ЛЮБИ, ЗНАЙ, ОБЕРІГАЙ!
Сценарій екологічного квесту
Мета:
● показувати значення природи в нашому житті;
● привертати увагу учнів до проблем екології;
● сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;
● розвивати вміння працювати в команді;
● узагальнювати знання.
Завдання гри:
● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
● виховувати в учнів екологічну культуру;
● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;
● виховувати дбайливе ставлення до природи.
Хід гри
Учасники: команди — 1 - 4-х класів.
У Підготовці та проведенні гри рекомендується задіяти 8 та більше дорослих (учителі, волонтери, батьки та інші). Вони разом з організатором обирають місце для проведення гри, визначають точки для станцій.
Означенням початку і кінця гри є відкриття і закриття.
По сигналу організатора команди шикуються. Капітани отримують стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту.
Організатор дає команді дозвіл для старту та записує час відправлення. Кожна з них рухається у напрямку заданої точки. Біля кожної точки перебуває охоронець, який дає завдання, оцінює відповідь та спрямовує до наступної точки. На кожній станції команда повинна виконати практичне завдання і відповісти на теоретичні запитання. Зупинка на кожній станції займає не більше 7 хв.
Станція «Квіткова галявина»
-
Практичне завдання: учасники по черзі стрибають через скакалку і на кожному оберті називають рослину. (за кожну назву 1 бал)
-
Загадки
1. Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
2. Жовтенька голівонька,
Біленька хустинонька,
Що я за квітонька? (Ромашка)
3. Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
4. Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
5. Сімсот соколят на одній подушці сплять.(Насіння соняшника)
6. Одну кинув — цілу жменю зібрав.(Зерно)
7. Там, де в яр травиця збігла,
Красувалась куля біла.
Налетів жартун-вітрисько,
над травою дуже низько,
Щось травиці пошушукав…
та й підняв мов парашута. (Кульбаба)
Станція «Брати наші менші»
-
Практичне завдання: розкласти зображення тварин за групами. (за кожну правильно покладену тварину 1 бал)
-
Запитання:
-
По полю, по лісу гасає,
Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)
-
Я маленький, я пухнастий, Попелястий,волохатий.
Я стрибаю, я тікаю, Дуже куций хвостик маю. (Заєць)
-
В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?.. (Лисиця)
-
Хоч у нього шуба є, Та як холод настає,
Він тоді не їсть, не п'є, І не ходить, не гуляє,
А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
-
Хоч не шию я ніколи,
Та голок завжди доволі. (Їжак)
-
Тварина рогата
І рогів багато. (Олень)
-
Якось я лісочком брів, Звіра дивного зустрів.
Головою звір трясе, На ній дерево несе.
Що за диво? Де взялось? Чудо-звір цей, Мабуть... (лось).
-
У лісі блукає, Голови не піднімає,
Жолуді збирає. (Дикий кабан)
-
Не стулить ні на мить очей — Вночі полює на мишей,
Зате удень відпочива, Ні, це не кішка, це... (Сова).
-
Що за птичка? Сама невеличка,
Має білі щічки, Сірі лапки, синю шапку,
Фартушок жовтенький, Голосок тоненький.
Та ця ж птичка-невеличка Називається... (Синичка).
-
В полі, в лісі, навкруги — Скрізь у мене вороги.
Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах,
Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте, хто такий? (Заєць)
Станція «Еко-майстерня»
-
Практичне завдання: скласти і розфарбувати малюнок (максимальна оцінка 10 балів)
-
Запитання
Розгадавши кросворд ви дізнаєтесь назву тварини яка занесена до червоної книги
-
Я веселенький звірок,
Плиг з ялинки на дубок. (Білка)
-
Влітку медом ласував, Досхочу малини мав.
А як впав глибокий сніг, Позіхнув і спати ліг.
Бачив чи не бачив сни, А проспав аж до весни. (Ведмідь)
-
Він такий смугастий, Він такий ікластий,
Найстрашніший у тайзі, Перед ним тремтять усі,
Як роззявить пащу: рр! Називають звіра … . (Тигр)
-
Котиться клубочок Зовсім без ниточок.
Замість ниточок – Триста колючок. (Їжак)
-
Ану, хто з дітей вгадає, Що за звір ніг вісім має?
Снує з ниток тонкі сіті, Щоби мушки в них ловити? (Павук)
-
І вдень, і вночі
У кожусі на печі. (Кіт)
|
б
|
і
|
л
|
к
|
а
|
|
|
в
|
е
|
д
|
м
|
і
|
д
|
ь
|
т
|
и
|
г
|
р
|
|
|
ї
|
ж
|
а
|
к
|
п
|
а
|
в
|
у
|
к
|
|
к
|
і
|
т
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Станція «Будь здоров»
-
Практичне завдання: надати першу допомогу при не глибокій подряпині. (промити перекисом водню, помазати «зеленкою», заклеїти пластиром)(5 балів)
-
Запитання
-
Коли потрібно мити руки і чому? (2 бали)
-
Назвати звички, які шкодять здоров’ю. (за кожну звичку 1 бал)
-
Як треба переходити дорогу, якщо поруч немає світлофора? (за повну відповідь 5 балів)
-
Назвіть п’ять лікарських рослин і пояснити їх властивості. (за кожну назву рослини 1 бал і 2 бали за пояснення)
Станція «Фантазери»
-
Практичне завдання: гра «Зрозумій мене капітан показує, а команда повинна відгадати – мисливець, рибалка, вовк, олень, риба, півень. (за виконання – 2 бали, за відгадку – 1 бал)
-
Завдання. Відгадування метаграм (2 бали за відповідь, по 1 за кожну відгадку)
-
Не цвірінькає — співає, Жовто-чорне пір'я має,
З лісових густих кущів До родини горобців
Пташка в гості прилітає, Як харчів не вистачає.
Після «С» як замість «и» Букву «У» напишем ми,
Будем мати запашну, Гарну ягоду смачну. (Синиця суниця)
-
До мене можна з річки допливти.
Мене дівчина може заплести,
Дід як знаряддя — на плечі нести,
«К» спереду відкинеш — полечу,
Почуєш тільки, як я задзижчу. (Коса — оса)
-
Гуде собі, літає, З квіток нектар збирає,
А якщо «Дж» зітерти, — Вмить стане одяг жерти. (Джміль — міль)
-
На неї птах сідає, Вона його гойдає,
А звук ви замініть — Звірятком стане вмить. (Гілка — білка)
-
З «Л» твердим — рудий, хвостатий,
З «Л» м'яким — густий, листатий. (Лис — ліс)
-
У воді я проживаю, Кого хочу — всіх щипаю.
А коли з кінця читати — Стану птахом я кричати. (Рак — «кар»)
-
В цифрі «сім» букву змініть,
Тоді в воді його ловіть. (Сім — сом)
-
Люблять нас усі збирати
Після дощику в ліску,
А як букву «Г» відняти,
Будем плавати в ставку. (Гриби — риби)
Підведення підсумків. Визначення переможців.