"Тварини взимку" 2 клас Я досліджую світ

Про матеріал
Формування природознавчої компетентності: сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; ознайомити з середовищем, способом життя тварин взимку, обговорити, як можна допомогти тваринкам , застосувати знання про звірів у різних життєвих ситуаціях, розвивати мислення, увагу; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість, любов до тварин.
Перегляд файлу

Конспект уроку «Я досліджую світ» 2 клас

Тема уроку : Тварини  взимку

Мета уроку: формування природознавчої компетентності: сформувати в учнів уявлення про те, як зимують звірі; ознайомити з  середовищем, способом життя тварин взимку, обговорити, як можна допомогти тваринкам , застосувати знання про звірів у різних життєвих ситуаціях, розвивати мислення, увагу; збагачувати словниковий запас; виховувати допитливість,  любов до тварин.

Обладнання: мультимедійна презентація, картки-завдання для роботи в групах, малюнки звірів, LEGO( цеглинки)

Хід уроку

І. Організаційний момент

Привітання.

Ранкове вітання:

Люблю я свій розум,

Увагу та пам'ять.

Працює мій мозок.

І вчусь я старанно.

Сприймаю все нове

І мислю логічно.

Учителя слово

Здійсню практично.

 "Психологічна настанова"

 "До успіху"

Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і слухняними. Завдання наші такі

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитися, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

 

 Вправа «Очікування»

Хочу все знати

Буду уважним, старанним

Буду активним

Знаю сам, навчу того , хто не знає

 

 

 

ІІ. Фенологічні спостереження

Діти, скажіть, яка зараз пора року?Правильно, зараз господарює зима.

Доведіть , що зараз зима! Які ознаки зими ви знаєте?

Яке сьогодні число?

Який день тижня?

Які зміни відбулися в неживій природі з приходом зими?

Розумнички,а як ви думаєте зміни в неживій природі вплинули на життя тварин? Безумовно, зміни в неживій природі вплинули і на життя тварин

  • III .Мотивація навчальної діяльності
  • ІV. Актуалізація опорних знань.
  •  Гра « За і проти».
  •  Використання цеглинок LEGO ( за-зелена цеглинка, проти- червона цеглинка)
  •                 Сонце стоїть низько на небосхилі. (Так)
  •                 Річки й ставки вкрились льодом. (Так)
  •                 Падають рясні дощі. (Ні. Сніг.)
  •                 Небо часто вкривають темні хмари. (Так)
  •                 Повітря надворі тепле (Ні. Холодне.)
  •                 На землю падає сніг. (Так)

— Які зміни сталися в неживій природі з приходом зими? (Сонце з’являється ненадовго, піднімається невисоко, дає мало тепла і світла, похолоднішало, річки замерзли, опади — сніг.)

— Безумовно, зміни в неживій природі вплинули на життя звірів.

V. Вивчення нового матеріалу

YI Повідомлення теми і мети уроку

«Тварини взимку»

- Сьогодні наш урок буде незвичайний. Я запрошую всіх на екскурсію до зимового лісу.

 Подорожуючи лісом, ми поговоримо про світ природи взимку. Адже кожної хвилини ми спілкуємося з навколишнім світом. У природі все пов’язано між собою. З приходом зими надворі холодно. Все вкрите снігом — і земля, і будинки, і дерева, всі намагаються сховатися від морозу і кожен по-своєму пристосувався зимувати. І сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, який спосіб життя ведуть звірі взимку, як змінюється їх зовнішній вигляд, чим живляться взимку!

YII.Обмін інформацією

а) Вчитель:

- Діти, а де живуть всі ці тварини? (Деякі тварини живуть в лісі, а деякі – вдома.)

 - Як називають тварин, які живуть вдома і за ними доглядають люди?(Свійські тварини)

– А як називають тварин, що живуть у лісі? (Дикі тварини або звірі.)

Сутужно тваринам взимку, дошкуляє холод, а найбільше — голод. Одні тварини сплять узимку. Інші ще восени відлетіли у теплі країни. А треті зимують.

Важко їм прогодуватися взимку.

 Перегляд відео «Як зимують тварини»

Пригадайте, як готуються звірі до зими? Біла і холодна прийшла на землю зима. Потонув у снігу ліс, і сховалися під ним плоди і насіння рослин. Немає ні соковитої трави, ні м’якого листя на деревах. Здається, що життя в лісі, на луці зовсім завмерло, але насправді це не так.

-                     Слайд 1

-                     Взимку ліс відпочиває. У лісових норах, дуплах та барлогах зимують звірі, великі та маленькі, ведмеді, борсуки та їжачки. Бурий ведмідь старанно готує барліг під корінням дерев або в сушняку. Ведмідь - всеїдна тварина. До зими у ведмедів відкладається багато жиру під шкірою, і вони залягають у зимову сплячку. Він  непогано влаштувався: спить усю зиму в барлозі і ні чого не їсть. На кінець зими у ведмедиці народжуються маленькі сліпі ведмежата. Ведмедиця годує їх своїм молоком. А коли пригріє весняне сонце, виведе їх з барлогу.

Слайд 2

 Спить і борсук у своїй норі. У цей час вони живуть за рахунок накопиченого жиру.

Слайд 3

Козулі  взимку збираються в табунці. Верховодять у них завжди старі самки, а самці тримаються позаду. Живляться козулі молодими пагонами кущів і дерев. Для відпочинку розгрібають копитами сніг і верхній шар землі та лягають на деякій відстані одна від одної. Так краще вберегтися від ворога.

 

Слайд 4

Заєць дуже обережний. Перед сном (спить вдень) він наробить стільки слідів, що не кожний з його ворогів розбереться. Потім з розгону стрибає вбік і там спить.

Слайд 5

Вовки мандрують у пошуках здобичі. Їжу вони не запасають і в сплячку не впадають. Вовки нападають на дрібних і на великих тварин: лосів, оленів, диких кабанів.

Слайд 6

Вепри, щоб не потрапити вовкові в зуби, вночі викопують цілі траншеї, вишукуючи під снігом жолуді. Або влаштовують набіги на поля. Може, там випадково щось їстівне залишилося?

Слайд 7

Велетні лосі  поодинці і родинами ходять лісом, об’їдаючи кору і гілки осики, горобини, берези.

Слайд 8

У лисиці хороший нюх і чудовий слух. Відчувши в товщі замету мишу, лисиця високо стрибає вгору і, пробивши наст, свічкою встромляється в сніговий замет. Бідна мишка потрапляє в зуби до хитрого та винахідливого хижака.

Слайд 9

Хоч і немає в лісі ні горіхів, ні грибів, але білка зробила запаси ще влітку і восени. А тепер відшукує свої комори за запахом. Окрім запасів білка із задоволенням їсть насіння з ялинових шишок. До свого гнізда білка завжди наближається, перескакуючи з дерева на дерево, щоб не залишати на снігу слідів, по яких її можна знайти.

Слайд 10

Багато тварин шукають майже весь день корм, оскільки нічого не запасають на зиму. Це зайці, лосі, вовки, лисиці і зимуючі птахи.

 

Слайд 11

Птахи живляться бруньками, насінням, плодами дерев і кущів.Часто відшукують корм біля житла людини. Багато птахів узимку гине від голоду. Слайд 12

Жаби, ящірки, тритони, вужі й гадюки влаштовуються в ямах, норах, печерах, під старими пеньками, під купами листя, хмизу, під камінням, в погребах, в підвалах і впадають у сплячку. В одному місці збирається їх часом по п’ять, по десять, по двадцять і навіть більше.

 Слайд 13

Озерні жаби зариваються в мул на дні водойм. У печерах, дуплах дерев, на горищах старих будинків зимують кажани. Гострими кігтиками задніх лапок вони чіпляються за склепіння печери чи дупла, обгортаються крильцями і повисають до весни.

Слайд 14

Під снігом і в товщі снігу по численних ходах снують лісові і польові миші, землерийки. Вони бігають не лише під снігом, а й на його поверхні, залишаючи ланцюжки слідів.

YI Фізкультхвилинка.

Сірий зайчик сів і жде, ( Присісти. )

Спритно вушками пряде. ( Прикласти долоні до голови і рухати ними, ніби зайчик вухами. )

Зимно зайчику стоять, ( Стати, імітувати холод. )

треба трошки пострибать.

Скік-скок, скік-скок, ( Пострибати, як зайчик. )

треба трошки пострибать.

Скік-скок, скік-скок, ( Пострибати, як зайчик. )

Треба трошки пострибать.

-                     Як ви вважаєте, то як живеться взимку в лісі звірам – добре чи погано? Поясніть чому? А як ми можемо допомогти звірятам  у цей холодний і голодний час. У цей час їм як ніколи потрібна допомога людини. Люди повинні дбати про лісових звірів взимку! Тому в нашій країні є така професія – єгер (лісник). Вони піклуються про лісових звірів, підгодовують їх.( розгляд малюнка).» Біля лісової їдальні».

Борсуки, лисиці, зайці, їжаки та навіть козулі взимку часто наближаються до людських осель в пошуку їжі і теплого місця для зимівлі. В компості люблять селитись їжаки і вужі, в дровітні можуть завітати жаби, а піддашшя служать прихистком для кажанів.Їх не потрібно турбувати.

 

Робота з підручником.

        Чит. ст. « Тварини взимку» Ст. 46-47.

        Робота над змістом прочитаного.

       Розгляд і обговорення ілюстрацій.

      Розкажіть,як ви доглядаєте за свійськими тваринами взимку? Ст. 47

     Робота з зошитом Ст.

       Завд.1-Усео.Роздум « Кого рятує ялинка взимку?»

       Завд. 2-Робота в парах. Взаємозв’язки у природі взимку.

       Завд.3- у парах Розсели тварин.

        Завд.4- самостійно. Лабіринт. Нагодуй свійських тварин.

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

 Створення проблемної ситуації.

Чому одні звірі впадають у сплячку, а інші – ні. Спробуйте обґрунтувати свою думку і зробити висновок. (У бурого ведмедя, борсука, їжака за літо під шкірою відкладається багато жиру. Жир для цих тварин – зимовий запас їжі.)

 Гра « Впізнай звіра по слідах» Перегляд відео « Сліди тварин на снігу»

Iх. Підбиття підсумків. Рефлексія

Вправа «Інтерв’ю»

-                     Сьогодні на уроці я дізнався …

-                     Було цікаво дізнатися…

-                     Я був здивований, коли..

-                     Я зрозумів …

-                     Я навчився…

-                     Більше за все мені сподобалось …

 

docx
Додано
22 січня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку