Творча группа «Цифрові технології в школі»

Про матеріал
Застосування «цифрових» технологій в освіті – наразі одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Вони дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань. За допомогою медіа – та інтерактивних засобів педагогічним працівникам освіти легше використовувати підхід до викладання на основі впровадження інноваційних підходів, включаючи використання «кейсів», дослідницько–пошукової роботи, методу проєктів, розвивальних навчальних ігор тощо. Як результат – здобувачі освіти набагато краще засвоюють інформацію, перебуваючи в емоційно–комфортному середовищі, не втрачають бажання навчатись, створювати нові знання та інновації.
Перегляд файлу

Творча группа «Цифрові технології в школі»

Вчитель інформатики Нікішина К.І.

 

Застосування «цифрових» технологій в освіті – наразі одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. Вони дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість та якість сприйняття, розуміння та засвоєння знань.

За допомогою медіа – та інтерактивних засобів педагогічним працівникам освіти легше використовувати підхід до викладання на основі впровадження інноваційних підходів, включаючи використання «кейсів», дослідницько–пошукової роботи, методу проєктів, розвивальних навчальних ігор тощо. Як результат – здобувачі освіти набагато краще засвоюють інформацію, перебуваючи в емоційно–комфортному середовищі, не втрачають бажання навчатись, створювати нові знання та інновації.

 

 «Робити вигляд, що гаджетів не існує, що це – ворожа річ для школи, безглуздо. Вони вже є частиною життя, тому їх треба робити частиною навчального процесу, — вважає натхненник руху EdCamp в Україні, радник міністерки освіти та науки України Олександр Елькін. — Якщо ми «гуглимо» інформацію про якісь незрозумілі нам речі, то навіщо забороняти робити це дітям? Навпаки, треба навчати їх правильно «гуглити».

Мета:

  • Навчити вчителів та учнів використовувати цифрові технології в навчанні та зробити процес навчання мобільним, диференційованим та індивідуальним.
  • Навчитися створювати та використовувати мультимедійний та інтерактивний контент, щоб зацікавити цифрове покоління учнів.

План роботи:

  1. Розгляд та вивчення можливостей використання хмарних технологій в роботі та навчанні:
  1. Навчити учнів працювати з інформацією, оцінювати інформаційні джерела, вміти працювати в команді, аналізувати та презентувати кінцевий продукт не лише в текстовому форматі;
  2. Основи роботи в ZOOM;
  3. Особливості роботи з сервісом ClassDojо;
  4. web сервіси для створення інтерактивних плакатів (Thinglink);
  5. web сервіси для створення карт пам’яті, ментальних карт Mindomo, Mindmeister;
  6. web сервіси для створення анімаційних роликів, інтерактивної інфографіки, презентацій та відеоскрайбінгу Powtoon.com
  7. Етапи роботи з гугл документами;
  8. віртуальні дошки;
  9. гугл форми;
  10. використання YouTube та Blogger ;
  11. огляд навчальних ігор;
  12. віртуальні екскурсії.

 

 

Сервіс для проведення онлайн-конференцій ZOOM

 

ZOOM – це сервіс для проведення онлайн-конференцій, продукт американської компанії з такою ж назвою. З’явився ще у 2011 році, але саме в останні місяці отримав вибуховий ріст користувачів. У зв’язку з пандемією коронавірусу кількість людей, які використовують Zoom, виросла з 10 млн у грудні 2019 року до 200 млн у березні 2020 року. Сервіс має безкоштовну версію. До введення карантину вона дозволяла організовувати короткі 40-хвилинні відеоконференції. На період пандемії це обмеження прибрали й дали можливість робити онлайн – спілкування тривалістю до 5 години для 2-50 людей безкоштовно.

Щоб зібрати більше людей – наприклад, організувати конференцію на 100 осіб або спілкуватися більше 5 годин – потрібно скористатися платною версією програми з тарифом $15 на місяць. Особливих вимог для початку роботи в Zoom немає. Все стандартно - завантажуєте додаток, встановлюєте та реєструєтесь.

Далі сервіс запропонує декілька варіантів уведення даних:

  • обліковий запис в Google;
  • сторінка в Facebook;
  • робоча пошта.

Після реєстрації буде можливість відредагувати дані профілю, запросити інших учасників за допомогою листа на їхню електронну скриньку, дізнатися свій ID ідентифікатор.

Організувати онлайн-конференцію може будь-який користувач. Для цього достатньо увійти в свій обліковий запис через додаток. Далі натиснути на кнопку «Запланувати» й ввести всі необхідні параметри (дату та час, налаштування для вас, як організатора, та учасників). На екрані з’явиться шаблон листа із запрошенням, який можна скопіювати.

Запросити інших учасників можна у чотири способи:

 

  1. Надіславши лише посилання на конференцію (для цього зайдіть у розділ «Конференції», оберіть необхідний захід, натисніть кнопку «Показати запрошення на конференцію» й скопіюйте посилання після фрази «Підключитись до конференції Zoom»).
  2. Відправивши ідентифікатор івенту (9-значний код, вказаний в описі заходу в розділі «Конференції»).
  3. Розіславши лист-запрошення.

Додавши необхідних учасників одразу після початку конференції (увійдіть у конференцію, натисніть на кнопку знизу «Запросити», потім оберіть зі списку «Контакти» потрібних людей).

Особливості роботи з сервісом ClassDojо

 

Ідея ClassDojo полягає в створенні зручної, наочної, легко керованої системи заохочення з різними ролями і рівнями доступу. Перевага цього сервісу в можливості зареєструватися:

  • в якості вчителя (який і буде створювати бейджи, ставити цілі, збирати статистику і робити групові розсилки);
  • в якості учня (якому надсилається персональний код для доступу до свого профілю, де він може змінити свій аватар і налаштувати профіль під себе);
  • як батьки (які мають доступ до профілю своєї дитини).

Саме тому важливо обговорити   особливості роботи з ClassDojo,  можливості використання сервісу для організації дистанційного навчання. 

Заохочувати в учнів їх моральні якості і при цьому не заважати освітньому процесу цілком реально. Гейміфікувати навчання та давати батькам дієвий зворотній зв’язок – це просто. На допомогу педагогу приходить інтуїтивно зрозумілий і простий застосунок – ClassDojo.

 

Гейміфікація (ігрові рішення, ігрові елементи, прикладні ігри тощо) та її застосування в освітньому процесі є необхідною передумовою як досягнення дидактичних цілей, так і забезпечення повноцінного та всебічного розвитку здобувачів освіти, формування компетенцій та надкомпетентнісних навичок, якими має володіти повноцінна активна особистість відповідно до завдань НУШ.

 ClassDojo був розроблений в 2011 році учителем з Великобританії Семом Чодхарі і Лайамом Доном, розробником MMO-ігор. За допомогою цього сервісу учитель  може швидко і просто оцінювати класну та домашню роботу, і навіть виставити відмітку про поведінку на уроці. Зручний, яскравий, українізований інтерфейс, симпатичні аватари, цікаві для сприймання дітьми, можливість роботи, як зі стаціонарного комп’ютера, так із планшета чи смартфона. СlassDojo можливо використовувати на різних уроках, адже є можливість не просто оцінити діяльність дітей, а й побачити рейтинг кожного учасника в цікавій ігровій формі.

Щоб долучитись до роботи в  СlassDojo, слід пройти реєстрацію на сайті, попередньо авторизувавшись та обравши роль учителя, учня, батьків, чи адміністрації. Якщо вашого навчального закладу в переліку немає, то його слід зареєструвати і для нього буде виділений простір. У даному застосунку на правах учителя можна  створювати бейджі, розробляти завдання, відображати рейтинг кожного учня в процесі роботи усього класу, в якості учня можна одержати персональний код для доступу до свого профілю, де  потрібно обрати аватар та зробити власні налаштування, батькам надається доступ для перегляду успішності своїх дітей.

Налаштування класу учителем проходить у чотири етапи: створення класної кімнати з назвою, додавання учнів, налаштування  заохочувальних бейджів, відправка кодів учням. Аватари кожному учню присвоюються випадковим чином, потім кожен учень може вибрати собі аватар до вподоби. У вікно додавання учнів можна сміливо копіювати вже готовий список класу  і система його сприймає автоматично. Можна створювати необмежену кількість класів.

Отже, якщо потрібний сервіс, який надасть швидкий відгук учням про їхню роботу в класі і мотивуватиме їх до ефективної навчальної діяльність,  слід звернутись до освітньої платформи ClassDojo

 

web сервісс для створення інтерактивних плакатів Thinglink

 

Thinglink(https://www.thinglink.com), Glogster (http://edu.glogster.com) –web сервіси для створення інтерактивних плакатів, які перетворюють звичайні картинки в інтерактивні об’єкти. Інтерактивність зображення досягається за рахунок додавання в нього міток з текстовими підказками, посиланнями на відео, музику, текст або зображення.

 

 

 

Mindomo, Mindmeister

 

Mindomo, Mindmeister (https://www.mindmeister.com), Spiderscribe (https://www.spiderscribe.net/) – web сервіси для створення карт пам’яті, ментальних карт тощо. Ці сервіси дають змогу організувати інформацію так, щоб мозку було максимально легко працювати з нею. У вузлах карти можуть міститися: простий текст, картинка (jpg, png), дата (календар), карта (GoogleMap), або прикріплений файл. Можливий експорт до jpg і png. За допомогою технології майндмеппінг можна навчитися мислити абсолютно по-новому, використовуючи потенціал обох півкуль мозку.

 

За допомогою цифрових технологій можна створити різноманітні інтелект-карти, які допоможуть дітям унаочнити знання.

 

Інтелект-карти – це унікальний і простий метод запам’ятовування інформації, що допомагає учням структурувати і правильно формулювати свої думки за допомогою створення «розумової карти» – свого роду плану, що складається з ключових слів, понять і термінів. Їх можна створювати на будь-якому уроці і на будь-якому етапі уроку за допомогою різних онлайн-програм.  (Як зразок, за допомогою програми Bubbl.us створені інтелект-карти «Тварини», «Пори року».

FreeMind – одна з найбільш відомих та популярних безкоштовних програм для створення інтелект-карт. Працювати з нею дуже просто, хоча й на створення шедеврів сподіватися не варто.

Переваги:

  • інтуітивно зрозуміле управління;
  • наявність усіх необхідних для побудови карти інструментів;
  • можливість зберігання готових mind maps у будь-якому зручному форматі (PNG, JPEG, XML, HTML, XHTML тощо);
  • підтримка різних стилів структур та схем;
  • можливість проставляти посилання на зовнішні джерела.

 

Bubbl.us – зручний онлайн-ресурс, за допомогою якого можна легко та швидко розробляти яскраві інтелект-карти. Ресурс умовно безкоштовний: ви можете вільно створити 3 mind maps, а от за більшу кількість доведеться заплатити.

Переваги:

  • робота в режимі онлайн;
  • зручна навігація;
  • доступ для одразу декількох учасників;
  • можливість імпортувати готову карту до свого сайту чи блогу;
  • мова ресурсу – англійська, проте інтерфейс дуже простий та реалізований за допомогою графічних зображень.

 

 

Mind42 – безкоштовна онлайн-програма, використовуючи яку, можна без зайвих турбот створити просту, але зрозумілу інтелект-карту.

Переваги:

  • можливість групової роботи;
  • зручний інтерфейс;
  • наявність інтегрованого пошуку картинок через Google;
  • можливість робити нотатки;
  • сумісність з аналогічними програмами.

XMind – чудова програма, за допомогою якої можна створювати зручні інтелект-карти та діаграми Fishbone, а також проводити мозкові штурми. XMind має приємний інтерфейс, а розібратися з особливостями керування дуже легко. А головне – все безкоштовно.

Переваги:

  • створення різнотипних схем;
  • красивий дизайн, яскраве оформлення – фон на всю карту або на окремі блоки, великий вибір стилів, ліній, кольорів, піктограм та форм;
  • велика кількість різноманітних інструментів та функцій (встановлення будь-яких параметрів шрифту, редагування та перевірка орфографії, зовнішні посилання тощо).

Працювати над однією інтелект-картою можуть одразу декілька користувачів.

 

 

Діаграми Fishbone активізують мислення школярів та систематизують знання з відповідної проблеми. До прикладу діаграма Fishbone «Забруднення води» створена за допомогою програми XMind.

Доцільно макет діаграми розробляти для роботи в групах, учасники яких мають його заповнити.  Зміст завдань: встановити причинно–наслідкові зв’язки, сформулювати висновок. Тему (проблему) пишуть на голові скелету риби. Верхні кісточки скелету – це основні поняття з теми, причини, які призвели до проблеми. Нижні кісточки – це факти, наслідки, що підтрерджують причини проблеми, які розміщені на верхніх кісточках. Хвіст – висновок з теми.

 

Powtoon.com

Powtoon.com (https://www.powtoon.com), SparkolVideoScribe (https://www.sparkol.com/) – web сервіси для створення анімаційних роликів, інтерактивної інфографіки, презентацій та відеоскрайбінгу. Готове відео можна опублікувати на YouTube або Vimeo, а також завантажити в вигляді форматів Ppt, Pdf або вбудувати на свій сайт/блог за допомогою HTML коду. За допомогою скрайбінгу можна швидко привернути увагу слухачів, забезпечити їх додатковою інформацією та виокремити головні моменти доповіді.

 

Kahoot, Plickers, ClassMarker

 

Kahoot, Plickers, ClassMarker (https://www.classmarker.com/) – web сервіси, що дозволяють легко створювати, обмінюватися і грати у веселі навчальні ігри або вікторини під час уроку. Такий вид роботи сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів, результати автоматично оцінюються і відображаються в режимі реального часу.

 

PearDeck

 

PearDeck (https://www.peardeck.com), Nearpod (https://nearpod.com) – це web платформи які дозволяють вчителям створювати інтерактивні презентації до своїх занять і ділитися ними з учнями прямо під час уроку. Учитель перегортає слайди, задаючи самостійно темп заняття, залучає дітей до виконання творчих інтерактивних завдань і в реальному часі відстежує результат – і все це за допомогою ґаджета, який зазвичай тільки заважає.

Padlet.com

 

Padlet.com (https://padlet.com) – віртуальна дошка, на яку можна прикріплювати фото, файли, посилання на сторінки Інтернету, замітки. Стіна може модеруватися кількома учасниками, доступ для читання і редагування може бути відкритий усім бажаючим.

 

YouTube

 

YouTube  — не лише найпопулярніший відеохостінг, в якому люди всього світу розміщують відео, але й соціальна мережа, в якій кожний може це відео поширити, коментувати та висловлювати свої уподобання. Навчальні можливості YouTube величезні, — це й освітні канали, відеоблоги, навчальні відео, відеоінструкції, розвивальні мультфільми. Наприклад, на каналі «З любов’ю до дітей» ви знайдете веселі дитячі пісні, цікаві абетки, руханки, розвиваючі відео та мультфільми для дітей українською мовою. Канал «Цікава наука» пропонує науково-популярні та освітні відео на різні наукові теми. На авторському каналі Антоніни Букач публікуються навчальні відео щодо роботи з додатками Google, проводяться вебінари, консультування, онлайн трансляції щодо використання сервісів Google як у повсякденному житті так і професійній діяльності. На каналі Marina Kurvits, докторанта Інституту цифрових технологій Талліннського університету розміщено більше 600 надихаючих відео для професійного розвитку вчителів. Наведемо кілька порад Марини Курвітс, що варто зробити на YouTube: знайти цікавих людей і підписатися на їх канали; якщо відео подобається, треба його лайкать (на жаль, але педагогічна аудиторія вкрай скупа на прояв реакції в мережевому просторі, а це мережева культура, якою наші учні володіють); якщо виникають питання, треба їх ставити в коментарях (це теж частина мережевої культури); оформіть свій канал (не обов’язково завантажувати відео, але поставити красиву заставку і аватар варто).

 

Віртуальні екскурсії

 

 Діти можуть дистанційно відвідати та розширити свій світогляд завдяки онлайн екскурсіям, котрі необмежені кордонами:  «https://osvitoria.media/news/8-virtualnyh-ekskursij-zooparkamy-svitovymy-pam-yatkamy-i-navit-marsom/».

F53AE2F1-1DD8-B71B-0B92659F3B34009D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

GoogleArts&Culture

 

Платформа  проводить для користувачів віртуальні тури галереями світових музеїв, дає змогу ознайомитися з інформацією про художні твори та створювати власні віртуальні колекції. Музеями-партнерами платформи є, зокрема, Версаль, галерея Уффіці,  Третьяковська галерея та інші. На платформі подано понад 30 віртуальних турів, 150 інтерактивних виставок, 300 тисяч фотографій і відео.

https://bazilik.media/wp-content/uploads/2020/03/17/google-arts-culture-3.jpg

 

learningapps.org Learningapps 

 

learningapps.org Learningapps  — дуже популярний сервіс з навчальними інтерактивними вправами.

Кожна вправа показана у вигляді карточки. Якщо по ній клацнути, — з’явиться додаткова інформація. Кожну вправу можна використати як шаблон для власної, — замінити зображення на інші або скоригувати запитання. Вправи, які вам сподобалися, або ті, які ви створили самостійно, можна зберегти у своїй бібліотеці. З чого почати?

  • Зареєструйтеся на https://learningapps.org/
  • Перегляньте довідку.
  • Перейдіть до перегляду вправ, відберіть або створіть завдання для своїх учнів.
  • Згенеруйте QR-код, роздрукуйте його та запропонуйте учням виконати інтерактивну вправу
  •  

Blogger 

 

www.blogger.com Blogger — безкоштовний ресурс від Google.

Якщо у вас є обліковий запис Google, то додаткової реєстрації не потрібно. Основним змістом блогу є записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні короткі записи тимчасової значущості. Blogger просто користуватись, сервіс містить вбудований конструктор, а отже не потребує знань програмування.

Цей ресурс надзвичайно популярний серед вчителів. В блогах класні керівники розміщують актуальну інформацію для дітей та батьків: оголошення, розклад уроків, екскурсійні маршрути, фото та відеозвіти, інформацію до батьківських зборів тощо. Доступ до блога також можна налаштувати для всіх або для конкретних людей.

Відкриваючи доступ для всіх не забувайте про приватність та конфеденційність особистої інформації. Особливо це стосується публікацій дитячих фотографій. Не забувайте про безпеку дітей.

 

Застосування вище перелічених web сервісів у практичній діяльності педагогічного працівника надає можливість інтенсифікувати процес навчання, підвищити рівень професійної підготовки вчителя, а також сприяє розвитку наскрізних умінь учнів.

 

Висновки. В умовах реформування загальної середньої освіти, переходу до Нової української школи, ключова роль належить учителю, якому довірено розвиток учнів, розкриття їхнього потенціалу та формування успішної людини. Впровадження цифрових технологій в освіті – це не лише використання нових онлайн інструментів, це створення середовища існування, яке відкриває нові можливості для навчання в будь який час, як для педагогів, так і для учнів, це безперервна освіта, проектування індивідуальних освітніх маршрутів, розробка та поширення власних освітніх продуктів. Тому, є необхідність у розвитку та удосконаленні рівня володіння цифровою компетентністю педагога, сформованість якої дозволяє йому використовувати електронні освітні ресурси, онлайн інструменти з метою пошуку, логічного відбору, систематизації, використання навчального матеріалу та організації результативного освітнього процесу.

В процесі навчання учнями та вчителями на уроках інформатики, технології, фізики, англійської мови та ін. активно використовуються хмарні та цифрові технології. Учні опонували етапи роботи в гугл документах, працювали з картами знань, створювали блоги та відео-презентації.

docx
Додано
7 квітня 2022
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку