Творча година на тему: « ПОРИ РОКУ»
Мета: узагальнити знання дітей про пори року та сезонні явища; розвивати вміння спостерігати, логічно мислити, розвивати пізнавальні процеси, пам’ять, зорову та слухову увагу; виховувати любов до природи, бажання словами змальовувати красу навколишнього світу.
Обладнання: папір, клей, ножиці, зразок виробу, природні матеріали, пластилін.
Хід заняття
І. Організаційно-мотиваційний момент
Вихователь: Діти, до нас завітали гості, давайте привітаємось.
Добрий день, діти!
Діти : Добрий день!
Вихователь: Сьогодні ми проведемо з вами творчу годину на тему: «Пори року». Пригадайте, які ви знаєте пори року?
Діти : Їх у нас всього чотири : Зима, Весна, Літо й Осінь.
Вихователь: А тепер трішки давайте розкажемо про кожну з них. І почнемо з…, відгадайте з якої пори року: Снігом все позамітала,
ріки в кригу закувала.
Холоднішої нема,
Аніж тітонька ... з и м а
Вихователь: Хто з вас може розказати про зиму?
Зима :
Сніг танцює, сніг кружляє
Та морозом вибіляє,
А за снігом йде сама
Діамантова зима!
Вихователь: Хто може ще щось доповнити?
Діти: Зима вкриває дерева та будинки пухнастим снігом, ріки скуті льодом. А маленькі діточки тепло вдягаються і йдуть грати у сніжки, ліплять снігову бабу, катаються на санках, лижах …
Вихователь: А тепер наступна загадка:
Улюблениця всіх, … в е с н а
Вихователь: А хто про весну бажає розповісти?
Весна :
Вже морози відступають,
Пташки з півдня прилітають,
Снігу сходить сивина –
По землі іде весна!
Вихователь: Є ще якісь доповнення?
Діти : Навесні рослини і тварини пробуджуються після зими. Тане сніг. Розквітають першоцвіти, а на деревах з’являються бруньки.
Вихователь: От які ви молодці! А наступну загадку відгадаєте?
В небі ластівка летить,
З вітром листя шелестить,
Воду п’є лелека.
Сонце палить. Спека.
Дозріває жито.
Яка пора?... ЛІТО!
Вихователь: А хто про літо може розповісти?
Літо :
Подивіться! Що за казка?
Навкруги тепло та ласка!
І сміється білим світом
Радісне щасливе літо!
Вихователь: Може є ще якісь доповнення про літню пору?
Діти : Влітку дуже тепло та сонячно. Достигають овочі та фрукти. Птахи і тварини ростять та виховують своїх малюків. Діти відпочивають після закінчення навчального року.
Вихователь: Сподіваюся, що й наступну загадку відгадаєте. Без пензлика, без олівця,
розмалювала деревця. (Осінь)
Вихователь: А що ви можете сказати про осінь?
Осінь :
Темні хмарини по небу літають,
Листочки тихо на землю лягають,
Сумно гойдаються гілочки сосен –
Бродить за вікнами жовтая осінь.
Вихователь: Може хтось знає ще щось про осінь?
Осінь пора збору врожаю та підготовки до зими. З дерев опадає листя, звірі змінюють літнє хутро на зимове. Перелітні птахи відлітають у вирій.
ІІ. Практична робота в групах
Вихователь: Давайте поділимося на групи і кожна виготовить свій виріб в залежності від пори року, яку ви вибрали. Так, перша команда – Зима, друга – Весна, третя – Літо, четверта – Осінь.
Вихователь: А зараз сідайте кожна команда за свій стіл. Я починаю роздавати матеріал для виготовлення виробу.
У вас на виготовлення виробу є 10 хвилин часу.
ІІІ. Презентація поробок
Час на виготовлення виробу вийшов. А тепер давайте покажемо і розкажемо, що ви зробили та як це пов’язано з обраною вами порою року.
ІV. Підсумок заняття
В. Діти, а яка пора року вам найбільше подобається і чому?
Давайте завершимо нашу зустріч гарною піснею.
Пісня «Пори року»
Була влітку земля красива,
Гарне вбрання вона носила.
Влітку трави росли зелені
І співали пташки веселі.
Та минуло тепленьке літо.
Як же землю тепер зігріти?
Приспів:
Сніжинки летять із неба, |
До мене летять, до тебе. |
Біленькі летять сніжинки |
На землю, немов пушинки. | (2)
Приспів.
Восени Бог про землю дбає,
Мов на свято її вдягає.
Розмальовує всюди листя
Наш Господь в кольори барвисті.
А зимою морози люті
Як же землю тепер вдягнути?
Приспів.
Та осіння пора минає,
Сонце землю не зігріває.
Бо приходить в міста і села
Білосніжна зима весела.
Бог і взимку про землю дбає:
Білим килимом накриває.
Приспів.
А весною засяє сонце,
Білий килим розтане зовсім.
Напоїть ним Господь всю землю,
Щоби трави росли зелені.
Та весною, і теплим літом,
Навіть взимку співають діти.
В. Діти, чи сподобалось вам сьогоднішнє заняття?
На цьому на цьому наше заняття завершено!