Тваринництво. Зональна спеціалізація сільського господарства України. 9 клас

Про матеріал

Розгорнутий план-конспект уроку з географії для учнів 9-их класів, супроводжується мультимедійною презентацією

Перегляд файлу

Тема: Тваринництво. Зональна спеціалізація сільського господарства України.

Мета:

     розширити та поглибити знання учнів про галузі сільського господарства, формувати поняття про галузеву  структуру  тваринництва на основі  його  кормової  бази,  дати  поняття  про  зональну  спеціалізацію  сільського  господарства України;

     розвивати  вміння  працювати з картами  атласу,  підручником і статистичними даними, удосконалювати творче мислення учнів та вміння працювати в групах, підвести учнів до розуміння проблем галузі та знайти шляхи їх подолання;

     Виховувати любов до батьківщини, почуття патріотизму, національну свідомість, повагу до думки інших людей. Вдячність до людей, які працюють у сільському господарстві. Пізнавальний інтерес до предмету.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, робочий зошит, зошит для практичних робіт на друкованій основі, атлас, карта «Господарство України», ілюстрації с/г тварин, презентація.

Методи і прийоми: словесні (розповідь, розповідь з елементами бесіди), наочні (ілюстрація, демонстрація), практичні (виконання практичної роботи), робота в групах, проблемні питання, фронтальне опитування, асоціативний кущ.

Структура уроку:

  1. Організаційний момент (1 хв.)
  2. Актуалізація опорних знань (7 хв.)
  3. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)
  4. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)
  5. Інструктаж і виконання практичної роботи (7 хв.)
  6. Закріплення нового матеріалу (3 хв.)
  7. Підсумок уроку (2 хв.)
  8. Виставлення оцінок та їх аргументація (2 хв.)
  9. Домашнє завдання (1 хв.)

Хід уроку:

  1. Організаційний момент (1 хв.)

Привітання, перевірка готовності до уроку.

 

  1. Актуалізація опорних знань (7 хв.)

Фронтальне опитування

  • Що означає термін АПК?
  • Назвіть природні передумови розвитку с\г в Україні?
  • Проблеми с/г України. Які шляхи їх вирішення?

«Розминка» бліцопитування

  1.   Галузь  сільського  господарства,  яка спеціалізується  на  вирощуванні  культурних  рослин,  називається … (рослинництво)
  2.   Які  культури займають  провідне  місце  у структурі  посівних  площ  України? (зернові)
  3.   Якій  культурі  належить  майже  половина  у  структурі  виробництва  зерна? (пшениця)
  4.   Чи  задовольняє  власні  потреби  вітчизняне  зернове  господарство? (так)
  5.   Якій  зерновій  культурі  належить  друге  місце  у  структурі  виробництва  зерна? (ячмінь)
  6.   Чи  вирощують  рис  в  Україні? (так)
  7.   Назвіть  основні  технічні  культури  в  Україні. (цукровий  буряк  і  соняшник)
  8.   На  яку  технічну  культуру  припадає  найбільша  площа  посівів?   (соняшник)
  9.   Чи  вирощують  цукровий  буряк  в  степу? (ні)
  10.  Посівні площі під ріпак в Україні останнім часом зменшились. (ні)
  11.  До  якої  групи  технічних  культур  відносять  вирощування  коріандру,  м’яти,  лаванди? (ефіроолійні)
  12.  Яка  галузь  рослинництва  займається  вирощуванням  моркви,  столового  буряку,  помідорів,  баклажанів,  перцю? (овочівництво)
  13.  Овочівництво розвинуте по всій території України? (так)
  14.  Чи  задовольняє  потреби  населення  вітчизняне  виробництво  овочів,  ягід,  фруктів? (ні)
  15.  Виноград в Україні в основному вирощується на півдні і гірських районах? (так)

 

  1. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку (2 хв.)

Постановка проблемного питання «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» Панас Мирний

- Чи є серед вас вегетаріанці?

- Чому більшість людей надають перевагу продуктам і рослинного, і тваринного походження?

- Які продукти дорожчі? Чому?

ТЕМА І МЕТА

  1. Вивчення нового матеріалу (20 хв.)

Розповідь, розповідь з елементами бесіди

(Асоціативний кущ)  Які асоціації викликає у вас слово „тваринництво”?

Тваринництво – галузь сільського господарства, яка займається розведенням свійських тварин і забезпечує людство цінними продуктами харчування, а легку і харчову промисловість – сировиною, дає органічне добриво. Фармацевтична промисловість.

Розвиток цієї галузі перебуває у тісній залежності від кормової бази (рослинництво). Джерелом кормів є сіножаті і пасовища (сіножаті – Полісся і лісостеп, пасовища – степ та Карпати).

План

  1. Поняття «тваринництво» запис в зошит
  2. Міжгалузеві зв’язки тваринництва (рослинництво, харчова, легка і фармацевтична промисловість) схема
  3. Фактори розміщення підприємств тваринництва (кормова база і споживач) запис в зошит
  4. Галузева структура тваринництва (підручник с.145) схема
  5. Характеристика галузей тваринництва (напрямки і продукція, територіальна структура розміщення): (ілюстрації) запис в зошит

-         Скотарство (Державна служба статистики України дані за 2016 р.)

-         Свинарство

-         Птахівництво

-         Вівчарство

-         Інші галузі.

  1. Поняття про зони і райони с/г спеціалізації

Робота в групах (зона, області, рослинництво, тваринництво)

Зональна спеціалізація с/г України

Зони, райони

Області

Спеціалізація

Рослинництво

Тваринництво

Поліська (лісова)

Волинська…

Жито, овес, гречка, горох, льон-довгунець, хміль, картопля

Молочно-м’ясне скотарство, свинарство

Лісостепова

Вінницька…

Цукровий буряк, пшениця, ячмінь, коноплі

Молочно-м’ясне скотарство, свинарство, ставкове рибництво, шовківництво, бджільництво

Степова

Миколаївська..

Пшениця, кукурудза, просо, квасоля, соняшник, тютюн, коноплі, кавуни, дині, рис, соя, садівництво, овочівництво, виноградарство

Скотарство, свинарство, вівчарство

Карпати і Крим

АР Крим…

Виноградарство, садівництво, лікарські рослини

Вівчарство, скотарство

Приміські райони

Найбільші міста

Овочівництво, ягідництво

Молочне скотарство, свинарство, птахівництво

 

  1. Проблеми і перспективи розвитку тваринництва України

Проблемне питання

Особливістю галузі в Україні є те, що вона вирізняється високою трудомісткістю, низькою продуктивністю, недостатньою рентабельністю, а звідси і високою ціною продукції. (Екстенсивний шлях розвитку)

  1. Інструктаж і виконання практичної роботи (7 хв.)

П.Р. №9 с.30 частина ІІ. (завдання 1,5, висновок і додаткове завдання)

 

  1. Закріплення нового матеріалу (3 хв.)

-         Які існують галузі тваринництва? (ілюстрації)

-         Які є зони спеціалізації с/г в Україні?

-         Чому окремо виділяють приміські с/г райони?

-         До якої зони відноситься смт Смоліне, Маловисківський район, Кіровоградська область?

-         Чому с/г таке важливе для нашої держави?

  1. Підсумок уроку (2 хв.)

 

  1. Виставлення оцінок та їх аргументація (2 хв.)

 

  1. Домашнє завдання (1 хв.)

-         Вивчити параграф 29-30, конспект.

-         Закінчити виконання практичної роботи №9.

-         Підготуватись до контрольної роботи, повторити параграф 22-28, конспект.

ДОПОВІДЬ

ШЛЯХИ РОЗВИТКУ

Існують такі шляхи розвитку, як екстенсивний і інтенсивний.

При першому типі розвитку зростання досягається за рахунок кількісного збільшення факторів виробництва на вже існуючій технічній базі. Наприклад, якщо виникає необхідність збільшити обсяг виробництва, то це забезпечується за рахунок введення нових підприємств аналогічної, вже існуючої потужності, з обладнанням такої ж якості, рівнозначною чисельністю працівників і рівнем їх кваліфікації. Такий розвиток йде повільними темпами і воно не може тривати нескінченно довго, бо з часом ресурси виснажуються. Одного разу неминуче доведеться переходити на новий рівень.

Інтенсивний шлях розвитку являє собою протилежний напрямок. Цей шлях припускає збільшення масштабів виробництва за рахунок удосконалювання якості його факторів і введення більш економічних природних ресурсів, підвищення рівня кваліфікації працівників, впровадження нових технологій, вдосконалення організації виробництва. Завдяки всьому цьому збільшується віддача від усіх залучених у виробництво ресурсів.

При такому підході для збільшення випуску виробництва продукції не вдаються до будівництва додаткових підприємств. Результатів добиваються за рахунок реконструкції, модернізації, переоснащення вже наявних і вдосконалення шляхів використання знаходяться в розпорядженні підприємства ресурсів.

У житті екстенсивний та інтенсивний шлях розвитку в чистому вигляді практично не спостерігаються. Як правило, вони поєднуються в певних пропорціях та комбінаціях. Тому говорять про те, що суспільство або виробництво розвивається переважно інтенсивним або екстенсивним шляхом.

 

docx
Додано
24 листопада 2023
Переглядів
357
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку