрії в умовах ринку можлива при наявності чотирьох основних складових. Визначіть які це складові:

капіталу;

технології;

кадрів;

туристичних ресурсів.

  1. Куди б ви помандрували в ролі туриста, і чому ?
  2. Які вам відомі туристичні регіони світу(відповіді біля карти: Європейський, Африканський, Американський, Азіатсько-Тихоокеанський, Близько-Східний)
  3. На вашу думку, яку роль займає туризм в нашій країні?

Учитель географії. Отже можна зробити висновок, що туризм як пішохідний, водний, пересування автомобілем, потягом, літаком сприяє збагаченню знань з історико-культурної спадщини країни.

Рефлексія.

Діти, у мене є пропозиція, давайте проведемо онлайн-опитування, для того щоб дізнатися чи був для  урок цікавим і корисним.(робота біля компютера)

Підсумок уроку. Оцінки

Домашнє завдання.  Географія: параграф 35

Інформатика: параграф 30

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку