Урок - дослідження "Коло, Довжина кола. Круг. Число Пі. Сектор.".з математики

Про матеріал
STEM-технології вимагають від дітей великих здібностей. Ось на таких уроках вони стають маленькими дослідниками. Отримують багато різної інформації." Запам'ятай і повтори" - немає. А є методи, які спонукають до самостійної діяльності. Урок є одночасно інтегрований, бо здійснюються міркування над практичними задачами, пов'язаних із життєвими ситуаціями.
Перегляд файлу

 

Кейс-урок  - дослідження.       Коло. Довжина кола. Круг. Число Пі. Сектор.     6клас

Мета: пригадати основні відомості про геометричні фігури: коло і круг, їх елементи. Сформувати більш чітке уявлення про ці фігури, залежність  елементів між собою. Ввести поняття довжини кола, площі круга, числа Пі. Запам’ятати формули для знаходження довжини кола, площі круга та виведення формул для знаходження  інших  величин з основної формули. Сформувати уявлення про круговий сектор.

Розвивати креативне мислення, охайність при побудовах циркулем, безпечність у поводженні з ним.

Виховувати охайність в написанні, старанність в роботі. Відповідальне ставлення до поставлених завдань.

Обладнання: малюнки з сонечком, Сонячною системою, колом, кругом, сектором. Паперові круги, портрет Архімеда, циркуль, лінійка, нитки,тіла круглої форми, смайлики, презентація.

Тип уроку: урок-дослідження.

                                                               Структура уроку:

І Організаційний момент. Девіз уроку: «Вчимося не для школи, а для життя»

     --Доброго дня. Чи всі готові до уроку? Тоді я бажаю вам провести сьогоднішній урок з добротою в серці, з повагою до всіх оточуючих. І на парти кладу вам смайлики, нехай вони вас підтримують.

ІІ Усний рахунок. Розпочнемо урок з усного рахунку (на дошці).

ІІІ Вимірювальні навички  Я вам роздаю файлики, Що ви бачите на них? (відповідають)

Перед вами  три кола. Давайте виміряємо лінійкою відрізки, намальовані  на рисунках(називаю).

Що ми побачили? Висновок.( Чим більше коло, тим більші відрізки у них)

Тему сьогоднішнього уроку відшукайте ось у цих словах (спільнокореневі: коловорот,  …)

ІV Мотивація

Як знайти площу вашого огороду?

А як знайти площу нашого озера?

А довжину колеса?  А довжину озера?

Чи чули про число Пі?

Слово вчителя. Історична довідка.

    Навколо нас багато круглих предметів. Уявіть собі на секунду, що раптом трапилася біда: на Землі

зникло все кругле!  Здавалося б - нехай все буде квадратне. Хіба не можна прожити без круглих труб, а до квадратних коліс не можна звикнути? Чи можна,  взагалі, уявити життя людини без використання кола? Чому так багато тіл мають круглу форму?

     Ми живемо в геометричний період. Все навколо – геометрія. У нас теж сьогодні геометричний матеріал. Ваша математика в наступному році поділиться на алгебру і геометрію.

                          Саме слово геометрія ( "гео" - земля, а "Метро" - міряти).

Спеціальних назв  для геометричних фігур не було. Говорили: «такий же, як кокосовий горіх» або ж «такий же, як сіль» і т.д.  Так, опановуючи навколишнім світом, люди знайомилися з найпростішими фігурами.

VФормулювання теми, мети уроку. Я –теоретик. Пояснюю. Розповідаю за малюнками. Показую. Формули (діти записують в зошит) Число Пі.

Практична робота. Визначення числа Пі. Діти діляться на групи. Проводимо вимірювання з круглими тілами. Робимо записи на дошці. Вираховуєм. Висновок. Згадуєм десяткові дроби(скільки цифр може стояти після коми). Слайди  із значенням числа Пі, пам’ятників числу, безпомилкове запам’ятовування людьми числа Пі, про Архімеда.

Сектор (ділимо торт на 6 друзів, ділимо круг на 12 частин…)

Правила поводження з циркулем (слайд у презентації)

VІ Закріплення матеріалу Розв’язування задач на знаходження невідомих елементів. Розв’язування прикладних задач.

Практична робота з паперовими кругами (лінії згину, що можна визначити на них).

Слайди презентації «Коло і круг навколо нас». Орнаменти, які можна намалювати циркулем.

 VІІ  Рефлексія діяльності учнів на уроці. Питання до учнів.

Оберіть «смайлик» свого настрою наприкінці уроку і закріпіть на дошці.  Дякую за урок.

VІІ Домашнє завдання

 

 

 

 

 

 

   

            

doc
Додав(-ла)
Касьян Любов
Додано
12 березня 2023
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку