Турнір юних математиків
Мета: розвивати логічне мислення, показати зв’язок математики з іншими предметами. Вчити працювати в команді, поважати і вислуховувати думку товариша. Виховувати любов до математики. Формувати інформаційні та комунікативні компетентності продуктивної творчої діяльності.
Обладнання:
Хід заходу
Вчитель . Доброго дня, дорогі друзі! Я рада вас вітати на сьогоднішньому турнірі, який присвячений математиці. У класі ви бачите багато висловів про математику відомих письменників, учених, поетів.
Не всі ви в майбутньому станете математиками, але математика потрібна і в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.
Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.
Сьогодні ви зможете показати не тільки знання з математики, але й уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагання пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та повага один до одного. Усі ці складові допоможуть отримати вам перемогу. Хай щастить!
Дозвольте вам представити наше шановне журі:
Надаємо слово командам.
(У представлення входить: назва команди, девіз та емблема та газета).
Капітан команди «Винахідливі». Команда «Винахідливі» до змагання готова! Наш девіз:
Винахідливі завжди
Сухими вийдуть із води.
Складних завдань для нас немає
Сьогодні ми перемагаєм.
Учень 1. Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глибин.
Учень 2 . Калькулятор і комп’ютер, –
Хто сьогодні їх не зна?
Та за пояс їх запхнути
Може світла голова.
Учень 3 .Якщо хочеш бізнесменом
Після школи, друже стать,
Аксіоми й теореми
Мусиш добре пам’ятать.
Капітан команди «Кмітливі». Команда «Кмітливі» до змагання готова! Наш девіз:
Кмітливі труднощі долають,
Вони завжди перемагають.
Перемогу ми здобудемо
У боротьбі ми перші будемо.
Учень 1 .Якщо лікарем ти станеш,
То, колего, тут затям
Коли десь помилишся –
Хтось поплатиться життям.
Учень 2. Не кажу про космонавтів,
Вчителів і моряків.
Та коли чогось не знав ти,
Час це вивчити настав.
Учень 3 . Не махай на все рукою,
Не лінуйся, а учись
Бо чого навчишся в школі,
Знадобиться ще колись!
Вчитель. Наше змагання складатиметься з 7 конкурсів
1 конкурс капітанів
2 конкурс: Математична розминка
3 конкурс Тема
4 конкурс Логічне мислення
5 конкурс Штурм вершин
6 конкурс Показуха
7 конкурс Ребуси
I конкурс «Конкурс капітанів» (1б)
Вчитель. Часто в житті трапляються ситуації, які вимагають швидкої реакції і блискавичної думки. Пропоную по черзі для капітанів римовані задачки, на які вони швидко дають відповідь.
II конкурс «Математична розминка»(1б)
2. На столі стояло 3 склянки з вишнею. Костя з’їв з однієї, поставивши порожню склянку на стіл. Скільки склянок залишилося? (Три)
3. Коли чапля стоїть на одній нозі, то вона важить 3 кг. Скільки буде важити чапля, якщо стане на дві ноги? (3 кг.)
4. По скільки вух у трьох мишей? (Два)
5. У семи братів – по одній сестрі. Скільки всього сестер? (Одна)
6. У кошику – три яблука. Як поділити їх між трьома дітьми так, щоб одне залишилося в кошику? (Віддати з кошиком)
7. Ішов дідусь до Києва й зустрів трьох бабусь. Кожна з них несла три торби, в кожній торбі — по три кішки. Скільки істот рухалось до Києва? (Одна, дідусь)
8. Горіло вісім свічок. Одну загасили. Скільки свічок залишилось?
(Одна. Решта згоріли)
9. Гарбуз важить 2 кг та ще півгарбуза. Скільки важать два таких гарбузи?
(6 кг)
10. Два лижники вийшли одночасно назустріч один одному. Перший ішов до зустрічі дві години. Скільки часу йшов другий лижник до зустрічі з першим?
(2 год)
11. Кожне з чотирьох коліс автомобіля проїхало 10 км. Скільки кілометрів проїхав автомобіль? (10 км)
12. О третій годині дня обласне радіо повідомило, що на найближчий тиждень збережеться безхмарна погода. Чи може через 60 годин по області світити сонце? (Ні, так як це буде ніч)
13. Петрикові батьки мають троє дітей. Ім'я першої дитини Андрій, другої — Олег. Яке ім'я у третьої дитини? (Петрик)
14. Який рік тягнеться один день? (Новий рік)
III конкурс «Тема» (1б)
Вчитель: Наступний конкурс називається «Тема». Теми, як ви здогадалися, пов’язані з основними розділами математики. Пропоную 4 теми, кожна з яких має 10 запитань:
1. Натуральні числа.
1. Яке найменше натуральне число? (1)
2. Найкоротший місяць року. (Лютий)
3. Клас, що йде після класу мільйонів. (Клас мільярдів)
4. Скільки секунд у 1 годині? (3600)
5. Скільки буде, якщо 10 поділити на його половину? (2)
6. Квадрат числа 40. (1600)
7. Найменше просте число (2)
8. Дія, що виконують для знаходження добутку. (Множення)
9. Хто є автором підручника з математики для 6 класу, за яким ви навчаєтесь?
(О. С. Істер)
10. Скільки сторінок у вашому підручнику з математики.((296)
2. Дробові числа.
1. Дробову риску можна розуміти як знак… (Ділення)
2. Сота частина числа. (Відсоток)
3. Число, записане над рискою дробу. (Чисельник)
4. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Неправильний)
5. Який дріб завжди менший за одиницю? (Правильний)
6.Добуток чисел 13*15*25*0*2 (0)
7. Чи може частка двох чисел дорівнювати нулю? (Так)
8. Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник.
(Скорочення)
9. Яку частину години становлять 10 хв? (1/6 год)
10. дріб ¼ перевести у відсотки (25%)
3. Різні питання
1. Результат дії ділення (Частка)
2. Скільки кілограмів має 1 центнер? (100кг)
3. Число 10 у квадраті. (100)
4. У назві якого птаха є число 40? (Сорока)
5. Найменше трицифрове число (100)
6. Найкоротший місяць року. (Лютий)
7. Число, на яке не можна ділити. (0)
8. Перше бажання героїні казки О.Пушкіна «Казка про рибака та рибку».
(Корито)
9. Число, що йде за числом 999 999. (1 000 000)
10. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
Сюрприз
1. Над річкою летіли 1 голуб, 1щука, 2 синиці, 2 стрижі, 5 чайок.
Скільки птахів летіло? (10)
2. До школи йшло 5 хлопчиків, а назустріч їм – 4.
Скільки дітей ішло до школи? (5)
3. На даху 7 горобців. Кішка впіймала та з'їла одного. Скільки горобців залишилося? (Жодного)
4. Два батька і два сини впіймали 3 карасі, кожен по одному. Як це може бути?
(дід, син, внук)
5. Скільки крокодилів живе у Дніпрі? (Жодного)
6. Які числівники є у пісні про Марусю, чорняву дівчину? (Раз, два, три)
7. Яка з кухонних речей літає у космосі? (Тарілка)
8. Що позначає у математиці тире? («Мінус»)
IV конкурс «Логічне мислення» (2б)
1. У коробці 100 олівців. За 1 хвилину Сашко може відрахувати 40 олівців. За який
найменший час можна відрахувати 80 олівців?
(Відповідь:за півхвилини.
Якщо 40 олівців можна відрахувати за 1 хвилину, то 20 олівців можна відрахувати за півхвилини і тоді у коробці залишиться 80 олівців).
(Відповідь : 16 частинок
Кожний згин збільшує кількість майбутніх частинок вдвічі. Після чотирьох згинів аркуш буде поділено на 2 * 2 * 2 * 2 = 16 частинок).
Яка початкова вага Карлсона?
(Відповідь : 33 кг).
(За скільки хвилин розпиляють на такі бруски колоду, довжиною 10 м ?
Відповідь . За 4 хв).
V «Штурм вершин» (За кожне правильно вписане слово – 1 бал. Максимальна оцінка — 7 балів).
Команди повинні вписати в порожні клітинки слова так, щоб збігалися перша та остання літери.
Завдання для команд
С |
|
М |
|
|
|
|
|
|
П |
|
|
С |
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
А |
|
|
|
|
Г |
|
|
|
|
Р |
|
|
|
В |
|
|
|
|
|
А |
|
|
В |
|
|
|
|
|
|
К |
|
З |
|
|
|
|
|
|
|
К |
Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.
VI конкурс «Показуха»
(За кожне правильно вписане слово – 1 бал. Максимальна оцінка — 7 балів).
1 учасник з команди отримує слова,які потрібно показати, члени команди їх вгадують , кожне вгадане слово - 1 бал
Для 1 команди:
1. Трикутник.
2. Точка.
3. Множення.
4. Число.
5. Знаменник.
6. Циркуль.
7. Задача
Для 2 команди:
1. Прямокутник.
2. Промінь.
3. Ділення.
4. Дріб.
5. Чисельник.
6. Транспортир.
7. Рівняння.
VII конкурс «Ребуси»
1. сви 100 к (свисток)
2. ли 100 к (листок)
3. ті 100 (тісто)
4. Е 100 нія (Естонія)
5. 100 ляр (столяр)
6. 40 а (сорока)
7. ш 3 х (штрих)
8. с 3 ж (стриж)
9. ві 3 на (вітрина)
10. мі 100 (місто)
11. 7’я (сім’я)
12. 100 лиця (столиця)
13. і 100 рія (історія)
14. 100 янка (стоянка)
15. нами 100 (намисто)
Слово для для оголошення підсумків надається журі.
1