Тварина – живий організм

Про матеріал
Мета: Формувати уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; формувати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцінне ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставленні до природи.
Перегляд файлу

Урок № 1

 

Тема: Тварина – живий організм

Мета: Формувати уявлення про значення тварин у природі і цінність їх для людей, про види тварин, про особливі ознаки тварин; розвивати вміння розрізняти тварин одного і кількох видів; формувати вміння міркувати за аналогією, порівнювати; виховувати оцінне ставлення до власних вчинків та вчинків інших людей у ставленні до природи.

Державні вимоги щодо рівня

загальноосвітньої підготовки учнів:

називає:

- середовища існування тварин;

- прояви життєдіяльності тварин;
- органи тварин; 

описує:

- будову тіла тварин;

- відмінності тварин від рослин та грибів;

характеризує:

- живлення тварин;

висловлює судження
щодо значення зоологічних знань.

Обладнання і матеріали: таблиці, малюнки із зображенням тварин різних видів.

Базові поняття і терміни: зоологія, середовище існування, живлення.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

                             

                                        Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання вчителя і учнів. Перевірка готовності класу до уроку. Перевірка присутніх.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань

 

Очікувані результати (Фіксуються на дошці)

довести, що тварини належать до живої природи;

з’ясувати, яке значення для людей мають тварини;

дізнатися, як люди розрізняють тварин;

зрозуміти, чим відрізняються тварини різних видів;

навчитися помічати, що тварини наші менші друзі, і виховувати в собі бережливе ставлення до них.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Бесіда.

Що належить до живої природи, крім рослин?

Що спільного між рослинами і тваринами?

Яке значення мають тварини в природі й житті людей?

1. Коло бабусі сидить у кожусі,

 Проти печі гріється,

Без водички миється. (Кіт)

2. Герой мультфільму «Ну, постривай!». (Вовк)

3. Голодна мукає, сита жує, Всім дітям молоко дає. (Корова)

4. Дуже довга в неї шия,

Ще й смугаста, як змія.

Через це через паркан

Заглядає, наче кран. (Жирафа)

5. Герой казки І. Франка «Фарбований...». (Лис)

6. Хто у африці живе,

Цілий день банан жує?

Дражнить всіх мале звірятко.

Хто це, діти?.. (Мавпенятко).

7. Зубатий приятель Чебурашки. (Крокодил)

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

Розповідь учителя з елементами бесіди.

Світ тварин багатий та різноманітний. Як ви гадаєте, де живуть тварини? (Відповіді учнів.)

Отже, тварини живуть усюди: в океанах і морях, у лісах, на луках, у пустелях, горах.

2. Розгляд малюнків із зображеннями тварин.

                      

Мал.. Кішка свійська         Мал.. Дельфін - білобочка         Мал.. Кріт - сліпець

Чим відрізняються кішка, дельфін, кріт?

Як вони рухаються?

Твердження. Якщо тварини відрізняються між собою за формою тіла, розмірами, зовнішнім виглядом, забарвленням, то говорять, що вони належать до різних видів.

3. Повідомлення експерта.

На Землі відомо близько 2 млн видів тварин, а в Україні живе понад 50 000 видів.

Особливими у тварин є ознаки, яких не мають інші організми. Тварини переміщуються. Як?

             

                                      Мал.. Пересування тварин

 

 

V. Узагальнення і систематизація знань

Хвилинка-цікавинка.

1 - й  з н а в е ц ь  т в а р и н. Найбільший птах страус: заввишки 2,7 м, 90 кг маси тіла. Найменша з пташок У світі колібрі: маса 1,5 г, тобто вона в 50 тис. разів легша за страуса.

2 - й  з н а в е ц ь  т в а р и н. Найвища тварина жирафа, її зріст до 5 м.

Найменша тварина землерийка, її малятко важить не більше 2 г. Найбільші тварини блакитні кити: маса 150180 т, завдовжки 33 м

 

VІ. Домашнє завдання.

   1.  Опрацювати матеріал підручника.

   2. Провести спостереження за тваринами, що живуть у вас вдома.

План спостереження

А) Назва тварини.

Б) Як рухається, переміщується.

В) Як і чим живиться.

                                                  

                              

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
590
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку