1 липня о 18:00Вебінар: Шкільна дошка – ігрове поле вчителя

Екологічний квест "Люби, знай, оберігай!"

Про матеріал
Екологічний квест - це природнича гра для дітей молодшого шкільного віку. Метою цієї гри є розвивати вміння працювати в команді, сприяти розширенню й закріпленню знань вихованців; показати значення природи в нашому житті; привернути увагу учнів до проблем екології.
Перегляд файлу

ЛЮБИ, ЗНАЙ, ОБЕРІГАЙ!

Сценарій екологічного квесту

Мета:

● показувати значення природи в нашому житті;

● привертати увагу учнів до проблем екології;

● сприяти розширенню, закріпленню знань вихованців;

● розвивати вміння працювати в команді;

● узагальнювати знання.

Завдання гри:

● сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;

● виховувати в учнів екологічну культуру;

● розвивати пізнавальний інтерес в учнів;

● виховувати дбайливе ставлення до природи.

Хід гри

Учасники: команди — 1 - 4-х класів.

У Підготовці та проведенні гри рекомендується задіяти 8 та більше дорослих (учителі, волонтери, батьки та інші). Вони разом з організатором обирають місце для проведення гри, визначають точки для станцій.

Означенням початку і кінця гри є відкриття і закриття.

По сигналу організатора команди шикуються. Капітани отримують стартові листи та маршрутний лист зі схемою руху команди по станціях. Діти ознайомлюються з правилами проходження маршруту.

Організатор дає команді дозвіл для старту та записує час відправлення. Кожна з них рухається у напрямку заданої точки. Біля кожної точки перебуває охоронець, який дає завдання, оцінює відповідь та спрямовує до наступної точки. На кожній станції команда повинна виконати практичне завдання і відповісти на теоретичні запитання. Зупинка на кожній станції займає не більше 7 хв.

 

Станція «Квіткова галявина»

  1. Практичне завдання: учасники по черзі стрибають через скакалку і на кожному оберті називають рослину. (за кожну назву 1 бал)
  2. Загадки

1. Я найперша зацвітаю 
Синім цвітом серед гаю, 
Відгадайте, що за квітка, 
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

2. Жовтенька голівонька, 
Біленька хустинонька,
Що я за квітонька? (Ромашка)

3. Із малої цибулини 
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)

4. Перша квіточка весняна 
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

5. Сімсот соколят на одній подушці сплять.(Насіння соняшника)

6. Одну кинув — цілу жменю зібрав.(Зерно)

7. Там, де в яр травиця збігла,
Красувалась куля біла.
Налетів жартун-вітрисько,
над травою дуже низько,

Щось травиці пошушукав…
та й підняв мов парашута.  (Кульбаба)

 

Станція «Брати наші менші»

  1. Практичне завдання: розкласти зображення тварин за групами. (за кожну правильно покладену тварину 1 бал)
  2. Запитання:
  1.  По полю, по лісу гасає,
    Овечок хапає та всіх лякає. (Вовк)
  2. Я маленький, я пухнастий, Попелястий,волохатий.
    Я стрибаю, я тікаю, Дуже куций хвостик маю. (Заєць)
  3. В темнім лісі проживає, Довгий хвіст пухнастий має.
    Їй на місці не сидиться. Як зовуть її?.. (Лисиця)
  4. Хоч у нього шуба є, Та як холод настає,
    Він тоді не їсть, не п'є, І не ходить, не гуляє,
    А у лігво спать лягає. (Ведмідь)
  5. Хоч не шию я ніколи,
    Та голок завжди доволі. (Їжак)
  6. Тварина рогата
    І рогів багато. (Олень)
  7. Якось я лісочком брів, Звіра дивного зустрів.
    Головою звір трясе, На ній дерево несе.
    Що за диво? Де взялось? Чудо-звір цей, Мабуть... (лось).
  8. У лісі блукає, Голови не піднімає,
    Жолуді збирає. (Дикий кабан)
  9. Не стулить ні на мить очей — Вночі полює на мишей,
    Зате удень відпочива, Ні, це не кішка, це... (Сова).
  10. Що за птичка? Сама невеличка,
    Має білі щічки, Сірі лапки, синю шапку,
    Фартушок жовтенький, Голосок тоненький.
    Та ця ж птичка-невеличка Називається... (Синичка).
  11. В полі, в лісі, навкруги — Скрізь у мене вороги.
    Часом лізу я у шкоду, Їм капусту на городах,
    Моркву, ріпу, буряки. Відгадайте, хто такий? (Заєць)
     

Станція «Еко-майстерня»

  1. Практичне завдання: скласти і розфарбувати малюнок (максимальна оцінка 10 балів)
  2. Запитання

Розгадавши кросворд ви дізнаєтесь назву тварини яка занесена до червоної книги

  1. Я веселенький звірок,
    Плиг з ялинки на дубок. (Білка)
  2. Влітку медом ласував, Досхочу малини мав.
    А як впав глибокий сніг, Позіхнув і спати ліг.
    Бачив чи не бачив сни, А проспав аж до весни. (Ведмідь)
  3. Він такий смугастий, Він такий ікластий,
    Найстрашніший у тайзі, Перед ним тремтять усі,
    Як роззявить пащу: рр! Називають звіра … . (Тигр)
  4. Котиться клубочок Зовсім без ниточок.
    Замість ниточок –  Триста колючок. (Їжак)
  5. Ану, хто з дітей вгадає, Що за звір ніг вісім має?
    Снує з ниток тонкі сіті, Щоби мушки в них ловити? (Павук)
  6. І вдень, і вночі
    У кожусі на печі. (Кіт)

 

б

і

л

к

а

 

 

в

е

д

м

і

д

ь

т

и

г

р

 

 

ї

ж

а

к

п

а

в

у

к

 

к

і

т

 

 

 

Станція «Будь здоров»

  1. Практичне завдання: надати першу допомогу при не глибокій подряпині. (промити перекисом водню, помазати «зеленкою», заклеїти пластиром)(5 балів)
  2. Запитання
  1. Коли потрібно мити руки і чому? (2 бали)
  2. Назвати звички, які шкодять здоров’ю. (за кожну звичку 1 бал)
  3. Як треба переходити дорогу, якщо поруч немає світлофора? (за повну відповідь 5 балів)
  4. Назвіть п’ять лікарських рослин і пояснити їх властивості. (за кожну назву рослини 1 бал і 2 бали за пояснення)

 

 

Станція «Фантазери»

  1. Практичне завдання: гра «Зрозумій мене капітан показує, а команда повинна відгадати – мисливець, рибалка, вовк, олень, риба, півень. (за виконання – 2 бали, за відгадку – 1 бал)
  2. Завдання. Відгадування метаграм (2 бали за відповідь, по 1 за кожну відгадку)
  1. Не цвірінькає — співає, Жовто-чорне пір'я має,
    З лісових густих кущів До родини горобців
    Пташка в гості прилітає, Як харчів не вистачає.
    Після «С» як замість «и» Букву «У» напишем ми,
    Будем мати запашну, Гарну ягоду смачну. (Синиця суниця)
  2. До мене можна з річки допливти.
    Мене дівчина може заплести,
    Дід як знаряддя — на плечі нести,
    «К» спереду відкинеш — полечу,
    Почуєш тільки, як я задзижчу. (Коса — оса)
  3. Гуде собі, літає, З квіток нектар збирає,
    А якщо «Дж» зітерти, — Вмить стане одяг жерти. (Джміль — міль)
  4. На неї птах сідає, Вона його гойдає,
    А звук ви замініть — Звірятком стане вмить. (Гілка — білка)
  5. З «Л» твердим — рудий, хвостатий,
    З «Л» м'яким — густий, листатий. (Лис — ліс)
  6. У воді я проживаю, Кого хочу — всіх щипаю.
    А коли з кінця читати — Стану птахом я кричати. (Рак — «кар»)
  7. В цифрі «сім» букву змініть,
    Тоді в воді його ловіть. (Сім — сом)
  8. Люблять нас усі збирати
    Після дощику в ліску,
    А як букву «Г» відняти,
    Будем плавати в ставку. (Гриби — риби)

 

Підведення підсумків. Визначення переможців.

doc
Додано
4 лютого
Переглядів
120
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку