Інтегрований урок з географії та інформатики 9 клас
Тема: Туризм як складник національної економіки.
Мета: Розширити знання учнів про розвиток туризму в Україні, його види, чинники розвитку; познайомити з об’єктами Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні, основними туристичними районами; сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів. Вдосконалювати вміння самостійно працювати з інформацією, збирати дані, аналізувати. Виховувати почуття патріотизму, любові до рідної країни.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Обладнання: підручники, атласи, карта, географічні карти та атласи, географічні енциклопедії, словники, довідники, газети та журнали, Інтернет-ресурси, презентація учнів учителя, веб-сайти.
Хід уроку.
І. Організаційний момент
Оголошення теми, мети і завдань уроку та поділ учнів на групи для проведення ділової гри. Кожна група – це відділ туристичної фірми з начальником відділу і співробітниками, кожна фірма має свою назву.
І фірма – Mostravel
ІІ фірма – Anexs
ІІІ фірма – Best – Avia
ІІ Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності учнів
Учитель. Кожного дня у школі, у кожному класі проходять уроки.
Діти, а що для вас є урок (обговорення у групах, відповіді)
І фірма ІІ фірма ІІІ фірма
У- успіх У-усмішки У-унікальність
Р-радість Р-робота Р- розуміння
О-обговорення О-освіченість О-облік думками
К-кмітливість К-контрольні К-корисність
Учитель. Мені дуже приємно, що ви розумієте значення уроку, якщо всі ци риси будуть притаманні і нашому сьогоднішньому уроку то ми з вами виконаємо усі цільові завдання.
Учитель. Повертаємось до теми уроку.
Журналісти вашого класу провели опрос серед учнів 5-11 класів, давайте переглянемо відео і послухаємо, які відповіді давали діти. (Перегляд відео)
Учитель. Який висновок можна зробити?
Учитель. Кожній фірмі було завдання: Знайти визначення терміну «туризм».
ІІІ. Актуалізація чуттєвого досвіду й опорних знань.
1 фірма. Туризм (із французької «прогулянка», «поїздка», «подорож») – один із видів активного відпочинку, що являє собою подорожі, здійснені з метою пізнання тих або інших районів, нових країн із просвітительскою, оздоровчою, професійно-діловою, спортивною, релігійною або іншою метою.
2 фірма. Туризм — подорож,що здійснюється за певним маршрутом,поєднуючи відпочинок ,оздоровлення та пізнавальну діяльність.
3 фірма Туризм – це, як правило, подорож, що не включає в себе діяльність по здобуванню прибутку.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Учитель. Підсумовуючи, я хочу сказати, що ви правильно виконали завдання, але додаю, що туризм сьогодні виступає як складник національної економіки. Сучасне світове господарство не може існувати без різноманітних форм міжнародних економічних звязків. Головними з них є: торгівля товарами, кредитно-фінансові відносини, науково-технічні звязки, надання послуг і не менш важливою формою є туризм. Згідно рейтингу Всесвітньої Організації Туризму, Україна займає 8 місце у світі за кількістю туристичних візитів. Країну щороку відвідують більше 20 мільйонів туристів , в першу чергу із країн східної Європи, а також західної Європи, США і Японії. Сфера індустрії гостинності України включає як активні види відпочинку і спортивного туризму, (наприклад гірськолижний спорт) так і подорожі пізнавального характеру, на базі багатої археологічної і релігійної історії країни. У світі стають відомими численні лікувальні курорти, розташовані буквально у всіх регіонах України.
Учитель географії. Діти, давайте визначимо, які чинники впливають на розвиток туризму? Обговоріть це питання у фірмах.
Відповіді:
1. Соціально-економічні
2.демографічні
Учитель географії. Так ви правильно визначили чинники, які впливаютьна розвиток туризму. Але кожна туристична фірма в кінцевому результаті повинна мати від туризму прибуток, а з цією метою необхідно розробити тур і його маршрут. Над цим міні-прєктом ви працювали вдома, а сьогодні ви захищаєте свої проєкти. Презентуйте візитну картку таких держав:
І фірма- Угорщина
ІІ фірма –Румунія
ІІІ фірма-Польща
Учитель географії. Дякую,Вам учі фірми презентували візитну картку заданих держав. Але для того, щоб поїхати в туристичну мандрівку необхідно представити фінансові витрати.
Учитель інформатики. На уроках інформатики ми з вами вже працювали з програмою Exel. Тому я пропоную за допомогою табличної програми Exel зробити розрахунки витрат і вартості у грн., а саме: страхування, транспорт, проживання в готелі та харчування, вартість туристичної путівки, екскурсії, сувеніри. Прошу по одному співробітнику від фірм зайняти місця біля компютерів. На виконання даної роботи 5 хвилин.
Учитель географії. Представники фірм, які визначні місця вам запамятались презентуйте тур по країні.
І фірма- Угорщина
ІІ фірма –Румунія
ІІІ фірма-Польща
Учитель інформатики. Час вичерпано я прошу співробітників фірм представити фінансові витрати туристичних турів(Кожна фірма на екрані демонструє свої фінансові витрати)
Учитель інформатики. Діти, на вашу думку яка туристична мандрівка вигідніша з фінансової точки зору?
Учитель інформатики. А для того, щоб споживачі дізналися про туристичні тури, які розробляли сьогодні туристичні фірми, запрошую співробітників до створення рекламних веб-сторінок і презентації їх. Прошу розпочати роботу біля компютерів.
Учитель географії. Діти, я хочу звернути вашу увагу на висловлення відомого українського письменника і філософа Григорія Сковороди:
Пізнай свій край…себе, свій рід,
Свій народ, свою землю –
І ти побачиш свій шлях у життя…
Учитель географії. Як ви думаєте, який зміст вклав Г. Сковорода у ці рядки?
Учитель географії. Я хочу підкреслити, що у житті людини завжди були важливими родичі, кохані, друзі. А ще- рідна країна, де вона народилася, де їй належить жити, робити свій внесок, і чим пишатися. Є в Україні унікальні місця куди можна поїхати . Пропоную переглянути відео «Топ 10 місць відпочинку в Україні»
Після перегляду відеофільму прошу дати відповідь на питання:
Прошу відкрити контурну карту та підписати їх
Відповіді: Причорноморський, Карпатсько-Подільський, Полісько-Столичного, Харьківський, Придніпровсько- Донецький.
Учитель інформатики. Співробітники фірм закінчили роботу. Прошу презентувати веб-сторінки.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦЯ ЗНАНЬ.
Учитель інформатики. Підсумовуючи давайте ще раз проговоримо алгоритм створення веб-сторінки._____
Учитель географії. Реалізація розвитку туристичної індустрії в умовах ринку можлива при наявності чотирьох основних складових. Визначіть які це складові:
капіталу;
технології;
кадрів;
туристичних ресурсів.
Учитель географії. Отже можна зробити висновок, що туризм як пішохідний, водний, пересування автомобілем, потягом, літаком сприяє збагаченню знань з історико-культурної спадщини країни.
Рефлексія.
Діти, у мене є пропозиція, давайте проведемо онлайн-опитування, для того щоб дізнатися чи був для урок цікавим і корисним.(робота біля компютера)
Підсумок уроку. Оцінки
Домашнє завдання. Географія: параграф 35
Інформатика: параграф 30