20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Тварини. Різноманітність тварин.

Про матеріал

Мета уроку: формувати в учнів поняття про різноманітність тварин у природі, види тварин, значення тварин у природі й цінність тварин для людей; актуалізувати знання дітей з теми «Рослини»; розвивати у дітей вміння порівнювати, ставити питання, пам’ять, увагу, уяву, мислення, мовлення; виховувати бережливе ставлення та любов до природи.

Перегляд файлу

Природознавство

Тема. Тварини. Різноманітність тварин.

Мета: формувати в учнів поняття про різноманітність тварин у природі, види тварин, значення тварин у природі й цінність тварин для людей; актуалізувати знання дітей з теми «Рослини»;  розвивати у дітей вміння порівнювати, ставити питання, пам’ять, увагу, уяву, мислення, мовлення; виховувати бережливе ставлення та любов до природи.

Обладнання: підручник, зошит з друкованою основою, ілюстрації, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку:

  1. Організація класу.
  1.          Привітання.
  •              Встаньте діти всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Посміхніться ви до мене,

Посміхніться і до себе,

Привітайтесь «Добрий день!»

  1.          Перевірка готовності учнів до уроку.
  •              Перевірте щоб на парті був підручник, зошит та приберіть все що вам може заважати.
  1. Актуалізація опорних знань.
  1.           Фронтальне опитування
  •              Що відносимо до живої природи? (рослини, тварини, гриби, бактерії)
  •              У минулому семестрі ми вивчали все про рослини.
  •              На які царства поділяються рослини? (водорості, мохи, папороті, хвойні, квіткові)
  •              Яке найбільше царство? (квіткові)
  •              Чому називають «квіткові»? (плід – квітка)
  •              Чим водорості відрізняються від мохів? ( водорості живуть у воді і не мають коренів, мохи мають стебло і листки, розмножуються спорами)
  •              Чим хвойні відрізняються від квіткових? (квіткові: плід – квітка, розмножуються насінням; хвойні: плід – шишка, розмножуються насінням, голки – видозмінені листки)
  •              Чим мохи відрізняються від папоротів? (мохи мають стебло і листки, розмножуються спорами; папороті: трав’янисті рослини, що розмножуються спорами)
  •              А як називають науку, що вивчає рослини? (ботаніка)
  1. Мотивація навчальної діяльності.
  1.          Підведення до теми.
  •              Для того, щоб дізнатися про що сьогодні піде мова на уроці, вам потрібно розгадати загадки.
  1.          Взимку ловиться і влітку

Вудкоюабо у сітку.

А коли злякається —

В мулізаховається. (Карась)

2. Наче птиця крила має ,

    Все літає і медок збирає. (Бджілка)

3.  Круглий клубочок

    Покотився у садочок.(Їжак)

 

4. Тільки й лине у гаю

    Все ку-ку, ку-ку! ( Зозуля)

 

5. Хоч мала сама на зріст,

    Та великий має хвіст.

    Пухова руденька шуба.

    Із сосни стрибає на дуба (Білка)

  •              Як назвати відгадки одним словом? (тварини)
  •              Пригадайте, на які групи ділять тварин?
  •              Які ознаки кожної з цих груп?
  1.          Оголошення теми і мети уроку.
  •              Отже, сьогодні на уроці ми дізнаємось про різноманітність тварин, та навчимося групувати їх за ознаками.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1.          Розповідь вчителя.
  •              Прослухайте мою розповідь і скажіть, як називається наука про тварин.
  •              Все в природі взаємопов’язане, і від тварин залежить життя рослин, людей та інших живих організмів. Тварини – живі організми, бо вони народжуються, дихають, ростуть, живляться, розмножуються, пересуваються і вмирають. Особливими у тварин є ознаки, яких не мають інші організми. Тварини бігають, повзають, літають, плавають, стрибають. Цих ознак немає у рослин. Саме цими ознаками тварини відрізняються від рослин.
  •              Світ тварин надзвичайно різноманітний. Науку про тварин називають зоологія.  Учені-зоологи ділять царство тварин на велику кількість груп.
  •              Черви – група тварин, з тонким видовженим тілом і м’якими покривами. Молюски – мають м’яке тіло, захищене черепашкою. Ракоподібні – мають зчленований, схожий на шкаралупу скелет, який слугує їм каркасом і захистом від ушкоджень та ворогів. Павукоподібні -  мають дві частини тіла: голову і черевце; у них вісім ніг (по чотири пари). Комахи – тварини, у яких шість ніг. Риби мають тіло, вкрите лускою та рухаються за допомогою плавців. Земноводні – частину життя проводять на землі, а частину життя – на воді. Плазуни – тварини, тіло яких вкрите сухими лучками, а деяких ще й панциром. Птахи – тварини, тіло яких вкрите пір’ям. Звірі або ссавці – тварини, які вигодовують малят молоком, тіло більшості з них вкрите волоссям.
  1.          Перевірка первинного усвідомлення.
  •              Як називається наука про тварин? (зоологія)
  •              Чому тварини – живі організми? (бо вони народжуються, дихають, ростуть, живляться, розмножуються, пересуваються і вмирають)
  •              Якими ознаками тварини відрізняються від рослин? (Тварини бігають, повзають, літають, плавають, стрибають)
  •              Які ознаки мають комахи? (мають шість ніг)
  •              Які ознаки мають риби? (риби мають тіло, вкрите лускою та рухаються за допомогою плавців)
  1.          Робота за підручником (с. 100 – 102)
  •              Відкрийте підручники на с. 100. Прочитаймо статтю ланцюжком. Потім дайте відповідь на питання: «Які ознаки птахів і ссавців?»

 

  •              Які ознаки мають птахи?
  •              Які ознаки мають ссавці?
  •              Які ознаки мають плазуни?
  •              Які ознаки мають земноводні?
  •              Наведіть приклади молюсків.
  •              Наведіть приклади комах.
  1.          Робота в зошитах з друкованою основою. (с. 49)
  •              Відкрийте зошити на с.49.

 

  1.          Фізкультхвилинка.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1.          Розгадування ребусів.
  •              Розгадайте ребуси, які пов’язані з темою нашого сьогоднішнього уроку.

(комахи)  (риби)

(черви)(молюски)

  1.          Гра «Склади прислів’я».
  •              Складіть прислів’я про тварин.

Де лелека водиться,                        там щастя родиться.

Мудрий,                                           як сова.

Краще битися орлом,                     аніж зайцем.

Дивиться лисичкою,                       а думає вовчиком

Бджоли раді цвіту,                          а люди – літу.

  •              Як ви розумієте прислів’я «Мудрий, як сова»?
  1.          Гра «Так-Ні».
  •              Я називатиму твердження, якщо воно правильне ви повинні підняти руку, а якщо ні – тихенько сидіти.
  1.          Тварини – живі організми (+)
  2.          Плазуни частину життя проводять на землі, а частину – на воді (-)
  3.          Птахи – тіло тварин вкрите лускою. (-)
  4.          Ссавці – тварини, які вигодовують малят молоком (+)
  5.          Риби рухаються за допомогою плавців (+)
  6.          Тіло ссавців вкрите волоссям (+)
  7.          Молюски мають м’яке тіло, яке захищене черепашкою (+)
  8.          Науку про тварин називають ботаніка. (-)
  1. Підсумок уроку.
  1.          Підсумкова бесіда.
  •              На які групи поділяють тварин?
  •              Як називають науку про тварин?
  •              Які ознаки мають плазуни, земноводні, птахи, риби?
  1.          Оцінювання.
  2.          Прощання.
  •              Дякую за урок.

 

doc
Додано
3 лютого
Переглядів
350
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку