Розгорнутий план-конспект уроку з географії для учнів 9-их класів, супроводжується мультимедійною презентацією
Тема: Тваринництво. Зональна спеціалізація сільського господарства України.
Мета:
розширити та поглибити знання учнів про галузі сільського господарства, формувати поняття про галузеву структуру тваринництва на основі його кормової бази, дати поняття про зональну спеціалізацію сільського господарства України;
розвивати вміння працювати з картами атласу, підручником і статистичними даними, удосконалювати творче мислення учнів та вміння працювати в групах, підвести учнів до розуміння проблем галузі та знайти шляхи їх подолання;
Виховувати любов до батьківщини, почуття патріотизму, національну свідомість, повагу до думки інших людей. Вдячність до людей, які працюють у сільському господарстві. Пізнавальний інтерес до предмету.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: підручник, робочий зошит, зошит для практичних робіт на друкованій основі, атлас, карта «Господарство України», ілюстрації с/г тварин, презентація.
Методи і прийоми: словесні (розповідь, розповідь з елементами бесіди), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (виконання практичної роботи), робота в групах, проблемні питання, фронтальне опитування, асоціативний кущ.
Структура уроку:
Хід уроку:
Привітання, перевірка готовності до уроку.
Фронтальне опитування
«Розминка» бліцопитування
Постановка проблемного питання «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панас Мирний
- Чи є серед вас вегетаріанці?
- Чому більшість людей надають перевагу продуктам і рослинного, і тваринного походження?
- Які продукти дорожчі? Чому?
ТЕМА І МЕТА
Розповідь, розповідь з елементами бесіди
(Асоціативний кущ) Які асоціації викликає у вас слово „тваринництво”?
Тваринництво – галузь сільського господарства, яка займається розведенням свійських тварин і забезпечує людство цінними продуктами харчування, а легку і харчову промисловість – сировиною, дає органічне добриво. Фармацевтична промисловість.
Розвиток цієї галузі перебуває у тісній залежності від кормової бази (рослинництво). Джерелом кормів є сіножаті і пасовища (сіножаті – Полісся і лісостеп, пасовища – степ та Карпати).
План
- Скотарство (Державна служба статистики України дані за 2016 р.)
- Свинарство
- Птахівництво
- Вівчарство
- Інші галузі.
Робота в групах (зона, області, рослинництво, тваринництво)
Зональна спеціалізація с/г України
Зони, райони |
Області |
Спеціалізація |
|
Рослинництво |
Тваринництво |
||
Поліська (лісова) |
Волинська… |
Жито, овес, гречка, горох, льон-довгунець, хміль, картопля |
Молочно-м’ясне скотарство, свинарство |
Лісостепова |
Вінницька… |
Цукровий буряк, пшениця, ячмінь, коноплі |
Молочно-м’ясне скотарство, свинарство, ставкове рибництво, шовківництво, бджільництво |
Степова |
Миколаївська.. |
Пшениця, кукурудза, просо, квасоля, соняшник, тютюн, коноплі, кавуни, дині, рис, соя, садівництво, овочівництво, виноградарство |
Скотарство, свинарство, вівчарство |
Карпати і Крим |
АР Крим… |
Виноградарство, садівництво, лікарські рослини |
Вівчарство, скотарство |
Приміські райони |
Найбільші міста |
Овочівництво, ягідництво |
Молочне скотарство, свинарство, птахівництво |
Проблемне питання
Особливістю галузі в Україні є те, що вона вирізняється високою трудомісткістю, низькою продуктивністю, недостатньою рентабельністю, а звідси і високою ціною продукції. (Екстенсивний шлях розвитку)
П.Р. №9 с.30 частина ІІ. (завдання 1,5, висновок і додаткове завдання)
- Які існують галузі тваринництва? (ілюстрації)
- Які є зони спеціалізації с/г в Україні?
- Чому окремо виділяють приміські с/г райони?
- До якої зони відноситься смт Смоліне, Маловисківський район, Кіровоградська область?
- Чому с/г таке важливе для нашої держави?
- Вивчити параграф 29-30, конспект.
- Закінчити виконання практичної роботи №9.
- Підготуватись до контрольної роботи, повторити параграф 22-28, конспект.
ДОПОВІДЬ
ШЛЯХИ РОЗВИТКУ
Існують такі шляхи розвитку, як екстенсивний і інтенсивний.
При першому типі розвитку зростання досягається за рахунок кількісного збільшення факторів виробництва на вже існуючій технічній базі. Наприклад, якщо виникає необхідність збільшити обсяг виробництва, то це забезпечується за рахунок введення нових підприємств аналогічної, вже існуючої потужності, з обладнанням такої ж якості, рівнозначною чисельністю працівників і рівнем їх кваліфікації. Такий розвиток йде повільними темпами і воно не може тривати нескінченно довго, бо з часом ресурси виснажуються. Одного разу неминуче доведеться переходити на новий рівень.
Інтенсивний шлях розвитку являє собою протилежний напрямок. Цей шлях припускає збільшення масштабів виробництва за рахунок удосконалювання якості його факторів і введення більш економічних природних ресурсів, підвищення рівня кваліфікації працівників, впровадження нових технологій, вдосконалення організації виробництва. Завдяки всьому цьому збільшується віддача від усіх залучених у виробництво ресурсів.
При такому підході для збільшення випуску виробництва продукції не вдаються до будівництва додаткових підприємств. Результатів добиваються за рахунок реконструкції, модернізації, переоснащення вже наявних і вдосконалення шляхів використання знаходяться в розпорядженні підприємства ресурсів.
У житті екстенсивний та інтенсивний шлях розвитку в чистому вигляді практично не спостерігаються. Як правило, вони поєднуються в певних пропорціях та комбінаціях. Тому говорять про те, що суспільство або виробництво розвивається переважно інтенсивним або екстенсивним шляхом.